Thursday, November 12, 2009

snø???

hei alle gode blogg venner,det er sp koselig å få sååå mange hilsner hos meg,jeg blir så glad,å prøver å titte innom alle,da koser jeg meg.
våknet til et lite snø dryss over sørlandet på morran,nydelig,sånn så det ut utenfor min dør.
noe helt annet,disse rug hjertene bakte jeg for et år siden,å de har bare tørket,syntes de er så fine,pynter med dem hele året,men de kommer liksom mer frem nå når julen nærmer seg.

å jeg fortsetter å kjøpe svibler ,pynter med mose og kongler og det jeg ellers syntes er nydelig sammen,drivhuset under står i vårt vindu,vanskelig å ta bilder nå,mørkt så fort


denne urna fikk å noen svibler mose og annen pynt.og 3 små lys i nydelige holdere.ja jeg har vært hos frk,olsehttp://frokenolsensdrommer.blogspot.com/ og handlet litt igjen,ble en nydelig glass klokke på et stort stett fat av sølv,det må dere få se neste gang,ble så mørke bilder når jeg prøvde å ta i dag



her er et helhets bilde fra urne med svibler,minner litt om jul?he he meningen det,elsker vinter stemning inne.
å til slutt husk utdodding hos meg lenger ned på sida,mange har meldt seg på men alle har jo lik sjangs,blir spennende trekning.så meld dere på.ha en nydelig november kveld.




36 comments:

Kari said...

Så nydelige bilder du viser! Likte så godt de rughjertene. Jeg ser at jeg må ut å kjøpe svibler.... Jeg kommer liksom ikke helt i gang med julestemninga i år.... Har ikke begynt med noen forberedelser enda. Men her inne hos deg ble jeg virkelig inspirert:)) Tusen takk for det! og takk for koselig hilsen på bloggen min:))
Klem Kari

GroLinda said...

Heisan "søs"
Så nydelig bilder du hadde nå. Jeg får ikke til flere bilder på rad med tekst under. Må ta et lynkurs hos Lenemora`s en dag ;o) Så heldig du var som vant den nydelige premien! Jeg er med på din konkurranse også ;o)Julestemning ja.... den er der! Men kan liksom ikke sette opp juleting ennå. Kan jo begynne pent med blomster sånn som du har gjort, men jeg vil vente til jeg har vært på Evje :o) Ha en flott kveld.
Klem fra Gro

Bestemor Drillo said...

Hei! Så koselige bilder! De rughjertene var bare helt topp!
Ha en fin kveld!

Louise said...

Javisst passar dina hembakta råghjärtan in särskilt bra nu när det blir jul! Men vet du Sylvia dom ser dessutom jättegoda ut, kan känna hur de skulle smaka till en kopp te... :O)

hemma hos lilla mej said...

Vilka fina råghjärtan du har bakat.passar ju nu till jul.Ser goda ut med.....Ha en skön kväll kramizar ~~~~~RITA~~~~.

MajorogMeg said...

De hjertene kan du ha fremme hele året ja:) Flotte var de. Urnen med svibler var vakker..i bygda mi har jeg ikke segg en svibel enda..må vel til nabobygda kanskje. 3 gode argument for at det er herlig med snø: Det er vakkert, hundene blir reinere etter tur, og det blir lysere:) Finnes ikke sorten her enda.
Nyt kvelden og klem fra meg.)

Lykkeliten said...

Så nydelig du pynter hos deg.
Gleder meg alltid til å stikke innom i bloggen din.

Stor klem fra lykkeliten

Lantliv said...

Lite snö...vad mysigt....än har vi inge fått här.
De där hjärtana var härliga...gillar att de var så stora och kraftiga...lite ruffa så..ja himmel så många som tävlar hos dig...blir spännande det där..
kram Anne-Lee

pysseltanten said...

Ååh så härligt med snö...=))
längtar sååå till advent...o jul..=))
Ska börja sätta upp lite ljusslingor o pynta lite ute till helgen...hoppas vädret blir okej bara...
Ha en härlig kväll, vännen...=))
Kraamizar Git

HVIT PERLE said...

Kjempekoselig bilder:)
Takk for fine kommentarar:)

Ha en fin kveld

Klem Nina

BEA said...

Ser koselig ut med snæ:o)) bare det ikke blir for mye av den..

Å så nydelig du har pyntet.. prøver å holde litt igjen med sviblene.. men nå ønsker jeg faktisk at jeg hadde kjøpt noen:o)))

Ha en trivelig kveld og takk for alle hyggelige kommentarer hos meg:

Klem fra mæ

Besta said...

Så fint, riktig vinter stemning. Har ikke hatt snø enda, men kaldt har det vært de siste par dagene. Da er det deilig å kose seg inne.
Ha en fin kveld.
Klem fra Marilyn

irene said...

Koselige bilder!
Fin inspiration varje gång du legger inn ett innlegg!

Klem Irene

Miss Mette said...

Kjempefine hjerter :o)
og urnen er bare fantastisk.
Elsker urner!!! tror også jeg
må ut å kjøpe meg svibler...
Ha en finfin kveld videre.
Klem fra Mette

Violetta said...

Så artige hjerter! Bakt av rug altså? og de holder seg like fine? Det var en god ide, så takk for tipset :) Her er det null snø foreløpig, men kanskje det kommer litt i morgen. Et lite melisdryss gjør seg alltid...bare det får ligge i fred. God helg! :)

Bossa said...

Hei Sylvia. Aller først må jeg si: Tusen takk for alle fine kommentarene hos meg.Du kommer alltid med hyggelige ord når jeg legger noe ut på bloggen.Setter stooooor pris på det. Og jeg synes jeg kommer til å kjenne den deilige lukten av svibler hos deg til jul. Du har det så koselig. Tror jammen jeg må fram med rugpåsan snart jeg......
Masse klemmer fra meg.

lisje astrid's husblogg said...

Å her er det like vakkert som alltid:)
Drivhuset var lekkert:)
Nattaklem til flinke deg frå Astrid:)

Lenemora said...

Takk for koselig kommentar. Vakre bilder hos dg idag!
Vil gjerne treffes igjen, lenge siden sist nå.... ;-)

Vil du ha litt assistanse, så kommer jeg gjerne en tur.

Klem fra Lenemora

Harmoni og nostalgi - Den Hvite Rose said...

Bloggen din er så koselig, og det er nok du også. Takk for omtanken - heldigvis er datteren min på bedringens vei nå. Men det er jammen skummelt nok mens det står på, for tenk om......... Jeg vil helst ikke tenke på det. Ha en fortsatt flott kveld. Klem Jorunn

Nostalgia said...

så helige bilder hos deg idag Sylvia ! Fikk rett og slett julestemning, og dette var jo akkurat "passe" med snø, skal jo ikke mer en litt melisdryss til for stemningen :-)

Nyyydelig drivhus du har !

Ønsker deg en fiiin fredag, kjære du !
Klem, Nostalgia

Størhuset said...

De rughjertene var herlige, så rustikke. Ha kjøpt svibler og vært å plukket mose jeg også, så det blir nok litt dekoreing i helga! Ha en fin helg!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ said...

hallojsan sylvia!!
tack för hälsning!! ja visst är det sååå mysigt att pyssla!!

söta hjärtan såå!!!
ha en go helg..kramis millis!!!

Shabbycharm said...

TITTER BARE FORBI FOR Å ÖNSKE DEG EN KNALLFIN HELG.
KLEM BELLA

lavendel mio said...

Lekkert, lekkert!!
Likte disse rughjertene:)
Så fint du har dekorert med svibler, de kommer inn her også snart:)
Ønsker deg en nydelig helg,klem Hanne

Snövita drömmar said...

Hej Sylvia!

Du gör ju sååå fint som vanligt.
Härliga söta små hjärtan!

Ha en fin helg.
Kram

Vitaboet said...

Åh så vackert du har gjort det. Tack också för din fina kommentar, e så kul när du tittar in hos mej, blir så glad.

Ska du göra nåt kul i helgen nu då? Kanske bara njuta och förbreda lite inför julpyssllet:)?

Stor Kram Camilla

Hanna said...

å fint.
Så ni har fått snö.
Här har också snöat lite idag, men inget som lade sig på marken.
Ha en bra kväll.
Kram
HAnna

Huset vid ån said...

Vilka fina o vackra hjärtan du har gjort.....Alltid inspirerande bilder hos dig! Trevlig helg! Kramis Therese

C ♥ said...

Hei :)

Ikke lett å dra innom Frk Olsen uten å handle noe nei :)

Var ikke lenge snøen lå gitt. Håper du koser deg inne i dette været. Ha en herlig helg.

klem C

GroLinda said...

Hallo i kvelden :o)
Jaså du ble den første ja ;o)Moro!
Koselig at du ble med på min trekning snuppa ;o)
Ha en superfin kveld og hils gubben å si at det er fornærmende å kalle noen for noe de ikke er ;o) hahahaha..... tullekopp!
Klem fra søs

Lenemora said...

2 hjerter er holdt av til deg!

Klem Lenemora

Romantiska Hem said...

Åh så härliga bilder! jösses vad jag längtar efter att få ta fram allt pynt och göra jul fint!! Hur är det med din dotter? Mår hon bättre? Kram Petra

Lantliv said...

Tack...ja det är fantastisk tillfredsställande att kunna ett hantverk som har en lång historia. Jag är en i den kedjan...svindlande tanke!
Ha en fortsatt mysig lördag,
kram Anne-Lee

Renate said...

Nydelige bilder, det ser så koselig ut hos deg :)
De hjertene var kjempe flotte, slike kunne jeg også ha tenkt meg å pyntet med hele året :)
Masse inspirasjon å hente her inne hos deg :)
Tusen takk for koselig kommentar i bloggen min, jeg er ganske så "grønn" ennå men d kommer seg.. :)
Ha ei god helg :)
Renate

Englagård said...

Vilka fina hjärtan du bakat, är det av vanlig deg eller är det någon sorts skådebrödsdeg som torkar bra?

kram Karina

Les Cotrions said...

Hello Sylvia! Oh beautiful view of your garden under the snow! Your hearts are very nice and I fell in love with your green-house! You made so inspiring arrangements! Gorgeous!
A nice Sunday!
Vale