Friday, October 30, 2009

siste helg i oktober

hei alle sammen,ja nå er det endelig helg :=)
å mannen kommer fra kina.bildet over er tatt onsdag morgen fra vår stue,se den herlige himmelen,den skiftet farge og mønster et kvarters tid,et nydelig syn
vært en travel uke,med besøk her hjemme å ut på besøk selv.veldig koselig.
i går var vi i oslo,å på hjemvei var vi innom ikea,første gang for meg.he he..ektorp sofa i hvitt ble med hjem,
skal lage tv rom i kjeller. å litt annet ble det å,var en stor opplevelse for meg,blir kjekt å få ikea til kristiandsand om et år.

vi var ikke hjemme før halv 12.å i dag på morran ble vi vekt av et styr med pus inne på soverom,jeg opp som en kule,å jo da,han pus hadde fanget en MUS inne i vårt hus,uuuu...
klokka var bare 5.30,så nå sitter jeg her ganske trøtt.hehe.å musa lever sitt liv på vårt soverom.


å fysj.den må nok silje få vekk i dag,den var jo herlig da..hehe.klarte å stikke seg vekk et sted der i full fart ut av klørne til pus..mye en skal oppleve.,kan alldeles ikke legge meg der om musa ikke er borte,
blir nok en katt og mus der i dag...
bildene over er fra trapp opp til soveavdeling.
å igjen tusen tak for alle hyggelig hilsen hos meg,det gleder meg masse.
ønsker hver og en av dere en nydelig helg.



27 comments:

Magny said...

heia... har også hatt mus i vårt hus,- hi-hi----
men ikke nå lenger,- siden vi har høner har vi et firma som kommer 4 ganger i året og legger ut rottegift i noen små bur.

nydelige bilder hos deg,- som alltid... gled deg til mannen kommer hjem,- blir kosleig helg da!
mannen min drar nå mandag til mandag på jobb,- men føles værre når de er så langt som i kina...
god helg!!

magny

Cathrines Kreative Hjørne said...

Oj, husmus har jeg ikke så veldig sansen for - jeg sier iiiiiiikkkkk! Men godt du har katt da som ordner opp!

Oslo-tur i går? Ja, da er det ikke umulig at vi var på Ikea samtidig! Hadde jeg visst det...!

Kjempe tusen takk for tipset om den hyggelige timeren, vet du, alarmuret til kjøkkenet! Fikk tak i det i går, så nå er jeg såååå happy!

Ha en god fredag og god helg! - Uten flere husmus...!

Klem Cathrine :-)

Lykkeliten said...

Lykke til på muse jakt!
Her er det hybelkaninene som lever et farlig liv, for nå skal mor finne frem skurekosten......

HVIT PERLE said...

Nydelige bilder som alltid:)
Har selv ektorp,og er veldig fornøgd med den:)
Takk for koselige kommentarar;)

Ønsker deg ei fin helg
Klem Nina

Bossa said...

Fine bilder du har.
Jeg MATER musene i huset mitt jeg.....Med musegift!! Hehe. Har ingen katt, vettu, bare tre hunder. De spiser ikke mus, ellers kunne jeg ikke lagt ut gift. Tusen takk for kommentarene fra deg.... Ja jeg sitter oppe halve natta. Synes det er en deilig tid...
Og, nå har jeg vondt i armen ja, men kjenner ikke noe mer. Får håpe det fortsetter sånn.
Ha en fortreffelig dag.Klem.

Tovepia said...

Du får legge ut noe musegift;) Koselige bilder! Tenk at november står for tur, tida går nesten for fort;)
Kos deg en masse i helga og klem fra meg;)

Besta said...

Så heldig du er kom kom deg på Ikea, jeg skulle vært i morgen men nå nok utsette det til neste uke og håpe på flere krefter...
tror det må være ekstrem muse år i år. vi har fanget MANGE til nå...heldigvis gjør ikke mannen noe av å ta dem.
Ha en fin helg.
Klem fra Marilyn

Cathrines Kreative Hjørne said...

Det var feil Ikea - jeg var på Furuset! Men samme by da!

Ja, glad for det alarm-uret, så nå bør eggene bli AKKURAT passe, sier gubben!!!

Klem Cathrine :-)

SNOWWHITE-SUSSIE said...

Goa Sylvia!! underbara bilder du visar som alltid vill önska dig en underbar halloween... många kramar från sussie

Balke gård said...

Hehe, for en grusom måte å våkne på, stakkars deg..selv om jeg ler litt:-) God helg, blir kjekt å få Kinamannen hjem, tenker jeg! Fine bilder som alltid hos deg! Klem, Marianne

Louise said...

Javisst är det alltid roligt med Ikea-besök och konsktigt nog kommer man alltid hem med en massa fastän man egentligen inte planerat köpa så mycket :O)
Ektorp skulle jag också vilja ha både soffa och fotöljer..
Huu en mus inne, inte något vidare..
Ha det gott i helgen vännen! Njut av sista oktoberveckoslutet!

Tina said...

He he, får håpe du får fanget musa da :D
Jeg kommer ikke på besøk før den er vekk :)
Har vært så trøtt i dag jeg også, etter turen i går, men det var jo gøy på Ikea:)
Har fått teppet og alt dillet på plass, og det ble veldig kos.
Ha en fin helg mammsen :)

Klem

pysseltanten said...

Oooh...fyy...en mus i SOVRUMMET...=//
Möss har man ju till o från, men att VETA om att det finns en mus, o i sovrummet till på köpet...näää...fyy där går gränsen...=//
Min ena katt fångar möss UTE o släpar IN...inte så kul det heller...haha...
Ha en härlig helg, du goa...
Kraaamizar Git

Lantliv said...

Jag säger bara :-In med katten fort!!
Sen måste du ha sett den döda musen...annars kan du ju inte sova!
Här finns det massa möss...har inte sett dem inne än...Vi har två katter...tror de jobbar bra!!!

IKEA vad kul...gillar det stället...de blir bara bättre och bättre!!!
Ha en fin helg,
kramis AAnne-Lee
Gott att mannen din kommer hem nu!!!

Viveka i Bläckhornet said...

Hej Sylvia!
Och tack snälla för omtanken inne hos mig. Ja det är alltid hemskt och värre när barn är inblandade.

Så finna bilder du visar. Ser alltid så trivsamt ut.

Ha en fin helg

kram Viveka

Birgitta said...

Hej! Ser att du varit på IKEA och köpt en Eketorp soffa.. Den är fin och skön att sitta i. Och så kan du ha flera olika klädsel till den och byta färg som du vill.
Vilken solnedgång du visar. Den är ju helt otrolig.
Nu ska jag sätta på kaffet och så blir det en bit morotstårta till.
Ha det så gott.
Kramen Birgitta

GroLinda said...

Herreli!!!! Ikke noe rart at du skvatt!! Hahaha...må jo le litt når jeg "ser det for meg"! Får håpe Simba får tak i den stakkars musa da. Den er i alle fall mye reddere enn deg :o) Ha en flott lørdagskveld snuppa. Jeg kommer snart tilbake til deg! Godt å få gubben hjem nå. Skjønte at du savnet ham ;o) Hilse så mye da. Klemfra søs Gro

torleif ann karin said...

Hei.Så fine bilder du viser ikveld også, vakker stemning på utebildet ditt.
Og likte spesielt godt det bildet ved trappen. så vakkert at det kunne vært klippet ut av hvilket som helst interiørblad.
Du er en mester på å lage det koselig.

Ussj ja, mus i hus er ekkelt. Men en kollega på jobben våknet med en mus sittende å knaskre henne i håret. Det hadde jeg ikke taklet, selv om jeg slettes ikke er redd mus. Men de kan holde seg ute der de hører til.
Ha en riktig god helg Sylvi.
Klem Ann.

Nanni said...

Åååusjameg! Håper dere er kvitt musa! De er jo søte, men ikke i fri flyt på soverom...
Ektorp sofa er helt topp, sitter i en selv her, hehe...
Ellers er dagene travle med jobb og flytting, litt svineinfluensa og ymist anna... blir godt å komme i hus.
alltid så nydelige bilder hos deg!
Klem fra nanni

Shabbycharm said...

Som allid viser du så vackre bilder.
ha en fin söndag.
klem bella

Gårdsromantik said...

Så vackert du har det hemma - härlig vinterhomel.

Kika in till mig - jag har en tävling på gång.

En ljuvlig Kyrkokandelaber som kan bli din.

Kram Maud

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Hoppas du eller katten fångat musen nu, eller så får du öppna dörren så den smiter ut. Jobbigt och sova om den är kvar inne. Kul med Ikea-besök, vi fick ju Ikea för något år sen till Karlstad. Det är kul och kolla ibland där.
Ha det gott
Goa kramen
AnnaMaria

Hanna said...

Hej!
Vackra bilder du visar.
Kram
Hanna

Joy said...

Så vacker höst-bild du tagit. Riktigt stämningsfull!
Och grattis till ny Ektorp- soffa. Jag är så nöjd med vår - den är ju så god att sitta i!

Jag hoppas verkligen inte att vi ska få in mus i huset - jag är nämligen rädd för både råttor och möss... Gillar inte deras svansar... Uuuu... Och inte har jag någon katt i huset heller som kan jaga bort de.

Ha en fortsatt mysig söndag.
Kramar Joy

A-mora said...

Mus på soverommet!!! Hjelp sier jeg. men så er jeg livredd mus.

Håper noen har fanget musen for deg nå.
Nydelige bilder. Ikea er kjekt og ha i nærheten.

Det er fint i kr,sand. Svigerdattra mi er derifra.

Ha ei fin ny uke:))

Klem

Kreoline said...

Hei Sylvia, du har det sååå koselig hjemme, sitter bare å nyter bildene. Her har vi hatt Ikea i maaaange år, det er kanskje litt dumt å si det, men jeg er der aldri, verste butikken jeg vet. Alltid altfor mye folk, mas og ståk. Høres ikke kjekt ut med mus i huset, men den fryser kanskje, hihi, da er det godt å være innendørs. Håper du får has på den, ha en fin uke, klem fra Mona.

sologbolig said...

Hei. Takk for hyggelig kommentar inne hos meg. Så koselig blogg du har. Håper at du har blitt kvitt den musa, ikkje noe særlig å ha i hus. For noen år siden hadde vi mus på loftet, hørte at de sprang oppå der....heldigvis fikk vi bukt med problemet.
Ha ein fin søndagskveld.