Tuesday, November 3, 2009

kjellerstua tar form..

hei på en tirsdag.ja nå om dagen styrer jeg litt med kjellerstua ,har vært gjesterom før,men ble lite brukt,da vi har et til....å hva har disse bildene med det å gjøre,jo det er rett og slett bordet i kjellerstua.
en skikkelig båt laget av en lokal båtbygger,Eikeli båtbyggeri,alt laget på gamlemåten.å over er det en herdet glass plate.her er årer,fisketeiner og et anker,vi bor jo helt ved vannet så et maritimt rom er på sin plass.

å her er Ektorp sofa å bordet å maritime bilder.


ikke helt ferdig ennu,men det kommer seg,en tv skal på plass å litt mer pynt må til.



til sist et stemningsbilde fra stua akkurat nå,å i neste innlegg blir det en give away sak,har snoket litt i butikker etter gave ,så følg med.ha en herlig dag




37 comments:

lavendel mio said...

Ååå så fint du har det i kjellestuen!
Båtbordet var sikkelig stilig:)
Koselig bilde fra stuen din også:)
Ønsker deg en nydelig tirsdag,klem Hanne

Bossa said...

Så artig detta var da. Du er kjempeflink......
Klem og god kveld.

Tovepia said...

Skikkelig artig og lekkert! Har sett det før et sted og det gjør seg virkelig!
Det blir ei flott kjellerstue!!
ha en god kveld og klem;)

Mira said...

Fantastisk båt, fint håndverk. og en god ide å bruke den til bord.

Huff, nå blir det mye inne vær!
Kos dere så godt det går ann, og gi Simba og Timmi en god kos fra meg.

GroLinda said...

Heisan :o)
Ja nå begynner det å bli bra i kjellerstua. Du er flink du ;o)

"Du åpner ditt hjerte og fanger en vind. Du finner en himmel og slipper den inn. Livet er et under, ingen dag er lik. Du er slik som dagen... du er helt unik!"

Stor klem fra søs Gro :o)

HVIT PERLE said...

Båtbordet va kjempestilig!
Flott kjellerstue med ektorp:)
Koselig bilde frå stua di også:)

Ha en fin tirsdagskveld

Klem Nina

Snövita drömmar said...

Åhhh så fint du hade gjort! Gillar verkligen det marina temat. Lexington, I like!

torleif ann karin said...

Hei og hå!
Du verden så kreative dere er. En ekte båt til bord. Det var utrulig fint,må si du har sansen.
Holder selv på å gjøre klart i peisestuen, men der blir ikke så lekkert da.
Give away??? ok, jeg skal følge med.
Vi blogges.
Klem til deg fra meg<3

OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

hei og takk for koselig kommentar. Koselig peisestue,ønsker meg også ektorp sofa.(kanskje til jul?)Planlegger julemarked, så her er det litt å holde på med. Ha en fortsatt fin kveld:)

Besta said...

For et nydelig bord. Virkelig spesielt. Heter han Gunnar han som har laget det? Tror han har bodd her i Lyngdal tidligere.
Satser på tur til Ikea på lørdag, skal bli deilig med et par nye stoler.
Ha en fin kveld.
Klem fra Marilyn

Louise said...

Men vilket bord!!! AAh det där skulle jag också kunna ha i vår källare... måste för en gångs skull visa bilden åt min man, kanske han blir lika inspirerad :O)
Ha det gott Sylvia!

Monica said...

Så lekkert rom, veldig fint :)
Og gjennomført..

Jeg har enda ikke fått vaksinen nei, det vil nok ta litt tid.
Håper ikke jeg er i noen underliggende risikogruppe.

Klem fra meg

pysseltanten said...

Vilket fint bord!...Är det en riktig båt?..
Ha en härlig kväll, vännen...
Kraamizar Git

Magny said...

tenk å ha et slikt rom...
flott!!!

klem, magny***

Shabbycharm said...

Hei sylvia,
Det er noe av det töffeste jeg har sett som sofabord.hele kjellertua var jo så mysigt.
ha en fin kveld vennen.
klem bella

lisje astrid's husblogg said...

Sååå kjempe fint i di kjellerstue da:)
Du er så flink:)
Herlig stemning i stua:)
Ønsker deg ein super fin dag:)
Klem frå Astrid:) :)

Størhuset said...

Så stilig, det bordet var je knallfint! Ikke noe som alle har det hvertfall! Kjekt med ei så fin kjellerstue. Ha en fin dag!

Huset vid ån said...

Åh, Vad smakfullt o fint du har det....Gillade din bricka jättemycket! Kram Therese

atinybitofheaven said...

Tusen takk for kommentar inne på bloggen min- så bra at du fant meg for da fant jeg di blogg; som jeg definitivt gleder meg til å lese gjennom etter å ha sett bilder fra din drøm av en kjellestue :-)

ha en vakker dag :-)

Marie said...

For et utrolig fint bord! Dette maa jeg vise til mannen min, hans store hobby er aa fiske!
Jeg har en utfordring til deg paa bloggen min!

http://mammabloggfraaustralia.blogspot.com/2009/11/challenge.html
Ha en fortsatt fin dag!

Klem Marie

Veronica said...

Så herlig blogg du har! Og et nydelig hjem, som jeg gjerne vil se mer av! :-)
Ha en fin dag!

HVIT PERLE said...

Takk for hyggelig kommentar:)
Gler meg til det blir ferdig,er soo spent:)

Ønsker deg en fin dag
Klem Nina

Lenemora said...

Så utrolig fint det blir!!!
Den Ektorpen gjorde susen....fint med maritimt i kjellerstuen.
Gleder meg til giva away!

Klem Lenemora

Kreoline said...

Hei Sylvia, så koselig i kjellerstuen. Nyyydelig bord, kikket på et ganske likt for mange år siden, tror det var Hødnebø som hadde et nesten likt. Absolutt å anbefale med varmepumpe, men anbefaler deg å gå på kvalitet og pris. De nye bråker ikke, men de koster litt i investering. Ha en fin kveld. Klem.

Vitaboet said...

Hei.

Så koselig blogg du har, og jätte vackra bilder.

Kram Camilla

Birgitta said...

Heej! Vad fint du har det i källarstuan. Vilket läckert bord. Förstår att du är nöjd med din fina Eketorp soffa.
Ha en mysig kväll och en skön torsdag.
Kramelikram Birgitta

Emmas utsikt said...

Hei hei. Likte meg godt her, så jeg la meg til som følger.

Natta natta

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Godmorgon Norway! Inga som helst problem och komma in på din blogg. Så kul att Lantliv knackar på hos dig, spännande. Och så fint med ett rum med marint tema, passar toppen där du bor. Jättemysigt har du gjort. Båten är så jättefin.
Ha det gott vännen
Stor kram
AnnaMaria

Sjarm og Glede said...

Hei og tusen takk for kommentaren på siden min :-) Takk for gode råd ang sofa. Skal skrive det bak øret ;-D
Kjempefin side du har med masse fine bilder. Jeg kommer igjen til deg også ;-)

Ha en god dag.
Klem Hilde Sjarm og Glede

~~♥ Mamma Millan ♥~~ said...

Hallojs Sylvia!! Mysigt du har det ikällaren!!
Ja bland är det jätte trögtatt komma in, tar en stund innan sidan laddas upp.så står det en trekant nere i hörnet med varni g att sidan inneåller fel...
Tog liten stund, men in kom jag!!;)

Kram kram

helene said...

så flott det blir i kjelleren. tenker det blir mange koslige stunder der fremover. gleder meg til å se ferdig resultat.
ha en god inne dag. jeg gruer for å ut på tur til svømming,men skal jo trille lille prinsen i ny vogn så blir nok greit. store klemmer fra helene

Hanna said...

Så mycket fint.
Ha en bra torsdag.
Kram
Hanna

Magny said...

...tusen takk sylvi, for skjønne ord...
go`klem, magny¨¨¨¨*

Hanna said...

Vilka värmande ord du skrev på min blogg, Tack.
Kram
Hanna

Lantliv said...

Ja se idag fungerade det som det skulle...skönt!!!
Nä men du så fränt...häftigt..en roddbåt i källaren...vilken kul idè.
Ha ha ha tänkte direkt på att det kunde inte varit helt lätt att få ner den i källaren!
kram Anne-Lee

ELIN´S SHABBY ROMANTIC said...

Hej gulliga Sylvia,

tack för dina rara ord och titten! Blev så glad, du verkar verkligen god person! Kul och få se hur du har det, fina mysiga bilder. Åå tyckte om din fina bricka med en massa fina saker på och din madonna är himmelskt vackert!
Jag kommer att följa dig härframöver och hoppas det är okej för dig!

Må så gott goa bloggisvän!
Kramar Elin

A-mora said...

For et bord:)) Det var kjempestlig.
Så fin og trivelig kjellerstue du har laget. Likte puten din. Alt var engentlig kjempelekkert:))

Ha ei fin helg:))