Monday, January 4, 2010

første mandag i januar

ja nå er jula vekk innenfor våre vegger,her er jeg i full gang med støvsuger å vaskefilla,hihihi,
ser det i speilet,
det jeg ville vise var dette nydelige over speilet,
kjøpte det før jul,jeg falt pladask for det,syntes det passet her.

det er laget i gips og veldig tungt,mange vakre detaljer.

nydelig,det gir en så herlig stemning til stua,


lerkekongler har jeg til pynt hele året,sytes de er så skjønne.tok noen timer å få ut jula,men ute har vi 2 tre med lyslenker,de får være sånn ut januar,
det er kalde dager og netter her sør m dagen,
så jeg benytter meg av kulda,å lager islykter,



her står en på vår veranda,de er enkle å lage,fyll en bøtte eller annet som tåler det med kaldt vann,sett en mindre ting oppi med noe tungt,så setter du hele saken ut over natta,
jeg tar den inn på morran,setter den inne å tar ut beholder når den har løsnet,




å ut igjen med den,jeg har her brukt en tupperware bolle,å hatt en blomsterpotte med stein inne i,når kvelden kommer å en setter i et lite kubbelys..ja det blir så vakkert,enkelt og veldig dekorativt.
å jeg er helt overveldet over alle hyggelige hilsner,jeg blir så glad,å det er ikke få ganger jeg sitter her å rødmer over alle vakre ord,tusen tusen takk alle sammen,
nå skal jeg besøke dere å se hva som skjer i blogglandia





54 comments:

HVIT PERLE said...

Nydelig pynt over speilet:)
Kjempesmart med islyktene da:)
Ønsker deg en fin dag:)
Klem Nina

Lykkeliten said...

Nydelig pynt. Det aner meg at du også er glad i engler.....

Islyktene er utrolig lekre, og så enkelt nå som det er så kaldt. Skal jammen få meg meg snuppa og lage noen slike i kveld!

Klem

hemma hos lilla mej said...

Vilka fina saker med änglarna.Bara älskar änglar.Du visar så mycket fint.Snygga islyktor kanon fint.ha en skön kväll varmkram Rita.

Rachel said...

Å det må väre deilig og ha fått bort jula, jeg älsker jul men nå blir det nog vasking her snart også.
Nydelige engler du har finni passer veldig bra over speilet.
Så fint att det gikk bra med kosten i går. For med går det fortsatt bra og det er jeg glad for. Nå skal vi snart spise kylling vrap med indisk tutch håper det blir gott og oppskrift kommer senere. Stå på nå vennen du er så flink! Stor klem fra Rachel

sologbolig said...

Nydelig det "ornamentet" du hadde over speilet. Du har såååå mye koselig i heimen din, Sylvia. Likte godt islyktene dine også, nydelig når det lyser opp ute nå om vinteren. Her er også jula pakka med, tok mesteparten i går, i dag har det vert litt vasking og stryking av duker (eg liker ikkje å stryke) Ha ein fin kveld.

MajorogMeg said...

Speilet skjønner jeg godt du fallt for, det var nydelig og veldig dekorativt. Herlig å finne slike ting:) MÅ HA-ting:)

Slik lyslykt skal jeg jammen meg lage jeg også, de gir jo en flott stemning.

Ha en fin kveld Sylvia, klem fra meg:)

Bestemor Drillo said...

Islyktene er så nydelige !

Ha en fin kveld i kulda! Klem;)

Bossa said...

Til og med jeg har begynt å rydde bort jula. Ikke likt meg i det hele tatt, men det har vært så mye ståk, så da er det godt å komme tilbake til normalen.Nydelig speil.
Ha en super uke.
Klem :O)

Crinoline said...

Hei,Sylvia.Har ikke vært innom deg før,men dette var virkelig en hyggelig overraskelse.Har sett på de fleste av innleggene dine nå.Du har virkelig et nydelig hjem og en praktfull utsikt over sjøen.Her kommer jeg garantert på besøk igjen.Ønsker deg en fin uke.

Ingrid said...

Virkelig fint med den pynten over speilet!!! :) Du har det sååå fint.. blir stadig fascinert av det vakre huset ditt!

Monica said...

Ja, deilig å få ut jula, kom ut her for noen dager siden, vært jul her siden 1. desember...
Tenkte handle litt julepynt på salg, men frister ikke, er litt lei jul nå , hehe..

Tenker det blir fint og rent hos dere ;)

Ha en fin uke, ja til torsdag er det oppkjøring, uff...
Klem fra meg

Ruths datter said...

Du har det bare så delikat rundt deg.Lyst og lett.Kan godt forstå at det er best hjemme-Jeg måååååååååå bare lage sånne lyslykter for det ble så stusselig nå når julepynten forsvant.
Mandagsklem fra meg

Fånga dagen said...

Precis rätt plats för en sådan vacker sak. Men varför skulle den vara mindre vackere än allt det andra du har.
Jag tror att ni slänger ut julen lite snabbare i Norge än här i Sverige. Men min ska allt ut den också med det snaraste, granen barrar.
Visst är det härligt med islyktor. Själv har jag inte gjort en enda under vintern men det är ju inte för sent än. Och det är verklgen värt det eftersom det ger ett så otroligt vackert ljus.
Tack för att du finns och är en inspirationskälla för mig, det värmer.
Kram Lena

Snövita drömmar said...

Det var ett fint krön ovanför spegeln, jätte sött!
Och så stämningsfullt med islyktor, vintrigt och härligt!
Kram!

Lilla kullan said...

Man ser i spegeln att du har ett så fint hem.;-) Kram Stina

no47-mia said...

Hej sylvia!!
Vad fint du har det!!
Ja, jag passar med på att frysa islycktor hela tiden..
Dom är ju så vackra att titta på..

Varm kram Mia

Lenemora said...

Kjempefin den du har hengt over speilet og jeg ble veldig inspirert til å lage islykt, det var jo såååå koselig!
Det er mange år siden sist jeg lagde en slik....

Takk for inspirasjonen!

Klem fra Lenemora

Sjabbig men chic said...

Vilka änglalikt, sagolikt vackra änglar minsann! och såna där islyktor ja... Det tänker och tänker jag att jag ska göra för de är så fina men än så länge så har jag bara tänkt det;)

Kram Lisa

Besta said...

Nydelig pynt over speilet, jeg hadde også planer om å støvsuge og vaske litt i dag men våknet med spysjuka:( ikke så godt å starte uke sånn men jeg kommer nok sterkt tilbake.
Ha en fortsatt fin kveld.
klem fra marilyn

Hege`s vakre hjem said...

Go kveld Sylvia :o))

Du er jo so snill og legger igjen koselige kommentarer på min blogg!! TUSEN TAKK :o)

Oh My Gad so flott du har det i stuen din og rundt peisen osv...utrolig lekkert bilde!! De med lyslykter er jo smart ja..og ikke minst koselig og godt hjemmelaga!!

Du er kreativ og flink!

Ønsker dej en fin vinterkveld! Her snør de hele tiden...men nå må de stoppe snart!

Klem Hege :)

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Åh så vackert med islyktor. Om jag hinner ska jag göra det till helgen när vi har gäster. Och så vackert krön med änglar över spegeln, det är så fint med änglar.
Ha det gott vännen
Kramar
AnnaMaria

Silje said...

Hallo mamma!
Syntes det var veldig smart dette med de lyktene, kan jo også lage snø lykter og slikt da, men disse med is var nå bedre. =) Nå skal jeg ned og steller meg ordentlig til natta, for å så lese litt og sovne til en ny skoledag, første i 2010! Ha en koselig kveld da. =)

// www.Serbk.com

Louise said...

Spegeln är väldigt vacker och passar utomordentligt in i ert vita hus -så som jag kan föreställa mig det! Härligt med islyktor! Kram!

bodil said...

Hei.Kjempe nydelig pynt åver speilet.Men du må være forsiktig nå som du rydder bort jul og tørker støv att du ikke knuser det.Nydelig is lykt.Lurer på om lykta mi stå like hel når jeg kommer tilbake til hytta.Det bruker å være kalt dær oppe på fjellet.Ønsker deg en riktig fin uke videre i det nye året.Klem fra Bodil..

Torilpia said...

Hei Sylvia :o)

Nydelig gips-ornament du har fått tak i .. du har så mye lekkert at jeg nesten begynner å sikle .. hehe .. Også det soverommet da .. *sukk* Ikke akkurat som mitt nei .. som til tider ser ut som et lager .. hmmm .. NEI .. må få gjort noe med det rommet mitt - kan skjønne en sover mye bedre i et slikt lekkert soverom som dere har :o)

Ønsker deg og dine et fantastisk nytt år - stooor klem fra meg!

Rita said...

Nå har jeg kost meg med å titte litt rundt i bloggen din. Det ser utrolig fint ut hjemme hos deg!!! Så mange fine detaljer!!!! Soverommet var bare helt herlig!!!

Jeg ønsker deg alt godt for det nye året.

Uttan said...

Mmm så vackert.Verkligen fina gips figurer.
Jag är väldigt förtjust i stukaturer och skulle vilja ha det runt listerna vid taket precis som de har på slotten.

Kram!

pysseltanten said...

Gokväll vännen...=))
Vilken fin väggprydnad..
Här håller oxå julen på att åka ut...men har precis som du, kvar mina uteslingor ett tag till..
Det lyser så mysigt ute av dom...
Här har det kommit lite mer snö idag...o mer är tydligen att vänta...
Ha de nu gott, vännen...
Kraaamizar Git

Renate said...

nydelig pynt du har over speilet og de lyslyktene var veldig stemningsfulle
tror jeg må lage slike, nå er det i alle fall kaldt nok her, 10-15 minus...
Jeg har også rydda bort jula, det ble litt tomt men antar jeg fort får fylt opp med annen pynt :)
Ha en riktig god kveld :)

pysseltanten said...

Hihi...vi skrev nog till varann samtidigt...=)))))
Gonatt till dej med....
Kraaamizar Git

Emmas utsikt said...

Hei Sylvia,

det var søte små keruber, (heter det så på norsk óg?)

Vil ønske deg et riktig godt nytt år og takke for alle fine ord du legger igjen hos meg.

klem
emma

Tina said...

Hei :)
Så koselige de lyktene var da :)
** Søte ** hehe.
Vi kommer nok ned en av dagen for Stina snakker jo om bestefar hele tiden ;) hehe. Det er bestefars jente det:) Mommo sin også da :)
Håper ho er bedre i beinet i morra stakkars, ikke noe greit å måtte krabbe rundt hele tiden. Men ho er veldig flink og holder seg i ro:)

Natti natt :)

Klem Tina

Marthe Sofie said...

Så lurt med den isen:D

Balke gård said...

Hei kjære Sylvia, håper du ahr det bra! Fine lykter, tror jeg skal gjøre det samme ikveld, takk for tipset! Husker vi fikk en slik lykt til nyttårsaften et år, de tok det med i bilen på vei til oss, så litt sølete i setet sa de:-)

Nydelig hos deg! Klem, Marianne

atinybitofheaven said...

Du har så mye vakkert- jeg blir helt mållös...

Ha en fin dag videre i kulden :-)

klemmer

Myrsnipa said...

Så godt å få ryddet bort jula. Fine lyslykter :D
HA en fin dag

Hanna said...

Fina bilder och mysiga islyktor.
Ha en bra trettondagsafton
Kram'
Hanna

ralfefarfars paradis said...

Så vakkert med ovalt speil..nå har vi begynt å pakke ned jula her også- men jultreet står fremdeles- det har holdt seg så godt at det er nesten trist å skulle ta det vekk...og ut i kulden- for det er kaaldt nå;) ønsker deg en god kveld!

Troen og Haapet said...

Takk for yggelig kommentar inne hos meg;)
Så nydelig speil og lykter!!
Må få med ungene å lage slike en dag!Takk for påminnelsen og inspirasjonen;)
PS!
Hadde vært morsomt å se lille Timmy!

Klem

Huset vid ån said...

Såå vackert Sylvia...Dina ljuslyktor i snön ser ut som vackra kristallskålar! Superfint som vanligt hos dig....Önskar dig en Trevlig Trettondagsafton! Kram Therese

Magny said...

mye vakkert her...
klemmer¨¨*

Bolettes hus said...

Skikkelig dekorativt med lyslyktene ja! Også det ornamentet du hadde over speilen var vakkert.I dag har jula også blitt ryddet ut herfra!

Klem Kari

Hespe said...

Hei gode du - riktig GODT NYTTÅR til deg!!!

Ja, da står et nytt og ubrukt år fremfor oss - kjenner faktisk det kribler litt..! Ingen nyttårsforsetter her hos meg , men, mange mange planer.... ;o)

Ha en strålende uke videre!

Klem fra Hildegunn

Atelje Skärvan said...

Hej Sylvia!
Så fint med spegeln.
Jag blir borta 5 veckor.
Kram Agneta

Inspiration i vitt said...

hej vännen, brrrrr nu är det kallt, jag tycker att det är fööör kallt men det är otroligt vackert ute. Dina lyktor lyser så fint och jag blir så sugen att göra några jag med.
Kram på dig/Ingela.

Hege`s vakre hjem said...

Hei :o))

Takk for hyggelige kommentarer :o)

Ang skriften på mitt kjøkkenskap dro jeg til et trykkeri og fikk skrevet ut den teksten jeg ville ha samt skrifttype osv..

Jeg limte på en og en "remse" men det var tillaget slik at det ble ikke hele ord (bokstavene er enkle/hver for sej) etter du har trykket dem på :o))) De går ikke an å se att de er trykket på..de ser ut som det er malet på :o)))

Ønsker dej en fin dag :o))

Klem Hege :o)

Hege`s vakre hjem said...

Heia :o))

Tusen takk for hyggelige kommentarer :o)

Ang mitt kjøkkenskap så dro jeg til et trykkeri og fikk ordnet bokstaver der :o))

Det ser ut som dem er malet på...det ble kjempefint ja!! :))

Ønsker dej en fin dag ;o)

Klem Hege

anne - moseplassen said...

Enkle pene islykter som disse er ofte det fineste synes jeg :) Man trenger jo ikke pynte med allskens når is og lys sammen er så vakkert :D

helene said...

HEI KJÆRE VENN.
VAKKERT SOM ALLTID HOS DEG.
ALLTID NOE Å HVILE ØYNENE PÅ.
FLOTTE LYKTER. LYSER SÅ FLOTT I DE ELLERS SÅ MØRKE OG KALDE KVELDER. ENGLENE OVER SPEILET VAR JO HERLIGE. JA DITT HJEM ER BARE VAKKERT OG FYLT MED GODHET OG VARME.
KJEMPEGLAD I DEG.
ALT GODT TIL DEG.
KLEMMER FRA HELENE

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
Fint å se at du vasker du også! Det må vel til etter at jula er ryddet bort, men ikk'no moro! mer moro å dille og dalle og dekorere, og der er jo du dreven!

Fint med islyktene - det skal jeg forsøke! Vi har -22 her, så jeg tror det fryser...!

Ha en fin dag, og kle godt på deg!

Klem Cathrine :-)

Størhuset said...

For et skjønt speil, skulle likt å ha et sånt ja. Godt å få julepynten ut også! Må¨fyre for harde livet om dagen jeg, flott å se på det fine kalde været. men kaldt å være ute. Ha en fin dag!

Loppe Leah said...

Flott pynt over speilet.. Det passet fint der.. Kjempekoselig med islykter.. skal lage det samme en dag jeg får tid jeg og:)

Ha en fin dag:)

Mags Romantiska Smycken said...

Hej Sylvia
Så vacker ornament du har över spegeln, den passar där... och lärkkvistar är så vackra.
Jag håller på att städa ut julen, och ska börja måla en massa möbler,
det kommer bilder på www.vindsromantik.blogspot.com senare.
Ha en underbar helg.
Många Kramar
/Maggan

Rachel said...

Du er toppen flink Sylvia, vist blir det fort resultat med denne kost og det er så göy når magen blir mindre.Gratulerer til det vennen!
Jeg skal veie meg på lördag da er det 1 uke siden start så får vi se ;)
Låver litt gode oppskrifter i kväll.I dag skal vi spise kålpudding og det er super gott og bra LCHF mat. Oppskrift på det kommer også!
Nå ska vi snart avgåre og handle köleskapet er helt tomt!
Stor varm klem til deg vennen!