Wednesday, December 2, 2009

2 desember

ja tenk nå er det 2 desember,vi har kjøpt jul i skomakergaten,å ser den hver kveld,tenk den er 30år gammel,å så herlig,her har vært bitenes kaldt ute,
varme sokker på eina er tingen da,å masse lys inne må til

kjøpte denne lykt i dag,se de himmelen bak,å de skjønn små stjerner i lykta ble så vakre i det lyset


jeg har byttet ut hyacinter til nye ,de første har blomstret å gitt huset en herlig duft



å jeg har pyntet til jul i mine vindu,har bare rødt på kjøkken,ellers går det i naturfarger og sølv




her er vår store verandadør pyntet,norges glass står i karmen med sløyfe på,de gir så herlig et skinn,å juletre står ute med alle sine lys





her er lykten i dags lys,ble så fornøyd med den,satt på sløyfe og litt granbar






englen er å blitt noen år,den er i sink,det er så hyggelig å ta frem gamle minner,hjertene er nye av året







jeg hører på masse musikk om dagen,dette er noen av mine favoritter,de nyeste er av susan boyle.å hun synger store gud på engelsk å på sin måte,må oppleves,anbefaler den til alle som liker klassisk julemusikk.
nå blir det advent kos resten av dagen.ha en god kveld alle som titter innom,dere gir meg lyst å holde på med dette,








31 comments:

irene said...

Hei Sylvia
Tusen takk for koselige komentarer på min blogg! Blir alltid så glad av dine komentarer!
Kjempe fine bilder du har tatt, kan tenke meg att du har det fantastisk fint!

Susan boyle önsker jeg meg till jul! Hun er jo utrolig flink!

Ha en koselig kveld!

Klem Irene

Kari said...

Heihei! Det ligger en award til deg på bloggen min :) Tusen takk for all inspirasjonen du har gitt meg bare iløpet av de få dagene jeg har fulgt deg :)

Besta said...

Så flott du har pyntet. Her har det også vært kaldt men mannen fyrer for harde livet så jeg tror jeg må ut på trappa og sitte litt.
Hørtes koselig ut med skomakergata, tror ikke jeg har sett det siden guttene var små.
kos deg.
klem fra marilyn

Nostalgia said...

Så nydelig du har pyntet Sylvia ! Ja her var det julestemning, så vakkert !

Ønsker deg en fiiin kveld !
Klem, Nostalgia

MajorogMeg said...

Du har det bare så nydelig og koselig hos deg Sylvia. Der kunne jeg ha slappet godt av:)
Det er bitende kaldt her også..og masse blankis på veiene.
Jeg har funnet fram julecdène men har ikke startet spille de enda. Men det blir..snart. Susan Boyle er fantastisk å høre på, må kjøpe cd av henne.
Kos deg videre i adventstiden, klem fra meg:)

Uttan said...

Ååå så mycket fint Du visar så mysigt Du har det.

Så Susan Boyle har kommit med en skiva, Kul!
The Priests har kommit ut med en Ny nu ska nog köpa den för jag har den andra.å den är så bra.

Önska Dig en God Natt!
Kram!

Magny said...

du har utroolig mye flott interiør... så himla vakkert...


selv hører eg på andrea brochelli ... fik også den nye cd`en av nordstoga og sissel, har ikke åpnet den ennå...
klem til deg'''

Birgitta said...

Vad fint du har pyntat till advent. Skönt med lite kallare och klarare luft och den fina pudersnön som ligger ute nu. Men troligen försvinner den igen.
Ha det gott.
Kram Birgitta

lisje astrid's husblogg said...

Det er berre så FANTASTISK VAKKERT hos deg:)
Nattaklem frå Astrid:)

Tina said...

Så mange fine og koselige bilder da mamsen :)
Har fått shoppet litt gaver i dag også jeg, så nå begynner jeg snart å bli ferdig :) Deilig :)
Skal nok få tatt med deg på en shopperunde til før jul :)
Glad i deg:)

Klem

Bestemor Drillo said...

Så nydelig du har pyntet ! Ja det stunder mot Jul ! Ha en fin torsdag;)

yesheimen said...

Hei. Den nye lykta di var bare rålekker!!!
Og resten av huset er så vakkert pyntet så. Koselig med litt nytt, og alltid kjekt og ta frem det gamle. Det har minner og sjel. Jeg har litt julepynt etter bestemoren min, det er jeg ekstra glad i.
Kos deg i førjulstida.
Klem Ann<3

Elin Osa Søreng said...

Så flott julestemning du har da!!! Ser ut som du har store planer om å nyte adventstida :o) Herlig!

Elin Osa Søreng said...
This comment has been removed by the author.
frøken olsens drømmer said...

Så koselig og den engelen med trompet...sukk den var HERLIG !!!
Skal si du kan det med å lage mønster rundt bildene ;)) he he det er rart å se så mye vi to har lært å gjøre etter vi begynte med blogg
ps jeg har funnet dine vanter..glemte å gi dem til deg i dag
god natt og må du få alle dine ønsker oppfyllt i denne jule mnd..

Frøydis said...

Heisann :-)) Kjempefine lykter! 2 av de takk ;-)) Elsker alt som har med lysestaker og telys å gjøre ;-)) Tenner veeldig mange her, hver dag!!

klem, Frøydis

GroLinda said...

Hei "søstra" mi.
Så fint det ble med den kjelken på verandaen. Ble jul med en gang jo! Den lykta var også fin med de stjernene på. Nå er det bare denne dagen igjen som er hel her på Evjemoen. Vi drar etter lunsj imorra, fredag. Men jeg skal ta med tantene før jul så de får sett hvordan du har det :o) også må vi til Frk. Olsen en tur ;o)
Ha en flott torsdag! Kos deg med dine og det flotte huset deres.

Klem fra "søs" Gro

Fånga dagen said...

Oj oj oj du har ett så vackert hem att jag blir alldeles stum. Jag skulle aldrig få till det så men så är de ju också murrig färger i mitt hus. Jag älskar ditt hus med hyacinter och kan känna doften ända hit till värmland. Kramar på dig Lena

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Så jättefint och se granen genom den vackra dörren. Vilken stämning det blir, och du har pyntat så fint. Din nya lykta med stjärnor äe jättevacker, extra fint för att det var stjärnor. Och jättefina bilder visar du som alltid.
Goa kramen till dig
AnnaMaria

LjuvligtLantligt said...

Ja idag blev det helt lugnt för min son har feber o ont i halsen så jag är hemma med honom.. ganska skönt måste jag erkänna även om jag städar för fullt :)
Ha en skön dag!
Kram Git

Torilpia said...

Tusen takk for gjenvisitt :o)
Det gleder meg at du liker det jeg skriver .. :o)
...
Skal si det begynner å bli skikkelig julestemning hos deg nå. Så mye fint du har å pynte med og så koselige bilder du har lagt ut av det hele :o)
Må ta en liten ekstra-runde for å få inn alle inntrykkene.

Kos deg masse i adventstida - klem fra meg :o)

Myrsnipa said...

Koselige stemningsbilder.
Så fint du har det :D
HA en fin dag

Lilith said...

Åh såna vackra bilder! Så fint du pyntat! :)
Roligt att du ville vara med i min utlottning också!
Ha en fin dag! :)

Huset vid ån said...

Åh, Du har så mycket vackra saker att titta på...Jag känner mig som ett barn med tindrande ögon! Jättesöt ljuslykta med fina stjärnor! Kram Therese

tepikene said...

Nydelig stemning!

Lilla kullan said...

Ett sådant litet växthus skulle jag vilja ha.:-) Kram Stina

Tulip said...

Stemningsfulle bilder du viser. Ja koselig med ullsokker og tente lys inne nå som det er kjølig utendørs...

Klem

SNOWWHITE-SUSSIE said...

Åhh Sylvia va mycket fina saker lyktan du köpte med dom små söta stjärnorna va ju för söt.. va fint du har överallt..massa ramar sussie

Sissel Olin said...

Vakre og stemningsfylte bilder!:) Også så utrolig mange flotte ting.
Ønsker deg en flott førjulstid!
Klem Sissel Olin

Sjabbig men chic said...

Åh, vad du har gjort fint i fönstret Sylvia! Älskar det där lilla växthuset med hyacinterna. Lovely!

Kram Lisa

Shabbycharm said...

hallo sylvia..blir like glad vär gang jeg er innom bloggen din,hvordan får du til så fine bilder?og veksthuset var jo så knall fint.kjenner att jeg ikke har den store julestemninga i år, alt går så tregt,har liksom ikke lyst til noe jeg.sitter å ser på alle de fine bloggene og lurer på hvor de tar all energien fra.
önsker deg en fin kveld.
klem bella