Friday, December 11, 2009

helg igjen

ja uken går unna nå,så mye en skulle gjort,jeg har ikke fått gjort så mye i di siste dagene,kroppen krangler,men litt har jeg gjort,satt dette posthorn på spisebordet,syntes det er så nostalgis.
krybben har jeg satt på toppen av et skap i år,å lagt en lysslynge rundt,da syntes den bedre,krybben begynner å bli noen år nå ,
kselg å ta frem år etter år like hel.
bildene er ikke av beste sort om dagen,det er mørkt ute å elsktrisk lys inne,
så det får bare være sånn


se dette herlige vers,
det står på en løper jeg kjøpte forrige jul.lagt den på spisebord.
skyggene dere ser er lyset fra prismekrona.
prøvde å ta ilde uten lys,...hehe da var det ikke mye å se.


her ligger den så herlig å minner oss om jul



jeg har å hengt en heklet du over de hvite gardinene i stua,er ikke helt enig med meg selv om det var fint,...
kanskje de blir tatt av igjen..må jo prøve..
søndag skal vi feir mannen sin fødselsdag å lucia,det blir med familie her hjemme.lussekatter ble bakt en dag å kake bestilt..
ønsker alle en skjønn fredag,
takker igjen for alle besøk og hilsen jeg får av dere,det varmer langt inn i sjela,
tusen takk alle gode venner




29 comments:

Lilla kullan said...

Du är alltid så snäll och go du Sylvia.:-) Kram Stina

Tovepia said...

Så artig med det posthornet, og heklete gardiner utenpå de hvite luner jo litt i denne tida, og så er det en lettvint forandring;)
Ha en god fredag, du også;)

A-mora said...

Posthornet var fint.
Sunes det så fint ut med heklet gardin utenpå den hvite.

Ønsker deg god bedring og eo fin helg

bodil said...

Hei.Så koselig du har fått det.Virkelig koselig.Håper att dere får en hyggelig bursdagsfeiring og kos dere med lusiakatter.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil..

lisje astrid's husblogg said...

dette NYDELIGE hjemmet ditt er ein drøm!!
Det er berre såååå fint hos deg:)
Elskar måten du sett saman å pyntar på:)
Bordet var virkelig innbydande:)
Ønsker deg ein herlig fredag:)
Klem frå Astrid:)

hemma hos lilla mej said...

Vad fint du har gjort med blommorna .Kanonfint.Ja det var ett mycket underbart inlägg.Mycket fint att titta på.Ha en mysig kväll kramiz Rita.♥

MajorogMeg said...

Å så stilig posthorn!! Kjempefint:) Koselig å ta fram gamle ting som gir julefølelse:) Tradisjoner må vi ta vare på..
Ta vare på deg selv når kroppen krangler:)
Kos deg på en fredagskveld og klem fra meg:)

Blessedmom's Simple Home said...

I love the horn and the lights on the nativity look so pretty. I love your blog.
Blessings,
Marcia

Bossa said...

Nyyyydelig alt sammen, kjære venn.
(Skulle ønske jeg hadde kommet så langt ......)
Men, for å komme meg i mål, må jeg vel lette på rompa og GJØRE NOE !!!!!
Ha en suuuper helg.
Klemmer i massevis :O)

Torilpia said...

Så koselig julekrybbe - spesielt med lysslynge til å fremheve den. Det er jo ekstra spesielt når det er en du tar frem hvert år.

Arvet en julekirke med elektrisk lys i - fra en grand-tante i sommer. Endelig kan den få komme frem og minstejenta er nøye med at lyset er påslått inni den .. :o)
Den har også en spilledåse som spiller "Et barn er født i Betlehem" - skikkelig julepynt dette :o)

Koselig innlegg som vanlig!!
Ha ei superduper helg - klem!!

Ulla-Kristiina said...

You have so nice Christmas decoration in your home. It´s beautiful.

Sylvia, if you want, you can send me your name and address. I send you a very small present, because you are a reader in my blogg. I wait your answer till 13.12.

Have a nice weekend!

With kindest regards Ulla-Kristiina

Besta said...

Så koselig som alltid hos deg, løperen var nydelig.
Ha en fin helg:)
klem fra marilyn

svein`s kone said...

Hei, så koselig at du kom innom meg. Du lo av innlegget hos meg ja? Jeg kunne ikke annet enn å le selv der jeg satt nedgrisa:):) For et nydelig hjem du har, er så glad i den stilen du har. Blir koselig å følge deg også-legger meg til her jeg:) God desember helg til deg fra meg, klem Line..

trønder said...

Så fint du har pyntet,de gardinene var kjempefine!
God helg!

BEA said...

Nydelig!!!!

Gratulerer til din mann.. og du, la duken henge.. det var flott!!!

Klem fra mæ og god weekend:o))

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Vilket fint posthorn, du har gjort så fint överallt. Din julkrubba är så fin, extra fint var det med ljusslingan. Och vilken bra dag och fylla år, hälsa och gratulera imorgon.
Lussekram från mig
AnnaMaria

helene said...

hei min kjære venn.
håper formen er bedre idag. tenker så på deg vet du.
din blogg er en fryd for øyet.
alltid så koselig å titte innom her.
huset er fantastisk flott pyntet. koser meg med alle bildene.
ble helt betatt av den flotte engelen med lys lenger ned på siden her. ønsker deg og dine en fin lørdag og en trivelig feiring i morgen. klem fra helene

Hanna said...

Fina jul bilder.
Kram
Hanna

Hespe said...

Hei på deg!
Åh, så kjedelig at formen ikke er bra - akkurat nå i denne søte frøjulstid, da vi skal kose oss...

Nydelig pyntet har du iallfall klart å få gjort. Det oser deilig stemning i alle bildene dine!!

Ønsker deg god bedring og en herlig adventshelg!

Goklem fra Hildegunn

Bestemor Drillo said...

Den løperen er helt topp, vakkert alt sammen og duken over gardina er vel hva du liker, synes det ser fint ut jeg! Ha en fin kveld i mørketida! Klem!

GroLinda said...

Så koselig du har gjort det :o) Gleder meg til å komme på onsdag!! Da skal vi kose oss :o) med shopping og rødvin på kvelden. Denne gangen tar jeg med vinen! ;o)
Ha en fin lørdagskveld. Vi skal stå vakter inatt på taxiholdeplassen fra kl.23.00-04.00 Kan bli en utfordring det ;o)
Vi snakkes søstra mi :o)
Klem klem klem

ralfefarfars paradis said...

For en herlig stemning det er hjemme hos deg- her må det være koselig å komme på besøk! Tusen takk for gode ord fra deg- det varmer;) Håper formen din er bedre nå- kjedelig å være syk. Håper du har en fin lørdagskveld;) (og jeg likte blondeduken;))

ralfefarfars paradis said...

glemte å si at det posthornet var helt fantastisk!!Såå nostalgisk;)

Berit T said...

Hei Sylvia, håper de er bedre nå og at du får kose deg skikkelig i denne førjulsstiden.
Og du har pyntes så fint, Nydelig løper, slik har jeg aldri sett, dere har visst mye fint der sør som ikke vi her vest har...

Gartulerer til han som skal feire dag, og så lusciakos.
Ha en fin lørdagskveld.
Klem.

Uttan said...

Så fint Du har med löparen med fin vers på.
Posthornet så fint skulle vi haft Mannen har varit lantbrevbärare förut.
Min krubba har inte kommit fram än lilla Jesus barnet har kommit bort så jag vet inte om jag ska ta fram det men det är klart Jesus är ju inte född än ;o) så kanske....

Gratulationer till Din man i morgon!

Ha det gott!
Kram!

Linda said...

Så koselig du har det!
Sjarmerende posthorn!
Blir rent i stemning her hos deg.

Ha fortsatt en fin kveld!

Vitaboet said...

God kväll i stugan. Ville bara titta in och önska en fin kväll och en fin lucia i morrn. Tack rara du för alla fina kommentarer du lämnar, blir verkligen jätte glad. Massa kramar camilla

Pia said...

Hej!
Hittade dig via Vita boet och märkte att du är lika gammal(?), det vill säga UNG(!) som jag! Och att du har ett härligt hem!
Nu skall jag sätta på Lucia-eftermiggags-kaffet!
Hej på dej, jag kommer nog åter!
Kram Pia

GroLinda said...

Heisan sveisan ;o) du tar vel fram bloggen idag også! Vi ble så slitne igår, men det var moro også. Det ble så god stemning i drosjekøen da de fikk kaffe og muffins :o) Vi fikk så mye skryt, og jeg måtte roe ned et par stykker som var litt iltre. Utrolig at de hadde respekt for lille meg! Det gjelder å ta dem på rette måten. Ikke bli sint, men være bestemt. Det var tre nissejenter fra Arendal som var så søte. De gikk rundt å delte ut pepperkaker og klementiner :o) Var fra Hisøya og rundt der, på Tina`s alder. Fikk ikke tak i navnene, men måtte hilse til kusina mi i Arendal!
Gratuler Arnfinn så mye med dagen idag! God Luciadag og 3.advent :o)
Stor klem fra søstra di