Saturday, December 19, 2009

snø og hylleknekter

tenk 4 søndag i advent i morra,disse desember dager går fort,
vi har alle våre tradisjoner i følger,
koselig.

i hjørnet inn til salong gruppen har vi satt opp hylleknekter på her side,det myker opp hjørner.

å så må jeg vise bilder fra byen nå i kveld.
herlig snø vi fikk,
å det pynter så herlig


tre fulle av snø.å så tilbake til hylleknekter,kjøpte noen på torsdag,skulle bruke de til hyller i vindu,



men så satt jeg en i hjørne på en hylle i seksjon,å wow.der blir de stående




ble så vakkert,





hele seksjon ble så herlig nostalgisk å romantisk.så i dag måtte jeg avgårde igjen å få kjøpt noen flere hylleknekter til mine hyller som skal opp etter jul å nyttår ,
er de ikke nydelige disse herlige hylleknekter.?så mye kan brukes til annet enn de er tiltenkt.
ønsker dere alle en herlig helg,mye blir nok bakt og ordnet denne helg til en stor herlig høytid i skal feire,
nå skal jeg se på konsert med sissel og odd på nrk.nydelig..







39 comments:

Pia said...

Åååh, så vackert! Allt ihopa!
Ack att bo i det vackraste land jag vet; NORGE!

Kram Pia

Tovepia said...

Skikkelig dekorativ bruk av hylleknekter!! takk for godt tips!
Ha koselige dager fram mot jul og klem;)
Har selv nå hørt på konserten, nydelig;)

bodil said...

Hei.Så koselig du har fått det.Virkelig Julestemning.Bare damer med sitt skjørt og oppsett hår med mokka kopp oppe i sofaen som mangler.Virkelig Nostalgisk Romantisk...Nydelig.Ønsker deg en riktig fin førjulshelg.Klem fra Bodil..

sologbolig said...

Du har det så fint og koselig, Sylvia. Smart bruk av hylleknekter. Her har vi også fått snø i dag, og det er faKTISK kuldegrader slik at det er håp om at vi får beholde den litt. Ha ein fin lørdagskveld.

Nostalgia said...

Kjempegod ide Sylvia ! Ble veldig fint i både døråpning og hyller.

Ja her sner det også, men nå synes jeg det er nok :-) Har kommet 60 cm på et døgn!

Ønsker deg en fiiin Adventhelg !
Klem, Nostalgia

Bossa said...

Det ble vakkert, Sylvia. Sier det igjen, du har det såååå nydelig. God konsert til deg. Klem :O)

Maja said...

Det ble lekkert med de hylleknektene!
Nydelige bilder du viser.
Ha en fortsatt fin kveld;)

pysseltanten said...

Täänk vad snön gör för julkänslan...=))
Helt underbara bilder...=))
Kraamizar Git

Kari said...

Ja, de tok seg virkelig bra ut i seksjonen sammen med de andre vakre tingene :) Nydelig!

Hege`s vakre hjem said...

Det va kjempenydelig!! Har aldri sett slike knekter før...jeg har to store åpninger til stue og kjøkken..så jeg skulle vel ha kjøpt mej slike jeg oxså! :o))Og de va flott pyntet og laget til på stue og i hyllene dine..:o)

Julehilsen fra Hege :o)

Mia said...

åh vilket mysigt vardagsrum. Rolig ide att sätta konsoller i taket och åt andra hållet på hyllorna.

Du får ha en trevlig fortsatt helg.

Kram Mia

Amy said...

Kjempe fint!!! Og jeg elsket bildene fra byen...skikkelig julestemning..så kos med snø! Ha en flott kveld- klem fra Amy :-)

På landet said...

For en nydelig hylleknekt, gjorde seg så god i hylla som pynt.

Julehilsen fra meg

My home is my Castle - by Kari said...

Nydelige hylleknekter :))
jeg har noen i en åpning inn til stuen, er fine de og, men dine er jo vakre :))

Ha en fin helg videre.
Her er det og skikkelig julestemning ute med snø :)

Klem,kari

Besta said...

For noen nydelig hylleknekter og så fint det ble inni hylla:) skjønner godt at du måtte ha flere.
Ha en fin søndag
klem fra marilyn

lisje astrid's husblogg said...

Dette var bra LEKKERT:):)
Såå flink du er:)Herlige bilder ifrå ditt fantastiske hjem:)
Litt julesnø her og:)
Kos deg i morga:)
Nattaklem:)

lisje astrid's husblogg said...

Dette var bra LEKKERT:):)
Såå flink du er:)Herlige bilder ifrå ditt fantastiske hjem:)
Litt julesnø her og:)
Kos deg i morga:)
Nattaklem:)

Annkira said...

Å så koselig blogg du har, og fine bilder du har tatt.
Ha en nydelig helg videre.
Klem :D

Viveka i Bläckhornet said...

Men Sylvia så fiffig du är. Det blev jätte fint med konsollerna i dörröppningen. Men även i hyllan. De var dessutom ovanligt vackra med sitt sirliga mönster.

Önskar dig en skön söndag.

Kram Viveka

Atelje Skärvan said...

Så fina konsoller,det var fint att ställa dem som du har gjort.
Kram Agneta

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen i snøfylte Arendal!
Det var utrolig pent med hylleknekter i hjørnet på stuen, og det ga meg enda en god idé! :-) Vi har hjørnepynt ute ved inngangspertiet i treverk, og det har jeg noen ganger tenkt man kan bruke inne. Men disse i smijern var mye bedre! Fint du våget deg ut igjen i snøværet! Høres fint ut med snø på vinduene da!

Vi skal pynte treet i dag, og så blir det vel bakt litt!

Kos deg 4 søndag i advent!

Klem Cathrine :-))

BEA said...

ja, de er nydelige disse knektene!! kjøpte mange slike for noen år siden.. bruker de som knekter både til sidevanger av gamle senger som jeg lager hyller av.. og i portaler mellom rom slik som du.. fantastisk flott å henge lykter og pynt i.. skulle gjerne hatt en stabel av de:o))

innlegget under.. jeg elsker slike sengetøyssett!!! det er så deilig å re sengen i kritthvite trekk.. likte ditt med blondene.. og takk for tipset med bakepulver.. det må jeg prøve!!!

ha en trivelig søndag og tusen takk for alle kommentarene:o))

masse adventsklemma fra mæ

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Så jättefina hyllknektar, dom passade lika bra på båda ställena. Och så fina juliga bilder från eran stad, det är mysigt och ta en tur in till stan nu.
Ha en härlig 4:e advent
Go julkram till dig vännen
AnnaMaria

Fånga dagen said...

Åh vad vackra bilder du tagit både hemma och ute. Det är så enorm fint med snön. Ja du vet hur man ska ha det för att trivas. Förresten så är Norge otroligt vackert, jag har bara tre mil till gränsen från mig och åker gärna över ibland.
Kram på dig
Lena

Rachel said...

DEt blev super fint med hylleknekten i bokhylla. Og så koselig att dere også har fått snö. Sissel og Odd konserten skulle jeg gerne sett men vi får jo ikke in noe norsk tv her i sverige :-(
I norge får man inn svensk tv men här får man ingen norsk det er synd for norge har mye bedre underhållning.
Ha en fin 4 advent! Klem fra Rachel

Louise said...

Härligt härligt Sylvia! ha en mysig adventssöndag!! Kram

Bomull said...

Gud så nydelige bilder, vakkert :)

C ♥ said...

Ja her er det skikkelig ventetid :) Men har litt fokus på januar, så har klart å ikke bli lei enda ihvertfall! Nydelige snøbilder fra byen vår :) Og skal si det har kommet godt med snø også! Endelig en hvit jul i Arendal igjen. Det må være mange år siden sist?

adventsklem fra meg ♥

MajorogMeg said...

Hylleknektene var direkte lekker:)) Som du skriver..disse kan brukes til mangt.

Nydelig juelstemning både ute og inne hos deg:)
Nyt søndagen og klem fra meg:)

Hespe said...

Hei Sylvia!
Tusen takk for kjempekos besøk!!

Nå er det virkelig like før julen er her! I dag har jeg pakket inn de siste julegavene, og snart skal jeg sette meg ned og skrive noen julekort - sent ute, ja jeg vet det, men koselig med julepost i romjulen også.. ;o)

Nydelige bilder hos deg som alltid, og skikkelig herlig stemning - du har et nyyydelig hjem!! Hylleknektene falt jeg for - hvor i alle dager har du fått fatt i de da???

Om jeg ikke rekker innom deg igjen før julen ringes inn, ønsker jeg deg fine dager frem mot høytiden, og en riktig GOD JUL og et GODT NYTTÅR!!

Takk for hyggelig selskap gjennom 2009 - gleder meg til å følge deg videre til neste år :o)

Stor klem fra Hildegunn

Blessedmom's Simple Home said...

Very pretty Sylvia!
Blessings,
Marcia

Lantliv said...

Hej Sylvia,
jösses ser ut som Ni haft en riktig snöstorm...här har vi haft sol idag och snö som singlat ner!
Idag först har jag fått fram lite pynt....bättre sent än aldrig!
Vill passa på och önska dig en fin jul i Erat mysiga hem och ett gott nytt år,
kramis Anne-Lee

Huset vid ån said...

Men såå vackert!! Hoppas att du haft en stämningsfull adventshelg! JulKramar Therese

Kreoline said...

Hei S., nydelige hylleknekter. Ser du har fått snø du også, synes det ble litt mye jeg. Ønsker deg noen fine dager mot jul, klem fra Mona.

Uttan said...

Ja nu har vintern kommit och Julstämningen är på topp!

Så fint Du har det.
Vackert i dina hyllor med de fina hyll konsollerna.

Önskar Dej en Trevlig Julvecka!
Kram!

Huset vid ån said...

kikar in o önskar dig en bra dag! Kram Therese

HVIT PERLE said...

Nydelige hylleknekter:)Å sengetøyet var berre sååå lekkert:))

Ønsker deg en fin dag
Klem Nina

Vita små hjärtan said...

Vackert och stämningsfullt!
Önskar dig en mysig jul!
Kram Agnetha

Bestemor Drillo said...

Vakkert alt sammen !
Konserten var også vakker ! Hva mer kan vi ønske oss;) Klem!