Monday, December 21, 2009

årets korteste dag

ja tenk nå er vi alt ved 21 desember å årets korteste dag,fra i morra snur sola,deilig følelse det.
jeg vil vise dere min nye urne,kjøpt hos de små stuer på Narrestø.den er så vakker og tung,
masse detaljer,med løve hode,engler,og ornamenter

blomster ranker,de har såå mye utrolig på de små stuer,men stengt nå,åpner etter påske,om dere skal til arendal,så finn den butikken...


plantet noen hyacinter i den nå,den er nok mellom 30 og 40 cm vil jeg tro



mer detaljer,ååå nå går det fort til jul,har ennu gaver igjen,vasking må til osv,prøver å ikke stresse,men hvem klarer det i disse dager?
takk til alle som stikker innom ,å takk til alle som legger igjen hilsen,jeg gleder meg hver gang en hilsen kommer,leser alle å svare alle,såklart,men kan ta litt tid om dagen,men jeg kommer å hilser på dere alle,det er en stor glede.
pust med magen å ta pauser mine venner




29 comments:

Magny said...

nyydelige bilder...
vil nå ønske deg en vakker julehelg,- alt god ønskes,-
go klem, magny***

Sjabbig men chic said...

Vilken jättevacker urna! Jag fattar inte att det är julafton på torsdag.

Kram Lisa

Lenemora said...

Så utrolig fine hylleknektene er hos deg! Den potteskjuleren er jo bar helt skjønn, mine 2 ligger under jultreet med merkelapp til meg fra mamma og pappa...ha, ha

Ha en fin dag!

Klem fra Lenemora

hemma hos lilla mej said...

Vilka fina urnor me änglar.Fattar inte att det är julafton på torsdag.Ha en fin julvecka julkram Rita ♥

My home is my Castle - by Kari said...

Helt nydelig urne..
Må innom den butikken hvis eller når jeg kommer til Arendal ;)

Klem,kari

Tovepia said...

Den var virkelig nydelig og så vakkert pyntet!
Kos deg mot jul og klem fra meg;)

Ingrid said...

Det var en knallfin urne!!
Og juletreet deres var jo bare så gjennomført og fint!
Kos deg med siste innspurt før jul!

sologbolig said...

For ei flott urne, den likte eg godt. ja, nå er det viktig å ikkje stresse, bare kose oss (nesten da !!) Har siste arbeidsdag før jul i morra. Ha ein fin dag.

MajorogMeg said...

For en vakker urne:) Nydelig.

Har aldri hatt så lite stress som i år jeg, hele adventstiden har vært kos. Det er deilig.
Nå skal jeg på tur med Major, blir å ta fram broddene. Sykt glatt her.
Nyt ettermiddag og kvelden Sylvia, klem fra meg:)

bodil said...

Hei.Virkelig nydelig urne.Ønsker deg riktig fine førjulsdager.Klem fra Bodil

Besta said...

Det var en nydelig urne, flott med svibler i.
Har hatt det litt travelt i dag men prøver å roe ned.
Ha en fin kveld.
klem fra marilyn

gry said...

Nydelig oppsats...:-) Jo takk, alltid noen smarte "triks" man kan få til for og få kjolen til å se bedre ut.:-) noe under eller noe over, er ikke alltid å forakte.:-)
Nyt tiden nå...ikke stress.:-) Klem fra Gry

Frøydis said...

Heisann :-))

Flotte bilder som vanlig!! Nytt ønske til jul...et kamera som både tar bilder og laster de opp til bloggen min, og som legger seg der jeg vil ha de...er det mulig å oppdriver tror du`` ;-))

Ha en flott kveld videre!
Klem, Frøydis

irene said...

Kjempe fin urne!
Ha en fin uke Sylvia,jeg slapper av fra min egen blogg,men titter på andre blogger istedenfor!

Klem fra Irene

The Secret Garden said...

Hejsan!
Ja vilken vacker urna!! Jag kan tänka mig vad fint det skulle vara att ha den ute på sommaren också.

Trevlig kväll!

Rachel said...

Nydelig urne du har köpt! Håper virkelig jeg kan ta turen til Arendal og den butiken i framtiden (hvem vet du kansje får kaffe besök ;) Men det blir ikke på lenge så du behöver ikke sette på kaffn ennå *ler*
Ha en riktig fin jul med dine käre!
Klem fra Rachel

Fånga dagen said...

Oj Sylvia vilken vacker urna, men det är väl som med allt annat hos dig, vackert.
Jag önskar dig en riktigt god jul ifall det skulle bli dåligt med bloggandet fram till jul, ja det är inte säkert men i fall att.
Kramar Lena

HVIT PERLE said...

Nydelig urne du har kjøpt:)
Takk for fin kommentar:)

Klem Nina

LjuvligtLantligt said...

Verkligen en vacker urna! Älskar dina bilder...
Kan knappt fatta att det är jul om bara några dagar. Imorgon ska det storstädas o handlas mat inför julen..
Kram Git

frøken olsens drømmer said...

Vakker var den.. klem fra meg ,ps kom på 4 plass i konkurransen ;))

Ruths datter said...

Den urnen er jo bare superfin.Lekkert med de englene på siden.
Ha en fin dag

yesheimen said...

Hei. Ja virkelig en vakker urne/potte. Herlig gedigen og med så masse detaljer. Nå er siste innspurt her. Jobber i dag og i morgen til kl 5, men da er det jul. Har noe småpjask igjen, som siste gulvvask å sånn. Og mere besøk kommer etter hvert.
Ha en fin bittelillejulaften Sylvia.

Klem Ann<3

lisje astrid's husblogg said...

Tuuusen takk for sååå god helsing frå deg:)Blir så glad:)Sett stor pris på både deg og bloggen din:)
Kansje det blir mindre blogging desse dagane,så eg vil ønske deg ei herleg god jul med masse glede å kos:)
Kjempe fine bilder du viser:)Krukka er kjeme vakker:)som du:)
Juleklem frå Astrid:)

Seascape said...

Tusen takk for kommentaren :-)
Nei her ligger jeg etter i ruten, som normalt :-)) I år maler jeg kjøkkene-gangen og spisestuen til jul.
Spisestuen blir ikke ferdig men pytt sann, for forsette etter jul. Men julesnopet er fylt i norges glass, de har foresten fått seg egne hyller i en krok på kjøkkene.
Det ble ganske fint. 8 små hjørnehyller hvor jeg er ferdig med å hekle 4 hylle blonder. Jeg skal legge ut bilde av hyllene når jeg er helt ferdig med pynten.

Jeg likte så godt den hylleknekter som dere har. Det ble riktig fint.

Jule klem fra RIGMOR ~~SEASCAPE~~

BEA said...

Nei hold da helt op!!!! den var nydelig!!!!!! fatter ikke at jeg liksom bor i leverandør-mekkaet Danmark men aldri finner slike ting.. her er det design og Marimekko.. æ kvæles!!!!!

Du får ha en strålende jul sammen med dine.. masse juleklemma fra mæ

Nanni said...

Hei gode du,

takk for koselig hilsen, du er så flink til det og det er alltid så kos å besøke deg på siden din!
Jeg er sånn passe i rute, fått bort det verste av pakkenellikene, men endel stuet bort i kjellerstua... eller det som skal bli en kjellerstue. Nå er det eske-sentral.. haha..
God jul til deg og dine!
klem fra nanni

Pia said...

Så otroligt vacker och speciell urna! Helt underbar!!

Ha en riktigt fröjdefull och fridsam jul!
ö.Pia

Hanna's kreative rom said...

Så skjønn! Virkelig flott var den:-)
Ville bare ønske deg og dine en riktig Gledelig Jul & Alt Godt For Det Nye Året!

Takk for all inspirasjon i 2009!
Juleklemmer fra Hanna

pysseltanten said...

Härligt att tänka att dagen vänder från imorgon....
Meeen först ska de bli JUL....=)))
Ha de riktigt gott vännen...
Kraaamizar Git