Sunday, October 18, 2009

søndag kveld

nok en herlig dag er gått over til kveld.jeg har gjort litt av hvert,vasket klær og fått dem tørre ute,nå har jeg tent alle levende lys,tatt inn denne lykt som står ute om sommer,nå lyser den i en krok
se så herlig vi har hatt det i arendal,bolde tatt fra vår veranda mot indre havn.2store seilbåter stor koste seg på vannet i dag,som dere ser er de fleste båter nå tatt opp til opplag på land,sommer så er alle båtplasser fulle

å nå sitter jeg her i denne sofakrok foran tv,jeg har


bakt brød,skal overraske silje med nybakt brød til kvelden,det lukter så godt her nå.



til slutt i dag,vårt kjøkken vindu med all dill og dall.sola skinte så herlig inn.
vil ønske alle som titter innom en riktig god søndag,og tusen takk for alle hyggelige kommentarer,hver eneste en betyr masse for meg,dere er mine nye venner alle sammen,nå skal jeg innom dere.





44 comments:

OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Hei,og tusen takk for tipset. Merkelig,men vi har faktisk tenkt på Egypt så nå sitter vi her og drømmer oss bort.Det høres jo flott ut spør du meg.Koselige bilder du har lagt ut, fikk veldig lyst på hjemmebaka brød.Kos dere i kveld:)

lisje astrid's husblogg said...

Tusen takk,kjære du:)For ein flott sofakrok!Der hadde eg slappa bra av:)Synest eg kjenner den deilige brødlukta!Har satt ei deig eg og..Lykkeliten er no i seng,så det er fritt fram:)HEhe:)Så fint du har det i heimen din!
Stor godklem frå Astrid:)

Monica said...

Hei Sylvi,
så vakkert du har det over sofakroken din,mye fint dill og dall du pynter fint opp der...

Og et koselig og innbydende kjøkkenvidu, det hjertet der er veldig fint, tror jeg også vil ha et lite et av de..
Jeg har idag handlet min første madonna :)
Ønsker deg en fortsatt fin kveld, og kos dere med nybakte brød..

Klem fra oss

HVIT PERLE said...

Takk for koselig kommentar:)For en flott sofa krok:)Lekkre bilder du viser,av den nydelige heimen din:)

Ha en fin kveld
Klem Nina

Magny said...

nyyydleige bilder,- ja kos deg i sofaen, det gjør jeg...
klem, magny

Sjabbig men chic said...

Alltså Sylvia! Ni bor ju så vackert så att det fullkomligen tar andan ur en!

Ha en fin kväll
Kram Lisa

Margrethes hus og hage said...

Hei og takk for hyggelig hilsen hos meg :) Jeg tror ikke jeg har vært hos deg før, og det var koselig med en titt, for du har en kjempeflott blogg!

Vakker sofakrok med mange fine detaljer :)

Deilig vær på Sørlandet i dag. Det er bare å nyte dagene når de er som denne!

Ønsker deg en fin start på uken. Hilsen Margrethe

Shabbycharm said...

hei Sylvia... nyderlige bilder av heimen som vanlig, den sofakroken er gull verd tenker jeg. nyt kvelden med nybakte bröd, får helt vann i munnen...hehe
stor klem bella

Nostalgia said...

Så nydelige bilder hos deg ! Litt av en utsikt du har og veldig koselige bilder fra stuen din. Har vært på loppis idag og deretter basketkamp og så Basar :-)

Skittentøy og annet får jeg ta i morgen hi-hi.

Ønsker deg en fortsatt fin kveld !
Klem, Nostalgia

My home is my Castle - by Kari said...

helt nyydelige bilder, som alltid hos deg :))
ja været har vært flott her nede i sør, men en sur vind. Hvertfall her ;)

Ønsker deg en fin uke
Klem,Kari

Huset vid ån said...

Tack för titten...vad glad jag blev. Vad mycket fint du visar! Jättemysig lykta! Du är varmt välkommen tillbaka till mig! Kram Therese

Monica said...

Hei igjen, nei den kostet 229, tror jeg den madonnaen, men det er jo ganske dyrt , den er tross alt bare ti -femten cm, men tror de koster såpass :)

God natt til deg også :)

Klem fra oss

pysseltanten said...

Mmmm jag känner doften av nybakt bröd ända hit...=)))
Myspysig söndag du har haft...
Tvätt o sånt tråk har man ju ALLTID...=((
Själv har jag ju två lediga dagar till...så jag kan passa på o göra tråkjobben då...
Helgen har spenderats med familjen...=))))
Ha en härlig vecka, du goa...
Kraamizar Git

Birgitta said...

Hej! Jag har träffat på dej på hos en del av mina bloggvänner och blev lite nyfiken på vem du är. Nu har jag klickat in mej som följare hos dej, så jag hittar hit igen och kan läsa lite mer i din blogg.
Nu är det sovdags och god natt.
Kram Birgitta

Maja said...

Koselig sofakrok!
Nybakt brød er verdens beste....lenge siden her i huset;)
Ha en flott uke;)

Inspiration i vitt said...

Vilken stor och härlig lykta du har, den lyser väl upp fint i mörkret. Gillar din hylla du har , så mycket fina saker det får plats på den.
Kram på dig i natten./Ingela.

Cathrines Kreative Hjørne said...

Så hyggelig soffakrok du har, og så deilige brød du har bakt - kjenner den gode duften helt hit! Så moro at du har bestilt boken Junk Style - den er jeg sikkert på du kommer til å like! Haugen bok leverer veldig raskt, og de har "alt" av bøker. En god uke ønskes deg i hyggelige Arendal! Klem Cathrine :-)

Størhuset said...

Tusen takk for koselig besøk på bloggen, er alltid spennende med nye blogger, og din var jo nydelig, den kroken din på bildet så jo herlig ut! Ha en fin dag!

Bossa said...

Tusen takk for kommentar på bloggen min. Nydelig du har det.....
Super høstdag til deg.
Klem....

Joy said...

Hej Sylvia! Önskar dig en riktigt god start på veckan! Idag skiner solen och och det är ju bara så härligt!
Stor kram Joy

Viveka i Bläckhornet said...

Men så fint ni bor vid vattnet! Helt underbart.

Och vilken stoooor lykta. Den lyser nog ordentligt.

Kram Viveka

Lenemora said...

Åhhh nybakt brød er bare herlig, kan nesten lukte det helt hit!
Jeg har brødbakemaskin, så akkurat nå holder 11 åringen min på å lage et brød som blir ferdig i løpet av 3 timer, helt nydelig lukt i huset av det brødet også...

Vakre bilder som alltid, du har et nydelig hjem!

Klem fra Lenemora

Tina said...

Ja, det blir jo bare mer og mer hjemme hos deg, of flottere og flottere :)
Håper du har hatt en fin helg.

Klem Tina :)

(: Som har verdens beste mamma :)

Joy said...

God kväll,
Om du aldrig har varit på IKEA så har du verkligen något att se fram emot. Ett litet tips är att ta med er en STOR bil, hehe... Det är så mycket som man hittar där som man inte visste att man egentligen behövde... ;) Jag har fortfarande inte hunnit packa ut alla de sakerna vi köpte. Blir ju nästan som julafton.

Ektorpen finner du nästan direkt när du kommer till soffa-avdelningen! :) Men sen så måste ni hämta ut den på möbellagret som ligger en bit bort från själva varuhuset.

Kramar Joy

Louise said...

Du visar så mycket fint igen Sylvia! Lyktan är vacker liksom också duken du har runt ditt nybakade bröd. Åh vad det ser mumsigt ut förresten.
Ha en jättefin vecka vännen!

torleif ann karin said...

Hei. For en herlig utsikt du har. Tenk å se rett i ei havn. Hmm, ja må si jeg savner å se litt av sjøen. Her er det jo paddeflatt, og det enete vi ser er naboens hus.
Vakker inne i din lune hule også. Ett hjem med stil!
Kos deg med mandagskvelden.
Klem Ann<3

Sjabbig men chic said...

Tittar in och önskar godnatt, Syliva.
Och, ja!!! Visst är bordet fint?!!
Är så himla glad över det.
Kramis Lisa

~~♥ Mamma Millan ♥~~ said...

Så mysig lykta nedan!!
O såå gott med nybakt bröd!!! MUMSIS!!
Go kväll! Kramis Millis ♥

Huset vid ån said...

Åh, Du har så mysigt och hemtrevligt! Önskar dig en bra dag! Kram Therese

alvens kreative hjørne said...

Hei :-)

Så koselig bilder av ett vakker hjem :-)
Åh så deilig med ny bakt brød :-) Flink du er!

Ha en fin høst dag :-) Håper solen skinner like fint hos deg :-)

Klem

Sari said...

Åh, vad gott med hembakat bröd! Ja, det doftar verkligen underbart då! Här hemma hos oss doftar det tyvärr nästan aldrig av hembakat bröd... Jag pysslar hellre med annat!
Fina bilder!
Ha det bra! Kram Sari

Lantliv said...

Hej Sylvia,
Du hade en skön pysselsöndag du med ser jag.
Vilken utsikt där ut mot hamnen.
Bakat bröd...det är för underbart det...man skulle köra en hel baksöndag....så det blir en massa limpor har jag tänkt...Fylla frysen så det räcker länge....
Ha en fortsatt fin vecka,
kram Anne-Lee

Frøydis said...

God kveld i stua :-)) Du er jo kjempeflink til å legge inn bilder!! Har endelig skjønt du bor (har bodd?) i Arendal...;-) er litt treg med å få med meg ting, hehe...Var jo på sykehuset der med min kjære for ikke lenge siden... Koselig by! Fikk ikke sett så mye da men...har jo vært der mye før, i min barndom, hehe

Kos deg videre,
klem, Frøydis

Romantiska Hem said...

Hallå du rara!! Som vanligt kan man titta på alla vackra saker på dina bilder såååå länge! Myssigt!! Allt väl i höstyrret? Själv så är det avrundning på en kurs nu och det är så himmla mkt med massor av olika tenta uppgifter och grupparbeten. Phu, ibland känns det verkligen så skönt att det snart bara är ett år kvar av min utbildning, ler. Kram Petra

SNOWWHITE-SUSSIE said...

hejsan,
Åhh brödet doftar hit mmm.. åh va mycket fina saker du har på din fina hylla me..kram sussie

C ♥ said...

Så fine bilder Sylvia.
Heldige Silje som får servert nybakt brød. Nam nam.

Ønsker deg en fortsatt fin uke!
klem C

Balke gård said...

Hei og god kveld i den flotte stua di!!!

Nrk Super kl, 1900 den 27. kommer Utfordringen, jege r "trafikkekspert" HVer tirsdag i høst/vinter kan du følge med meg på tv:-) Gruer meg, sier amn legger på seg 5 kg på tv...Minst..Hufff... Men, kan du maile meg adressen din, må ha den for ås ende gaven du vant:-) Stor klem, Marianne

Hanna said...

Så fina bilder och underbart vacker lykta!
Ha en bra kväll!
Hanna

Lenemora said...

Tusen takk for en kjempekoselig lunsj!
Vi fikk jo ikke gjort alt vi skulle, men får ta det igjen neste uke...
Mamma ble kjempe-overrasket og glad for bildene, hun visste ikke hva hun skulle si og sa til slutt, "Kan jeg ta imot dette, da...?"

Du er jo snill, da!!

Klem fra Lenemora

Tovepia said...

Fant deg hos Lenemora of måtte titte innom;) Så hyggelig blogg med flotte bilder, jeg kommer gjerne tilbake;)
ha en fin kveld videre! klem

Hulda said...

Virkelig ei skjønn lykt du har bilde av. Så nydelig! Likte også så godt bildet av brødene. :)

Lykkeliten said...

Heisan!

Er innom bloggen din for første gang etter å ha lest om deg i Lenemora's verden.
Skal si du har en lekker blogg.
Kunne sikkert sittet i timesvis å lest meg nedover her, men klokka begynner å bli mange så jeg kommer heller tilbake en annen dag.

Ble helt satt ut av din datters historie i innlegget om mobbing.
Har selv ei jente på 13 som behandles som luft av de fleste klassekameratene.
Vi klarer ikke å finne ut av hva som er "galt", men jenta vår er flink til å finne andre arenaer å hevde seg på, så det ser ut til å prelle av henne som vann på gåsa.
Hun er sterk og trives faktisk på skolen uansett, så vi gjør alt vi kan for å støtte henne.
Hm, dette ble langt.

Takker for meg nå, og ønsker deg en fin torsdag i morgen.

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Jag kommer säkert skriva detta många gånger, men vilken utsikt du har. Det är bättre än Tv:n, och följa årstiderna därifrån. Gillar din lykta, den är så fin, extra fint med stora lyktor.
Ha det gott vännen
Kramar
AnnaMaria

Huset vid ån said...

Tusen Tack för din gulliga kommentar hos mig...vad glad jag blir. Hoppas att du haft en bra dag! många Kramar Therese