Tuesday, December 1, 2009

julesteming

fikk fanget den blå timen i dag,se på den månen over arendal
veldig gøy å mixe bilder på denne måten.har å fått pyntet litt på veranda,

en lykt på en kjelke


å på kjelken sitter nissen,den er 20år,å jakken å vesten han har på er det Espen 26 som har hatt som liten gutt,jeg strikket den til ha,det er fana mønster.vesten hørte til en bunad han hadde som 1åring,skal si tiden har gått fort,kjekt at nissen kan bruke det,kjelken har jeg kjøpt på europris å malt hvit



så her sitter han å venter på snø,de små barnebarn vil nok like han,Timmi,hunden vår er meget skeptisk til denne karen.ønsker dere alle en nydelig desember kveld..




26 comments:

Huset vid ån said...

Vilka härliga o stämningsfulla bilder du bjuder på...Ser ut som riktiga julkort! Jättefina! Kram Therese

Minelis said...

Så deilig å komme inn på bloggen din:) Får julestemning med en gang:) Den kjelken med nisse og lykt var jo bare herlig:) Skulle ønske jeg klarte å pynte som det der :) Vil ønske deg en herlig advents tid:)

BEA said...

Du så flotte stemningsbilder!!
er alt fra kjøkkenet ditt??
nydelig bilde av den blå timen!! vi har også klarvær for første gang på 5 uker.. og vi nyter et herlig måneskinn i øyeblikket..

God natt.. klem fra mæ

Bestemor Drillo said...

Fine stemningsfulle bilder du viser oss;) Ha en flott dag i morgen!

Vigdis said...

Så koselig dere har det! Gleder meg til vi kan pynte til jul :) Her kom det litt snø i dag. Hurra!

Uttan said...

Ja tänk du Sylvia....vi kan titta på samma Måne samtidigt både Du och Jag visst är det lite underligt?
Jag har tittat på Månen i kväll och den lyser upp så fint.
Lyser på Min Man som jobbar Natt ute på vägarna och lyser på Min Dotter som jobbar i natt i skogen ensam i en skogsmaskin och den Lyser på oss.

Underbara bilder Du visar och så vacker Tomte Du har Han passar så fint på kälken.
Jag har också en kälke på trappan men jag har inte så fin tomte.

God Natt!
Kram!

frøken olsens drømmer said...

ja nå fikk jeg julestemning ;)

pysseltanten said...

Hihi...förstår att hunden är skeptisk...=))
Meen Guud..vilken HIMMEL...o vilken måne...=))
Härligt...
Hoppas vi får snö snart...=))
Såg att det eventuellt kan komma lite här på torsdag...
Håller tummarna...=))
Kraaamizar Git
P.s...vilken fin kälke...passar perfekt till tomten..

alvens kreative hjørne said...

Hei :-)

Så koselig innlegg :-) Koselig med nissen ute på kjelken :-) har en gammel stor nisse her hjemme også som min far lagde...med våres gamle klær på seg :-) koselig med slikt! Nydelig øyeblikk du hadde fanget med kamera :-) julekortbilde det der :-)

Ha en flott ny dag i morgen :-)


Klemmer ifra meg

Besta said...

Så fine stemningsbilder.
Her har vi også hatt en kald og vakker dag.
Nissen og kjelken gjorde seg ute.
Ha en fin dag.
klem fra marilyn

Troen og Haapet said...

Nydelige blå timen..;)
Nå ble jeg så inspirert av å se på de julete bildene dine at nå må jeg komme i gang med siste vasken av rom..Litt kjedelig jobb, men det blir så bra etterpå;)
Takk for inspirasjonen!!
Klem

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Vilken natthimmel du har fångat, så vackert med fullmånen. Ni har så fin utsikt från er veranda, och så fint med kälken och lyktan. Tomten är en riktigt norsk tomte, extra fint att han har sonens kläder. Förstår om vovven är lite rädd, han är ju ganska stor.
Ha nu en fin dag
Goa kramen till dig
AnnaMaria

Fånga dagen said...

Åh om man bodde närmre alla som bloggar jag skulle så gärna se hur ni har det hemma i verkligheten. Jag älskar bilden av ditt fönster och tomten som sitter där så fint. Ja man får verkligen en riktigt god julkänsla. Ha det gott Kram Lena

My home is my Castle - by Kari said...

Såå koselig Sylvia :))
Åg herlig med nisse på kjelken :)
Skikkelig julestemning hos deg ja..

Her sprengfyrer jeg akkurat nå.Fy så kaldt det er ute..Så da er det herlig å sitte inne i varmen og bare kose seg.. :)

Klem,Kari

Snövita drömmar said...

Men så fina fönster du har ut mor verandan, mycket ljus som kommer in där!
Gullig liten nisse du hade med en aktningsvärd ålder.
Ha det fint, kram!

A-mora said...

Så fint du har pyntet ute. Kjelke har jeg også lyst på.
Barnebarna kommer sikkert til og synes at nissen ser lur ut. jeg hadde samme nisse som deg, men den ble faktisk stjålet for noen år siden;(
Den puta med juletekst på husker du hvilken nettbutikk du kjøpte den på?Jeg har trålet nettet men finner ikke den;(
For den har passet perfekt på kjøkkenet til meg.
Ha en fin dag

Kari said...

Hehe, nei så koselig med en nisse som titter inn vinduet! Det var en riktig fin nisse, i ordentlige nisseklær ;)

atinybitofheaven said...

Åååå så vakkert med sjøen og månen- nå fikk jeg hjemlengsel ..

ha en vakker dag..

klem

MajorogMeg said...

Skikkelig kjekk nisse i Fanakofte:) Det er et stilig mønster synes jeg. Må smile av hunden din som ikke liker nissefar:) Herlig å pynte ute også, så får vi se om julesnøen kommer.
Her skinner sola idag, deilig.
Flott månebilde:)
Ha en flott onsdag Sylvia, klem fra meg:)

Vita små hjärtan said...

Så vackert....
Å vilken mysig Nisse...
Kram Agnetha

Lilith said...

Grattis till vinnarna i din tävling! :)
Oh vilka fina bilder, helt underbara! :)
Ha en fin advent! :)

Ingrid said...

Hei!
Så koselig du har pyntet, både ute og inne! :)
Et nydelig hjem du har! :) Klem

Lantliv said...

Hej Sylvia,
vilken underbar tomte du har där....så regäl...
Du lyckades ta kort på månen...är himlans svårt tycker jag.
Vi har fått hit lite minus grader...härligt...lite julstämning....,
kramis Anne-Lee

yesheimen said...

Hei. Den blå timen er fantastsik vakker, og du har fanget øyeblikket.
Å for en nydelig nissefar som sitter der å venter både på snø og barn kanskje!
Artig at den fine jakken har vært din sønns da.
Koselig julestemning hos deg.

Klem Ann<3

sologbolig said...

Så koselig julestemning hos deg. Nydelig foto av den blå timen og nissen var jo så flott. Ha fine førjulsdagar.

Louise said...

Härliga bilder du bjuder på igen Sylvia! Gissa vilken grej jag tycker mest om?? Jo kälken som står ute på trappan. Oooohhh vad den är underbar! Ett riktigt "vill ha"-objekt!!
Decemberkram!