Tuesday, December 15, 2009

ferdig pyntet rundt peisen??

bare vært inne i dag,ryddet sakte,pyntet litt på peis hylla,ja madonnaen har sin faste plass,men ved siden av den har det blitt litt mer jul,
en gammel salmebok er slått opp på deilig er jorden,er veldig glad i den julesangen,noen fattigmanns kuler ,granbar og kristorn skaper ennu mer julestemning,

ennu mer kristorn på andre siden av madonna,jeg bruker ikke rødt i stua,men i år har kristorn fått plass,syntes den er nydelig


på en side sitter å denne englen å kneler,den lille papafinlampa skaper stemning når den er tent,



å med fyr på peisen er kosen skikkelig på plass,
jeg har å pyntet litt annet i stua idag,skikkelig kost meg,juletre er pyntet,men lyset var borte for denne dagen når det var ferdig,dere skal få se bilder når de er tatt i dagslys,om vi får noe....
det er så deilig med rolige dager,å gå å pyssle å ordne å få nye ideer.
føler julestemninga er her nå,med nøtter og clementiner og gløgg til kvelden.
tusen takk for alle besøk,veldig koselig dere tar dere tid å legger igjen hilsen,ingenting gleder mer.
ønsker dere en hyggelig førjuls kveld.





40 comments:

Bestemor Drillo said...

Som vanlig helt lekkert!
Når det gjelder salmen, er jeg helt enig med deg! Kos deg videre i førjulskvelden;) Klemfra bestemor!

Bossa said...

Så deilig at du har kommet så langt da. Her drives det med vaskebøtte ennå.
Ha en fredelig kveld.
Klem :O)

Tina :)) said...

Tusen takk for det :)
Du får ha en fin jul! :)

Rachel said...

Hei Silvia!
Tusen takk for koselige hilsner det varmer veldig skal du vite, jeg sliter litt med en depression akkuratt nå. Har värt deprimert till og fra i noen år men etter att alt hade begynt og rette seg til med jobb og annet så kunne jeg endelig slutte med medicinen. Men så kom dette med uppsägningen fra det jobbet jeg hade fått og som jeg trivdes veldig gott på. Nei nå skal jeg ikke tynge deg med mitt klagande. Jeg kjämper på og har sökt jobb i dag så allt kanske ordner seg :-) Jeg er jo en optimist i bunnen, men har fått litt mange knekker de siste åra desvärre.God klem til deg min gode blogg veninne!

LjuvligtLantligt said...

jaha..då fick man sitt frieri :)
han e för go den...

Vilken underbar spis du har, en sån skulle jag vilja ha!
Kram Git o tack..

Hilde Heimdal said...

Bor du i Arendal??

Ja hørte de meldte snø vræææl....og her i Froland kommer det alltid mye snø!!

jeg jobber på Fevik, så noen ganger kommer jeg på jobb med bilen full av snå og der er det ikke et snøfnugg hehe:)

En gang jeg jobbet på Kitron, så kom jeg på jobb i full varmedress og greier og de bare lo av meg for der var det nesten ikke snø hehe....

Men koselig hvis det for en gangs skyld hadde snødd på julaften dååå:)

sylvia said...

Hej hej Sylvia, du pyntar och gör fint. Nu är jag din följare också.
KramiS

Maria fra Idekroken said...

Hei du :)

Ja jeg gleder meg veldig over badet, og badekaret spesielt :)
Jeg fryser så lett, og da skal det bli godt med litt varme :)

Så koselig med fyr på peisen.
Klemmer fra meg

Magny said...

dette var vakker.....

klem ,magny

MajorogMeg said...

Skal si du har det koselig:) Direkte innbydende:) Kunna kosa meg der:) peisvarme er deilig for alle, 2 og 4-bente, samt madonaer:)
Har tatt ut reinsdyrsteken fra fryseren i kveld, skal kokes i helga.
Klem fra meg ved havet:)

pysseltanten said...

Gokväll vännen...=)))
Måste bara säga TUSEN TACK för att du ALLTID tar dej tid att kommentera...lämnar dina goa hälsningar...=)))
Visst är man i stämning nu...
Här snöar det för fullt...o själv har jag gått o småpysslat hela dagen...hääärligt...
Meeen...imorrn väntar jobb igen...sen orkar man inte så mycke när man kommer hem...
Ha de riiiktigt gott goooa vännen...=)))
Kraaamizar Git

sigrid said...

Utruleg vakkert du har gjort det ;-)
Dette kan du!!

Maria fra Idekroken said...

Ja det hørtes godt ut :)
Deilig med sånn utebad. Vi har kun inne, en massagedusj m/ steam i kjellerbadet, og nå blir det boblebadekar her. Da føler jeg meg allerede bortskjemt, hehe.
Sånn sett har vi det godt i denne delen av verden.
Men vi setter pris på det og da ;)

Klemmer igjen

Villmarkstausa said...

Bare såå lekkert på peishylla;-))

Uttan said...

Så fint Du gjort.
Tänk att snart ska vi också få en spis i rummet jag bara längtar...då kan jag också kanske få så mysigt och varmt.
Hemtrevligt är det hos Dej!

Har också en gammal psalmbok efter min mormor som jag har framme....
Härlig är jorden....en så vacker Psalm.

Kram!

yesheimen said...

Vakkert pyntet på peisen din Sylvia. Jeg tok noen bilder av peisen i kjellerstuen, og blogger kanskje i morgen. Ikke så stilig som hos deg da, men....
Koselig at du nyter førjulstiden.

Klem Ann<3

Joy said...

Hej söta du!
Så mysigt du har gjort det uppe på peisen, och resten av huset! Fick riktig julestämmning är jag såg allt detta...

De krukorna du frågade om har jag köpt på ute på Krøgenes... Är väldigt nöjd med de.

Nattaklem från Joy!

Monica said...

Så fint det ble med kristhorn rundt :-)
Koster det mye for kristhorn? Kanskje pynte litt her hjemme også med det, ikkt tenkt på, bare granbar...

Tror hele huset ditt nå er pyntet til jul, virker iallefall slik på alle de fine innleggene :-)

Ha en fortsatt fin uke, klem fra meg og de firbente her.

lisje astrid's husblogg said...

Peis hylla di er berre sååå lekker da!!Dååån!!Ei slik madonna står øverst på ønskelista!!
Såå veldig flott pynta:)Du er kjempe flink:)
Takk for gode ord,kjære deg:)Blir så glad:)
Nattaklem:)

Kreoline said...

Hei S., sååååå koselig, for en skjønn madonna, og engelen, jeg er stum, kan jeg spør hvor du har kjøpt den?? Kos deg videre, klem fra Mona.

lavendel mio said...

Så fint du har pyntet!...Peishyllen var sååå nydelig! Nå kom jeg på at jeg har kristorn i hagen...hm hm, begynner å bli litt glømsk tror jeg, i morgen skal ut å plukke inn kvister av den:)
Ønsker deg en fin torsdag,klem Hanne

frøken olsens drømmer said...

Så fint det var sylvia med salme boka ,skal si du er kreativ,imponert imponert blir jeg av deg ;))
klem fra meg min venn ;))

Ruths datter said...

Skal si du har komt langt. Ja det er bra. Bruk resten av tiden før jul til å kose deg. jeg har fire nattevakter igjen så er det jul.
Klem

Pia said...

Jisses, vad fint och ombonat du har det! otroligt vackert!!
Kram Pia

Huset vid ån said...

Åh, Såå vackert...Som att titta in i en inredningstidning! Kram till dig från mig.

Balke gård said...

Hei Sylvia, så nydelig hos deg og på peisen, vakkert! Jeg får ikke tak i kristorn her....Jobber videe med saken..Vil også ha mispeltin:-)) I hele huset:-) Klem Marianne

June said...

Tusen tusen takk for varm tilbakemelding vedr innlegget mitt om bipolar lidelse! Det betyr mye!
Jeg kan ikke finne noen epost-adresse på deg her, og det skulle jeg gjerne hatt siden du tydeligvis har erfaringer rundt dette temaet. Dermed kunne det være hyggelig å sende deg en mail. Hvis du vil kan du sende meg epost-adressen din på jun-la@online.no

Du har foresten pyntet nydelig rundt peisen din! Madonnaen er jo supervakker, og jeg likte veldig godt arrangementet med sangboken, kristornen og sølvkulene. Det var nydelig og så absolutt en idè jeg kan tenke meg å "låne"!

Håper vi "mailes"!
Stor klem fra June
Nostalgi & Skriverier

Sjabbig men chic said...

Men vad fint du har gjort Sylvia! Så juligt och mysigt. Vad du arrangerar och grejar. Jag är imponerad av din kreativitet.

Passar på att blogga lite medan Gry sover.

Kram Lisa

Besta said...

Engelen din er bare nydelig, peisen så nydelig ut. Det er flott med kristtorn. Pål var ute og plukket litt til meg:)
Ha en fin dag.
klem fra marilyn

C ♥ said...

Så fint du har pynta, og så deilig med nøtter, clementiner og gløgg. Skikkelig julestemning det! Hjalp jammen litt med den snøen som faller så fint utenfor vinduet nå og :)

Ønsker deg og dine en fin jul!
klem C

A-mora said...

Nydelig.du er bare så flink til og skape så fin stemning rundt deg.
Salmen er fin, det har du helt rett i.
Du har skikkelig kost deg, når du holder på og pynterundt deg.
Koser meg når jeg ordner til jul jeg også. Jeg har ei skulder med betennelse i ,så det er begrenset hva jeg får til. Men jeg koser meg med det jeg greier.
Ha en fin onsdag

Henriette said...

Tusen takk for så koselige kommentarer! Det varmer så veldig. Jeg måtte jo herme med ditt lille tre så jeg dro frem en gammel bøtte fra kjelleren. Gleder meg til å begynne å pynte.spent!
Du pynter så vakkert. Salmeboka var en god ide og jeg er enig med deg at kristorn hadde funnet sin rette plass. Gleder meg VELDIG til å se bilder av det andre du har pyntet.
God kveld-klem fra henriette

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Den madonnan är som gjord för eran öppna spis. Passar så jättebra där framför spegeln. Och det var fint och slå upp den psalmen, det ska jag göra också. Tack för ett toppentips.
Ha det gott vännen
Julkram
AnnaMaria

Rachel said...

God kveld käre venn!
Tusen hjärtlig takk for att du bryr deg så mye og skriver så fint på min blogg,det varmer ska du vite!
Jeg mår bedre i dag,det går litt opp og ned. Du hade gjort det så fint på peisen,madonnan er nydelig.Har dere fått noe snö på sörlandet da? Her har det kommet en hel del og det er så vakkert og vitt ute.
Önsker deg en go kveld og så får du en varm klem.

Amy said...

Hei på deg Sylvia!! Nydelig peis du har og så flott pyntet!!! Men jeg er litt nyskjerrige, hva er Kristhorn på Engelsk? Er den mistletoe? Skal ikke den henger i døren slik at du får nusse din kjære når du begge står under samtidig?? ;-) hehehe....
Flott har du det i hvert fall...
Klem fra Amy :-))

Marie said...

Vad fint du har pyntat och den där madonnan är verkligen vacker!!

Tack för alla gulliga kommentarer du alltid lämnar hos mig, jag blir så glad!

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Louise said...

Fint pyntat Sylvia! Du har så mycket vackert grönt, järnek m.m. har du köpt det i någon blomsteraffär månne??

~~♥ Mamma Millan ♥~~ said...

Hallojsan sylvia!!
ÅÅ så vackert du gjort på spisen.,så fint med olika gröna alster..det vackraste pyntet faktiskt!! Din madonna är såå fin!
tack för dina fina hälsningar!!

JULKRAMAR ♥ MILLAN

Queenmothermamaw said...

Hello dear one. I loved your blog. I do not know if this will translate for you but I would love a visit from you. Your Christmas is beautiful. I love Mary so much and appreciate your obvious love for her too.
QMM

camilla said...

hei hei:) så kosli' du hadde gjort det på peisen din!! det er såå stemning med peis,det skulle jeg gjerne hatt,sukk...:)
den engelen er så nydelig!! jeg vet jeg så den i en nett butikk engang,men husker ikke hvilken.. kan e spør hvor du har kjøpt den? :) den er bare så vakker!!!

ha en fortsatt fin førjuls tid!

klem fra Camilla:)