Thursday, December 3, 2009

en vakker dag i desember

ja i dag våknet vu til et lite snødryss her,herlig kaldt å skikkelig julestemnig siger inn.
her er våre kose plasser ,her har vi utsikt ut byfjorden og rett inn i peisbålet.noe tykke pelspledd fra kid må til,da vi hadde kina besøk fikk vi høre at denne plassen måtte være nr1 aslappings plass.stakkar han bodde i en by med 20mill innbyggere,tenk den trafikken og det menneske mylder hele døgnet,mye stress å bråk bestandig.
vi kunne se at det var stor nytels å sitte i stillheten her,hans siste minuttter hos oss ble
brukt her,før han startet den lange vei til Shanghai

her er min plass,nærmest vindu.elsker å sitte her,tv kan vi ikke se herfra,så det er vårt fri hjørne,blir estandig en prat her før vi legger oss for natten,mange hyggelige samtaler har vi hatt her.



jeg har vindukarm rett ved,med lys og pynt,se snøen utenfor.
tusen takk til alle som stikker innom å legger igjen kommentar,jeg leser alle å setter så pris på det,dere er så goe




20 comments:

HVIT PERLE said...

Herlige bilder du viser:)
Takk for koselig kommentar.og fine ord:)

Ha en fin kveld
Klem Nina

Ingunn said...

Så koselig sitteplass dere har, skjønner dere setter pris på denne plassen:) Vi har plassert tv'en på loftet slik at vi slipper å ha den i nærheten, så viktig med disse samtalene synes jeg, og tv'en er absolutt et forstyrrende element. Men også kosleig å gå opp dit og sette seg når man vil ha hyggekveld ved tv'en.. Godt å ha valget liksom:)Har også valgt å gi deg den samme awarden Kari gav deg:)
Ha en fin kveld
Klem Ingunn

camilla said...

så koselig:) deilig med et lite fri hjørne uten tv:)

ha en fortsatt koselig kveld:)

Lenemora said...

Ja det er skikkelig vakker her når den hvite sneen legger seg ute, kunne det bare vare i et par døgn....
Vil du forresten at jeg skal stikke innom og levere de hjertene når jeg skal til byen neste gang?
Takk for koselig kommentar hos meg, ha en fin kveld!

Klem fra Lenemora

Mia said...

Vilken härlig vinter bild här har det inte kommit någon snö ännu.
Mysigt att sitta i fotöljerna och titta ut på fjorden.

pysseltanten said...

Vilken myysig hörna...=)) Förstår att ni tycker om att sitta här...
Fint har du det i fönstret oxå...
O SNÖÖÖÖÖN....åååååh...vill oxå ha SNÖ!
En sån där gran du har i fönstret har jag oxå...;))
Ha nu en myysig fredag vännen...
Kraaamizar Git

Bestemor Drillo said...

Stemningsfullt fra ditt vakre hjørne! Ønsker deg en flott fredag;)

Ulla-Kristiina said...

You have so beautiful home ja lovely photos.

Have a nice weekend!

Amy said...

For et koselig hjem du har! Ja, i dagens samfunn må du nok finne tid til samtaler..og den kosekroken deres ser helt ypperlig for dette! Håper det kommer masse snø til både dere og oss....det er så kos i juletider!!! Klem fra Eventyrhus..

Ulla-Kristiina said...

There is so "much" snow. We don´t have and all the time here is dark. I hope that we have snow before Christmas.

Good night Sylvia!

lisje astrid's husblogg said...

Ja det var ein koselig plass å slappe av:)Slapper av av berre å sjå den:)
Alltid like flott hos dere:)
Tusen takk for så god kommentar frå deg:)Ja,mamma er veldig flink å male:)
Nattaklem frå Astrid:)

My home is my Castle - by Kari said...

ja her laver snøen ned.. Liker det ikek helt jeg, men er ikke så mye man kan gjøre med det heller da ;)
Herlige stoler, jeg har hatt maken :)
Ja du viser alltid så flotte bilder :)
Ha en fin uke videre
Klem,Kari

AkH said...

Vilka underbara fåtöljer, ser sköna ut. Gratulerar till vinnaren i tävlingen. Ha en härlig helg!
Anna-Karin
hemochting

Jorunn E said...

Så koselig du har det hjemme. En sittekrok uten tv er slettes ikke dumt.
Ha en god helg.

Torilpia said...

Koselig - koselig .. :o) Det er så godt med en slik krok. Uten tv. For det er så viktig å ta vare på "den gode samtalen" :o) Hadde en slik krok jeg også - men flyttet stolene og satte dit en hjørnesofa isteden. Blir ofte der vi sitter når vi er mange. Men uten tv :o) Men savner stolene mine .. *sukk*

Nå er det jammen fredag og helga er over oss om få timer. Nyt den og kosekroken din :o) Ha en toppers fredag! Klemmer!

Emmas utsikt said...

Så deilig med et tv-fri sone! Hadde ikke sagt nei til det.

Ha en god helg,
Emma

alvens kreative hjørne said...

Hei :-)

Så koselig avslapningshjørne dere har :-) Trenger ett slikt tv fritt sted :-) Og det er så beroligende å se på vann og på ilden i peisen synes jeg :-) Vann er det stede jeg søker meg til når jeg trenger å samle litt tanker...

Ha en flott helg :-)


Klemmer ifra meg

MajorogMeg said...

Deilig fri-krok...uten tv. Når man har flammer og sjøutsikt..trenger man tv da? Vi har samme utsikt og tv`n står i en annen stue:)
Nok en serie bilder som oser kos:)
Ha en flott helg Sylvia og klem fra meg:)

Nina said...

Såå fint du har och mysigt. Hälsningar Nina från göteborg

Vitaboet said...

Åh så fint du har det, kjempekoselig..

Hoppas du får en underbar helg, ska du göra något kul? Kram Camilla