Friday, December 18, 2009

et hvitt nystrøket sengetøy

ja nå er det helg igjen,
dagene går fort nå,jeg blir tankefull jo mer høytiden nærmer seg,
elsker andrea bocelli i cd spilleren.

jeg har strøket vårt senge tøy i dag.

kommet på hodet dette her,men det står good night


med herlig heklet blonde å perlemors knapper



you are beautiful står det så skjønt litt nede på dynetrekk




jeg bruker lavendel strykevann,det blir en sart herlig duft,





å når jeg vasker det bruker jeg em teskje med bakepulver i vaskepulveret,da blir det såå hvitt






jeg elsker dette sengetøy,har hatt det i 2år,
å det er like fint ennu,å jeg vasker å bruker det masse







sweet dreams står å på dynetrekk,
å good night på pute trekk.
må nok vise dere når jeg har redd opp senga til jul,jeg bruker bare hvitt bomull sengetøy,
å jo mer blonde å volanger,ja bedre er det..
ønsker dere en hyggelig helg,kos dere masse.
å det er så hyggelig å få hilsen fra dere alle,tusen takk for at dere tar dere tid i disse travle dager.








30 comments:

Mira said...

Veldig fint sengetøy! Og tusen takk for bakepulver "trikset".

Ha ei fin helg.
Klem.

Magny said...

nyyydelig...!
go` klem og god jul..

magny

Bossa said...

Hei min venn. Så vakkert sengetøy, og tipset med bakepulvere er jo flott da... Ha en super fredags-kveld. Klem :O)

Ruths datter said...

Så flott sengetøy.Når sengetøyet er stivet og fint som ditt.Da er det jul altså.En mååå bare ha fint sengetøy på til jul Ditt er jo attpå til så romantisk.
Kos deg på fredagskvelden

Villmarkstausa said...

Hei
Du har en helt nydelig blogg. Så mange fine ting å pynte med. Lekkert. God helg.
Klem fra MÆ

GroLinda said...

Hei snuppa ;o)
Jeg vet at du har det nydelig hjemme! Fikk jo æren av å ligge i kritt hvitt nydelig lavendelduft sengetøy når jeg var hos deg ;o)
nå har jeg lagt ut bilde av den nydelige engelen jeg kjøpte igår! Tusen takk for at du tok meg med dit, til " De små stuer" på Narestø!! Har aldri sett maken til butikk! Det var en opplevelse uten like! Vi har gått tilbake til "gamledager" her i Valeby ikveld. Har vært uten strøm lenge, så vi måtte fyre opp masse stearinlys og spille Yatzy! moro det da ;o) Fikk en liten følelse av hvordan de levde før i tiden!!
Ha en flott helg og kos dere alle sammen! Glad i dere vettu :o)
Klem fra Gro

Bolettes hus said...

For et nydelig sengetøy!!!!! Det skulle jeg gjerne hatt en natt i... :-)
Sviblene i den avlange potta var også kjempenydelige!

HA en god førjulshelg!!!!
Og tusen takk for alltid så mange hyggleige kommentarer hos meg! De setter jeg vanvittig stor pris på!

Klem fra Kari

Torilpia said...

Et sengetøy som er både lekkert, delikat og innbydende :o) Fikk lyst til å bytte på senger jeg også nå :o)
Som om jeg ikke har nok å henge fingrene i akkurat nå .. hihi ..

Ha en super fredagskveld - klem!

bodil said...

Hei.Så fin den du har Sviblene i.Kjempe fin.Så flink du er som stryker det nydlige Sengtøye.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil..

pysseltanten said...

Vilka fiiina sängkläder..=))
Har du sytt dom själv?
Jag sydde påslakan av två gamla monogramslakan....blev suuuperfint=))
O nu e jag på jakthumör igen...för vi fick en MASSA fiiiina lakan av anhöriga till en vårdtagare som gått bort...tänkte jag skulle föreslå mina kollegor att jag kan köpa dom....=)))Billigt såklart...hihi...
Äääälskar gamla lakan...
Ha en härlig helg, vännen...
Kraaamizar Git

Anna-Lena, Drömmar av silver said...

Hej Sylvia!

Vilka vackra sängkläder och tack för tipset med bakpulver i tvätten. Det var helt nytt för mig. Jag kan tro att det ´doftar helt ljuvligt med ditt lavendelvatten.

Önskar dig en mysig 4:e advent!

Kramar Anna-Lena♥

ralfefarfars paradis said...

Så vakkert sengetøy, også nystrøket- det skjer aldri her...dårlig husmor vet du;) Sitter og blogger i stedet for å svette over strykejernet;) Har vel ikke så vakkert sengetøy som dette heller;) Lurt med bakepulver! Jeg bruker det i kaffekanna for å fjerne belegg;) Håper du får en fin helg!

lavendel mio said...

Dååån så vakkert sengetøy!!
Tenk å legge seg i dette da, det må vere helt konge...:)
Ha ei flott helg,klem Hanne

Lenemora said...

Helt nydelig får lyst å legge meg under den dyna med en gang!

Ha en deilig natt....

Klem fra Lenemora

Fånga dagen said...

Vad vackert, kan man verkligen använda något sådant utan att det blir gråfärgat?
Bakpulver det måste jag testa.
Andrea Boccelli, underbart vacker sång.
Ha en bra helg
Kram Lena

lisje astrid's husblogg said...

Sååå nydelig vakkert:)
Nattaklem:)

På landet said...

God kveld :) Det var ett nydelig sengetøy. Det tipset skal jeg prøve.

God helg

Berit T said...

Nydelig og lekkert.
Synes det er så flott med hvitt sengetøy med blonder.
Julepuntet så fint i stuen har du også, nydelig tre.

Ha en fin helg, og er helt enig at det går veldig fort nå.
Klem.

Blessedmom's Simple Home said...

These are so beautiful Sylvia. You can not find bed linens like that here in California. Thanks for the baking soda tip too.
Blessings,
Marcia

yesheimen said...

Det sengetøyet var bare skjønt da!!! Herlig og koselig med svibler.
Natta fra meg<3

frøken olsens drømmer said...

Det sengetøyet er rett og slett bare VAKKERT,sukk sukk,det fineste jeg har sett...
God lørdeg til deg,sylvia ;))
og takk for stemmen du gav meg,uff det var rett før jeg bad henne trekke bilde tilbake...

Bomull said...

Nydelig!! Så lekkert sengetøy!
Og takk for tipset med bakepulver, det skal jeg prøver på :)

Cathrines Kreative Hjørne said...

God morgen vennen - der nede i det kalde sør! - 19 her i går, så da var det greit å holde varmen med litt vasking! :-)

Takk for alle kommentarer hos meg - det er så hyggelig at du er så ivrig! Håper dere blir premie på deg! :-)

Så nydelig sengetøy, ja, det må være en drøm å legge seg i! Vi har rødt og hvitt sengetøy til jul, men det legges på lille julaften. Man må holde seg til tradisjonene, vet du!

En god helg ønskes deg og dine!

Stor klem
Cathrine :-)

Besta said...

Nydelig sengetøy, vakkert og hvit. Lurt tips med bakepulver, det skal jeg prøve.
Her skal sengene også få rent trekk men jeg står nok over strykingen. Ryggen krangler etter byturen i går så det blir en lettvindt variant i dag.
ha en fin helg.
klem fra marilyn

sologbolig said...

Lekkert sengetøy. Så deilig å legge seg i så fint sengetøy. Ha ei fortsatt fin helg.

Romantiska Hem said...

Jag ville bara kika in för att önska dig en riktigt fin advent och tacka för ditt fina stöd, du är allt en bra vän du!!! Kram petra

Rachel said...

Nydelig sengetöy dere har i det ligger du nokk som en prinsesse skulle jeg tro. Ja nå er det ikke mange dagene igjen til jul,ska bli koselig selv om att jeg ikke får väre sammen med barna julaften.Ha en underbar nydelig natt i drömme sengetöyet! Klem Rachel

Jeanette said...

oj vilken mysig blogg du har ,du bjuder på mycket fina saker
må så gott
kram/Jeanette

trønder said...

Takk for kommentar inne hos meg!
Jammen skal jeg prøve å ta bort blomstene på julestjernene(ja for det er jo det de gule greiene i midten er).Takk for tipset!
Heldigvis har jeg ikke kastet de,men satt de unna på et lukket rom.
Ha en fin helg!

Joy said...

Ååå... Så vackert sengetøy, hihi... Var det Senze of Joy - var kan man få tag i det?

Var bara inom och ville önska dig och din familj en riktigt, RIKTIGT god jul vännen!
Kramar Joy