Sunday, November 29, 2009

1 søndag i advent

endelig er søndagen her som vi har ventet på lenge nå,har dere alt klart?her kommer det stadig opp noe ny pynt,dere har sett vårt kjøkken i rødt hvitt til jul,men i stua er det ikke mye rødt,her er det natur matrialer og julens nostalgiske symboler i naturfarger
denne herlige avlange puten har ommet frem.syntes den er herlig,den er fra blommingvil

for en tid tilake var jeg innom brukt butikk å noen gamle bøker ble med hjem,brillene lå hjemme så jeg bare tok de øker som så gamle og erverdige ut.å boken denne englen så skjønt passer på


er fra år 1883 og er skrefet i gotisk skrift,den heter alle høytiders taler i kirkeåret.å egynner som dere ser på første side med 1 søndag i advent,
gjett om jeg var fornøyd da jeg fikk på meg brillene å så dette,det var en skatt...



her er de andre som ble med hjem,gamle testamenter og salmebøker med alle i gotisk skrift




så nå er denne oken til pynt sammen med engel å kys på vært spisebord,det ble advent med engang syntes jeg





madonna har fått en krans ved sine føtter,den står på peishyllen,
ønsker dere alle en fredelig og hyggelig 1 søndag i advent,ta vare på hverandre å kos dere med å tenne det 1 lys i kveld.
nå skal det pyntes mer i stua...
å igjen må jeg takke fr alle hyggelige kommentarer,det gleder mitt hjerte,
å husk 1 desember er det tekning her hos meg.






39 comments:

BEA said...

så vakkert!!! deilige stemninger og nydelig bilder!!!

Ha en koselig 1.søndag i advent.. klem fra mæ

HVIT PERLE said...

Lekkre bilder:)Du er såååå flink:)

Ønsker deg en fin 1.søndag i advent

En overraskelse venter på deg på bloggen min;)

Klem Nina

Hanna's kreative rom said...

Kjempe koselig Sylvia! Åhh, det var virkelig lekkert! Bloggen din er helt herlig, her henter jeg inspirasjon til hjemmet vårt! Du har ordnet stuen din skikkelig advent-fin og den oser av jul!

Ønsker deg også en koselig 1. søndag i advent!

Sjabbig men chic said...

Villhärliga bilder och vilka fina saker. Enormt!
På ett vis så är det klart men på ett annat så är det inte det. Eftersom jag alltid håller på och ändrar och donar.
Nu ska jag och Gry ut i skogen med Tjalle. Ha en fin första advent!

Kram Lisa

My home is my Castle - by Kari said...

Åhh såå nydelig sylvia !!!
Vakkert.....
For en stemning du har fått i stuen dinn.
Alt er bare lekkert... Bøkene, engelen , madonnaen, ja ALT !!!

Ha en fin søndag du og min venn..
Skal si det lønner seg å glemme brillene hjemme ;)

Klem,Kari

Rachel said...

Sivia dine bilder er toppen,du er flink med og få lyset fint. Har du en bra kamera? Jeg önsker med en system kamera men det kommer ikke nissen med i år så jeg får fortsette og önske :-)
I dag ska jeg fortsette mitt pyntande (var borte i hele går så jeg ble ikke klar)
Ha en fin og koselig förste advent vennen!

Fånga dagen said...

Vilket vackert hem du måste ha. Jag är imponerad.
Ha det så bra Lena

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Så vackra bilder, du har en härlig advent hos dig. Jättefint och lägga fram biblarna så texten syns, och ängeln var så söt där han satt. Har precis som dig, rött och vitt i köket och mest vitt i vardagsrummet.
Ha nu en mysig adventssöndag vännen
Goa kramen
AnnaMaria

Bestemor Drillo said...

Vakre ord og vakker adventsstemning;)
Ha en koselig advent! Klem!

Tovepia said...

Så nydelig du har pyntet med vakre bøker og engler og det hele!!
Ønsker deg en trivelig dag. Kos deg godt og klem fra meg;)

Lenemora said...

Nydelige bilder idag!
Vakker montasje!

Ha en fin søndag...

Klem fra Lenemora

SNOWWHITE-SUSSIE said...

Hallå!! Men åhh så mycket fint du har va sött du gjort det.. önskar dig en trevlig advent massa kramar sussie

Viveka i Bläckhornet said...

Så fint du har pyntat till advent!

Kudden är ju helt underbar.
Vackert också med de fina biblarna som du lagt fram.

Ha en skön söndag

Kram Viveka

hemma hos lilla mej said...

Åh vad fint du har gjort.Vilka fina saker du har.Ha en mysig första adventskväll kramizar Rita ♥.

Hanna said...

å fint.
Kram
Hanna

Snövita drömmar said...

Så fröjdelsefullt du ser ut att ha det denna första advent. Härliga bilder du bjuder på idag.

Kram!

Bossa said...

Hælleduuuu så fine bilder. Mye vakkert. Kos deg masse i adventstiden. Klem :)

sologbolig said...

Så nydelig og stemningsfullt. Du var heldig med de flotte, gamle bøkene. Ha ein fin søndagskveld.

MajorogMeg said...

Du er iallefall i rute med julepyntinga:) en nytelse å se... Den madonnaèn din er helskjønn:)
Her har det kommet litt snø..så jeg hadde skikkelig julestemning i dag:) Nå brenner det 1 lys på peishylla...
Kos deg og ha en nydelig adventskveld:)
Klem:)

alvens kreative hjørne said...

Hei :-)

Så mye fint du har kjøpt deg :-) herlig med så gamle bøker :-) river jo faktisk sund mine gamle bibeler fra 1700 :-) min far hadde nok revet seg i håret om han visste det men.... bruker de til å dekorere så de får jo på en måte evig liv på hjerter og fyrstikkesker osv :-)

Ha en flott 1 søndag i advent :-)


klem

ELIN´S SHABBY ROMANTIC said...

Men såå vackra ting du visar Sylvia! Håller med om att det är vackert i det naturliga. Biblar och Madonnor är himmelskt vackert att se på!

Ha en mysig fortsättning på första Advent! Kramis Elin.

mimmuli said...

Underbara bilder du visar, Madonnan är jätte fin! Ha en go advent.
Kram Mimmuli

Besta said...

Så nydelig det var i stua:) puta var lekker, ja i grunnen alt..
er visst ikke ferdig ennå, men tar det med ro. Skal kose meg og pynte ferdig i neste uke.
ha en fin uke.
klem fra marilyn

ELIN´S SHABBY ROMANTIC said...

Hallå igen,

tomten var grå och ville inte synas! Det röda tillkom av en konstnär på 1800-talet.

Tomtekramisar Elin :)

Huset vid ån said...

Åh, vad jag har missat många inlägg hos dig nu....Dina bilder är såå fina och du har ett väldigt vackert hem! Hoppas adventshelgen varit bra! Kram Therese

Hespe said...

Så utrolig skjønne bilder!! De gamle bøkene du har vært så heldig å få tak i var fantastisk flotte, og passer så godt inn i stilen hjemme hos deg!

Her hos meg har det vært adventspussel i dag. Har akkurat fullført innpakking av 24 smågaver til min søsters adventskalender. Vi har i alle de år laget kalender til hverandre - synest det er sååå kos. I de siste år har vi også laget kalender til mamma. Hun er over 70 år og fryder seg hver dag, når en ny pakke skal åpnes.... Når det er jul har vi alle lov å være litt barnslige og forventningsfulle - finnes ingen alder for det... :o)

Fin dag videre til deg!

Stor klem fra Hildegunn

Anna-Lena, Drömmar av silver said...

Hej Sylvia!

Så mycket fint du visar i afton! Den där puten skulle gärna få flytta hem till mig och den vackra madonnan med. Önskar dig en mysig fortsatt första adventsafton!

Kramar Anna-Lena♥

LjuvligtLantligt said...

SÅ fint du gjort!! Älskar din ängel.... Ha en skön advent!

Kram Git

Miss Mette said...

Hei Sylvia…
Så koselig og stemningsfylt det er her hos deg,
nydelige engler, og madonna.. og fantastiske
vakre bøker du har funnet!!! Ha en fortsatt fin
søndag og advent. Klem fra Mette

Ulla-Kristiina said...

Hej Sylvia!
You have so beautiful pictures and your home is so fine too.
I hope you a nice week!!

Blessedmom's Simple Home said...

Your pictures are beautiful Sylvia. I love old books too. Your home is so lovely. Thanks for sharing.
Blessings,
Marcia

A-mora said...

Nydelige bilder,Sylvia.
Du er så flink til og sette sammen ting som passer så godt sammen.
Puten din var nydelig,har du kjøpt den på nettet?
Ønsker deg en riktig fin mandag

Sjabbig men chic said...

Vill önska dig en superbra måndagskväll Sylvia!

kramis Lisa

sigrid said...

Rett og slett flott alt du har pynta med ;-)

atinybitofheaven said...

nyyyydelig!!

Klem

Loppe Leah said...

Flotte stemningsbilder du har tatt :) Nydelig engel ved boka..
Ha en fin kveld!

Romantiska Hem said...

Men så vackert! Vilken underbar stämning du har skapat, jag älskade verkligen den vackra donnan. Hoppas att du min vän hade en underbar första advent! KRAM Petra

Ellen - Charmerende gjenbruk said...

Hei Sylvia så fint du har pyntet i stuen din...gamle bøker har jo så fine gotiske bokstaver.
Klem...Ellen

Emmas utsikt said...

Så flott collage! Sylvia du er så flink med detaljer. Det er alltid så koselig å kikke inn hos deg. :)

Klem
Emma