Thursday, November 19, 2009

data rot

først må jeg bare få takke for alle hyggelige hilsner,det varmer å jeg blir så glad ,å jeg stikker innom alle,men noen ganger tar det litt tid,jeg har problemer med å laste opp bilder om dagen,så jeg blir sååå lei...prøve å bytte data i kveld å se om det blir noe bedre,er ikke skiltet over med arendal stilig,det henger i kjellerstua,
ellers går dagene nå til å planlegge pynt til jul,har jo tyv startet som mange andre med hyacinter og annet fra naturen,denne boken bare elsker jeg å se å lese i,er såå herlig en stemning i den,med masse ideer

flytter litt rundt på ting om dagen,så sånn ser det ut ved verandadør i stua nå,et stillben med masse ting.


igjen en hyacint,har noen på bordet nå som er utsprunget ,så jeg nyter en nydelig duft fra dem.bilder må komme senere om jeg får de inn på data.



de skjønne englene har fått ny plass,de flyttes litt rundt stadig.
ellers vasker og ordner jeg om dagen på gjesterom,vi får besøk fra Kina fra tirsdag til torsdag,så alt må være i orden,her regner det idag i strie strømmer,å veldig høyvann vi har å.liker det ikke,bor så nærme at jeg må stadig se ut å sjekke om det går bra,hittil har det vært greit,
ha en herlig dag alle sammen




42 comments:

MajorogMeg said...

Datatrøbbel er no herk!! Så skjønner man ikke hvorfor..da roper jeg på Gubben:) Han kan bli litt matt av meg. Kose bilder, hyacint? Det er det samme som svibel?
Vi bor 20 meter fra havkanten, så det er spennende og følge med ja:) Sol og oppholds her men vind.
Nå er det dags for tur med Major.
Nyt ettermiddagen og klem fra meg:)

Besta said...

Det er kjedelig med data trøbbel, håper du finner en løsning.
Skiltet var nydelig, og der ut til å passe perfekt i kjellerstua di.
Her regner det i strie strømmer.
Huff, jeg liker det heller ikke. Har nesten ikke vært ut av huset de 2 siste dagene.
Kos deg med juleplanleggingen.
klem fra marilyn

Tovepia said...

Så nydelig du har pyntet med engler og lyse flotte ting!
jeg begynner å få et hvitt tak og er overlykkelig for det;)
Ha en fin dag videre, håper datatrøbblet ordner seg. Klem;)

Mira said...

Datatrøbbel og dårligt vær er noe herk!
Den boka kjøpte eg på www.capris.no

Det var veldig greit ikkje var den så dyr, dukka raskt opp i postkassa, portofritt.Det er ei stund sia så vet ikkje om dei har samme tilbudet nå.
Den er på svensk da, men det har vel me bloggere vent oss litt til? eller?
Klem fra Mira.

atinybitofheaven said...

Så nydelig du pynter- helt fantastisk:-)

Ha en flott kveld:-)

BEA said...

fortell meg om datatrøbbel.. skulle hatt Kongens fortjenestemedalje i utholdenhet ;o)

Så koselig du har pyntet.. og det skader ikke å begynne tidlig.. litt nå og litt da.. da kommer man i stemnning;))

Ha en trivelig kveld.. klem fra mæ

Bestemor Drillo said...

Nei den dataen lever noen ganger sitt eget liv! Du har pyntet så nydelig, vakre ting;) Fin kveld til deg!

Torilpia said...

Jada .. data er gøy .. så lenge alt virker som det skal ...

Likte de hvite englene dine veldig godt .. er såå glad i engler :o)

Høres ut som mitt mareritt - hvis du bor så nære sjøen at du må sjekke at det går greit ved ekstra høy flo .. *grøss* Har drømt om at huset har havnet på sjøen flere ganger jeg .. men heldigvis bor jeg på "fjellet" - da skal det litt mer til .. :o)

Bossa said...

Håper det ordner seg snart med dataen.
KoDu får kose deg videre med puslingen i huset.
Klem :)

Englagård said...

Datorer ska bara fungera, när det blir strul blir man sååå frustrerad;)
Fina bilder har du i alla fall lagt upp, jag gillar speciellt dina änglar.

kram Karina

Sari said...

Oj, vad fint du har vid verandadörren!!!
Nej, datakrångel är inte kul...
Hoppas det löser sig!
Ha det bra!
Sari

Louise said...

Javisst är de första hyacinterna så härliga med sin spröda grönska och sin ljuvliga doft!!
Ha ett skönt veckoslut som kommer vännen!!

My home is my Castle - by Kari said...

Off ja.. dere som nesten bor på brygga må jammen følge med på vannet. Det går sikkert bra :)
Mye vann her og nå...
herlige bilder som alltid hos deg :)

Klem,Kari

Berit T said...

Nydelig pyntet og alltid så koselig hos deg.

Det regner her også, i bøtter og spann, og det har begynt å blåse kraftig. Deilig innevær.

Ha en fin kveld.
Klem.

pysseltanten said...

Halloj vännen...
Ååh...ska oxå köpa hyacinter...
Finfint på bordet..=))
Här kommer ljusstakar o stjärnor upp i helgen...häärligt..
Kraamizar Git

Uttan said...

Så fint Du har gjort....
Jag älskar Dina änglar en hel rad så gulligt.
Jag har också börjat pynta så smått kan inte låta bli.
Spännande med besök från Kina.

Ha det gott!
Kram!

Sjabbig men chic said...

Vad härligt med hyacinter! Måste också köpa några... Visst blir man helt galen när datorn krånglar. Jag kommer knappt in på bloggar där de har snö som faller. Blir skogstokig!

kramis Lisa

~~♥ Mamma Millan ♥~~ said...

åå s mcket fint du har..så mycket vackra detaljer..änglaskaran var ju bara fööör söööt!!!

Kram o go helg ♥

Ruths datter said...

Så nydelig du har laget ditt stilleben i stua.Som et smykke.
Klem

Emmas utsikt said...

Nydelig stilleben. Si meg er det en slik fisk som danser? De er jo helt hysteriske. :)

Renate said...

så nydelig du har pyntet :)håper du har fått orden på pc'n, ikke moro å plages
håper det har sluttet å regne hos dere så du får en fin og rolig natt :)
Renate :)

Loppe Leah said...

Koselige stemningsbilder du hr lagt ut :)

Blessedmom's Simple Home said...

Beautiful photos Sylvia. I love your blog. Thanks for stopping by mine, and for your sweet comments.
Blessings,
Marcia

sologbolig said...

noe så irriterende som datatrøbbel... håper at det ordner seg snart. Å så fint du har pynta, koselig og skikkelig stemning. Ha ei god helg.

Huset vid ån said...

Åh, vad jag tycker om dina vackra änglar...Såå söta! Önskar dig en Trevlig Helg! Kram Therese

HVIT PERLE said...

Herlige bilder:)

Ønsker deg ei fin helg
Klem Nina

ralfefarfars paradis said...

Så fint du har ordnet det;) Håper regnet roer seg- det e rganske trist i november når det regner..svibler er så fine- veldig fint med kakeserviett rundt- jeg har noen på lur i kjelleren- og de kommer vel opp når vi er tilbake igjen i midten av desember. Håper du får en fin helg!

Hespe said...

Hei på deg!
Da er jeg hjemme fra Københavnturen. Har hatt det helt topp - kosa meg på båten med masse hyggelige mennesker og gjennomførte København maraton i fin stil... ;o) Fikk dradd kortet noen ganger, og er kjempefornøgd med kjøpene mine!

Ønsker deg en flott helg!

Klem fra Hildegunn

Cathrines Kreative Hjørne said...

Det er jo sååå hyggelig hos deg (uansett vær ute!), og de englene på rekke og rad hadde jeg virkelig sansen for! Nei, det er sikkert ikke moro å bo så narme sjøen når det er veldig høyvann, så det forstår jeg!


Jo da, Kiel-turen ble veldig hyggelig, selv om jeg bommet på julemarkedet! Og det var litt leit da...

Ønsker deg en god helg!

Klem Cathrine :-)

Bestemor Drillo said...

Er innom for å ønske deg God Helg!
Ligger en Award til deg på bloggen min!

Bestemor Drillo said...

Er innom for å ønske deg God Helg!
Det ligger en Award til deg på bloggen min.

Lenemora said...

Hei kjære deg!
Endelig et livstegn fra meg...jeg har slett ikke vært særlig bra de siste dagene, har faktisk vært så dårlig at jeg ikke har orket å ta i pc'en! Og da er jeg syk altså!
Så at du spurte om det med "følgere"
Slik har skjedd med meg noen ganger også, jeg klarer ikke å fikse det, men det pleier å ordne seg av seg selv etter noen dager, bare å ta det rolig og smøre seg med tålmodighet...

Du får ha en fin helg, skjønner du er opptatt neste uke....men det hadde jo vært hyggelig med et mini-blogge-treff snart igjen, ikke sant? Hvis du har bil tilgjengelig, må du gjerne komme til meg....

Klem fra Lenemora

Seascape said...

Skiltet var knall fint også med en torsk på :-)
Torsk er foresten en nydelig mat fisk. Stekt torske hode er det beste jeg vet, riktig snadder mat.

Englene dine var utrolig fine.

Ønsker deg en riktig god helg.

Klem fra Rigmor ~~Seascape~~

Bestemor Drillo said...

Hei igjen! Du kan bare gå inn på
bloggen min og høyreklikke på bildet, da får du opp en liste og "lagre som " det legges da til i dine bilder og kan lastes opp derfra på vanlig måte! Lykke til !

Hanna said...

tack för titten.
Ha en bra helg.
Kram
Hanna

Nostalgia said...

Uff datatrøbbel er trasig. Men som vanlig er det masse sjarmerende og inspirerende bilder :-)

Du har virkelig sansen !
Ønsker deg en fin-fin helg !
klem, Nostalgia

Lantliv said...

Nu var det inga problem att komma in hos dig...bra...ha nu en riktigt koselig helg så får vi höras vidare sen,
kramis Anne-Lee

Balke gård said...

Hei Sylvia og god bedring til din datter, her går det hedligvis bedre. Jeg elsekr stilen din, du har et så fantastisk hjem at jeg hadde bare stått å måpe om jeg kom til et så flott sted!!!! Ksoer meg slik med alle detaljene111 Og kakepapir i sausenebb og svibler har jeg også, nydelig, ja! Lykke til med data og Kinabesøk, klem fra MArianne snekker og maler;-)

Shabbycharm said...

så koselig stilben du har laget. har også satt frem noen svibler.men da de må byttes til jul venter jeg med å pynte de noe särlig. syns du har det så pent i ditt hjem, så harmonisk og varmt.
ha en fin helg.
klem bella

Viveka i Bläckhornet said...

Gomorron Sylvia!

Tack för hälsningen hos mig.
Var och köpte mig vita hyacinter igår som ska planteras i en kruka idag. Sen ska jag ut i skogen och hämta enris. såg att solen skulle kika fram idag så det gäller att passa på.

Den julboken måste jag skaffa mig.

Kram Viveka

A-mora said...

hei
Dataproblemer er noe herk. Blir helt oppråd jeg da.
Nydelig stilbilde. Du har så mye fint.

Ønsker deg ei fin helg

ELIN´S SHABBY ROMANTIC said...

Hej Sylvia,

tack för din omtanke hos mig! Det värmde gott och jag mår nu bättre idag, äntligen det har varit olidligt jobbigt och inte kunnat pyssla! Men så fina saker du visar, Madonnan är så himmelskt fin en sådan skulle jag vilja ha! Oj, så mysigt med en massa ljus på olika vis, så vackert och änglarna mycket söta! Jag gillar verkligen bilden med borden och alla ting runt om sååå ljuvligt!! Undra hur många gånger man flyttar omkring sina saker egentligen hihi

Må så gott min kära och ha en fortsatt trevlig helg! Många bamsekramar Elin