Sunday, December 6, 2009

2 søndag i advent

vi har tent 2 lys i kveld,dagene går så fort
har pyntet litt vår spisestue idag,det er det første en ser nåe vi lukker opp døra fra vår lille entre,på bordet står denne sink staken,full av små lys med nummer,et for hver dag frem til julaften.

jeg har pyntet denne terrin til trengsel.hehe.jeg liker så godt å pynte med edelgran. det er jul for meg


disse søte små sm står g synger,har jeg kjøpt for 18år siden,syntes de er så fine,



å alt står midt på bordet




sånn ser det ut fra den andre kanten,jeg har malt rattet hvitt h hengt på edelgran og et par skøyter,





syntes det passet med et skilt,mange som har skøyter til pynt nå,ute g inne,i vindu og i kurver.






koselige skøyter







så her er vår spise plass i stuen,brdet har 2 ileggs plater så vi kan sitte mange her,
å til jul pleier vi å være hos oss,å iår kommer begge par med besteforeldre til barna,ja de er jo oldeforeldre å.
må igjen takke alle som stikker innom meg,å tusen takk til dem som legger igjen hilsner,det gleder.
ønsker alle en god 2 søndag i advent








42 comments:

yesheimen said...

Hei. Det er så lekkert hos deg Sylvia, at jeg har ikke ord for det.
Vakkert på spisestuebordet ditt. Alle detaljene er så samstemte.
Regner med vi får se mye julepynt i tiden fremover. Skal pynte litt hver dag jeg også.
Ønsker deg er fin 2 søndag i advent.
Klem Ann<3

sologbolig said...

Så koselig du har det, Sylvia. Tenker nok at det er hyggelig å sitte ved dette spisebordet ja. Kos deg vidare på søndagskvelden.

HVIT PERLE said...

Kjempeflott pynta:)Du har det sååå koselig:)

Ha en fin 2.søndag i advent
Klem Nina

Monica said...

Så fint du har pyntet til jul :-)
Dekorativt med skøyter, skulle gjerne hatt et par selv, hmm

Klem fra oss

BEA said...

NYDELIG!!!
Du, ta med pynt og sett dæ på danskebåten!! træng en dekoratør her!!

klem fra mæ

Bossa said...

Aldeles nydelig!! Det rattet er dr----lekkert da... Blir helt matt jeg. Ha en superfin kommende uke. Klem :o)

Hanna said...

Vackra bilder.
Ha en bra adventskväll.
Kram
Hanna

MajorogMeg said...

For en stemning Sylvia:) Det rattet med skøytene var råstilig. Må finne fram mine gamle danseskøyter jeg også:)
Tror pakken fra deg er kommet. Fikk hentelappe i posten på fredag, rett før vi reiste til Trondheim. Skal hente den i morgen:) gleder meg:)
Ha en flott kveld og klem fra meg:)

My home is my Castle - by Kari said...

Åhh så nydelig sylvia !!!!
Alt sammen.. Du er bare såå flink til å gjøre det koselig rundt deg :)))

Klem,Kari

Besta said...

Må si meg enig med Kari, du har det alltid så koselig. Nydelig pyntet i spisestua. Må være en fryd å sette seg til bordet der.
Kos deg i kveld.
Klem fra marilyn

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Det var roligt och se bilder från ditt vardagsrum, ni har så ljust och fint. Din bordsdekoration är supersnygg, och jättefint med skridskorna. Gilla dom små julgransljusen med siffror, så söta.
Ha en fin kväll vännen
Adventskram
AnnaMaria

Rachel said...

Vilken fin spisestue dere har där blir det sikkert kjempe koselig til jul når dere alle er samla.
Ha en fin kväll! Klem fra Rachel

Sjabbig men chic said...

Som vanligt så jättemysigt att kika in hos dig Sylvia! Jag hoppas att du har haft en jättefin andra advent!

Kramis Lisa

pysseltanten said...

Vilken bra idé med ljusen....=))
Visst är det underbart med GRAN?...=))
Vill ha de ÖVERALLT...=))
Tror jag oxå får hänga upp ett par skridskor...det är så juligt o fint...=)))
Kraaamizar Git

Seascape said...

RÅ--LEKKER spise stue, den bare innbyr til å sette seg ned og kose seg.
Sink staken var veldig spesiell og fin.

Adventsklemmmmmmmmmm fra Rigmor

Sissel Olin said...

Så utrolig flott du hadde det hos deg! Helt imponerende rett og slett:) Absolutt et rom å få julestemning av!!
Ønsker deg en fortsatt fin søndagskveld.
Klem Sissel Olin

Kreoline said...

Hei Sylvia, jeg har sagt det før, du har det så nydelig og koselig. Skikkelig julestemning hos deg, skulle hatt deg her, så kunne du pyntet hos meg også. Ha en koselig uke, klem fra Mona.

Inspiration i vitt said...

Hej vännen, vem skulle inte trivas hos dig, ojoj vad härligt att få sitta där bland alla fina saker du har. Vackra möbler, dukar och pynt mmmmm.Du skapar skön stämmning där du drar fram hihi.
Kram på dig/Ingela.

Størhuset said...

Wow. den terrinen var jo så lekker! Er jo så vakkert med edelgran, det lille gråskjæret er flott, også lukter det nydelig. Ha en herlig uke!

Lykkeliten said...

Du verden så fint det er hos deg!
En nytelse å besøke bloggen din hver eneste dag.

Tenkte jeg skulle si til deg at dtteren min har "vokst" så veldig etter starten på ungdomsskolen i høst, og blandt annet koste seg stort på juleballet de arrangerte på fredag.
Det varmer en bekymret mammas hjerte!

Adventsklem fra lykkeliten

ELIN´S SHABBY ROMANTIC said...

Hej Sylvia,

hoppas din andra adventsfirandet har varit mysigt! Men såå fint du har julpyntat hemma, så saligt vackert och beundrar verkligen! Jag ska ordna och fixa med julgranen till nästa helg, måste hinna och få till med alla sakerna först :) Ja, din julgran kommer säkerligen bli helt bedårande vackert!

Ha en underbar fortsättning på veckan, kramar Elin!

Miss Mette said...

Hei Sylvia
Tusen takk for koselig hilsen inne på siden min :o) Så koselig du har det!!!
Nydelig hjem og ting du viser… Elsker Madonna figuren din, kjempesøt
adventsstake, og den sink esken med lys er bare fantastisk nydelig!
Oppsatsen din var også utrolig flott!!! Så flink og kreativ du er :o) kjempe
artig å se slik inspirasjon… Ser du har Asiaric Pheasent service fra Burleigh
(tror det er det)- vet du hvor man kan kjøpe det her i Norge?
Ønske deg en fantastisk dag. Klem fra Mette

Blessedmom's Simple Home said...

This is very beautiful Sylvia. I love the skates too.
Blessings,
Marcia

Lenemora said...

Så fint det ble med hvitt ratt!
Dekorasjonen på ordet var nydelig og jeg kom på at jeg må få hengt ut skøytene jeg også....
Takk for vakre bilder og påminnelse...

Klem fra Lenemora

Mira said...

Det er så fint hos deg! Det roret hadde eg skikkelig sansen for. Fint når det var kvitt, men eg fikk lyst på et skikkelig slitt gammelt et, til å henge på loftstua der 16 åringen og kompisene hans holder hus. Åssen får ein tak i sånt? Kanskje eg skal spørre svigerfar, eller se godt etter i uthusa for det har bodd båtbyggere her. takk for ideen.
Klem fra Mira.

Hilde Heimdal said...

Ååååå såååå fiiint du har det asså!!!! :))))

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
Takk for alle besøk hos meg - håper du er en av de heldige nå da! :-) Så nydelig du har pyntet, heeeelt skjønt! Skjøytene var jo en super idé, og jeg skal se om ikke jeg kan finne frem mine gamle danseskøyter også!

Ha en kjempefin dag, og kos deg i julehuset ditt!

Klem Cathrine :-)

Villmarkstausa said...

Såmye fint det var hos deg, Du har det bærre lekkert;-))
Nå må jeg ta frem skøytene til datter tror eg;-))

HVIT PERLE said...

Takk for koselig kommentar,og fine ord:)

Ha en fin dag

Klem Nina

Vita små hjärtan said...

Å så vackert och stämningsfullt!!!! Så vackra bilder! Love it!
Kram Agnetha

Lilla kullan said...

Så mysigt kök du har.:-) Kram

camilla said...

hei! så fint du har pyntet! er ikke vanskelig å se at du virkelig legger sjela di i dekorering av heimen:) kjempe koselig!!
ha en fin kveld:)

GroLinda said...

Hei "søs" :o)
Jammen ble roret flott i hvitt! Gleder meg til å komme å se før jul. Det er så gjennomført fint hos dere. Idag har jeg vært hos mamma å hengt opp julegardiner og pyntet litt for henne. Hun gleder seg til å se hos deg nå også.
Ha en strålende uke og kos deg med lys og kaffekoppen ;o)
Klem fra Gro

lisje astrid's husblogg said...

SÅÅÅ masse fine bilder:)Her er berre FANTASTISK vakkert hos deg:)
Har ei lita helsing til deg inne hos meg:)
Klem frå Astrid:)

Ruths datter said...

Dette innslaget var bare så koselig.Det ser ut som om du har komt langt i dine juleforberedelser.
Klem

Nostalgia said...

Wow, så flott du har pyntet ! så utrolig koselig hos deg :-)

ønsker deg en fiiin uke,kjære du:-)
Klem, Nostalgia

Snövita drömmar said...

Åhhh Sylvia vad din matsal är fin!
Underbar!

Magny said...

så masse fint du viser,- nyyyydelig.... en frodig og flott julepynta stue....


ha en skjønn dag i dag... magny***

Huset vid ån said...

Jag säger det igen...Du har så otroligt fint! Önskar dig en bra dag! Kram Therese

Balke gård said...

nydleig pyntet og lekre bilder som alltid hos deg, Sylvia! XMAS har jeg også, og skøytene har jeg helt glemt å få frem i år...Huske-huske:-) ha en fin dag og kos deg i ditt vakre hjem, klem fra MArianne:-)

Bestemor Drillo said...

Tusen takk for varmende ord!
En vegg er borte, men han lever i hjertene våre!
Forøvrig har du det bare lekkert!
Ha en fin uke videre! Klem;)

Torilpia said...

Jammen har du det lekkert :o) Så flott med det "rattet" med skøytene på .. gjennomført og stilig.

Koselige og søte detaljer.