Thursday, January 28, 2010

gave i posten og vår i vindu

stor ar min overaskelse da jeg kikket i postkassa i dag,å der lå en nydelig hvit pakke med mitt navn på,ikke hadde jeg bestilt noe,å ikke ventet jeg på noe,hmmmm...jeg åpnet å inni lå disse skjønne engle vinger med angel på,å det var fra min herlige bloggvenninne Rachel med bloggen LIVET OG SKAPANDET,går gjerne å besøk henne,hun er et flott menneske jeg er blitt kjent med,etter å ha gått areidsløs begynner hun i ny jobb på mandag,har røtter i norge,men bor i sverige,tusen tusen takk kjære venn,å brevet som fulgte med var så herlig personlig at det trykker jeg til mitt hjerte,
litt vår har flyttet inn i årt stue vindu,uklare bilder,den hite snøen blender,men dere får et lite inntrykk.

det er perleblomster som henger på vindusfrise


å perleblomster i en sink kurv med grå papir rundt potten



en eføybue er ny,håper jeg klarer den




her titter sola inn i dag,det minner om vår,drypper av taket





å urnen med hjerter på rad ser ut som et rede til disse små fugler,englen passer på






med dette ønsker jeg dere en god dag vidre,å dere alle goe damer,tusen tusen takk for omtanke for meg i den situasjon jeg har vært i,jeg kan nå fortelle at jeg er ferdig,så nå blir det hvile å kos i dagene som kommer,det har vært en hard prosess som nå er over,for de som ikke vet,jeg har vært på avklaring med nav,men nå er det nye ark..
det har hjulpet meg masse med alle gode hilsner fra dere alle.
å vet dere hva?jo min teller har passert 15000 å mer til,så neste innlegg blir det give away,







51 comments:

Maja said...

Nydelige bilder du viser!
Godt når ting ordner seg;)
Ha en fin kveld:)

Bossa said...

Så bra at du er ferdig og kan kose deg nå. Nydelig gave og nydelig vindu.
Takk igjen for alle koselige hilsner hos meg. PS. Blomsten lever ennå!!!!
Klem :O)

Beth said...

Ja, er det ikke hyggelig med en uventet overraskelse i posten?

Igjen noen fine bilder fra deg...
Og englene dine er bare helt skjønne,
jeg også er en englesamler...

Takk for titten hos deg i dag!

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Här har också varit takdropp och sol idag, riktigt fint. Så jättesöta änglavingar du fått, förstår att du blev jätteglad när du öppnade paketet. Grattis till många besök också. Och det är så fint i fönstret med järnfriserna och vårblommorna.
Må så gott vännen
Kramar
AnnaMaria

Besta said...

Så nydelig og vårslig bilder i dag, må jammen få kjøpt noen perleblomst snart.
Her har det også vært nydelig vær i dag, sola har tatt tak og jeg har ikke fyrt før nå i ettermiddag.
Godt å bli ferdig med NAV, lykke til videre.
ha en fin kveld.
klem fra marilyn

-Ultima-Thule- said...

Så nydelig hos deg, falt totalt for de pene vindusfrisene :0) Kan jeg spørre hvor du kjøpte dem og hva de kostet?? Kunne veldig gjerne tenkt meg noen sånne ;0) Kos deg videre! *Klem*
-Kamilla-

bodil said...

Hei.Kjempe koselig å få pakke i poste.Kjempe fin.Så mange nydelige planter du har.Ja nå går det mot vår.Deilig.Ja det er ikke kjekeste man gjør å være, å ha forhåld med Nav...Har vært dær en del ganger selv.Men nå er det vell ikke den raskeste plassen som kommer til en for noen år tilbake.Ha en kjempe fin Torsdagskveld.Klem fra Bodil...

frøken olsens drømmer said...

de engle vingene var gørr fine !!!!
vinduet ditt ble kjempe fint med frissene
nå må du ha en god helg,så snakkes vi ;))

Lenemora said...

Nydelige stemning i vinduet hos deg, kjære Sylvia.
Godt at strevet er over....
Gleder meg til give away, da....

Ha en fin kveld!

Klem Lene

Fånga dagen said...

Hej Sylvia!
Alltid lika härligt att se dina vackra bilder, man kan inte annat än bli inspirerad hela tiden.
Ja man får faktiskt vårkänslor, börjar liksom tröttna på vintern nu.
Jag ska åka till västergötland i helgen jag får se hur mycket snö där är.
Ha en fin helg nu.
Kramar Lena

pysseltanten said...

Hääärliga bilder från ditt fönster...=)
Såg att jag missat ditt TOA-inlägg...hihi..
Har kollat igenom nu...sååå fint du har det, vännen...o ääälskar att du har en MASSA saker..du vet...vi LESS IS A BORE tjejer...=)))
Ha en mysig kväll nu, vännen...
Kraaamizar Git

My home is my Castle - by Kari said...

Herlige bilder som alltid :))
Og så moro med pakke i posten da !!!
Heldig du er :)

Klem,kari

Hilde said...

Så godt å høre at det er en vei å gå videre med en ny start! sKJØNNE vårstemningsbilder du viser. Jeg har klart mine eføy i fire uker nå og det er rekord! Jeg vanner de ofte - reodde nemlig de skulle tørke litt ut - det skal de ikke har jeg nå lært - de vokser til og med!
Hilde

MajorogMeg said...

Herlig å få en uventet pakke i posten:) Perleblomstene var vakker. Eføy har jeg gitt opp å få til:) Den tørker ut uansett hos meg...
Så bra at du kan senke skuldrene og kose deg framover:)
Ha en flott kveld, klem fra meg:)

Bestemor Drillo said...

Et vakkert vindu som bærer bud om vår !
Klem til deg og god helg!

Louise said...

Visst är det härligt med små gåvor och överraskningar överhuvudtaget! Änglavingarna var fina! Du har också så vackert och vårigt i fönstret! Pärlhyacinter är så vackra. dem har man inte kunnat köpa ännu här hos oss. Längtar!! ha det gott vännen! Kram

Monica said...

åååå for et vakkert vindu, lekkert med de vindusfrisene og hærlig med perleblomster som hang på dem. Nydleig. skjønt innleggunder her også med et vakkert gjestetoalett og vaskerom. Ønske deg en fin torsdagskveld. klem monica

Datt said...

Så koselig med gave da! Og ikke minst brev!! Heldige deg! :D

Miss Mette said...

Hei Sylvia…
Så koselig du har det i vindusposten – herlig madonna figur og blomster og den sittende jente engelen var aldeles nydelig ♥ koselig med pakke og brev i posten – slikt varmer… Ang nav, så bra du er ferdig og går en ny fremtid i møte :o) Ønsker deg en riktig fin helg. Stor klem fra Mette

Anitas Home and Wine said...

Hei hei..

Ja i morgen er det fredag og da skal jeg også kose meg med vin. Legger ut vinen vi skal ha i morgen. Kjøpte den på taxfreen på torp, liker å teste ut nye viner så det blir spennende. Etter det jeg har lest om vinen så er den nok best til mat - så ikke noe jeg vil anbefale å sitte å kose seg med. Selv er jeg veldig glad i italiensk vin men vil likevel tipse deg på en fra Argentina.
Pasodouble, Masi Tupungato, koster kr 119,- og her får du "mye" vin for pengene. Men smaken er som baken vet du ;-)

håper du får en fin vinopplevese uansett hvilken vin du velger.
(oii... denne ble lang ;-) )
klem anita

Ingrid said...

Herlig med litt vår i vinduet da. Jeg tenkte å kjøpe med perleblomster og litt andre løker i dag... men det hadde ikke i blomsterbutikken ennå.
Heldig du som fikk så fin pakke i posten da! :)

LjuvligtLantligt said...

Oj vad fina bilder, jag älskar de där fönster-gallerna du har....

Kram Git

Ruths datter said...

Kjære deg!
Håper at du greier å kose deg litt nå etter dette.Du har nå et så flott hus å kose deg i.Bare vinduene er et eventyr for seg selv.Ha en nydelig torsdagskveld

Barbros lille atelier said...

Nydelig gave du har fått fra Rachel! Så gøy med sånne overraskelser:-)

Masse flotte bilder du har tatt. Perleblomster er bare så nydelig!

Klem

Størhuset said...

Så mange nydelige innlegg og bilder du har hatt siden jeg var inne her, har kost meg lenge! Ha en fin helg!

Anita said...

Hei Sylvia :)

Ja her i sør har det vært vår de siste dagene, deilig :) Men til helgen kommer det visst mer snø...
Perle blomster er utrolig fint, må også ha de på bordet nå når det snart er vår :)

Du må ha en super fin helg og kos deg masse:)
Klem Anita

Pia said...

Tack för tipset, att man kan hänga saker i gallren i fönstret! Jag har ju också likadana galler, men har aldrig kommit på din idé!!!

Härliga foton från ett härligt hem!

Ha en underbar helg!
Kram Pia

Vita små hjärtan said...

Hej Sylvia!
Så vackert du har i fönstret!
Å pärlhyacinter är ju så mysigt!
Önskar dig en trevlig helg!
Kram Agnetha

Blessedmom's Simple Home said...

I'm sorry you've had a rough time Sylvia, although the translator didn't explain it too well. I hope you're doing better. I love all your beautiful angels and flowers.
Blessings,
Marcia

Mira said...

Nydelige blomstervindu, Liker godt dei fine blomsterurnene med "stett" og den sinkpotta med perleblomster,var skjønn!

Eføy liker det litt kjølig nå på vinteren.

Håper du får ei fin helg! Kos deg å slapp av etter styret med Nav.

Klem,

Sjabbig men chic said...

Åh, så underbart fint i fönstret och åh, vilka ljuvliga änglavingar. Vad roligt när det kommer som en överraskning.

Kram Lisa

Synnøve said...

Så bra at det ordner seg for deg:))

Du har drømmehjemmet mitt du:)))
Du har så mye nydelige ting at jeg blir bare sittende og glane.

Nesten sånn at tunga faller ut av munnen og jeg begynner og sikle over alt det fine du har.

Ha ei fin helg

HVIT PERLE said...

Såå kjekt med gave i posten da:)
Nydelige bilder:)
Tusen takk for kos helsing frå deg:)
Ønsker deg ei fin helg
Klem Nina

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
Ja, nå kan du hvile deg, og komme til hekter, og blogge og kose deg! Nydelige bilder du viser, og så hyggelig med en overraskende gave! Ja, vi trenger alle noen go'ord, og burde flinkere til å gi hverandre det!

Hvil på laubærene, og ha en super (vårlig!) helg!

Klem Cathrine :-)

Ellinor Forsblom said...

Vilken underbar överraskning du fick med posten "Änglavingar" som var så söta. Älskar dessa Friser (tror jag det heter) i fönstret vill ha det själv.Du har många vackra Änglar i din inredning men du är nog den Finaste Ängeln Själv
Många Kramar Ellinors Hus

Huset vid ån said...

Förstår att du blev glad när du fick ett paket på posten....vingarna var jättefina! Och du har så fint i dina fönster, riktigt vårigt! Önskar dig en Trevlig helg! Kram Therese

Nostalgia said...

Nok et herlig innlegg av deg Sylvia. jeg blir så betatt av de vakre bildene fra hjemmet ditt ! Nydelig !

Skjønner at det har vært en påkjenning det du har vært gjennom nå, har selv arbeidet med avklaring i en attføringsbedrift, så jeg vet hva det går i.

Ønsker deg en deilig og avslappende helg kjære du
Klem, Nostalgia

Hanna said...

Så fint du har det.
ha en bra helg.
Kram
Hanna

Torilpia said...

Deilig å være ferdig med avklaringen hos NAV .. :o) Nå må du ta noen kosedager - bare fordi du fortjener det :o)

Søte englevinger - har faktisk ikke tenkt på at det går an å sy vinger også .. :o)

Godt med litt vårstemning - helt klart .. også har du så mange fine engler *sukk* :o)

Ha ei super helg - stor klem!!

sologbolig said...

Så lekkert du har det i vinduene. Kjempelekre vindusfriser. Ønsker deg ei flott helg.

ralfefarfars paradis said...

Nydelige vinger;) Og så bra at ting har ordnet seg- det er kjedelgi å ha ting hengende over seg..Ønsker deg ei riktig godhelg- og så fint at du føler at våren er på vei- det er den nemlig ikke her- snøstorm....

Simones Country Home said...

Så vakre bilder da Sylvia. ;o) Du har så fine vinduer.

Se bilder fra messa på bloggen min. Ja Nina og jeg leta etter Jdl i dag, men fant det ikke. Det viste seg at de aldri har vært på messa heller. Snakk om å følge med da. hehe

Ha en knall helg.
Ps. jeg linker til deg på bloggen min jeg. ;o))

Klem Simone

irene said...

Koselige vinduer! Gott att våren snart är på vei! Ikke rart att du får pakker i posten så mye fint du skriver till så mange! Det er du verdt!
Ha en fin helg!

Klem Irene

Emmas utsikt said...

Veldig mange fine ting du har! Liker særlig den engeln ved siden av rosen.
Nydelig.

Ha en fin helg,
kram
Emma

no47-mia said...

Hej !
Så fina vingar till en ängel som du.
För det tror jag du är..
Jaa, man är ju såå sugen på att släppa in våren hela tiden. Känns bra i själen.
Vilken fin lampa du har hängandes i fönstret..
Jag köper murgröna ofta, men lyckas sällan aldrig.. Dom är såå svåra att ta hand om..
Ha en skön helg du med!
Kram Mia

Lyst på livet said...

Så vakkert det vinduet ditt var Sylvia! Og så hyggelig med overraskelse i posten!

Ønsker deg en deilig helg

Klem Torunn

Marie said...

Ibland kommer en överraskning precis i rätt tid. Så vackert vårlikt du har det inne, när våren fortfarande ligger lite väl långt fram i tiden, är det fint att man kan hjälpa den lite på traven inomhus. Hoppas du går mot ljusare tider när det gäller allt. Kram

Anna-Lena, Drömmar av silver said...

Hej Sylvia!

Du har det så vackert i dina fönster. Med fris, madonnor och hyacinter. Visst blir man glad när man får något med posten- änglavingarna var så söta.

Det glädjer mig att du tagit dig i genom din sjukdomsperiod.

Goa kramar Anna-Lena♥

lavendel mio said...

Så kjekt med overraskelser i posten:)
Du har det så lekkert i vinduet ditt, og for noen nydelige engler.
Ønsker deg en fin kveld,klem Hanne

På landet said...

Herlig gave du fikk =) Så bra det ordner seg for deg, nydelige bilder du viser, som altid.

Jeg har brukt oljemaling(15 i glans), ble veldig fornøyd med resultatet.

Ha en fin lørdags kveld.

gry said...

Så mange nydelig blomster du har nå...Eføy er enten eller hos meg..enten så klarer jeg de så det suser,,,eller så går de fort dukken.:-) Perleblomster er jo bare nydelig..bare synd de holder så kort tid i våre varme stuer.:-) på vintercamp hadde de nok hodt lenge.:-.) tjhiii