Monday, December 28, 2009

velkommen inn på vårt soverom del 1

hei alle mine skjønne venner som legger igjen hilsen hos meg,tusen takk,hver å en blir lest å besøkt.
idag blir det en titt på vårt soverom.
kalde dager og netter nå,jeg fikk en varm gåsedundyne til jul av mannen,
herlig nå.på venstre side av senga står en benk og en gammel rokk.

veldig dårlig bilde dette her,men viser litt likevel,jeg har malt et skrivebord hvitt å fylt det med loppefunn og nytt.
ja dere ser rett,vi har en liten gran der.

i et enkelt skap står et gammelt bilde av mine foreldre,det eneste jeg har,ble bort adoptert som 3åring, har god kontakt med pappa,aldri sett min mamma...
en historie for seg selv..
en gammel prøysenbok fra barndommen,å donald fra 60åra.


blonder,å bilde av pappa som liten,godlukt å englebilder,elsker engler



gardiner har jeg laget av gammle overlaken,




her er hvit malte tre gulv som knirker,sengeteppe fra ellos med heklet felt





på gulvet står vårt nystrøket hvite sengetøy,det dufter lavendel,






har å plass til denne benk,en gammel nattkjole pryder veggen,







å potte må man ha,hihihi..
juletre står godt plantet i en sinkbøtte,








klart man må ha juletre på soverom,det er jo jul.
når sola skinner i morra skal jeg prøve å ta mere bilder,her sover vi godt..









48 comments:

irene said...

Jeg tror att jeg smeller av!!!!! Vilket fantastisk soverom!!! Det var noé av det fineste jeg har sett!!! Satt å så på bildene hur lenge som helst!
Det du sa om din mamma og pappa tok tag i hjerteroten...Du har värt igjenom mye forstår jeg!
Bra att du har kontakt med pappa!

Ha en fin rom jul Sylvia!

Klem Fra Irene

Frøydis said...

Heisann :-))

Så nydelige bilder du har lagt ut, og trist å lese at du aldri har sett mammaen din! Men som du sier, det er en historie alene.. Godt du har god kontakt med pappaen din!!

Fortsatt god romjulstid

Juleklem, Frøydis

Louise said...

Vilket sött och romantiskt sovrum ni har Sylvia!! Så vackert! Förstår att fotot är väldigt kärt och att du genom gått en del men fint i alla fall att du har god kontakt med din far! Ha sköna mellandagar Sylvia! Snart firar vi ett nytt år. Kram

Berit T said...

Ja det skulle jeg tro, herlighet så lekkert!!!!

Det var da fint at du har god kontakt med din far, men er rystet at en mor kan gi bort sitt barn......
Rekner med at du har hatt en god barndom alikevel, men tankene er der, hvorfor???
Det ser ut som du ligner din far, lys og fager.
Varm klem til deg.

Balke gård said...

Hei og god jul! Det er jo en drøm av et soverom du har!!! Så amnge nydelige dateljer og det voerlakenet til gardin,-fantastisk!!!! Har et jeg bruker i skuvsenga. Klem, Marianne

gry said...

Hei.:-) Koselig det var her..Fine bilder.:-) Grebbestad er litt lengre ned enn Strømstad som er den første byen man kommer til når man kjører over Svinesund. Så mye nordmenn der også.:-)

Ha en fin romjul Sylvia.:-) Klem Gry

Monica said...

Så fint og ksoelig soverom dere har, må ha stort hus dere med så store rom.
Så leit med sånne familiehistorier, godt du kjenner faren din godt :-)

Gleder meg til flere bilder, alltid gøy å se og følge med hos deg.

Klem fra oss

Annkira said...

Å så nydelig soverom du har!
Klem :D

Birgitta said...

Va fint du har det i sovrummet. Där förstår jag att du sover gott.
Ha det så gott.
Kramaisar Birgitta

Ruths datter said...

Virkelig vakkert soverom.Jeg fikk gåsedundsdyne til bursdagen min.Kjempedeilig. Ser at du har sansen for detaljer.Jeg likte spesielt gardinene av et gammelt overlaken.Nydelig.Skrivebordet er helt topp. Koselig anrettet. Det kan nok være mange grunner til at en mor må velge å adoptere bort sitt barn. Jeg håper du fikk komme hos adptivforeldre som var glad i deg.
Klem til deg

Maja said...

Lekre bilder av et nydelig soverom!
Skal si du har fått plass til litt av hvert! Mitt soverom er bare 2 x 1,5 meter.....ikke plass til noe særlig der nei;)
Kose deg i romjulen;)

lisje astrid's husblogg said...

No må eg le av meg sjølv!Når eg kjenner etter ,så har eg såtte i same stilling med heile kroppen i sikkert i femten minutt å berre nyyyyta ditt herlige soverom!!
Studert nøye alle bilda,kvar ein detalj!TUUUSEN TAKK for ei kjempe god stund:)
Har aldi sett finare!!!!Å ditta er min drøm!!!!!
Du er kjempe flink!! :):)
Ønsker deg ei kos romjul vidare:)
Klem frå Astrid:)

Besta said...

For et nydelig soverom du har, virkelig innbydende. Du er kjempeflink.
Her er det også kaldt ha, -9 akkurat nå, godt å sitte inne under ett pledd og god fyr i ovnen.
ha en fortsatt fin romjul,
klem fra marilyn

Villmarkstausa said...

Hei

Så vakkert soverom. Mange fine detaljer og flotte ting!
Ha en god romjul!

Kari said...

Åååååh, så utrolig ufattelig vakkert! Du får det virkelig til, du :)

HVIT PERLE said...

Ååååh.. LEKKERT soverom da:)
Du er kjempeflink:)

Tusen takk for fin kommentar:)

Klem Nina

Seascape said...

Tusen takk for kommentaren :-)

Herlighet Sylvia for et vakkert soverom. Det må da bare bli lyse vakre drømmer når dere har et slikt nydelig soverom.
Jeg gleder meg til flere bilder.

Snakkes
Klem fra Rigmor ~~Seascape~~

Renate said...

ååå d må være det nydeligste soverommet jeg har sett <3
nå fikk jeg virkelig inspirasjon til å gjøre noe med mitt soverom.. :)
håper du får en fortsatt fin romjul og et flott nyttår :)

frøken olsens drømmer said...

Bildene fra soverommet er helt nydelige;))men det er jo kjempefint der,faktisk enda finere i virkeligheten-soverommet ditt er en drøm som nok mange kan misunne;)
Husker da jeg var å så hos deg,og den følelsen jeg fikk var barneminner fra gården hos mine besteforeldre.
Det fineste soverommet JEG noen gang har sett -det er ditt !1000%
Og så er du en av de snilleste mennesker jeg noen gang har møtt,så åpen og ærlig,alltid så godt å prate med deg;))
klem fra meg og så håper jeg du får en god natt ;))

Bossa said...

Nyyyyydelig soverom dere har.... Tror jeg har maken til sengeteppet fra Ellos, men der stopper likheten.
Ha det veldig godt, gode Sylvia.

bodil said...

Hei.Virkelig koselig og virkelig fint såverom.Lyst å trivelig.Er så fint med skråtak synes jeg.Mange kjempe fine ting du har.Regner med att der såver du godt.Ønsker deg en riktig fin Romjul videre.Klem fra Bodil..

Fånga dagen said...

Det förstod jag väl att det skulle vara lika fint i ditt sovrum. Visst är det fint med gardiner gjorda av lakan med spetsar. Ja du har verkligen bra smak min vän och man skulle vilja se det här i verkligheten.
Ha en bra dag
Kram Lena

Snövita drömmar said...

Oj oj oj så fint!!! Man blir helt tagen.
Mycket fina och genomtänkta detaljer.

Kram
Catrin

Frøydis said...

God morgen :-))

Mannen var aldri i militæret...kanskje derfor han aldri lærte det der med å skifte på sengene??Hehe...eller så er det moren sin feil ;-))

Veldig kaldt, minus 10 her, men blir nok litt mildere utover dagen..håper det!!

Klem, Frøydis

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Vilket härligt sovrum ni har, jag bara älskar erat golv. Finns inget finare än vitmålade trägolv. Så bra ni löst det med möblering under snedtaket, och det är jättegulligt med granen.
Önskar dig ett gott slut på året.
Goa kramen
AnnaMaria

Blessedmom's Simple Home said...

I love your beautiful white bedroom Sylvia.
Blessings,
Marcia

ENGLE HJØRNE said...

Hei
Så nydelig du har det,det er en fryd å se på.Jule klem fra Sissel.

Troen og Haapet said...

For et nydelig soverom!!Der sover du godt, kan jeg tenke meg..og så våkne opp til dette vakre synet da!!Skal si du er flink med detaljene!
Skjønner du har opplevd litt, men kjempe glad på dine vegne at du har kontakt med din far.
Takker for titten inn i "det aller helligeste" og ønsker deg en videre fin romjul;)
Klem

Romantiska Hem said...

Hejsan Min Vän!
Vilket underbart sovrum som en riktig dröm i vitt!! Du har så mycket fint att titta på, där kan jag ana att bara vackra drömmar kan drömmas, ler.
Ville bara kika in för att önska dig en magisk nyår! Kram Petra

hjem hos linda said...

Heisann.
Her er det ikke overlatt noe til tilfeldighetene! Alt er jo nydelig og det er mye sjarm.
Nydelig hjem du har.
Første gang jeg er her inne men jeg kommer tilbake for jeg har lagt meg til som følger av din nydelig blogg..
Velkommen innom meg og!
Klæm Linda

Lilla kullan said...

Nämen åhhh, så vackert och vitt. Där skulle jag aldrig gå ut ifrån.:-) Kramis

Pia said...

Åååååh! Som från den finaste inrednings tidningen!!!!Ljuuuvligt!

Kram pia

hjemme bra said...

Hei. så vakkert eit soverom! Kvitt og reint. Mykje fint!

sologbolig said...

For et nydelig soverom. Har sett lenge på bildene og finner stadig spennende og stemningsfulle detaljer.Koselig !Godt å høre at du har kontakt med faren din, slike familiehistorier kan være tøffe å takle. Takk for hyggelig besøk inne hos meg. Ha ei fortsatt fin romjul. Klem.

Lenemora said...

Du har det fineste soverommet jeg vet om, en virkelig drøm.....
Så det var her juletreet havnet, hi, hi
Je reiser bort imorgen og skal være uten nettforbindelse noen dager, så derfor ønsker jeg deg en riktig god nyttårs feiring!

Klem fra Lenemora

Sjabbig men chic said...

Åh, vilket vackert sovrum! Och vad fint med minnen.

Kram Lisa

LjuvligtLantligt said...

OTROLIGT vackert!!!!!!!!!
Kram Git

trønder said...

Så fantastisk vakkert du har det på ditt soverom!Det var virkelig inspirerende bilder!

Ulla-Kristiina said...

I have no words. Your bedroom is so beautiful, white and full of intresting things. I love it.

I wish you a wonderful new year!!

Blessings, Ulla-Kristiina

Bolettes hus said...

Dette må bli kåret til norges vakreste soverom!!!! Fikk en liten klump i halsen da jeg las om foreldrene dine... Det må virkelig være en historie for seg selv... Men glad du har god kontakt med pappaen din!

Gleder meg til å se del 2 av soverommet.... Kan faktisk ikke fatte at det kan være flere ting der inne:-) Du skulle sett vårt.... Meget stusseslig i forhold til dette!!! Men da kan jeg jo ha noe å sysle med... Greit å bli litt inspirert av deg i allefall!!! Tusen takk for koselige kommentarer du alltid legger ned hos meg:-)
Klem Kari

OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Takker for koselige kommentarer gjennom året som har gått.Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år. Kjempekoselig på soverommet ditt!! klem:)

Kreoline said...

Hei Sylvia, for et nydelig soverom og her var det masse inspirasjon. Tenker du sover godt her, koselig med juletre på soverommet også. Ønsker deg alt godt for det nye året, ser frem til mer inspirerende bilder fra deg. Klem fra Mona.

Bestemor Drillo said...

Utrolig vakkert !
Her kan du sove som en prinsesse!
GODT NYTT ÅR til deg og dine;)
Nyttårsklem fra Bestemor Drillo;))

Miss Mette said...

Hei Sylvia :)
Så nydelig soverom!!! Virkelig lekkert, og med så mange flotte detaljer!
Den gamle rokken, benken, skapet med gamle bilder og engler…
nattkjolen som henger på veggen, det flotte veggskapet… sukk…
utrolig nydelig alt sammen!!! Tro det er noe av det skjønneste
soverommet jeg har sett, en drøm…. Gleder meg til å se mer og følge
deg videre i 2010. Ønsker deg en fortsatt fin romjul og et godt nytt år.
Klem fra Mette

Bossa said...

Heisann i natten. Her viser gradestokken - 22 !!!! Varmepumpa slutter nesten å virke. Får sette på andre ovner igjen.....
Ha en fin morgendag..
Klem.

Atelje Skärvan said...

Hej Sylvia!
Tack för din gulliga kommentar,så din katt hade också cancer,har du skaffat dig en ny katt?
Så härliga bilder du visar.
Gott Nytt År,kram Agneta

Hege`s vakre hjem said...

Heia Sylvia :))

Alldeles nydelig!!!! Du e kjempeflink..og so flott da!! Elsker kors og engler og madonnafigurer jeg oxså!!Nydelige bilder...søt liten julegran og masse andre flotte ting! Du har de fint..og jeg forstår godt att dere sover godt der...hvem hadde ikke gjort de så flott som der var! :o)

Ønske dej en videre fin romjul og et riktig godt nyttår til dej og alle dine! :o))

Stor og varm juleklem fra Hege :o)

A home far away said...

GOD FORTSÄTTNING!

Kram Gunilla i Singapore