Wednesday, January 6, 2010

Brrrrr..kaldt men varmt inne

hei alle skjønne som besøker meg her,først vil jeg varme dere med et sommer bilde fra hagen.
gleder meg til den tiden kommer igjen
å ellers er det kaldt om dagen ja,å det tror jeg det er hos de aller fleste om dagen,så kos dere inne om dere kan,
bildene i dag viser vårt kjøkken vindu etter at juleting er ryddet bort,
har tenkt å få opp en hylle i det etterhvert

denne sukkulenten er så hyggelig,hihi ser ut som et hår,men den drysser ganske mye når en kommer nær.liker den veldig jeg .


å dette fat brukes til masse,alt fra småkaker til som her,frukt i vinduskarmen



herlige detaljer,jeg har en stor forkjærlighet for stettfat,




hjertet fra frk.olsen har igjen funnet sin plass,mye av mine nye funn de siste år er fra hennes butikk,ta en titt på hennes hyggelige blogg.
å sånn helt sist vil jeg si dere dette
vinteren banker på døra i nord,
la meg varme deg med noen vennlige ord,
jeg er glad du finnes,og at du er min venn,
det vil jeg si igjen og igjen.
La roen synke i sjelen inn,
en klem fra meg stryker varsomt ditt kinn.
Nyt livet kast blikket ditt opp og frem,
gjennom luften kommer en varmende klem.
den gir jeg til dere alle goe som titter inn,kos dere med kakao foran peisen.kryp under tepper
å ta vare på hverandre..





52 comments:

hemma hos lilla mej said...

Vad fint du har .Mysigt köksfönster snygg gardin och fint med änglarna.Underbart.Idag är det kallt 22 grader burr.Ha en mysig kväll vännen Varmkram Rita ♥

Frøydis said...

Heisann :-))

Så koselig du har gjort det! Og så syns jeg det var så koselig å få datteren din "på døra" ;-))

Klem, Frøydis

Fånga dagen said...

Hej där!
Alltid lika härligt att titta in hos dig, vilka saker du har.
Det där vita tvåvåningsfatet skulle jag inte ha något emot att ha, har inte sett något liknande heller.
Dina köksgardiner är bara så söta och längderna påminner om mina till sovrummet fast de är ju längre då förstås.
Tack för att du är en sån fantastisk inspirationskälla.
Kramar i massor
Lena

Crinoline said...

Nydelige gardiner og pynt i kjøkkenvinduet hos deg.Hos oss blåser det nordavind fra alle kanter,hi,hi og minus 17.Nå skal jeg snart kle godt på meg og gå tur med hunden.Hadet godt.Klem

Monica said...

Veldig fin og frodig hage dere har da :-) blir deilig med sommernå som det er så kaldt, uff.. Jaja.

Så fine de gardinene dine var, hvor finner du tekstilene dine?
Og de bokstaver på vinduet, hva er det for noe? Hmm.. Fint var det :-)

Klem fra meg

Tovepia said...

Så koselige og fine kjøkkengardiner du hadde!!
Godt vi har det varmt inne, tempen har steget her også etter varmepumpestans i natt;)
klem fra meg;)

sylvia said...

Vilka fina köksgardiner du har och kallt har du också, nu längtar vi till våren inte sant :-)

HVIT PERLE said...

Såå flotte bilder:)
Skal bli godt å få vår og sommar:)
Mens vi venter er det godt å vere inne og fyre i peisen:)
Koselig at du vil vere med på min Give Away:)

Ha en fin dag
Klem Nina

MajorogMeg said...

For et koselig kjøkkenvindu du har med nydelige gardiner og pynt. Enig med deg, den sukulenten er en flott plante bare man ikke rører den.
Godt å ha det varmt innne nå ja...jeg skal snart på tur. Gleden er større hos meg enn til Major:)
Ha en fin kveld, klem fra meg:)

Besta said...

Nydelig ord og bilder i dag. Her blåser det i tillegg i dag så det er ikke så godt å holde varmen. Ligger under et pledd og koser meg, tror snart det må litt kakao til:)
ha en fin kveld..
klem fra marilyn

sologbolig said...

Fine og hyggelige ord. Og for et flott kjøkkenvindu. Skikkelig koselige gardiner og flott stettefat. Ha ein fin og varm kveld. Klem.

jannes hobbykrok said...

Flotte bilder!Elsker det stettefatet ditt,det er helt nydelig!Ha en fin kveld,og kos deg masse i varmen inne!
Janne

Min stil said...

Hei. Takk for koselig kommentar.
Så flot du har det hjemme hos deg. Virkelig koselig.
Klæm Susanne

Lenemora said...

Koselig med et lite dikt! Skal se at det bor en liten poet i deg...hi, hi
Ha en varm, god kveld!

Klem fra Lene

Louise said...

Det är alltid så trevligt att titta in hos dig! Gillar din gröna växt väldigt mycket och våningsfatet. Det ser så romantiskt och vackert ut! ha en skön fortsättning på kvällen!Kram

asbjørg said...

Så koslig du har det i vinduet ditt da!

Ruths datter said...

Takk for koselige kommentarer hos meg.Blir så glad for det. Fine ord du skriver i dag også.Kjempefint i vinduet ditt i dag. Hagen frister med varme. Her er bitende kaldt.
Klem

pysseltanten said...

Så myysigt du har det i ditt köksfönster!...=))
Skönt att se att fler än jag är en MORE IS MORE tjej...=)))
Gillade verkligen hjärtat...supernajs..
En fin liten vers du bjöd oss på oxå...visst e de så att man vill va inne o mysa vid kaminen...
Ute e de myyyyycke snö...
Kraaaamizar Git

frøken olsens drømmer said...

Så koselig koselig,sommer bilde..sukk.jeg kunne faktisk kjenne duften av syriner,,helt sant!
Og at du la en link til meg det var koselig det også,og verset,ja det var også kjempe fint;))
Koselig alt sammen Sylvia,men du hat jo det så gjennomført i stilen din,så jeg har funnet ut at jeg tok feil når jeg spurte deg hvordan du tok bilder for de er jo alle så vakre..Sannheten er jo de er Alle vakre fordi du har det jo rett og slett vakkert over alt....
Håper dere koser dere og brenner i peisen;))Jeg har kjøpt meg lett kakao med kun 30 kalorier pr kopp,hehe

no47-mia said...

Hej tjejen!!
Vilka fina ord du skänker.. Du är gullig du..
Du tycks ha det så mysigt i varje hörn.. Mysigt..

Kraam mia

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Det var jättefint med dom gardinerna, och så alla vita saker du har i fönstret. Blir så ljust och fint nu efter jul. Jag har också plockat bort mycket av julen idag, garnen åker ut på söndag.
Ha en mysig kväll, nu blir det mys i soffan.
Goa kramen
AnnaMaria

Bossa said...

Heisann. Det var varme,gode ord på en kald kveld..... Nydelig, som alltid hos deg.
Varm klem tilbake fra Bossa.

Amy said...

Kjempe koselig innlegg i dag Sylvia!! Den sukkulent har jeg nå sett to ganger i løpet av en uke og jeg har aldri sett den før- må nok ut å se om jeg kan finne en lignende..den er kjempe fint! Ja, det er så kaldt her nå, men varmt inne..blir annerledes neste uke når min kjære Kaptein drar tilbake til Brasil..uff..men vi skal nok overleve...
Mange klemmer fra Amy :-)

Lilla kullan said...

Ja, det är bra att det är varmt inne. Vi har -28 C, just nu.Ute alltså. haha...
Så fint du har det vid fönstret.:-) Kram Stina

ralfefarfars paradis said...

Så koselig du har det på kjøkkenet, nå er jula ryddet ut her også- i dag gikk juletreet- men jeg syntes det var litt trist- for det hadde begynt å få nye kongler!! Det kunne igrunn vært artig og beholdt det inne og fulgt utviklingen..men mannen var ikke enig med meg der;) Det er kaldt her nå- så godt å kunne være inne. Jeg liker også stettfat- men jeg kunne vært flinkere til å bruke de jeg har sånn i hverdagen;) Ønsker deg en fin kveld!

lavendel mio said...

Hei!
Så koselig du har det på kjøkkenet!
Her hos oss er det BARE 10 grader, men det er jaggu iiiiskaldt...så vi fyrer på spreng + at vi har vannbåren varme i alle gulv, fryse skal vi ikke:)
Klem Hanne

Amy said...

Hei Sylvia- jeg er Amerikansk- derfor skriver jeg på engelsk på min blogg- men jeg har bodde i norge i 14år..så jeg kan skrive og forstår norsk også ganske så godt..så håper du er ikke så forvirret med dette lenger! ;-)) Jeg bare bytte språk som det passer- noen ganger orker jeg ikke å skrive Norsk og noen ganger er det helt greit..har vært på arbeid i hele dagen så dagen har gått i Norsk hele dagen..da kunne jeg gjerne forsett når jeg skrev her..hehehehe...Klem :-)

Bestemor Drillo said...

Flotte bilder som vanlig ! Og så fine ord fra deg ! Takk for dem !
Varm klem fra bestemor drillo;)

Datt said...

Ååååh, jeg har en kjempegrå dag i dag, det sommerbilde hjalp, tuuusen takk! :)

Torilpia said...

Veldig lekre kjøkkengardiner :o)

Godt med noen varmende ord og et sommerbilde for å huske hvilken årstid vi går imot :o)

Ha en flott onsdagskveld/-natt.

Klem!

PS - jeg har en følger som heter Sylvia - er det deg? Jeg ble litt usikker da det ikke er det bildet jeg får opp av deg på kommentarlisten etc. I tillegg kommer det ikke opp noe bloggnavn når jeg klikker på bildet. Synes det er kjekt å kunne besøke de som legger seg til som følgere - så langt det lar seg gjøre :o)

svein`s kone said...

Hei, hei. For et herlig syn det var å se en sommerhage i disse kulde tider, jeg er nok et menneske som har mer tilovers for sommer enn vinter. Flott med årstider, men nå om dagen fyser jeg rompa ta meg altså:) Ser du har en forkjærlighet for stettfat, en av damene på blogg listen min "Mariannes" lager stettfat av gamle lysestake stett, verdt en titt- hun er kjempe flink.. Ønsker deg et kjempe godt nytt år, klem fra Line...

Ninas Interiør said...

Så koselig i kjøkkenvinduet ditt! Bloggen din er ny for meg, så nå skal jeg kose meg og se nedover siden din!

Sov godt!

Marthe Sofie said...

Kjempefint stettfat:) Har et lignende!:)

Blessedmom's Simple Home said...

You are so sweet Sylvia. It so nice seeing a garden picture during the winter.
Blessings,
Marcia

Snövita drömmar said...

Åhhh sommarbild....nästan så man känner doften från blommorna!

Kram på dig!

Moski said...

Det er flott med vinter og snø, men ser allikevel frem til sol og sommer. Nydelig vindusutstilling du har laget.

Vita små hjärtan said...

Hej!
Så vackra bilder på lite av varje...
Här är också kallt...brrr...
Ha en bra dag!
Kram Agnetha

BEA said...

Godt Nytt År vennen :o)) og tusen takk for det deilige bilde!!!! trenger masse slikt nå for å komme meg gjennom dette ufyselige været!!

God klem fra mæ

carina said...

Vad härligt det ser ut med fotot på syrenerna, de är annat ute nu vitt vitt å så kallt, nu längtar jag til våren.

Lykkeliten said...

Koselige bilder og varmende ord på en kald dag.
Virkelig et stemningsfult hjem du skaper rundt deg.

Varm klem fra meg

Christine C said...

Deilig med et glimt av sommeren som ligger foran oss :) Så fint du har det på kjøkkenet...vinterlig og koselig. Første gang jeg er innom deg, og hit kommer jeg gjerne igjen.

Ha en fin dag videre!

bodil said...

Hei i kulden.Får lyst på Sommer når jeg ser det øverste bilde.Hærlig.Så fint å koselig det er blitt til deg nå da efter julen.Nydelig ord.Ja nå er det 11 minus på Frei.Høres ikke så kalt ut.Men hær på kysten så føles det som 30 minus.Så det er bare å fyre på peisen å krype oppi go stolen å kose seg med ett håndarbeid.Ønsker deg en riktig fin Torsdag.Klem fra Bodil..

Romantisk Vintage said...

hei:)
Nydelige gardiner og pynt i kjøkkenvinduet:) Alltid kos å titte inn hos deg. Nydelig sommerbilde også:) Ja, det er jammen kaldt om dagene, men herlig med litt snø og vinter igjen, var ute å sparket i romjulen og det er mange år siden den har vært fremme, kjempekoselig:)
Ha en fin dag. Klem

Vitaboet said...

Hej Sylvia. Nu var det ett tag sen jag var här inne och tittade hos dej. Så mkt fint du visar. Skönt att man nu har tagit bort julen, nu vill man ju ha vår.

Hoppas du får en fin dag. Kram Camilla

Ellinor Forsblom said...

Känner en längtan till våren vi har runt 20 grader kallt här. Fint
du gjort i köksfönstret fatet o ängeln var så mysiga
Kram Ellinors Hus

Huset vid ån said...

Vilken härlig sommarbild, man längtar verkligen efter sommaren nu...Vad fint du har det i ditt fönster! Ha en bra dag! Kram Therese

Joy said...

Kära Sylvia,
riktigt gott nytt år till dig min söta bloggvän...

Du visar alltid fram så många fina aker fån ditt hem, det tar liksom aldrig slut på vackra skatter,hihi... Sååå fint!

Nu får vi hoppas det blir lite "varmare" här i Arendal snart så man kan komma ut mer...


Varmaste hälsningar från Joy

Joy said...

Kära Sylvia,
riktigt gott nytt år till dig min söta bloggvän...

Du visar alltid fram så många fina aker fån ditt hem, det tar liksom aldrig slut på vackra skatter,hihi... Sååå fint!

Nu får vi hoppas det blir lite "varmare" här i Arendal snart så man kan komma ut mer...


Varmaste hälsningar från Joy

Hanna said...

Så fina sommarbild.
Kram
Hanna

Sjabbig men chic said...

Vad fint du skriver Sylvia. Du är bara en sån genomvarm människa det känner jag ända hit.
Och vilket vackert kakfat!

kram Lisa

helene said...

sommer.vil ha sommer. spesielt etter å ha sett bilde fra hagen din..
der var fuglene også ja. mathias må nok ned å se på de igjen snart, bare kulde grepet slipper litt på taket.
kjøkkenvindu var så koselig. likte godt fatet jeg.
ha en riktig god kveld min venn.
husk imorgen er det fredda...
mange klemmer sendes til deg fra helene

Balke gård said...

Og så ruller jeg nedover og fant det nydeligste stettfat...Noe SÅ fint!!!!! Jeg og vil ha:-) Klem igjen