Sunday, December 13, 2009

Santa Lucia og fødselsdag

så er det 13 desember og santa lucia,vi har bakt lussekatter,så alt sr klart,vi får gjester i dag ,mannen fyller 51,så kake står ferdig å bordet nesten ferdig,vi lir 1 med strt og smått.
disse søte barne figurer står ivår bitte lille entremde har fått et juletre så søtt,

å lussekatter så gule,gleder oss til dem


på vår buffe i en annen gang,(før wc)står hele lucia toget å smiler,de har å fått et tre,elsker disse små juletre med røtter..ok da...så har jeg som så mange andre bloggere vært på små gran tre slang..hihihihi.....



å madonnaen har å fått selskap av et grantre,skal slå en lys slynge rundt det før gjestene kommer,så jeg må bare si ha en fin feiring til dere alle,jeg stikker innom dere i kveld,spent på hva dere gjør en lucia da.
ha det alle goinger




27 comments:

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Vilket jättesött Luciatåg, fint att du har så många figurer. Och det var en fin gran, kommer och bli vackert med ljusslinga i. Stort grattis till maken också, vilken fin dag och fylla år på.
Ha nu ett riktigt kul kalas
Lussekram
AnnaMaria

HVIT PERLE said...

Såå koselig:)
Lykke til med feiring:)

Takk for fine ord:)
Klem Nina

June said...

Så fint du har gjort det! Jeg likte Lucia-toget veldig godt! :)
Jeg er også ganske svak for Carl Larssons julefigurer.. De passer godt inn i både fransk landstil og nordisk nostalgi..

Ha en riktig god feiring!
Klem June
Nostalgi & Skriverier

My home is my Castle - by Kari said...

herlige bilder :))
mannen din og jeg er like gamle vi ;) jeg fyller like mange år om noen få dager :p

kos deg sylvia...

klem,kari

Miss Mette said...

Hei Sylvia :o)
Så koselig bilder du viser av bakst og pynt... likte så godt lucia figurene dine, var utrolig nydelige! Kjempestilig med det lille juletreet sammen med madonnaen din... I Like...
Ønsker deg en fin fin kveld, klem fra Mette

lisje astrid's husblogg said...

Det er såå utruleg fint hos deg:)
Mi store prinsesse såg på bloggen din ilag med meg..Så sa ho:"Mamma eg trur dette er yndlings bloggen din":)
Vi har og feira i dag:)Tanta er 39 år i dag:)
Gratulerer til mannen din:)
Ønsker deg ei kos ny veke med masse herleg julestemning:)
STOR klem frå astrid:)

bodil said...

Hei.Så koselig du har det.Så mye fint du har.Kjempe fint.Lusiakatter nam,nam...Kjempe godt.Ønsker deg en riktig fin Søndagskveld.Klem fra Bodil...

Besta said...

Gratulerer med mannen:) så koselig med feiring og så koselig pyntet.
Vi har feiret prinsessa og nå står julekonserten for tur.
Ha en fortsatt fin kveld.
klem fra marilyn

sologbolig said...

Nydelige bilder fulle av julestemning. ha ein fin søndagskveld.

GroLinda said...

Så koselig med Lucia-toget :o) Håper dere har det koselig ikveld med bursdag, Lucia og 3.advent.
Nå nærmer det seg onsdag! Jeg gleder meg! Ha en fin kveld videre.
Klem fra søs ;o)

Huset vid ån said...

Vilket sött luciatåg du har....Jättefint! Och lussebullarna såg väldigt fina ut! Många JulKramar till dig från mig.

Bossa said...

ÅÅÅ.... så nydelige figurer. Du har det så nydelig altså. Gratulerer til Manden. Ha en fin uke framover også.
Klem :O)

sigrid said...

Tenkje dokke fekk ei koseleg feiring..
Lussebollane ser herlege ut..

Gratulere til husbonden din!

MajorogMeg said...

Så flott du har gjort det til selskapet starter:) Grattis med mannen!
Lykke til med selskapet:)
Lucia ja...vi har brukt dagen til å handle mat, men da fikk se Luciatog også. Søte syngende barn med levende lys:)
Klem fra meg:)

pysseltanten said...

Grattis till mannen din..=))
Vilket sött Luciatåg...=))
O granen var jättefin...säkert supernaajs med ljusslang i...=))
Här har vi haft en lugn Lucia...varit på kyrkogården o tänt ljus...o bakat pepparkakor...=))
Ha de gott, vännen...
Kraaamizar Git

Stine ♥ said...

Håper dere har hatt en fin Lucia og bursdagsfeiring i dag!
Flotte små juletrær du har funnet :)
Ha det fint!
Klem

Balke gård said...

Hipp hurra og tillykke med din kjære, for en trivelig feiring han fikk! Hyggelig med små barn i den aldren, ja! Vi gikk lusiatog hos svigerforeldrene mine idag, stor stas det også. Det er SÅ kosleig hos deg, kan ikke si det nok! Klem ogg od uke fra Marianne

Mia said...

Vilket gulligt luciatåg och lussekatterna ser jättegoda ut.

Hurra för din man som fyller år idag.

Kram Mia

Louise said...

Vilket sött lucia-tåg! Jag skulle gärna också ha några stjärngossar som sällskap åt min lucia :O) Ha en skön vecka som kommer! Stressa inte!
Kram

irene said...

Det er såååå koselig med dine komentarer på bloggen min! Takk Sylvia! Du gjör meg glad!
Har "feiret" lucia med å väre på jul på liseberg. Har du värt det noen gang?
Hele liseberg stråler i millioner lys och vite snö dekte graner! Snö som ikke smelter....Det er verdt ett besök! Ha en fin fin uke!

Klem Irene

Ruths datter said...

Så flotte bilder du har tatt.Jeg synes alle tar så fine bilder.Mine slår seg ikke ut som jeg ser det for meg.Nydelige engler og deilig bakst.
Ha en fin søndagskveld

Uttan said...

Men så fint Lucia tåg Du har.
Är de ny inköpta eller är de gamla?

Jag ska hålla utkik på loppisar efter lucior och en kyrka till nästa jul.

Så hoppas jag Din Man fick en fin födelsedag.
Nu är det kväll i vårat hus.

Önskar Dej en fin Måndag!
Kram!

ralfefarfars paradis said...

Gratulere så mye til din mann- håper det ble en fin feiring. Så nydelige figurer du viser, og jeg skjønner at jeg må gå på minigrantreslang...det er jo så lekkert med disse små trærne;)
Ønsker deg en fin start på uka!
Og lussekattene så veeldig gode ut!

svein`s kone said...

Hei:) Jasså du har vært på grantreslang?? Det har jeg å:):) Og maaange andre jeg vet om. Du får huske på å slenge til treet en Paracet i ny og ne da;)... Vi bakte lussekatter i går, og de ble spist i går. Gratulere så mye med mannen din som har bursdag:) Ha en kjempeflott uke, klem fra Line.

hemma hos lilla mej said...

WOW Vilket gulligt lussetåg du har.Hälsa mannen och gratta.Vad gott med lussebullar.Ja tiden går snabbt snart är det jul.Ha en härlig måndag kramizar Rita.

Torilpia said...

Gratulerer til mannen din :o)

Morsomt å feire burdag på selveste Lucia-dagen da .. :o)

Har vært inne på tanken om å hente inn et lite tre som står på en stein rett bak huset - men har enda ikke hatt hjerte til det. Det kan jo bli veldig fint der det står også .. får se om jeg klarer å la det være i fred .. hehe ..

Håper dere hadde en vellyket feiring av Lucia og burdag i går.

Ha en flott mandag og ei super ny uke .. klem!

Sjabbig men chic said...

Grattis till mannen! Vilket otroligt sött luciatåg Sylvia. Jag hoppas att ni haft det bra och önskar dig en härlig måndag!

Kramis Lisa