Tuesday, December 8, 2009

kakene er i boks

disse skjønne her sitter på toppen av vår tallerken hylle på kjøkken,syntes de passet til dagens innlegg
kakene er i glass,å det er Silje (min datter)og hennes kjæreste Robert som laget disse serina kaker

trilling og kjærlige blikk går veldig fint på engang,silje sin blogg kan dere komme til HER


her er det storstilt steking på gang



å nye kaker blir trillet å litt smaking på deigen er vel lov?




mere deig må til.hmmm..goe kaker.en hånd av hver av dem ordner det





å sammen er man sterk.full konsentrasjon over bake bollene.
en koselig kvelds stund dette ble,å kakene smaker fortreffelig.
nå er det lussekatter som står på programmet.
å igjen tusen takk for hyggelige besøk hos meg.






30 comments:

MajorogMeg said...

2 som koser seg her ja:) Nydelig å se:)

De 3 nissene på tallerkenhylla var jo også såå søte da:)

DA er gaven i hus, takk Sylvia. HAr linket deg til dagens innlegg:)
Nyt kvelden og klem fra meg:)

Lenemora said...

Du har et vakkert julehjem og de kakene er bare vidunderlige - takk for smaken!
Ønsker deg en fin kveld!

Klem fra Lenemora

Mia said...

Vad mysigt det ser ut och kakorna ser jättegoda ut. Fint när de ligger i en glasburk.

Kram Mia

Besta said...

Det var to som så ut som de koste seg med kakebakst (og hverandre)
Og nissene er så søte, jeg har noe lignende men har visst glemt å sette de fram. Må visst av og lete litt:O
Ha en fin kveld.
klem fra marilyn

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Så fin hjälp du har fått i köket, dom var bra på och baka kakor. Dina nissar är så söta, en sån nisse med norsk kofta har jag fått av svärmor. Den har hon köpt i Oslo. Min sitter också framme.
Ha en fin kväll, njut av en kaka
Goa kramen
AnnaMaria

sologbolig said...

Ser ut som disse to syns det var koselig å lage kaker ja. Nissene dine var kjempeskjønne.

Romantiska Hem said...

Åh så härlig julstämning det är hos dig, med pynt och underbart gott bak!! Jag tror jag kommer på en fika hihihi. Phu här blir det inte mycket bloggande... denna dator tror jag snart går mig på nerverna, den bara krånglar och krånglar. Håll tummarna för att min nya dator kommer den 15:e! Ha en fin kväll vännen! Kram Petra

Hilde Heimdal said...

søøøte nisse figurer dååå og for et kjøkken !!!!

Du har det altså sååå koselig:)

så koselig med baking :)

lisje astrid's husblogg said...

Ja,dette er julestemning:):)Så søte dei var da:)
Herlig stemning i ditt kjøkken:)
Kos og klem frå Astrid:)

Tovepia said...

Så heldig du er da som har bakehjelp;) Her blir det vel ikke noe baking, men noe godt skal vi vel få i oss mot jul allikevel;)
Ha ei fortsatt fin uke og klem;)

Ingrid said...

Så søte figurer på den benken! :) Heldig du som har noen som hjelper til med bakinga da! :) I dag skulle jeg og 3-åringen bake pepperkaker, men han ble lei etter ti minutter.. det ble til at jeg måtte sette på en film til han slik at jeg fikk ro til å bake ferdig deigen... hehe..

BEA said...

de figurene er så nydelige!! så noen for noen år tilbake men de var ikke til salgs.. hvor kan man kjøpe de??? og hva var navnet ?? (husker ikke)

du så romantisk da hi,hi,hi.. tøff gutt som stiller opp slik :)) men hva gjør man ikke for kjærligheta ;))

ha en fortsatt koselig kveld.. klem fra mæ

Hespe said...

Sååå koselig innlegg!!!
Dagene går raskt avsted, og du har postet mange herlige innlegg siden sist jeg var innom - så flink du er!!

Ønsker deg en fortsatt fott adventstid - nyt dagene!

Klemmer fra Hildegunn

Violetta said...

Heldige du som har kakene i boks, og som har så flinke kaketrillere i ditt hus. Koselig at de holder tradisjonene i hevd :)

Louise said...

Jag känner igen figurerna du har på din tallrikshylla :O) Du ser dem säkert snart i något av mina inlägg...
Ah serenasmåbröd lagade alltid min mormor - men det är länge sedan. Kommer dock ihåg att de var goda. Mums!! Ha det gott!

Hanna said...

Så mycket gott.
Vilka söta tomtar.
Kram
Hanna

Monica said...

Så søtt kjæreste par :))
Kan tenke meg kakene blir gode, jeg må og få bakt litt, skal bake med en vennine 20., men kanskje jeg får bake litt før den tid.. Pleier bare bake pepperkaker her, noen gode råd til andre enkle og gode små kaker?

Ha en fortsatt fin kveld, klem fra meg og de firbente.

HVIT PERLE said...

Koselig innlegg:)

Ha fortsatt en fin kveld
Klem Nina

pysseltanten said...

Gokväll vännen...=))
Så GULLIGA o kära dom såg ut...=))
Tääänk när man va sådär NYFÖRÄLSKAD...=)))
Mmmm smarriga kakor har ni bakat oxå...
Här tänkte vi baka lite i helgen...
Lussekatter o pepparkakor blir de nog...jaja..FÄÄÄRDIG pepparkaksdeg förstås...hihi...
Ha en härlig kväll, gooa du...
Kraaaamizar Git

Villmarkstausa said...

Så hyggelig med julebakst. Har ikke begynt ennå jeg....men det er fort gjort, baker allt på et par dager;-))

Bossa said...

Hærlig da, vettu. Med kjæresteparet. Jeg må prøve meg fram litt med småkaker ennå jeg. Har liksom ikke funnet ut de som er best med "mitt" sukker ennå.
Klemmer i massevis. :)

Frøydis said...

God morgen :-)) Så skjønne nisser!! Og koselig å ta julebaksten sammen!!

Ha en flott dag :-))

Klem, Frøydis

Snövita drömmar said...

Tänk vad mysigt att ha julbak ihop!
Här hemma är det ingen som vill baka med mig men de äter gärna upp det färdiga resultatet!!

Kram på dig!!!!!!

Fånga dagen said...

Vad härligt det är med hembakade kakor. Står sig kakor bra i vanlig glasburk? jag är nämligen van att frysa allt som bakas men det kanske är onödigt då.
Ha en bra dag Kram Lena

Emmas utsikt said...

Kaker bakt med kjærlighet må være de beste kakene!

Klem
Emma

Bestemor Drillo said...

Serinakaker med kysser og klemmer bare MÅ bli gode! Herlig! Ha en fortsatt fin uke!

Torilpia said...

Så søte de to er sammen :o) Artig at de vil bruke tiden sin på baking. De får opp julestemningen i huset de da .. :o)

Ha en flott onsdag - klem fra Toril!

Uttan said...

Så fina bilder Du visar och kakorna ser verkligen goda ut.
Så fina små vinterbarn Du har på hyllan i köket.

Ha en trevlig Onsdag kväll!
Kram!

LjuvligtLantligt said...

Vad fina bilder! Din dotter o hennes pojkvän var så söta :)

Kram på dig!
Git

Anonymous said...

ma sjekke:)