Monday, January 11, 2010

Burleigh mitt servis

jeg har de siste år begynt å samle på dette herlige engelske porselen,gå inn på deres sider ,HER kan du lese mer.
mitt siste kjøp er dette stettfat,jeg fikk gavekort av tina og geir til jul hos frk olsen,så da kjøpte jeg det,tina er min datter
dette er vår hylle på kjøkken fylt av diverse deler,de har de nydligste kanner til melk,saus,saft og alt,å krukker til kaffe,the,sukker osv,kan ikke tenke meg en mer nydelg servis enn dette

her er suppeterrin med en alldeles nydelig suppe sleiv,så skjønn,vi bruker dette servis til dagelig,til middag,frokost og krus til en kopp kaffe.


vi har også en stor god brødboks i denne serien,kjempe glad i denne,



å tekanner,her fylt med primula på vårt kjøkkenbord,den til høyre er vanlig str,men den til venstre er en skikkelig stor tekanne til en venninne kveld med mange til stede.




herlig kanne til melk





her er det servert til kaffe å kake,her ser dere kaffe kopp foran,nydelig krus med en herlig form i midten,å tekopp bak til høyre med primula







i denne boken fra jeanne d`arc living som mange kjenner,er det mange bilder av serviset






her et eksempel,se det lokkfat rett over stol ryggen








mmmm...her har jeg åpet boken å satt mitt herlige lokkfat foran..ja det er virkelig det,man kan å finne deler hos brukt butikker og antikk handlere,gamle skjønne deler,jeg har ingen av de,serviset er fra tidlig 1800 tall og det er den samme familien som lager det ennu,









her er det duket til middag,jeg og mannen i forkant,å se så søtt å tett i tett tallerkner står på andre siden av bordet,.skjønt.....det er silje å robert som skal sitte der,ung kjærlighet skal man ikke kimse av som de sier her i arendal.håper jeg har vekket deres interesse for dette herlige servis.
å mange tusen takk for alle herlige hilsner dere legger igjen hos meg,jeg blir så glad.
nå skal jeg ta turen innom dere










95 comments:

Datt said...

Hoooly guacamole, for et FANTASTISK nydelig sevise!! NYDELIG! :D

Bossa said...

For et nydelig servise. Det fikk jeg virkelig lyst på. Men det er vel dyrere enn brennevin, som en venn bruker å si....... Nå skal jeg inn på lenken å se der.
Kjempekos kveld til deg. Klem, og takk for hilsen hos meg. Misunner deg nesten grønne fingre....

Tina said...

Hei mamsen :)
Så mange fine bilder du viser i dag da :) Er utrolig fint det serviset du har hjemme :) Fint at du fikk kjøpt deg noe fint for gavekortet da :)
Håper du har hatt en fin dag i dag, og at morgendagen blir enda bedre :)
Glad i deg.
Klem Tina

Bestemor Drillo said...

Nydelig service og flotte bilder!
Kos deg ! Klem!

bodil said...

Hei.KJEMPE FINT SERVISE.Slike middagsfat hadde vi hjem når jeg var lita.Men vet ikke om de fines nå.Trur ikke det.Nydelige bilder.Ønsker deg en riktig fin Mandagskveld.Klem fra Bodil..

MajorogMeg said...

Må bare si at dette serviset var rålekkert, så utrolig artig det må være å ha så mange deler til det også? Dette likte jeg ja...
Ha en flott kveld i Arendal, klem fra meg:)

sylvia said...

Oj, vilken fin servis du har där. Själv samlar jag på en servis från Willeroy & Boch. Den går också blått.
kramiS

Tovepia said...

Sannelig var det flott!Og så med brødterrin, det har ikke jeg sett før..
Kos deg videre og klem;)

Monica said...

ååååå så nydelig, det bare elsket jeg!! Har sett det flere ganger, men aldri syns det var sååå vakkert som det du fremstiller her, fikk virkelig lyst påserviset nå, hihi... klem fra Monica

camilla said...

det er bare så nydelig det serviset!! jeg har foreløpig bare en te kopp i det,men håper på mer etterhvert;)

ha en fin kveld:)

atinybitofheaven said...

Dette serviset fikk vi til bryllupet- og jeg ELSKER det!! Det er så vakkert :-)

Ha en flott kveld :-) Klem

Violetta said...

Herlig servise! Det lyse mønsteret gjør det så delikat og lekkert. Jeg falt spesielt for suppeterrinen. DEN kunne jeg tenkt meg! :)

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Vilken vacker servis du har Sylvia. Så fin blå färg, den är ljuvlig. Och så många olika delar du har, så vackert och duka med allt detta. Den lilla mjölk-kannan är ju så söt också. Ett mycket bra val av servis, den kommer du ha mycket glädje av.
Ha det gott vännen
Kramar
AnnaMaria

sigrid said...

For eit nydeleg service....
Heldige dokke!!!

Amy said...

Absolutely stunning!!!! Really gorgeous..thank you so much for posting their website...someday when I have more money then I know what to do I might start collecting some of this myself..I actually like to mix and match old dishes..but it's also very nice when everything matches as in your home...gorgeous! Hugs from Amy

Fånga dagen said...

Hej Sylvia!
En så fin servis du har, jag tycker den har lite Rörstrand över sig, väldigt speciell. Har aldrig sett något liknande att ha bröd i så det var extra roligt.
Ja du skulle nog kunna ha ett museum alldeles själv du eller? ha ha
Hoppas det är bra med dig annars.
vi hörs snart igen
Kram Lena

Ellinor Forsblom said...

Ooooooo, ser vilken underbar servis du har. Mönstret o färgen är så ljuvliga o vad mycket delar du har.
Kramar Ellinors Hus

-Ultima-Thule- said...

Oi...oi...oi!!! Kjempe lekkert!! Og så mange forskjellige lekre ting det er i serien :0) Kos deg videre! *Klem*
-Kamilla-

Anonymous said...

Har fulgt med bloggen din en stund, og har mange ganger tenkt på å legge igjen en kommentar. Koser meg alltid inne hos deg.Hjemmet ditt ser nydelig ut, og dette serviset er jo bare helt skjønt. Så mange fine deler. Måten du har arrangert og fotografert det på er også topp. Masse inspirasjon for en som snart skal blogge offentlig. Klem fra Unn

sylvia said...

hei anonym Unn.
koselig med hilsen fra deg,blir spennende å se når du får blogg,si fra når du er på nett da,så stikker jeg innom,
du har mye å glede deg til, bloggland er flott.
klem fra sylvia

Sjabbig men chic said...

Jag dånar Sylvia. Vilken vacker servis! Och vad rart du har dukat till de unga tu.

Kramis Lisa

Rachel said...

Vilken nydelig servis jeg forstår att du falt for den.Jeg har også ett blått og vitt men mitt er fra PP. Det er også gammeldags, men desverre ska de jo lägge ned PP så jeg kommer alldrig og få fullt servis.
Takk for alle fine kommentarer på min blogg min käre blogg venn det varmer mye. Klem Klem

Lenemora said...

Jeg elsker dette servicet, gøy at du har så mange av delene.
Det er gammelt, nostalgisk og sart. Jeg har bare en bitteliten muge og en liten skål, men de står ved vasken, så jeg ser på det hver dag - det gir meg glede...

Ha en fin uke, kjære deg!

Klem fra Lene

Bossa said...

Hei igjen, vennen. Nei, det var jo ikke så ille dyrt det. Og jeg kan jo kjøpe bare litt, til meg og gubben f.eks. Detta må jeg planlegge godt.....
Klem igjen til deg.......

Nina said...

Hej Sylvia
God fortsättning.
Vilka fina bilder... och servisen du har...ooooh så fin.
Kram Nina

Mia said...

En otroligt söt servis kul att du har så många delar till den. Jättefina bilder det är nästan så man vill komma på en fika.

Kram Mia

ralfefarfars paradis said...

Det servicet er såå fint- lucky you!! Det er jo ganske likt- eller kanskje helt likt?? blå fasan..og jeg har noen små skåler og to asjetter i det mønsteret fra egersund- det er det nærmeste jeg kommer;) Ønsker deg en fortsatt fin uke!
Og etasjefatet var selvfølgelig helt bedårende vakkert, herlig gave!!

Monica said...

Så fint det serviset er, er det dyrt?

Klem fra meg

Hjemmekjær said...

Å du hjelpe meg for en samling,- så nydelig servise!! Det må jo være knall å dekke bord når du har så mye lekkert!!:)

GroLinda said...

Hei søs ;o)
He he her hadde du fått mye skryt...og det med rette! Det er helt herlig det serviset. Og du har fått fram det beste i det gjennom bildene dine. Du er en god ambassadør for frk. Olsen ;o) og de som lager serviset! Du burde nesten hatt rabatt fra produsenten ;o) Du har vanvittig mye fint snuppa! Men dere har jo anledning til å ha det også. Håper jeg ser dere snart :o) Finn en gang det passer for Tina da. Men kanskje jeg kommer til dere først ;o)
Ha en god natt og sov godt min kjæreste søster! Kjempeglad i deg!
Klem fra Gro :o)

Anita said...

Hei sann:)
Ja det serviset er nydelig... Har bare en mugge foreløpig, men det kommer nok litt flere deler etter hvert :)
Du må ha en super fin uke, kos deg :)
Klem Anita

Torilpia said...

Jeg har aldri sett det serviset før .. det er jo kjempelekkert :o)

Så fint at de har så mange forskjellige deler, til så mange forskjellige anledninger og bruksområder. Skjønner du er kjempefornøyd med dette - det ville jeg vært også :o)

Ha ei fortsatt super uke - stor klem fra Toril :o)

svein`s kone said...

Hei.. Kjempe nydelig service:) Ha en fin uke, klem fra Line..

Marthe Sofie said...

Helt nydelig servise egentlig! Har lyst på det med tiden:) Så nå skal jeg ta meg en tur innom nettsiden:)

frøken olsens drømmer said...

Hei igjen,gud skal si du har mye fra Burleigh,he he burde nesten forsikre det ;)
Imorgen har jeg fri skal en tur til grimstad og møte anita som har bloggen duse drømmer ;)
så da blir det en titt i butikkene der ;))
Ellers har kvelden gått med papir arbeid...må jo gjøres ..
ellers er jeg kjempe sjesken,uff altså denne slankingen er drepen;))
Hehe du tar meg snart igjen ang hvor mange besøkene;))
God natt til deg og dine,kjære gode sylvia ;))

Uttan said...

Oj oj oj vilken servis.....vem skulle inte vilja ha den?
Så roligt det måste vara att ha en sån fin.
Underbara bilder Du visar....och Jag skulle gärna vilja komma på en fika i ditt underbara hem;o)

Kram!

Snövita drömmar said...

Hej Sylvia!

Vill börja att säga att jag fastnade på sidan om inlägget idag när jag såg bilden på din katt.
Så underbart vacker och ståtlig kisse du har!!!
Jag som älskar katter, de är så härliga djur.

Förstår om du vill samla på den fina servisen, otroligt söt!

Stor kram på dig och mycket fina bilder du visar idag!!

Besta said...

For et nydelig servise, heldig du er. Tror jeg hadde brukt det hver dag hadde jeg hatt det.
Det ligger en award til deg inne hos meg, hvis du vil ha den:)
ha en fin dag.
klem fra marilyn

Troen og Haapet said...

Et nyyyydelig servise!!!Morsomt å ha kommet så langt i samlingen også!
Timmi var en flott liten kar!Riktig fin i fargene var han;)..Er det ikke merkelig at disse tibbene ikke gjør seg på bilder. De er mye finere og penere "live"..syns jeg da;)
Ønsker deg en fortsatt fin dag!
Klem

Magny said...

heia...
så utrolig vakkert, en rikdom...

og magasinet skal eg kjøpe imorgen... klemmer og fin dag videre...

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei Sylvia!
Ja, dette var et innlegg for oss som er glad i dette serviset, og jeg må si du har enormt mange fine deler! Heldiggrisen! :-) Jeg ser jeg må ta turen til Arendal i sommer og spare litt penger først! :-) Likte spesielt godt suppeterinen med sleiv, og brødboksen da! Hyllen din var et fantastisk skue! Vi har dette som søndagsservise, vi da.

Ha en fin dag, vennen!

Klem Cathrine :-)

Vita små hjärtan said...

Hej Sylvia!!!
Underbara bilder, jag njuter!!!
Kram Agnetha

På landet said...

Ååå det serviset var nydelig, dus å behagelig farge.
Takk for tips, maling med 40glans er kjøpt inn, ble eggehvit farge. Så nå er det bare å male =)

Ha en fin dag.

Anonymous said...

Hei Sylvia.

Jeg har ikke noe blogg selv, men så bloggen din via Frøken Olsen sin. Er så fasinert av den fine stilen! Digger det bare! Sinnsykt fin blogg du har, og ikke minst, for en super fin og gjennomført stil du har hjemme!

Hilsen Solveig:)

sylvia said...

hei anonym, solveig,
koselig du tar turen innom min blogg å liker deg her,det varmer.
ha en fin dag,
klem fra sylvia

Monica said...

Ja, jeg har sett det hos Frk. Olsen,
det er veldig fint , synes jeg..
Jeg sa til Eric at vi må begynne å samle på det når vi får hus, da vil jeg ha et stort gammel skap med åpne glassdører og fint servise i :-)

Vitaboet said...

Hej hej.

Är allt väl med dig? Så vackra ting du visar, och så koselig du skriver om din familj.

Vacker sopp-terrin, letar efter en själv men alla är så dyra.

Ha en fin dag.

kram Camilla

yesheimen said...

Vakkert ja, og mere til, det er rett & slett rålekkert. Dette er akkurat min smak, kanskje jeg begynner å samle.....???
Og så er det så flotte bilder du tar, og presenterer det på en veldig delikat måte. Du er en dame med stor sans for detaljer du Sylvia.
Snart tirsdagskveld....Nyt den:-D
Klem Ann<3

Blessedmom's Simple Home said...

This is beautiful. I've never seen it in this light blue color. I'll have to look at that web site.
Blessings,
Marcia

Pia said...

Vilken ljuv blå färg och vilken fin matservice!

Jag har en sak till dig på bloggen min...
Kram pia

no47-mia said...

Guud hjälpe mig vad mycket fint du har där hemma hos dig!! Tänk att få sitta där å avnjuta en god middag el. fika. Mmm..

Kram goa sylvia!
Mia

KATE ♥ said...

Å så heldig du er som har dette hærlige serviset.
Blått og hvitt liker jeg også godt.
Har etpar i Stråmønster, bla fra Porsgrunn porselen.

Ruths datter said...

vakkert servise.utrolig vart og fint i fargen.du har jo masse flotte deler.
ønsker deg en fin kveld

Marie said...

Wow, detta var vackert,och så många delar. Gillade verkligen soppterrinen och med den härlig soppsleven. Det viktigaste är ju också att använda det vackra i vardagen, ibland gör vi ju så att vi sparar våra vackra serviser till så väldig speciella anledningar, att de aldrig blir använda. Kram

lavendel mio said...

Ja, dette er et drømmeservise som jeg har drømt om leeenge:)
klem Hanne

Emmas utsikt said...

Oh yes! Det var en nydelig servise. Jeg liker så godt slikt blå porselen. Svigermor har noe lignende og det er så herlig.

Det er bare å gratulere!

Klem
Emma

Kreoline said...

Hei Sylvia, nydelig servise og nydelig oppdekking. Kjekt på samle på ting vett du, klem fra Mona.

Änglarnas hus said...

Hallojsan goa!!

Vilken underbar servis..ser gammal och antik ut!.. Har inte läst boken och jag tackar för de fina bilder du visar där!

Jag köpte inte så jättemycket i Göteborg..de flesta butiker hade julrea och julsaker är jag trött på!..
Får invänta lite vårnyheter!

Ha det gott!! kram Sanne

Ingunn said...

Hei hei, for et helt nydelig servise du har, skjønner godt du liker dette ja.. vakkert.. Liker også tanken på at du buker det mye.. Mange som har vakre serviser som kun står i skapene og støver ned...Her i huset bruker jeg ofte krystall glassene og mitt nye servise, om for så til melk og brøskive.. Bare for å bruke de..Litt luksusfølelse:) og jeg har sølvtøyet i skuffen, lett tilgjengelig. Må bare brukes:)
Klem Ingunn

Nostalgia said...

For et fantastisk servise ! Skjønner godt du er glad i det :-)

Ønsker deg en fin onsdag
Klem,Nostalgia

Huset vid ån said...

Åh, Såå vackert du gjort Sylvia! Jättefin servis, en fröjd för ögat! Önskar dig en bra dag! Kram Therese

OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Så flott at du er flink til å bruke det nydelige servise. Mange setter sånt inn i skapet og der blir det stående bare til pynt. Det er virkelig vakkert. Takk for koselig kommentar ,og ja min mann jobber som takstmann på båt.Ha en fortsatt hærlig dag:) Klem fra meg.

Maliva`s verden said...

Hælle måne...noe så vakkert servise, og for noen herlige bilder. Takk for titten...Klem fra Maliva

Lykkelig som liten.. said...

Ja ikke sant mamma :) Føler meg veldig heldig som har alle jentene mine rundt meg :)

Åssen går det med deg om dagen da?
Går det greit på Dura?

Glad i deg, klem Tina

Linda said...

Slikt et NYDELIG servise du har!
Skjønner godt at du er glad i dette ja!
Så koselig å dekke på med noe så flott!
Slikt skal ikke gjemmes bort i skap, men brukes.
<koselige bilder du knipser også !

Klem fra Linda

alvens kreative hjørne said...

Det servise står på min ønskeliste også :-) helt nydelig!!! desverre er det ingen som selger det i nærheten her..så må bestille det fra nettet isåfall. Heldig du er som har så mye av det :-) Og kanskje en butikk som selger det i nærheten :-)

Ha en flott torsdag :-)
I dag er det heldigvis bare 12 minus her :-) så i dag skal jeg endelig gå tur :-) Skal bli deilig :-)

Klemmer ifra meg

Shabbycharm said...

Hei vennen,takk for titten på min blogg.blir alltid så glad når noen legger en liten hilsen.
Håper bare pc funker litt til.
Ohh det servise var jo bare helt rått,gud a meg så nyderligt det var.men så er du jo så flink å ta bilder også da...
kansje jeg skulle önske meg deler av det til min bursdag eller neste jul..hehe.
man vet jo aldrig va som dukker opp;O)).
har sett på dine tidligere innlegg og du har så mye fint du viser,fek den potta med engler,helt meg....jaja får drömme videre.
Ha en fin dag kjäre venn.
klem bella

gry said...

Nydelig service...og det passer ekstra godt på sørlandet syntes jeg.:-) flott farge.:-) men vise så mye deilig pikekyss på fatet nå da Sylvia..jeg skal jo være litt flink nå etter julen..tjhii.:.-) Kos deg.:-)

Hege said...

Heia!

Tusen takk for koselige kommentarer Sylvia :o))

Mange flotte bilder hos dej siden sist jeg var inne...nydelig servise!

Har en liten ting til dej inne hos mej :o)

Klem Hege

Lilla kullan said...

Så mycket fint du har överallt.:-) Kram Stina

Ninas Interiør said...

Kjempekoselig servise! Skikkelig nostalgisk:)

Så mange fine bilder du viser!

Klem Nina

Hege said...

Hei Sylvia!
Helt utrolig nuudelig servise!
Elsker den stilen selv(har Edme):-)
Du har det veldig gjennomført i huset ditt:-)
Ha en fin kveld, klem Hege.

Lisas hjem og skatter said...

nydelig sevise!!!! :)

Rachel said...

Hei sylvia! Håper du har det bare bra. Ville bare titte in til deg og si god natt og sende deg en go klem. Må så gott vennen!

salige lavendel said...

Å for et helt utrolig skjønt service!!!

Annas skattkammare said...

Vilken vacker servis!!
Trevlig helg!
Kram /Anna

Seascape said...

Hei!
Det ligger noe til deg på hobby bloggen min.
Klem

Sjabbig men chic said...

Hallå där Sylvia! Kikar bara in och önskar dig en underbar fredag!

Kram Lisa

Mira said...

Ikkje så vanskeligt å elske det serviset nei. Det er akuratt sånn som eg liker.
Og du har tatt noen skjønne bilder:

Ønsker deg ei fin helg.
Klem

Simones Country Home said...

Hei på deg.

Så nydelig det serviset var da, heldig du som har det. ;o) Så koselig dekket bord også.

Ha en fin kveld.

Klem Simone

Hulda said...

Virkelig et herlig servise du har. Nydelige mønstre og farger. Den duse blånyansen er så flott. Herlig i den hylla di! Flotte bilder til inspirasjon. :)

ANETTESHUS.COM said...

Ååå, dette serviset er nyydelig!! Vakkert rosemønster og nydelig farge! Kjempe-flott!!

Vil ønske deg en riktig god helg!

Klem
Anette:)

ELIN´S SHABBY ROMANTIC said...

Hej Sylvia,
men vilket fin servis, den där sopterrin helt bedårande! Å din tallrikshylla helt gudomligt vackert! Som alltid visar du så vackra saker från ditt hem:)

Ha en underbar helg!
Många kramar Elin.

Huset vid ån said...

Kikar in o önskar dig en Trevlig o Skön Helg! Kram Therese

Nanni said...

Hei Sylvia,
takk for alltid trofaste kommentarer... du er toppers! Og det er alltid en glede å komme hit inn på bloggen din... så mye lekkert å se på! Og denne gangen er det velkjent, for jeg har samme servise! Ikke så mye som deg og noe har blitt knust gjennom årene.. :(. Hvor har du fått kjøpt så mye?
God Nanniklem til deg, vennen :)

Shabby Charm said...

Tusen takk for kjempe koselig hilsen hos meg. En nydelig blogg du har. Skjønne bilder av det vakre servicet!!

Klem fra Maia

Annkira said...

Nydelig servis du har!
Klem :D

Shabbycharm said...

Må bare innom igjen...klarer ikke se meg mett på det serviset ditt;O))
Glad jeg har bursdag snart..hehe
Ha en trivelig helg.
klem bella

Miss Mette said...

Hei Sylvia
Det er bare såååå nydelig det Burleighservice ditt…
dette har jeg ønsker meg en stund ♥ og så mange
flotte bilder du har tatt! Kommer sikkert til å titte
innom her flere ganger bare for å nyte synet av
servicet ditt (hi hihi…) Ønsker deg en superduper
helg, klem fra Mettemor ;o)

Ingrid said...

Åhh.. jeg tror jeg dåner. Fikk ikke akkuart mindre lyst på det serviset der nå!! Den hylla på kjøkkenet ditt var jo bare et syn for øyet!!! Sååå nydelig servise altså!
God helg!

Inspiration i vitt said...

hej sylvia, förstår att du samlat lämge på din fina servis. Ojoj vad många delar du har. Inte visste jag att det var samma servis som i boken, häftigt.
Ha en underbar helg och kram på dig/Ingela.

Villmarkstausa said...

Dette serviset har jeg ønsket meg lenge, Det er så fint. Heldige deg!

Maja said...

Nydelig porselen!!
Hårføner og vindustining er nok sikkert ikke det beste, men i nøden går det jo greit om en har svak varme på;)
Håper jeg slipper å tine det flere ganger i vinter.
Plussgradene er kommet til oss og håper de har tenkt å bli! Det gjorde virkelig godt!
Ha en fin søndag;)

Lenemora said...

Godt å høre fra deg, Sylvia - ble nesten redd du var riktig syk siden jeg ikke så noen spor av deg rundt forbi...tenkte kanskje du hadde en liten ferie også, da, men uansett veldig godt å ha deg her på nett igjen...
Je reiser 1 uke til Canada imorgen, men har laget innlegg som blir lagt ut hver dag mens jeg er borte, men jeg kommer ikke til å henge ved noen pc når jeg er der, derfor blir det ikke kommentarer fra meg i denne tiden...

Ønsker deg en fin uke, kjære deg!

Klem fra Lenemora

Sjabbig men chic said...

Hej, Sylvia!
94 kommentarer! Wow! Du även om du är lite frånvarande så tittar jag in och önskar dig en bra fortsättning på din söndag.

Vi hörs!
Kram Lisa