Friday, January 8, 2010

jeg vant

nå har hyacinter visnet og en rosa primula har overtatt i urna,det ble litt vår.
å vet dere ,jeg var så heldig å vinne 2 premie i Cathrines Kreative Hjørne sin julekalender.
det var et gavekort hos Hjem Kjære Hjem sin nett butikk,
å som sagt tidligere så elsker jeg stettfat ,så det ble det nå å.
jeg anbefaler alle å titte innom Cathrine sin herlige blogg,en dame som er utrolig flink med sine hender,å liker blått.

å her er fatet,det er ganske stort med 3 etg,har pyntet det med te kopper å roser,hjerte,å små brikker,

romantisk og sart


det står nå på vårt spisebord å lyser litt vår.



ååå som jeg liker det fatet alt nå.ble så glad det kom i posten i dag,måte rett ut i kulda å hente det med engang




å måtte vise dere hjørneskap bak spisebord,syntes det passet i fargene.jeg har samme krus som te kopper,å asjetter i samme mønster,





å kransen har Åshild min skjønne venninne laget av gravmyrt og tørket roser






vakkert med hjerte i..
i dag har det vært arendals kaldeste dag,men nå lover de bedring til helga,vi skal få det litt varmere,
så nå håper jeg det ..
ønsker dere alle en kjempefin fredag....
pass på hverandre i kulda.







66 comments:

gry said...

Grattis Sylvia..-) Herlig med et snev av vår som blomsten gir...godt å få ut sviblene nå.:.-) selv om de egntlig er vårblomst...hørte perleblomstene har kommet alt.:-) Fine ting du viser bilde av..Den kransen med roser i var lekker.:-) En god helg til deg.:-) Gry

Besta said...

gratulerer Sylvia. Nydelig stettfat og vakkert pyntet. Har aldri kommet på at jeg kan bruke gravmyrt til krans, det var et godt tips..det vokser som ugress her hos meg. Men jeg tror jeg venter til våren.
Ha en fortsatt fin dag.
klem fra marilyn

MajorogMeg said...

Gratulerer!! Det fatet var knallfint:) Nydelige innebilder....jeg har kjøpt med en stor bukett tulipaner i dag, herlig.

Nå skal jeg på tur i kulda, tror jeg gleder meg mere enn Major`n.
Ha en flott fredagskveld, klem fra meg:)

hemma hos lilla mej said...

Grattis till din fina vinst.Vilka underbara bilder du visar.Vad underbart fint.Ha en mysig fredag vännen.VÄRMANDE KRAMAR RITA♥

ralfefarfars paradis said...

Så heldig du var - det var jo en kjempeflott gevinst, skjønner godt du trosset kulda for å hente den. Det er alltid koselig med pakker i posten;) Ønsker deg en fin fredag!

Uttan said...

Grattis!
Å så fantastiska bilder Du visar.
Underbara roskoppar Du har.
Ha en bra Fredag!
just nu har Vi bara 18 grader kallt rena vårvärmen ;o)
Kram!

Mira said...

Gratulerer! Kjempefint stettefat. Og sånn te-kopp har eg og, bare 1 da. men flere krus og mange tallerker. Så har me samme smak da. Lurer på om rosene der ute i hagen, vil blomstre til sommeren igjen.
Samler på gamle roser. har noen i potter inne i veksthuset og dei er dessverre ikkje dekka av snø.

Ønsker deg ei fin helg, Klem.

Nostalgia said...

Grattis ! Så flott fat, skjønner godt at du er begeistret !

Ønsker deg en fiiin kveld :-)
Klem, Nostalgia

Crinoline said...

Gratulerer med premien,Sylvia.Stettefatet er flott og nydelig pyntet.Jeg synes duken din er så fin,har lik løper,men ønsker en stor duk til spisebordet.God helg til deg.Klem

Torilpia said...

Hyacinter er vanskelige .. men dog så flotte. Har enda ikke fått handlet meg noen primula .. må ha snart .. :o) Blir vel rosa på meg også - er nok favorittfargen uansett det.

Gratulerer med premie .. lekkert fat .. også har du dekorert så vakkert på det også. Synes de rosekoppene/-krusene er så fine.

Nydelig duk du har på spisebordet ditt også .. :o) Kjempekoselig!!

Ha en flott fredagskveld og ei god helg - stor klem fra meg :o)

irene said...

Hej Sylvia!

Fin urne! Underbart med vårblomster!
Du har såå mange fine ting!
Ha en koselig helg!

Klem Irene

sylvia said...

Det är bara att gratulera till det fina fatet, blir riktigt avundsjuk. fina bilder du lagt ut också... å rosor...älskar rosor :-)
KramiS

Bossa said...

Gratulerer med nydelig fat, urne, og alt annet......
Kos deg. Klem :O)

Fånga dagen said...

Käraste Sylvia!
Du måste snart kunna vara med i vilken heminredningstidning som helst med alla dina otroligt vackra saker.
Om du tröttnar på något någon gång så kan du ju alltid skicka dem till mig, jag är så avundsjuk på allt du har. En vacker dag tar jag tåget och ser allt med egna ögon. Jag är en av dina stora fans vet du.
Ha en härlig helg

Kramar från Arvika o Lena

Bestemor Drillo said...

Gratulerer så mye ! Moro å vinne slike fine ting;) Klem og god helg;)

Monica said...

Tuusen takk for gaven jeg fikk fra Mariann idag i butikken, det var veldig koselig av deg, den er ikke åpnet enda, må vente til imorgen, da jeg fyller.

Så fint det stettfatet var, jeg har ingen av de, kanskje jeg skal annskaffe meg et ved neste kjøp :-)

Ha en fortsatt fin kveld, håper mannen din er på bedringens vei.

Tina said...

Så * roselige * bilder du hadde i dag da mamsen :) Koselig og kjempe fint.
Gleder meg til vi kjøper hus, da får du komme å hjelpe meg igang ;)

Ja nå var det min tur til å ha en give away :) Gøy med en * surprise * også da:) Så får vi se hva som dukker opp i posten til den heldige vinneren :)

Synes forresten at jeg hørte de sa at det er muligheter for at skagerak kan fryse til is... Synes ikke det er noen bedringens vei da.. Brrrr... Men synes de4t kunne blitt litt mildere:)

Ha en fin kveld, så sees vi i selskap i morra :)

Klem Tina

lisje astrid's husblogg said...

Setter meg alltid godt til rette når eg går inn til deg:)Det er rett å slett ei GODSTUND for meg:)
Fatet var lekkert,å så fint på bordet ditt..Du har pynta det kjempe pent:)
Ønsker deg ein herleg kveld:)
Klem frå Astrid:)

OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Gratulerer så mye! Så flott bilde fra spisebordet ditt. Du har et fint hjem.Ønsker deg en alletiders helg:)

Monica said...

Gratulerer så masse og for noen NYDELIGE bilder:) jeg kjenenr jeg blir kjempeinspirert til å pynte:) Gleder meg til å få litt ny pynt imorgen jeg:) Takk for dine alltid koselige kommentarer, de varmer alltid:) God fredagsklem fra Monica

Hjemmekjær said...

Hei der navnsøster:)
Så mye flott du viser!
En award til deg inne hos meg:)
Ha en fin kveld

Lenemora said...

Gratulere med vinnerlykke! Det fatet var jo veldig fint og passer godt hos deg!

Ha en fin kveld!

Klem Lene

LjuvligtLantligt said...

Grattis Sylvia!
Ja här är oxå kallt..-16! Brrrrr..
Ha en skön helg.
Kram Git

Ingrid said...

Hei!
Primulaen ble fin i den nydelige urnen! Og det stettfatet var jo bare skjønt!
Jeg blir stadig betatt av interiøret ditt - som spisestua du viser i dag! Du har det rett og slett råflott!!!
Nydelig det serviset i dus blått som står i hylla bak spisestua.... Er det antikk?
Ha ei nydelig helg! :)

Simones Country Home said...

Hei på deg.

Gratulerer så mye. ;o)
Kjempefin blogg du har, her var det mye spennende å se på. ;o)

Klem Simone

gry said...

Takk Sylvia, syntes det er morro å knispe bilder, så jeg prøver meg frem.:-) Huk på 80 tallet ja...forstatt se og bli sett der en varm dag i juli tror jeg.:-) veldig koselig området resten av året hele Bygdøy.:-)

Simones Country Home said...

Ja det er jo så hyggelig og bli kjent med nye bloggere. ;o)

Ha en fortsatt fin kveld.

Klem Simone

Ingrid said...

Hei igjen! Gjett om jeg fikk lyst på det serviset nå da... må nok ta en titt på Glassmagasinet når jeg er i Oslo. Jeg er veeeldig svak for vakre serviser.. :)

bodil said...

Hei.Gratulerer så mye.Mye fint å se på din blogg.NYDELIG.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil...

En mors verden said...

Heisann! Det er koselig med litt nye blomster. Du har det jo så koselig hos deg! Fatet er veldig fint.
Tror kanskje det blir noen nye blomster hos meg i morgen, for da rydder vi bort julen:)
Håper du får en fin helg!
Hilsen Ellen:)

Huset vid ån said...

Grattis Sylvia till din fina vinst! Du visar alltid så mycket fint...ser att vi har likadana roskoppar! Trevlig helg! Kramis Therese

Viveka i Bläckhornet said...

Grattis Sylvia till vinsten!

Jag har ett liknande och gillar det jättemycket.

Lycka till i tävlingen hos mig :)

Kram Viveka

Prinsesse Elin said...

Hei og god morgen!
Først og fremst så digger jeg fatet. Hjem kjære hjem er en butikk jeg har handlet mye i og er stadig innom for å se etter godbiter men dette fatet har jeg ikke fått med meg. Grattis med nytt fat.
Koppene du viser myknet meg som smør. Akkurat nå er jeg inne i en rose periode og de var skikkelig flotte. Både de på fatet og inni skapet. planen min var bla. å lage forheng til framskapet. Slik som jeg kunne dekke til glassdørene med, men etter å ha sett hvor flott fram skapet ditt er med koppene som viset og den vakre kransen så skal jeg absolutt ikke dekke glass dørene til. Takk for titten og takk for masse inspirasjon.
Ha en nydelig lørdag. Klem fra Elin:)

no47-mia said...

Vad Romantisk miljö ni lever i!!
Vitt vitt och rosor.. Såå underbart! Vilken tur du haft! Grattis!! Fin fina saker..
Ja idag är det riktigt kallt. Brrr!

Ha en go dag!
Kram Mia

GroLinda said...

Heisan "søs"
Jeg kom laaaangt ned på lista her igjen! Det er jo helt utrolig hvor mange kommentarer du får! Men ikke så rart det da! Du har jo en NYDELIG blogg og et FANTASTISK hjem! Det kan jeg skrive under på ;o) Det fatet var fint. Passet godt hos deg. Jeg vil begynne å spare på det roseserviset nå. Har ønsket meg det i mange år, men...
Ha en flott helg med masse kos og varme inne i det deilige huset deres! Hilse alle sammen.
Klem fra Gro-søs :o)

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Grattis Sylvia nu hade du riktig tur. Och du visar så fina bilder, här hos dig får jag vårkänslor. Det behöver vi i denna bistra kylan.
Goa kramen vännen
AnnaMaria

Linda said...

Slik vinnerlykke du har da!
Grattis med gevinsten.
Det stettfatet var et godt valg, det var nydelig!
Så er du så flink til å stæsje og gjøre det koselig rundt deg!
Nok en liten pakke er på vei til deg ;O)

God helg og klem fra meg!

Hespe said...

Gratulerer Sylvia - såååå utrolig vakkert stettefat!! Forstår veldig godt at du valgte dette - nydelig, nydelig.... Også så flott du har stæsjet det da, og tatt noen kjempeflotte bilder!

Nå må jeg snart ut i kulda - har fått melding fra posten om at pakken min fra Lunehjem er kommet - jiippiii - og da er jeg ikke veldig sein å be... :o)

Ha en strålende flott helg - kooos deg masse!

Goklem fra Hildegunn

Jeanette said...

grattis till så fin vinst
och så fina bilder du bjuder på
ha de gott
kram

yesheimen said...

Du viser så mye vakkert Sylvia, alt du lager til er så stilfullt. Stettefatet er jo bare så skjønt da, og du hadde pyntet det fint. Og skjønn rosekrans du har fått, stilig at det var maken rose som på koppene. Ha en super helg i kulda. Vi får glede oss over at det kanskje blir litt mildere snart.
Klem Ann<3

Louise said...

Mycket härliga detaljer, både stora och små, som man kan vila ögonen på! ha en skön fortsättning på veckoslutet! Kram!

Hilde said...

Gratulerer med fat! Kjempefint! Nydelig krans du har fått - noe slikt må jeg prøve meg på - ikke så lett nå, men til sommeren!
Deilig med litt vårlig stemning inne når det er så kaldt ute!
Hilde

Hanna said...

Så vackert, jag blir alldeles tagen, underbart fina bilder.
Kram
Hanna

Miss Mette said...

Hei Sylvia, tusen takk for alltid så koselige
hilsener inne hos meg ♥ det varmer :o)
Gratulerer, en kjempeflott gevinst. Det fatet
var kjempeflott og nydelig pynt. Masse flotte
bilder :o) Ønsker deg en riktig fin helg.
Klem fra Mette

Tovepia said...

Såå fint det var!! Skjønner du liker stettfat,de er så dekorative, og kn brukes til alt!
jeg var jo også en av vinnerne og fikk idag min "premie"
Nydelige bilder fra deg!
Klem fra meg;)

Monica said...

Tusen takk , for søt fyrstikk eske, Sylvia.. Tenkt at jeg ville ha en sånn , men aldri fått kjøpt en , så da ble jeg glad :)
De er fin dekroasjon, og alltid lett tilgjengelig når enn tenner så mye lys som vi gjør her ...

(ja, idag er jeg 21, jeg er den yngre generasjonen av bloggdamene her ;)
Tror sambo og synes du var en koselig dame :) )
Klem fra meg

Huset vid ån said...

Kikar in o önskar dig Sylvia en skön söndag! Kram Theres

Cathrines Kreative Hjørne said...

Så fint fat, vennen, premien er deg vel unt! :-)) Moro å se hva du fikk for gavekortet! Jeg vil si at det var et godt valg, og at det kom veldig til sin rett hos deg! Etasjefat er jeg også veldig glad i, og har et i... BLÅTT og HVITT! Nå ligger det røde epler på det - siste rest av julen.

Ha en fin søndag, og kos deg inne i kulden!

Klem Cathrine :-)

Rachel said...

Gratulerer så veldig mye med det fine fatet det er du värt vennen!
Tusen takk for fine ord om jobbet, og ja jeg får nok jobbet ;) Jeg har hittils fått alle jobb som jeg har kommet til intervju på (kan det väre min sjarm *ler*)Man skal tenke positivt vet du. Ha nå en toppen fin söndag og stor varm klem til deg!

Cathrines Kreative Hjørne said...

Ps. Det ligger en utfordring til deg på bloggen min! :-)

Villmarkstausa said...

Hei

Så fine bilder. Skal tipse om siden din til Vakre Hjem;-)) Blir du sint da??? ;-)))

God helg!

Pia said...

Du har ett hem som om man vore i ett moln, eller inbäddad i bomull!
Såå romatiskt, hemtrevligt och så vitt!!!

Kan man göra annat än sitta och se sig omkring av allt det sköna?!

Kram pia

Sjabbig men chic said...

Grattis till dig Sylvia! Vilken härlig matsal ni har. Mysig och ljus!

Kram Lisa

Datt said...

Så koselig du har det i spisestua di!! Herlig! :D
Og forresten: nyyydelig pusekatt du har! <3

Moski said...

Gratulerer med premien. Så flotte bilder og så fint du har gjort det. God søndag kveld.

Marie said...

Vilka underbara vackra interiörbilder...vårliga och ljusa. Får lust att ta hem färgsprakande blommor som kan sprida lite värme i det ännu så kalla vädret. Kram och tack för kommentar hos mig.

ralfefarfars paradis said...

Håper du har hatt en fin helg, jeg synes den har gått så fort;) Det ligger noe til deg inne hos meg -du får hente det hvis du vil;) Ønsker deg en fortsatt fin kveld!

map79 said...

Nydelige bilder du presenterer her!

Takk for hyggelig kommentar, ja, jeg har boka - den har hjulpet veldig tidligere :) bare lei av de samme oppskriftene. Men det som er bra her er at en ser kjapt resultater :)

Seascape said...

Hei Sylvia :-)
Tusen takk for kommentaren.
På min hobbyblogg har jeg nå lagt ut link til Therese som har et lite kurs i å lage englemasker.
Englemasker er lett å forstå og det går fort å lage et slikt sjal.

Lykke til vist du får lyst til å prøve.

Du for et nydelig 3 etasje fat du plukket ut i premie.
De rosene på kopper og krus er helt nydelig.
Du har et meget vakkert hjem, som du kan være stolt av.

Snakkes.
Ønsker deg en fin natt med søte drømmer.
Klemmmmmmmmmmm

pysseltanten said...

Halloj vännen...o GRATTIS till den finfina vinsten...=)))
O vilka fina KOPPAR...=))
En härlig o inspirerande vecka önskar jag dej...=))
Kraamizar Git

Henriette said...

TA EN TITT PÅ SIDEN MIN. DET LIGGER NOE TIL DEG DER:)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ said...

~~Gott nytt 2010!!~~
Hoppas det vart en fin jul o nyår!
Så vackert du har det,,så fint med kakfatet kopparna o rosorna!! Likaså roskransen på skåpet!!
Massor av vintervita kramar
~~Mamma ♥ Millan~~

lavendel mio said...

Hei!
Nydelige bilder!!
Gratulere , så heldig du har vert som har vunnet det flotte fatet.
De rose koppene er så nydelige! Du er så flink til å dekorere rundt deg:)
Klem Hanne

Inspiration i vitt said...

Du är att en riktig turgumma du, grattis till dig. Rosor är väl det mest romantiska man kan tänka sig, vackert hos dig och ditt pyntade kakfat var såå fint.
Kram på dig/Ingela.

HVIT PERLE said...

Hei kjære du:)
Fatet var kjempeflott:)
Ååå så fint du har pyntet:)
Tusen takk for hyggelig helsing frå deg:)
Ønsker deg en fin kveld
Klem Nina

Amy said...

Hei Sylvia- har en liten award til deg på bloggen min om du vil ha det :-))Klem