Saturday, November 21, 2009

god helg

tenk dere,siste helg før advent helgene starter,det er mildt ute her mad 5 varmegrader,så i da har det litt ryddet inn siste rest av hagemøbler som måtte inn før vinter,
deilig for alt som er gjort,ble i siste liten,men,men vi rakk det,er litt så glad i denne lille enkle lysestaken i sink,brenner et lys i den hver dag

litt jul sniker seg inn på kjøkken,syntes å disse lysestaker i sink er skjønne å pepperkakeformen er bare til pynt,god jul skilt skal brukes på pakker til jul


å her en vår adventstake ferdig til advent,har kjøpt skikkelige store lys,å satt dem på en hylle i stua som syntes godt,med så store lys kan man bruke de hver dag hele advent, koselig,men dere pass på t-lys å annet i tiden som kommer,har hatt noen lys som har flammet opp,så ikke forlat rom du har levende lys i..i kveld er det julebord ....ha en god helg



36 comments:

mimmuli said...

Jätte fina bilder du visar..ja inget snö här heller..men grått är det..hoppas de kommer lite snö till julen.

Kram (klem)

mimmuli=)

MajorogMeg said...

Åh...den lysestaken i sink var stilig:) Flott adventsstake også.
Ja, te-lys har jeg også opplevd at har tatt fyr, skikkelig skummelt. Hele lyset sto i stor flamme.
Kos deg på julebord, rikitig god helg. Klem fra meg:)

My home is my Castle - by Kari said...

Nydelige bilder :)
Her er det og så mildt at man skulle tro at våren var på vei ;)
hadde det bare vært så vel...

Ha en fin helg :)
Klem,Kari

Kirsebær said...

Koselige bilder!

Aventsstaken var veldig flott; så stilig med tall på kubbelysene. :o)

Ønsker deg en riktig fin lørdag og et trivelig julebord!

HVIT PERLE said...

Nydelige bilder:)
Kos dere på julebord:)

God helg
Klem Nina

Tovepia said...

Lysestaken i sink var nydelig!!
Du ser ut til å være klar for adventstiden. I år ligger jeg litt etter skjema, men jeg skal vel komme i mål;)
Kos deg på julebord og klem fra meg;)

Frøydis said...

Gøy med julebord!! Kos deg, vi skal neste lørdag ;-)) Ikveld er det kanskje ut å spise med min kjære :-))

Klem, Frøydis

Rachel said...

Hei Sylvia!
Jeg håller med deg om att det er bra med store lys i adventsstaken, för jeg begynte med det fikk jeg bytte lys hele tiden :-) Jeg älsker og tenne lys. Neste uke ska det bli litt jul her i småland hos oss for da skal jeg begynne og göre fint till advent. Kos deg på jule bord, må si jeg er litt misunnelig, norsk julemat är så gott! Jeg er foresten fra Porsgrunn men har bodd i sverige i 20 år. Klem Rachel

A-mora said...

Så fin sinklysestake. Kjempefin advendtsstaken din. Jeg er på utkikk etter ett langt fat for og sette 4store lys på til advendt.

ha en morsom kveld.

Klem

Hulda said...

Ja, tenk at det er adventshelg neste helg. :) Så fin den lysestaken din var. Ordentlig dekorativ, sink er også så fint.

Monica said...

Fine dekorasjoner hos deg, spesielt advents lysene på hylla :)
Her er det ingen julepynt enda, men snart må vi få orden på adventstaken :)
Har ingen julestemning enda, men den kommer nok snart...

Ha det fint på julebord!!

Lenemora said...

Du har det sååå koselig!

God helg til deg også!

Klem fra Lenemora

Torilpia said...

Tiden flyr .. syntes liksom jeg hadde så god tid - men rekker ikke noe når det kommer til stykket.

Demonterte trampolinen i går først jeg også .. men som du også skriver .. jeg rakk det - før snøen kom. Deilig å vite at det er i orden. Nå kan vinteren komme.

Når det gjelder levende lys - tenker jeg ofte på alle de variantene av advents-/juledekorasjoner - som jeg i alle fall ikke ville brent lys i. Mulig jeg er litt for pysete - men etter å ha mistet noen i husbrann påvirkes man veldig av sånt.

Kjempefine bilder og nydelige lysestaker og madonnafigurer.

Kos deg videre denne helgen :o)

Sjabbig men chic said...

Vad då? Ska du äta julbord i kväll? Om det är det du ska så oj, vad mysigt. Och vilken fin adventsstake du har gjort bruden!

kramis Lisa

BEA said...

Helige du.. så mye flott!!! likte urnen!! sender du den .. med pynten:o))

ha en trivelig lørdagskveld.. klem fra mæ

Miss Mette said...

Oj!!! har ikke tenkt så langt, adventshelg neste helg!!!
obs.. her går det fort!!! kjente jeg fikk et lite snav av
panikk anfall her...
Så fint du har pyntet, og likte den lysestaken din
veldig godt - samme med madonna figurene dine.
Jeg ønsker meg slike!!! men får ikke tak i dem
her oppe... Vet du om en eller annen nettbutikk
som kan ha slike? Ønsker deg uansett en riktig
strålende helg. Klem fra Mette

Hanna said...

Så mycket fina bilder och så vackert du har i fönstret.
Kram
Hanna

Shabbycharm said...

Hei Sylvia.. så vakkert du har det i vinduet med madonnaen og den superlekre urna. har ikke begynt med jula så mye enda,men tenkte lage en annen adventstake i år. den jeg laget i fjor var jeg ikke så fornöyd med.men som i fjor går jula mest i hvitt og sölv med litt röde innslag selvfölgerlig;O)
ha en fin kveld.
klem bella

ELIN´S SHABBY ROMANTIC said...

Hej Sylvia,

vilken fin stående vas med dess innehåll och tillsammans med den vackra madonnan! Här är det inte heller så kallt, plusgradig och solig var det idag och man kan inte förstå att snart är det första advent. Jag ser att du har redan gjort ordning så fint med ljusen, det får mig att påminnas att göra ett snart!

Ha en underbar söndag! Kramar Elin.

atinybitofheaven said...

Wow- som alltid helt nydelig!!! tror jeg også må ut og kjøpe sånne kjempestore kubbelys for det ble lekkert!!

Det ligger en liten utfordring til deg inne hos meg- hvis du vil selvfølgelig- bare hvis du vil :)

Ha en god søndag..

klem

lisje astrid's husblogg said...

SÅÅÅ fine bilder du viser:)Alltid så koselig os deg!Du er så flink å sette sammen:)
Her er det og mange plussgrader!
Å som vi gleder oss til adventstida:)
Ønsker deg ein herlig søndag:)
Klem frå Astrid

Louise said...

Härliga bilder med julinspiration! Fast här undrar man nog om det ska bli något julinspirerande väder....flera plusgrader och regn...
Ha det gott Sylvia!! Kram

Besta said...

Så fin den zink staken var. Jeg har også store advents lys, må jo tenne de hver dag.
Her er også mildt og godt, jeg sitter i bare t skjorte i dag.
Ha en fin søndag.
klem fra marilyn

HVIT PERLE said...

Tusen takk for koselig kommentar:)
Gler meg til å sjå såpene:)
Har du begynt å male kjøkken?;)

Klem Nina

Bestemor Drillo said...

Den lysestaken var helt topp!
Fine bilder du viser, når jeg ser disse gleder jeg meg til adventstida! Ha en fin søndagskveld;)

HVIT PERLE said...

Ja helsa fyrst og fremst:)
God bedring:)

Klem Nina

Nostalgia said...

Snøen lar vente på seg her også :-)

Nydelig adventstake du hadde laget til, bare en uke igjen nå :-)

Ønsker deg en fin ukestart !
Klem, Nostalgia

GroLinda said...

Hei søstra mi :o)
Savner deg jeg! Men nå er det bare 1 uke til jeg kommer innom. Jeg irriterer meg litt da, for jeg er ikke hjemme til å ordne hjemme til jul, før 4 desember! Det blir jo helt galt for meg i år!! Men gjett om jeg setter i gang med en gang jeg kommer innenfor dørene fredag 4 des. ! Gleder meg som en unge til å julepynte huset :o) Ha en riktig fin søndagskveld snuppa!
Stor klem fra Gro

Romantiska Hem said...

Åh så fint, riktiga julkänsler! Ja, visst är vädret märkligt, nu väntar man ju bara på att det stora snötäcket ska bredda ut sig över marken! Ha en fin start på nya veckan! KRAM Petra

Snövita drömmar said...

Ser att julen nu smygit sig på hos dig med stormsteg. Ser jätte fint ut!
Stor kram på dig!!

Vita små hjärtan said...

Å så vackra bilder! Du har också en stor Madonna ser jag!!!
Kram Agnetha

Rachel said...

Hei igjen!
Så koselig og få komentarer fra deg på bloggen min :-) jeg får ikke så maange komentarer, men jeg vet det er mange som leser min blogg så jeg ble veldig glad når du skrev. vilket samman treffande att du er fra Skien. Jeg forstår gott att du trivs i Arendal,sörlandet är fantastiskt om jeg noen gang skal flytte tilbake til Norge så blir det til sörlandet.
I dag blir det baking hos meg, jeg skal ha "Perfect home" party i kväll og da må jeg jo ha noe gott till mine gester vet du. Du får se vad det blev på min blogg i kveld. Ha en fin mandag klem fra Rachel

Lilla kullan said...

Jag har också en sådan zinkljusstake som du har på den 2:a bilden. Den gillar jag. Kram Stina

Minelis said...

Hei:)

Tusen takk for kjempe koselige kommentarer i bloggen min:) Så utrolig flott den adventsstaken var. Slik har jeg lyst på også:) Du har en lekker blogg. Har kost meg masse mens jeg har sitti her å tittet litt;)

Husmorspira said...

Så flott adventsstake du har!
Ja, nå er det bare å begynne forberedelsene, ikke lenge igjen til advent og jul...

Villmarkstausa said...

Velkommen som følger. Det var hyggelig;-)