Friday, October 23, 2009

en ny helg

ja nå er det helg igjen,ukene går fort,har vært en skikkelig inne dag her,det har regnet i bøttevis,da er det herlig å tenne masse lys på kjøkkenet og kose seg der,fyrer i peisen om vinter men ikke så kaldt ennu,
peisen er et gammelt ild sted fra 1860 åra,som er blitt bygd om til en koselig peis.
en tur i hagen ble det i regnet og disse ville inn i dag,så nå står de på kjøkken bord og minner om sommer som har vært.

blir å se tv og kose seg denne helga,fortsatt mannen på reise i jobb relaterte ting i kina,så savner han nå,men godt det er sånn,har en sønn som bor i nabo hus og en datter hjemme,å mange gode venner på esøk,så alene er jeg ikke.
får besøk av kusine fra skien mandag som blir noen dager,det blir hyggelig.


blir å svitsje fra tv2 til nrk i dag,x-faktor,nytt på nytt,litt av skavlan så thomas og harald,he he må jo ikke gå glipp av noe,
håper på bedre vær i morra,å dere husk å stille klokka en time tilbake natt til søndag.......eller er det frem?..finner nok ut av det..
ha en god helg



42 comments:

HVIT PERLE said...

Takk for kos kommentar:)Nydelige bilder du viser:)Du har det kjempefint:))

Ha en fin kveld

Klem Nina

Tovepia said...

Da ser du på det samme som jeg og resten av landet;) Pause i Thomas og Harald nå;)
Kjempefine bilder du viser!
Kos deg resten av helga, så får vi nå se hvordan det går med Svanesjøen:D
Klem fra meg;)

lisje astrid's husblogg said...

DÅÅÅÅN!!!!
Du har det sååå fint!
alle bilda du viser er lekre!
Bra du har mange fine folk rundt deg når din kjære er på reis.
Kommentarane frå deg varmar!
God helg til deg du herlige kvinne:)

Shabbycharm said...

hei sylvia.
koselig som alltid hos deg,koselig lykt, bare elsker lykter..
kos deg og ha en hyggelig helg vennen.
klem bella

Shabbycharm said...

hei sylvia.
koselig som alltid hos deg,koselig lykt, bare elsker lykter..
kos deg og ha en hyggelig helg vennen.
klem bella

Monica said...

Hei Sylvia.
Du fikk det ja? Var den vond?
Og er den tilgjengelig for alle nå..?Jeg vil ringe på mandag å få tatt den, jeg skal klare å holde meg frisk frem til da, hadde vært en lettelse å bare få tatt den!!

Takk, det synes jeg og.

God helg til dere.
Klem

My home is my Castle - by Kari said...

ja her er det og Senkveld akkurat nå :) har sittet og ledd av de flotte ballettdanserne hehe :))

nydelieg bilder som alltid hos deg :)
ha en fin helg og koos deg, selv om du er gressenke :)

Klem,Kari

Lantliv said...

Titta så fint du har det...se på burkarna som står där så prydlig...
Jasså mannen din är på resa...gott att du har nära och kära omkring dig...så du slipper känna dig ensam,
Ha en go helg,
kram Anne-Lee

torleif ann karin said...

Hei og takk for hyggelig komentar fra deg. Du viser da riktig så mye fint idag. Så flott og koselig det er rundt peisen din. Oser av godhet & varme.
Og liker veldig godt sølvkannen din i hyllen. Du har så masse fin nips atte!!!
Ønsker deg en riktig fin fredagskveld.
Klem Ann<3

Bossa said...

Nydelig du har det......
Ha en fin helg...

irene said...

Hej

Takk for koselige komentarer på min blogg!
Skal bli flinkere till å skrive komentarer jeg også!
Du har en trevlig blogg!
God natt.

Klem Irene

Violetta said...

Jøss, har du blomster i hagen enda du? Nydelige blomster og nydelige bilder fra et meget pent hjem :) Enkelte har bare rett og slett teften for pynt og detaljer, jeg har det ikke ;-)
Og ja...du skal stille klokka tilbake og liksom bruke en time to ganger. Goood (lang) helg!

Sjabbig men chic said...

Men vilka underbart mysiga bilder. Jättefin öppen spis. Hoppas att du får en superskön lördag!

kram Lisa

Mira said...

Det ligger en utfordring til deg inne hos meg.(Bare visst du har lyst altså, gav det nesten opp selv).
Kos deg videre i inneværet.
Klem fra Mira.

MajorogMeg said...

Takk for koselig kommentar inne hos meg:) Hos deg oser det kos i bøtter og spann:) Men så er det viktig og kose seg når man kan:)
Jeg legger meg til som følger hos deg:) Du får kose deg som best du kan som alene hjemme. Godt du har dyr rundt deg, det hjelper mye.
HA en flott dag, nyt den:)

Frøydis said...

Heisann :-)) jammen meg godt man er forskjellige, og venner allikevel!! Kjedelig hvis alle hadde vært like!!

Klokka skal stilles tilbake, da får vi en time ekstra :-)))

Klem, Frøydis

M said...

Hei hei, for noen nydelige bilder fra hjemmet ditt...du er virkelig flink med interiør.
Ha en gooooooooood lørdag!
Klem,M

En mors verden said...

Heisann!

Hyggelig med kommentar:) Det er ikke vanskelig å støpe fat, og jeg har hentet ideen fra en bok som jeg har lånt på biblioteket.

Du har det veldig fint hos deg:)
God helg!
Hilsen Ellen:)

Louise said...

Vilka vackra fräscha blommor du ännu kunde plocka in! Mysiga bilder. Gillar speciellt mycket "hyllbilden". Där finns så mycket fint att vila ögonen på. ha det gott!

Birgitta said...

Vad trevligt du har det omkring dej. Här får vi normaltid i natt och det är väl likadant hos er. Ska bli skönt att få sova en timme längre.
Vi har haft gråmulet och regnigt idag.
Ha en skön söndag.
Kramis Birgitta

Margrethes hus og hage said...

Så herlige bilder :)
Deilig å kunne plukke inn roser på denne tiden av året. Jeg håper det kommer en og annen her hos meg også :)

Hilsen Margrethe

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Vilken härlig öppen spis ni har, idag är en pefekt dag och elda. Här är det riktigt höstigt, verkar inte som det blir riktigt ljust ute. Och så fina blommor, att dom hållit sig så bra. Såg ett jättefint hjärta också längre ner, och en massa härliga mailegnissar.
Ha det gott vännen
Kramar
AnnaMaria

C ♥ said...

Hei Sylvia.

Da regner jeg med du har stilt klokka 1 time tilbake i dag :)

Håper du har kost deg innendørs denne helga, og fortsetter med det i dag. For et høstvær!! God søndag.

klem C

Prinsesse Elin said...

Hei hei
Her også er det inne vær. Da sitter jeg ved kjøkkenbordet å holder på med et eller annet kreativt. Jeg må få skryte litt av hjemmet ditt for det er utrolig vakkert. Masse detaljer og fine ting å se på. Takk for at du blogger om dette:)

Britaiskogen said...

Hei telemarksdame og takk for besøket på bloggen min. Jeg har bodd i telemark i 2år og føler derfor litt tilknytning til fylket. Flott blogg du har, jeg legger meg til som følger..

Shabbycharm said...

hei vennen..
ligger noe på bloggen min til deg.
ta en titt.
klem bella

Shabbycharm said...

hei vennen.. ligger noe på bloggen min til deg.
klem bella

Hanna said...

Så underbara bilder.
Ha en bra söndagskväll!
Kram
Hanna

Josefine said...

Hei:)

Så koselige bilder....herlig peis!
Ja nå må vi tenne lys og kose oss inne så godt vi kan!

Tusen takk for hyggelig besøk hos meg, stor klem

Loppe Leah said...

Takk for koselig kommentar inne hos meg.. så fine bilder du legger ut.. masse inspirasjon å få her.. ha en fin søndagskveld

Nostalgia said...

Hei kjære du !

Håper helgen din har vært fin :-)
Vakre bilder hos , dette kan du !

Ønsker deg en fiiin uke !
Klem, Nostalgia

Loppe Leah said...

Har en utfordring til deg inne på min blogg om du har lyst til å ta den!? :o)

Vita små hjärtan said...

Hej vännen! Tack för alltid så goa kommentarer! Förstår om du längtar då han är borta....
Så mysiga bilder. Du har det så fint!
Kram Agnetha

HVIT PERLE said...

Takk for koselig kommentar:)Blir so glad;)
Eg stor kosa meg når eg mala,synst det er so kjekt;)Blir vell ikkje lenge til du begynner på kjøkkenskap:)

Ha en fin kveld du også

Klem Nina

Huset vid ån said...

Tack snälla du för dina goa kommentarer till mig. Blir såå glad! Vad fint du har det...Ser jättemysigt ut! Härligt med din vackra spir också! Ha en fin vecka! Kram Therese

Lenemora said...

Så vakre bilder, de blomstene var jo bare utrolig fine - også så sent på høsten, ikke verst!

Været ble jo ikke akkurat bedre idag men,men vi får kose oss inne!

Vi sees...

Klem fra Lenemora

silje-sin said...

Så nydelige bilder! Og flotte blomster:) Var det så at du kom fra Gulset? Jeg er også fra Skien, fra Sneltvedt. Men nå bor jeg på Hovenga. Hvor på sørlandet bor du da? Svigermoren min er fra Kristiansand, men har bodd hele sitt voksne liv i Skien. Ønsker deg en fin ny uke! klem

Bossa said...

Takk for kommentaren på bloggen min om dåpskjolen.
Du kan i det slik, at jeg har drevet med utrolig mange ting opp gjennom årene. Får jeg en ide, må den bare settes i verk med en gang... Jeg sydde og broderte brudekjolen til datteren min også, og sydde kjole etter ønske fra en av mine svigerdøtre. Legger vel inn bilder senere en gang, tenker jeg.
Du har det så koselig.
Klem fra meg.

Inspiration i vitt said...

Vilken underbar öppen spis du har. Så mysigt att sitta vid den höstiga vintriga kvällar. Hoppas att du inte känner dig alltför ensam när din man jobbar borta.
Du visar så mycket fint hos dig.
Kram på dig/Ingela.

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei Sylvia!
Så moro å ha et så gammelt ildsted, og du har jo gjort det helt nydelig rundt det! Herlig med levende lys i denne årstiden, så det gjelder å kose seg med det man kan!

Har du blomster i hagen ennå???! Det er lenge siden vi hadde noe i bedene her, så da er dere mer heldig på sørlandet, tydelig vis!

Lurer veldig på hvor du har kjøpt det varseluret i smijern? Kunne veldig gjerne tenkt meg noe slikt til kjøøkenet mitt!

Ha en flott uke!

Klem Cathrine :-)

Magny said...

heisann.. takk fro hyggelige hilsener i bloggen min!
der er så spennende å se innom deg,- du hare t utrolig herligt hjem, massevis av flotte detaljer!!

ja fredagen er tv kveld for de fleste av oss,-godt å sitte i sofaen og vite at helgen bare ligger der...
men ikke å godt om du savner noen,- håper mannen din er kommet hjem nå...
' go klemm ,magny

A-mora said...

Så mye fint du har. Koselig soverom. Kjempefint med dobbel glassdør.

Ser det samme som vi gjør på fredagskveldene ser jeg:))

Klem