Friday, December 4, 2009

en ren nytelse

i går var jeg så heldig å få være med min venninne Åshild til de små stuer på Narestø.aldri vært der før,å dette var en nytelse for mange sanser,musikk farger og en utrolig atmosfære av godhet,
å dette dere er en butikk,
jeg spurte om lov å ta bilde.å fikk lov,litt uklare,
men dere får nok et inntrykk likevel

hyllene er fyllt med all verdens nydelige ting,å julestemningen var stor,klassisk musikk julemusikk strømmet ut i alle rom.


se det bordet bak alle blomsteroppsatser,jo der kunne en sette seg ned å bestille kaffe,eplekake og is,hjemmelaget selvsagt,å alt her er tilsalgs.håper bildene taler for seg



jeg ble stum her inne,var så vakkert,




kan det bli bedre?
noen mennesker er bare sånn,de klarer å skape stemning å ro som smitter over på andre,var masse folk her,vi gikk i kø,De små stuer holder åpent frem til jul,da stenger de til 4 påskedag,dette er i kjeller på et privathus,





fantastisk






å ja litt ble med hjem,
kjøpte en engel som holder et lys over hodet,så hjemme ble det byttet litt om,englen fikk plasen til en av mine madonnaer,







det var liksom dens plass i stua,prøvde mange steder,men det var her hun hørte hjemme.








herlige detaljer









å denne ble med hjem,så nostalgisk,englene går rundt når t-lys tennes,husker den fra barndommen,
den lager skygger i taket som sirkulerer,som en stjernehimmel.
ja litt annet ble mitt å,men det viser jeg senere i annet innlegg,men en ting er sikkert,jeg må en tur til før jul til De små stuer på Narestø utenfor arendal..










29 comments:

Hilde Heimdal said...

Der har jeg vært noen ganger, er kjeeeempeflott der og sååå mye ting og sååå koselig gå der å kikke :)

lisje astrid's husblogg said...

ÅÅÅÅÅH!!!Herleg butikk!
Å for ein fantastisk engel....Slik vil eg og ha!! :) :)
Den såg litt dyr ut..Hehe:)
Ønskar deg ei kos helg:)
Klem frå Astrid:)

HVIT PERLE said...

Der var mykje fint:)Nydelig engel du har kjøpt:)

Takk for hyggelig kommentar

Klem Nina

Lenemora said...

Åhh dette så virkelig fristende ut! DIt vil jeg også!
Den engelen du kjøpte var kjempefin, helt nydelig!

Ha en fortsatt fin kveld..

Klem fra Lenemora

Besta said...

Guri så flott, det så ut til å være en fantastisk butikk. Og engelen var bare nydelig. Skulle gjerne ha vært der:))
Ha en fin helg.
klem fra marilyn

GroLinda said...

Ojojojojoj....dit vil jeg!! Får ta meg en tur til deg snart :o)
Så mye fint!
Ha en riktig god helg snuppa :o)
Klem fra søs

Uttan said...

Men oj vilken butik!!!
Kan tänka mej att Du bara njöt av att vara där.Skulle jag också gjort.
Vacker Ängel som fick följa med Dej hem.

Önskar dej en Trevlig Helg!
Kram!

Bossa said...

Sukk, sukk. Butikken er altfor langt borte fra meg.Vakre ting du har kjøpt.
Ha en superduper helg. Klem:)

A-mora said...

Får en fantastisk butikk. Måtte være en opplevelse og gå rundt og titte på alt det fine. At det er en kjeller i et privathus er ikke til og tro.

Og du har kjøpt verdens fineste engel:)) Den var bare skjønn. Du har vel tenkt og ha den frem hele året?
Klem Synnøve

frøken olsens drømmer said...

Kjempe koselig plass du har vært på ;))
og engelen din var bare NYYYDELIG..
Klem fra meg ;)))

sologbolig said...

For ein koselig plass. Her kunne eg også hatt lyst til å vere, men litt langt vekke. Engelen du hadde kjøpt deg var bare sååååå fin.
Ser litt lengre nede på sida at du har den flotte avslapningsplassen. De stolene såg virkelig behagelige ut og så koselig det var også. Ønsker deg ei fin helg.

Fibro-Mia said...

Ja, visst är det härligt med en man i köket, hihi. Roligt att du tittade förbi igen på bloggen.

Vilken underbar äffär, vilken mysig stämning ! det skulle verkligen bli dyrt om jag skulle gå in där, såg massor jag skulle vilja ha.

Ha en riktigt skön och go helg!

Kraam Maria

Amy said...

Oi,din engel var nydelige...for et ansikt på henne...men den lys med engler som vifter rundt den husker jeg fra når jeg var liten, men da hadde vi flere engler som vipset runt og flere lys...og det laget en liten ding ding ding lyd når den gikk rundt....artig! Tro mamma fortalt meg den var tysk, men dette kan være den norsk versjon!! ;-)) Kjempe fint butikk...jeg kunne ha brukt timevis i en slik butikk..hehehehehe...Ha en strålende lørdag!

Fånga dagen said...

Ja jag förstår att man inte kommer hem tomhänt efter ett sådant besök. Mycket vacker ängel och den pryder sin plats. Ha en bra lördag.
Kram Lena

Snövita drömmar said...

Oj oj oj! Kan bli dyrt att gå till en sådan fin affär, man blir ju helt tagen av de vackra bilderna!!

Ha en fin helg och kram på dig!

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Vilken fin butik du visar. Och vilken fin ängel!! Den är helt bedårande, den har hittat sin plats hemma hos dig. Blev så fint. Och lilla änglaspelet är så sött.
Ha en fin 2:a advent
Goa kramen
AnnaMaria

Bestemor Drillo said...

Ja her var det mye vakkert å se!
Skjønner godt at du elsker denne butikken;)) Ha en nydelig lørdagskveld!

Monica said...

Oi , hvor er dette hen??
Jeg er jo delvis fra Arendal, men bodd her bare seks år , så er ikke så kjent i utkantstrøkene...
Dit vil jeg ta en tur også, så fint det var.

Idag har jeg selv vært hos Frøken Olsen jeg ;)

God helg!

Lena said...

Hittade din sida via fibro-mias.
Vilka bilder, helt underbara.

Så fina saker.

Önskar dig en skön kväll.

Lena

Lenemora said...

Ja, jeg reiser gjerne sammen med deg til dette stedet! Supert det....

Ha en fin kveld videre!

Klem fra Lenemora

Viveka i Bläckhornet said...

Hej gumman!

Vilken underbar butik du visar bilder på. Jag nästan svimmar av all inspiration :) synd att den ligger så långt härifrån.

Klart att den passade bäst hos dig :)

Kram Viveka

~~♥ Mamma Millan ♥~~ said...

Hallojs...så mycket vackert du visar!!!Vilket himla mysigt ställe!!Hoppas allt är fint i allt julestök!!
Önskar dig en trevlig 2 :a advent!!!

Kramisar Millan ♥

Hanna said...

Många fina bilder.
Kram
Hanna

Hanna said...

Många fina bilder.
Kram
Hanna

Shabbycharm said...

kommer nedover snart..skal vi ta en tur.;O)hehe. det var bare en helt utrolig koselig butik,skulle bodd närmere.den engelen er bare så flott.
ha en fin helg vennen.
klem bella

BEA said...

Auuuu.. (det var lommeboka mi som skreik!!)

hadde ikke turd å gå inn der!!! sukk...

Ha en trivelig adventssøndag.. klem fra mæ

Miss Mette said...

Åååå for en FANTASTISK butikk!!!
Så mange ting som jeg kunne godt tenke meg!!
- vet du om det går ann å bestille og få det sendt?
Takk for flotte bilder, drømte meg helt bort her inne :o)
Ønsker deg en fortsatt fin søndag
og advent, klem fra Mette

Stine ♥ said...

Fantastisk flott butikk!
Jeg prøvde å finne en nettside til dem for å se mere, men det fant jeg ikke.

Ha en fin adventssøndag videre!

Torilpia said...

Det så ut som en butikk etter mitt hjerte .. :o) Bor for langt unna - men kanskje en gang ??

Fantastisk engel - hvor høy er den egentlig??