Wednesday, September 30, 2009

jobb i hagen

ja dette innlegg blir nesten som igår for jeg rydder i hagen,det var 0 grader her på morran,å det kom litt brått på meg,men vi har sett litt til sola i dag å,men vekk nå,å et kjølig ekkelt drag i lufte har overtatt.
her ligger båtene å venter på å bli tatt på land,den til venstre er ny av året,den er silje sin,kjekk båt for en 13 åring,å vi jenner han som har designet og laget den.å mye moro de unge har hatt etter vår båt,når de har sitti oppi den tuben til høyre her,det røde.he he,ja sommer minner kommer nå,det går så fort.

denne villvin slynger seg rundt huset vårt,syntes den er så herlig,høsten er vakker i all sin fargeprakt..


ønsker dere en koselig ettermiddag ,klem fra sylvia



10 comments:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ said...

Hej goa DU!
Tack för omtanken o fina hälsning!! Det värmer!

Mysig tur..förstår det var kallt..brr har ju blivit riktigt kyligt ute nu..ftost hafde vi i natt!! Men på bildrna ser det ju nästan ut som sommar;)

Kram Millan ♥

Lantliv said...

Tror jag måste kika runt bland gamla inlägg...bor du också sådär som man kan se på andra sidan...precis vid vattnet...med egen brygga? Underbar hemmiljö!!
Saknar båtlivet då min familj hade sommarhus i Stockholms skärgård...
Här är det också kallt...undrar hur det går för alla våra äpplen?
Ha en bra kväll,
kram Anne-Lee

Besta said...

Nydelige høst bilder, jeg elsker villvin, de får en vakker farge på denne tide.
Skal si pakken kom raskt fram. Godt du likte det:))
Ha en fortsatt fin dag.
Klem fra Marilyn

Romantiska Hem said...

Tack rara du för dina kommentarer och ditt mail! Vilka härliga bilder, som alltid här hos dig! Jag älskar verkligen Vildvin, har endel själv men dock inte så gröna fingrar som du har! Ha nu en go kväll vännen min! Kram Petra

Inka said...

Hej, Sylvia!

Alltså, vilken gudomligt underbar trädgård du har. Menar du att ni bor vid sjön? Så avundsjuk jag blir. Jag blir så inspirerad av dig. Jag kopierade den vackra bilden från ditt förra inlägg med de lila växterna i. Hoppas det inte gjorde något. Skall bara lägga dem i min Inspirationsmapp.

Jag kanske inte har berättat för dig att jag också kommer från Norge? Jag är född i Kristiansund och har sammanlagt bott i Norge i 11 år. Och i Sverige har jag bott i 34 år och jag blev svensk medborgare (stadsborger) förra sommaren. Däremot bor hela min släkt i Kristiansund. Mamma och mina systrar har flyttat tillbaka.
Jag är döpt till Ingunn men kallas Inka. Så nu vet du det, hahaha. Därför är jag så glad att jag även har norska bloggvänner. Jag pratar flytande Kristiansundsdialekt men jag kan inte skriva så bra på norska.

Stor varm kram till dig gumman

Inka

My home is my Castle - by Kari said...

MÅ bare si det enda en gang !!!
FOR en utrolig vakker plass du bor på !!! Jeg vil og bo sånn !!! Det er vel ikke noen nabohus til salgs ;)
SÅÅÅÅ heldig du er !!!

Nydelige bilder som alltid her inne :)
Klem,Kari

alvens kreative hjørne said...

Hei :-)

Blir fort kaldt gitt..her har vi måttet fyre i ovnen :-) men litt kos å høre det spraker i ovnen da :-)
Sender deg en gave som trøst...du skjønner at pakkene pleier alltid å veie slik at porto blir 25 kr eller mer...men din ble det bare 15 kr for...så sender deg en liten ekstra ting og håper det går bra :-)

Ha en fortsatt fin kveld :-)

Klem

Kreoline said...

Du har en så nydelig hage, hvis du bor så nærmt med sjøen så har du både i pose og sekk, helt skjønt. Kos deg i morgen, klem fra Mona.

pysseltanten said...

Så fint med de lila blommorna...=)))
Du har det superfint, verkligen...
Skänker mycke inspiration...=)))
Här är det oxå kallt...fyyy...brrrr.
Får passa på o tända MÅÅNGA ljus...och så kaminen då...
Mysigt..=))
Ha en fortsatt mysig kväll...
Kraaamizaar Git

Tiril said...

Her er jeg vist innom for første gang, men kommer gjerne igjen, bildene tiltalte meg, masse fint.