Sunday, November 15, 2009

søndag midt i november

siste dag i denne helgen ,dagene går fort,har vært så mørkt og trist ute hele denne helga,så mange lys har brent hele dagen,bruker en formue på lys om dagen,men kan jo ikke la være.det skaper en hygge inne,bildene her er tatt på det lyseste på dagen,men skulle tro det var natta
her er glass klokka jeg kjøpte torsdag,pyntet med litt jul.

er den ikke herlig,den er stor å står på et vakkert sølv stett fat,ble så glad i denne med en gang jeg så den.


så da ble det litt flytting på ting ellers i stua,å sa blir liksom alt nytt igjen,mange har lurt på oppskrift på rughjerter,tror jeg bare kjøpte en ferdig blanding med rug brød,å baket av dem,ide kom fra boken JUL av jeanne d`arc living,anbefaler den om dere liker denne stilen,



her et bilde fra min vei til byen,et nydelig rosetre full av nyper,det var så vakkert,ellers så vil jeg fortelle at min kusine gro har startet blogging,hun har en jule utlodding på gang hun å nå,stikk gjerne innom hennes blogg,da blir hun glad,konkurransen hennes finner dere på toppen i margen hos meg,gros kosehjem.
jeg håper virkelig vi snart får se litt til sola igjen,kjenner hele kroppen lengter,da vil jeg ut å gå.
ha en herlig dag alle som stikker innom.
å ikke glem min utlodding,
utrolig mange med nå,skal bli spennende 1 desember.
å tusen takk for alle hyggelige kommentarer,det varmer mer enn dere aner,




28 comments:

Besta said...

Det var en nydelig glass klokke du hadde kjøpt og flott pyntet.

Skulle gjerne sett sola litt jeg også, er så mørkt og trist om dagen og regnet tar aldri slutt.
Skal ta en tur innom kusina di.
Ha en fin søndag.
Klem fra marilyn

Hilde Heimdal said...

Så koselige bilder :))

Glassklokka var kjempefin!!

Er så koselig når det er kaldt ute, sitte inne å tenne stearinlys, fyre i peisen og drikke te...ååå da koser jeg meg hehehehe:)))))))))))

Må du ha en nyyydelig søndag og kose deg masse, sola titter fram her på sørlandet idag i hvert fall i Froland ser det ut til:)))

Hulda said...

Så fint pynta. Jeg falt helt for det første bildet, med det enkle lyset tent. Nydelig, og koselig. :)

BEA said...

Å så herlig bilder og stemninger hos deg.. likte så godt den rosekransen.. nydelig!!!

Joda.. stearinsesongen er i gang :o)) og jeg overdriver ikke når jeg sier jeg brukte 1000 telys og vel 300 kronelys i fjor.. kjøpte inn alt på samme dag fordi det var tilbud.. har kun 50 telys igjen av det.. dyrt men deilig - ikke sant??

Her er det også grått og trist.. det har regnet ustanselig i over 3 uker nå.. er så lei.....

Ha en deilig søndag.. klem fra mæ

Bossa said...

God søndag formiddag, Sylvia, og takk igjen for hilsen hos meg. Betyr myyye. Det er så koselig hos deg, og jeg også har fått sansen for disse glass-klokkene. Har kjøpt en selv som har et pitte lite hus inni. Nå skal jeg ta en tur innom Gros kosehjem.
Ha en vidunderlig søndag. Klem :)

Bestemor Drillo said...

For en nydelig glassklokke! Også de flotte nypene med den vakre røde fargen ! Stemningsfullt med lys og vakker pynt;) Ha en rolig og avslappet søndag!

Sjabbig men chic said...

Vilken jättefin glasklocka! Och vad fint du har gjort i den Sylvia. Jag och Uffe har varit ute och gått i skogen i två timmar nu på förmiddagen och nu ska jag och Gry dra en sväng till skogen och plocka lite gran- och tallris.

Kramis Lisa

alvens kreative hjørne said...

Hei :-)

Så fint du har det :-) Så mange fine ting :-) Kjempe fint med disse glassklokkene :-) har to selv men de kommer ikke frem...men i det nye huset skal de vises frem :-) For der har jeg plass :-)

Ha en strålende søndag :-)

klem

HVIT PERLE said...

Nydelige stemnningsbilder:)
Glassklokka var kjempefin,med herlig pynt:)Du er kjempeflink:)

Ønsker deg en fin søndag

Klem Nina

Tovepia said...

Ja, det bgjelder å tenne lys og gjøre det koselig inne i denne mørke årstida. Gleder meg til neste helg nå maling er ferdig og jeg kan begynne å pynte så smått;) Nydelige gjenstander du omgir deg med her, glassklokka var lekker!
Ha en god søndag og klem fra meg;)

Frøydis said...

Heisann :-)) Der kom jeg endelig inn på kommentarboksen din...har hatt problemer med å komme inn på din og etpar andres de siste dagene...skjønner som vanlig ingenting, hehe..
2uker til begynner jeg å pynte til jul..det blir koselig :-))

Ha en toppers søndag videre :-))

Klem, Frøydis

Cathrines Kreative Hjørne said...

Ja, lys må til i massevis nå, og det gjelder å gjøre det hyggelig rundt seg, noe du klarer som alltid! Den var heeelt nydelig den glassklokken du har! Og nypene var vakre - du har fin utsikt fra huset ditt!

Ja, husbonden er fornøyd med skrivebordet sitt, og de fine bena kom veldig godt frem nå som den er hvit!

Ha en fortsatt fin søndag!

Klem Cahtrine :-)

Louise said...

Glasklockan är så vacker!! tack för dina hälsningar hos mig, jag börjar äntligen känna mig litet bättre!
ha en skön vecka som kommer vännen!

Janean said...

lovely!

lisje astrid's husblogg said...

Åååååh!!!!Den glassklokka var kjempe LEKKER:)
Å så fine bilder du viser:)
Herlig stemning:)
God søndag til deg:)
Klem frå Astrid

Vitaboet said...

God kväll i Stugan. Så vackra bilder du visar, och så otroligt mysiigt du har det hemma. Känner igen mig i det du skriver om ljus, man får ju lägga ut en förmögenhet på dessa ljus, men när det e så mörkt hela tiden, då måste man få tända ljus. Den klockan var då för söt, har en liknande, men din var väldigt fin.

Ha en skön söndagskväll nu. Kram Camilla.

sigrid said...

Å så koseleg du lagar det til rundt deg...
Det hjelp å pynte litt ekstra no når det er mørkt...
Tenk at 1/2 november er vekk...
Ha ein fin kveld og ny veke i ditt liv!

MajorogMeg said...

Den klokka var alldeles nydelig:) Deilig å stæsje og fixe...Da nikoser jeg meg å. HAr hatt 10 varme grader idag vi..helt utrolig.
Nyt kvelden og klem fra meg:)

sologbolig said...

Å brenne mye lys, ja det gjør eg også. Koselig nå i denne mørke tida. Så nydelig glassklokke du har kjøpt deg. Ha ein fin søndagskveld, tenn lys og kos deg.

Lantliv said...

Hej Sylvia...har tänt upp en brasa här. Ja jisses så mörkt och trist det är nu....men vi har varit ute i trädgården vi alla i familjen och hjälpts åt...mysigt!
Ha en go afton och en härlig start på veckan,
kram Anne-Lee

GroLinda said...

Hei til deg søs, på søndagskvelden. Det har kommet en del som vil være med på trekningen min :o) Sååååå fin den glassklokka var da! Du er så flink. Jeg har bestilt meg en glassklokke, et fat og et etasjefat idag,i sølv og speil. Gleder meg til å få det ;o)
Idag har vi gjort ingenting ;o) bare kosa oss inne. Nå er det bare 14 dager til jeg kommer innom deg.
Kos deg med lysene denne søndagskvelden "søstra" mi! Glad i deg jeg!
Klem fra Gro

Emmas utsikt said...

Hei hei Sylvia. Så flotte blomster du har ordnet med og så fin klokke.

De hjertebrødene var jo kjempesøte og bra inspirasjon til julen.

Koser meg hos deg jeg!

Torilpia said...

Så mye fint du har i hjemmet ditt - likte den glassklokken veldig godt. Nydelig satt opp med pynt inni og lekkert fat under.

Skal titte innom kusinen din og sjekke bloggen hennes også :o)

Ha ei flott ny uke - blir vel flere lys som går med - her er ikke antydning til snø enda.

Uttan said...

Fina bilder Du visar i dag. Så fint Du har det.
Glasklockan är jätte fin ska nog köpa en nån gång när jag hittar någon som jag tycker om.
Det är ju så bra för det blir inte dammigt.

Nu ska Mannen och jag ta en kvälls promenad.

Ha det gott!
Kramar!

HVIT PERLE said...

Takk for koselig kommentar:)

Klem Nina

Inspiration i vitt said...

Hej goa Sylvia, tack för dina alltid så rara kommentarer du är så rar.
Din glasklocka var så fin och tänk vad mycket olika saker man kan pynta med där under speciellt nu till jul.
Kram på dig/Ingela.

alvens kreative hjørne said...

Skjønner godt at du ikke vil ta utfordringen...kvier meg for slikt selv...har takken nei til mange,men følte meg "klar" til å legge ut i dag. Håper du har hatt en fin søndag,vennen :-)

Mange klemmer ifra meg

M said...

Nydelig glassklokke!!
Sukk!!
klem,M