Monday, December 14, 2009

10 dager til julaften

hei igjen,ja nå er det bare 10 små dager til selveste julaften,kjenner det i magen nå.sånn ble det lille tre med lys,koselig krok det..
har hengt edelgran og en kvist med lerkekongler på speilet over våre kose stoler,
ble så rart å se inn i det,fikk med så mange vinkler av stua..
ser rotete ut....men er ikke det altså.hehe..

feiringa igår gikk veldig bra,her er kaka,
den smakte nydelig,kom på skrå her...vi koset oss lenge å vel,å jubilanten takker for alle hilsner fra dere.


litt av hvert i dag jeg viser,her har jeg kjøpt 2glass kruker å pusset vårt sølv å har i.syntes det ble så fint,fikk ide hos lene når jeg var på besøk der,hennes blogg anefaler jeg masse,å dere finner den HER
å kristorn er kjøpt å pynter masse


her er en av byens mat serverings steder,se så fint det er pyntet til jul,sm et stort pepperkake hus.
ønsker dere alle en herlig ukestart,å husk pust med magen og nyt dagene frem mot jul.
ta vare på hverandre.
å vi er blitt lovet snø her sør fra onsdag.jippi..!!!




33 comments:

Louise said...

Ja nu går det fort! men Sylvia vi ska passa på att njuta nu, för det är nu det är som bäst! Vilket skojigt pepparkakshus ni har i byn!! Ha en skön dag :O)

Fånga dagen said...

Åh vad underbart du har det hemma, skulle nästan betala för att få se det i verkligheten.
Kram Lena

MajorogMeg said...

10 små dager går raskt:) Men det er helt greit, er så absolutt i rute.
Så koselig det ble i hjørnet med lys på treet.
Ja, det meldes snø og -5 her også fra onsdag. +5 i dag så det svinger raskt.
Ha en flott mandag Sylvia, klem fra meg:)

Seascape said...

Å så nydelig du har det Sylvia.
Tror jeg må vise de små hyllene du har til min mann :-)) kansje han kan lage noen slike til meg.

Pepperkake huset var artig :-)
Nam nam kaken så herlig ut.

Ønsker deg en strålende uke.
Klemmmmmmmmmmmmmm

Ukka said...

Hei! Gingerbread house ser veldig zabavnym.Desyat dager er ganske mye, håper vi at jul og nyttår vil bringe oss til positive !
Ukka

Magny said...

så flott ei kake..!! gratulerer...!

så fin pynt ellers også, kristtorn er jul, vettdu..

og pepperkakehuset,-så artig..

ha en fin ny advenstuke..
klem, magy

bodil said...

Hei.Så koselig det ble med lys på det lille tree.Kjempe koselig.Den kaka såg virkelig deilig ut.Det er så fint med Kristorn det må jeg også ha til jul...Pepperkakehuset kjempe fint...Ønsker deg en riktig fin førjulstid videre.Klem fra Bodil..

Vitaboet said...

Hej hej. Underbart fint har du gjort det hemma, så mysigt och juligt. Den kaken såg nydelig ut. Hoppas du fick en fin lucia. Njut av dagen. Kram Camilla

Torilpia said...

Likte ideen med sølvtøy i krukker!
Lenemora har mye fint i sin blogg hun også :o)

Tenker fortsatt på om jeg skal hente det lille grantreet bak huset her .. eller ikke .. blir så fristet når jeg ser hvor fint det kan bli :o)

Artig pepperkakehus .. :o) Sånn skulle flere gjort rundt om .. er litt morsomt for små og store - samt litt annerledes enn vanlige lysslynger slengt opp hist og pist.

Klem!

Britaiskogen said...

Hei..vi venter at julesnøen kommer uti uka her midt i landet også..det blir bra! Ha ei fin og bare litt travel uke!

sologbolig said...

Hei. Så fint og koselig du har det. Koselig med et lite grantre med lys.
Kos deg vidare du, det treng vi i denne førjulstida.

Viveka i Bläckhornet said...

Hej vännen!

Så fint du ser ut att ha det hemma. När jag kikar genom spegeln vill jag bara krypa in där :)

Och vilken läcker tårta. så otroligt vacker. Är det svart marsipan?

Kram Viveka

Henriette said...

Hei! Nå ble jeg helt stressa her, bare ti dager igjen til jul!!:)
For et nydelig hjem du har, og kjempe flott pyntet til jul!
Jeg ble helt forelsket i det lille tre!
Ha en flott dag! stor klem henriette

Lenemora said...

Nydelig stemning og bilder hos deg igår og idag. Kaken så kjempedeilig ut!
De lucia-figurene var skjønne!

Ha en fin kveld!

Klem fra Lenemora

Besta said...

Å jeg skulle ønske jeg kunne ha et ekte jule tre inne, det var så fint med det lille i hjørnet:)
Nå går det med stormskritt mot jul.
Skal egentlig bli deilig...bare jeg
får de siste gavene i hus.
ha en fin uke.
klem fra marilyn

Ingrid said...

Hei Sylvia!
Så hyggelig at du stikker innom hos meg! :)
Nyyydelig pyntet i stua di! Du har det så fint.
Luciatoget fra forrige innlegg var det fineste jeg har sett.. hvor har du fått tak i det?

LjuvligtLantligt said...

Åhh vad jag njuter av dina bilder på ditt hem..så fint du har det!

Kram Git

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Gokväll vännen. Här har det snöat lite idag, ska visst komma mer imorgon. Vilken fin tårta du gratulerade mannen med, den ser god ut också. Och huset var för härligt, precis som en stor pepparkaka.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Huset vid ån said...

Hej Goa Sylvia! Tusen Tack för dina vänliga kommentarer hos mig jämnt...blir såå glag! och det är alltid lika roligt o givande att få kikain hos dig1 Hoppas att du hade en stämningsfull luciahelg! många JulKramar till dig från mig.

Lantliv said...

Se så du pyntat....ja här har vi inte kommit långt....måste bli färdiga med jordvärmen först...sedan sätter vi fart.....Ha det så gott Sylvia,
kramis Anne-Lee

Christine Louise said...

Sååå vakkert du har det :-)

Klem

Violetta said...

Jeg synes det ser kjempekoselig ut gjennom speilet ditt jeg. Skulle gjerne hatt et slikt speil selv, men da måtte det jeg så der være like fint som hos deg :) Nydelig tre...og ja, bare ni dager igjen *gulp*

yesheimen said...

Halleluja, så vakkert det er hos deg nå. Full jul, og en stue fint tillaget av en flink hand. Kan ikke du komme å hjelpe meg litt??? hehe...
Så koselig ett innlegg under også, grattis med overstått til mannen. Likte så godt den vesle Luciajenten din. Hmmm, en sånn må jeg ha til neste år.
Kos deg med de dagene som nå er igjen, det går jommen meg fort nå altså.

Klem Ann<3

ralfefarfars paradis said...

Bare ti dager igjen? Dette går fort;) Så fint treet ble med lys, jeg håper jeg får tid til å finne et lite tre til rommet til storebror- det hadde vært fint der oppe- hvis jeg blir ferdig før jul;) Artig restaurant du viser bilde av;) Ønsker deg en fin dag i morgen!
Og kaka såg veldig god ut- marsipan er min favoritt;)

Kalasgott - matblogg! said...

Gud så mysigt!! Vilket vackert hem du har!

pepperkverna said...

SÅ nydelig det er hos deg! Hege

Mira said...

Eg har så sansen for disse små juletrea. Dei er bare så fine!
Det er så fint hos deg.
Takk for at du skreiv under . Diverre er det noen som Holder på sånn.

Miraklem

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
Det blir litt lite tid til å kommentere for meg nå om dagen fordi min "lille" julekalender krever sitt! Men jeg har registrert og er veldig glad for at du er med hver dag, og jeg gleder meg SÅNN til å dele ut premiene!

Så utrolig skjønt med juletreet ditt! Ja, hele huset ditt er jo en juledrøm, og jeg skjønner godt at du gleder deg til å feire jul her! :-)

Ha en kjempefin dag - kos deg i julestria!

Klem Cathrine :-))

Ellen - Charmerende gjenbruk said...

Hei Sylivia
Så herlige julebilder fra stuen din...nydelig med lerkekongler og edelgran.
Nydelig kake...gratulere på etterskudd.
Klem...Ellen

Sari said...

Ja, tänk!! Bara 10 dagar kvar! Eller nio kanske det är nu!!
Vilken fin julgran du har! Mysigt!
Och tårtan ser ju såååå god ut!
Vad roligt med huset som ser ut som ett pepparkakshus!
Ha det så bra!
/Sari

Ukka said...

Kom og se meg for en belønning http://pishitejulie.blogspot.com/2009/12/blog-post_15.html

Nostalgia said...

Ja nå går tiden utrolig fort frem til jul....

Nydelig julehus du har Sylvia :-)

Ønsker deg en fiiin kveld !
Klem, Nostalgia

LjuvligtLantligt said...

Hej Sylvia!

För att vara helt ärlig så har han friat flera gånger men inte sådär stort ännu..tror dock det är på gång :)

Ha en skön kväll..här snöar det! Härligt..
Kram Git