Thursday, January 7, 2010

måtte ha noen blomster

ja jeg måtte ut å ha blomster i dag,ble hvit hortensia som er grønn ennu,mannen er syk her om dagen,men ikke mye klaging fra han,halsvondt å feber,å øynene svømmer liksom.stakkar.
håper han snart blir bra,men vi koser oss inne,


å ser dere hva jeg har?nettopp til jul fikk jeg denne herlige kalender av Lene ,besøk hennes blogg
HER ,anbefaler den masse,den er full av nydelie bilder å herlige oppskrifter,å denne kalender jeg fikk til jul er noe av det herligste jeg har sett,hun har tatt alle bilder selv å laget den,hun har en utlodning på sin blogg nå,så en av dere kan å vinne samme kalender,hiv dere på.
jeg og Lene ble kjent på bloggen,å plutselig i sommer dukket hun opp min vei flere ganger,vi skulle liksom bli ført sammen vi,å hun er så nydelig en dame,akkurat lik bloggen sin,syntes jeg har kjent henne lenge.tusen takk for gaven Lene og koselige stunder vi har hatt sammen,vi møtes snart igjen...er litt opptatt i januar,men etterpå.....gleder meg...


ja så var det tilbake til blomstene jeg kjøpte idag,ble hvite tulipaner og blå primula med hjem.


jeg er så glad i hvite tulipaner,ja i hvite blomster generelt,elsker dem



nydelig.å hjerte som henger på fikk jeg til jul av svigermor Haldis,
å tror dere ikke det er Lene sin mamma som har laget det,alldeles nydelig,et skikkelig håndarbeide..
kulden fortsettter her,men vi har det varmt inne,blir mest inne om dagen nå å fyrer.
pass på så småfuglene har mat nå,
å igjen må jeg bare få takke for alle hilsner,det varmer i kulda,dere er goe,tusen takk,hver å en hilsen blir mottat med glede.
pass på hverandre i kulda




35 comments:

Tina said...

ja du klarte å lure deg inn i blomsterbutikken i dag, når vi var og handlet :P hehehe
Fine bilder du har i dag da :)
Synes det var koselig med ett innlegg om Bestefar's jente :) For ho er jo det vettu:)

Glad i dere begge:)
Kos Tina

Hilde said...

Så deilig med vårblomster inne nå i kulden! Man må liksom ha noe visuelt å trøste seg med når temperaturen kryper under 20-!
Hyggelig blogg du har!
HIlde

Monica said...

Så fint blomster, så dekorativt med hjerte hengende ned, aldri tenkt den tanken, du er kreativ ;))

God bedring til mannen din, kjedelig å være syk...

Rachel said...

Nydelige blomster du har köpt! Og fin dikt i forje innlägg, är det du som har skrivd det? Det varmer hjertet. Vi fyrer som bare det også her i småland. Kos deg med dine fine blomster vennen,klem fra Rachel!

Hespe said...

Hei på deg!
Nok et flott innlegg fra ditt vakre hjem - elsker stilen din!!

Angående kjøkkeninnredningen min, så fikk jeg den spraylakkert. Det var min gode bror som hjelpte meg. Han har møbelverksted, med lakkrom, så da ble det litt enklere. Litt usikker på om jeg hadde turt å gå igang å male selv. Innredningen fikk først to strøk matt gråfarget vannbasert maling (ble anbefalt å bruke det) og toppet med to strøk matt hvit. Etter at den var blitt malt, "shabbet" jeg selv innregningen ved å pusse slitte områder. Jeg er kjempefornøgd, og angrer ikke et sekund!

I dag har jeg vært og kjøpt meg et lite vitrineskap til kjøkkenet mitt - hvitt og fint - så det matcher fint til øvrig innredning! Må omorganisere litt, så skapet kommer nok ikke helt på plass før til helgen. Blir fint!!!

Ha en fortsatt fin kveld og en flotters helg!

Goklem fra Hildegunn

sologbolig said...

Deilig med litt nye blomster nå etter jul. Flott kalender du har fått også. her er det minus 13 i kveld og ikkje kan eg huska at vi har hatt det så kaldt her på vestlandet. Så nå er det ull fra innerst til ytterst, eg går til jobb hver dag (25 minutter) så eg blir litt kald på nesetippen !! hehe! ha ein fin kveld.

lisje astrid's husblogg said...

Å alltid sååå herlige innlegg:)Smiler når eg er innom deg her:)
God bedring til mannen:)
Har vore innom dei søte jentene dine sine blogger:)Koselige:)
Ønsker deg ein kos kveld i ditt vakre hjem:)
Takk for gode ord frå deg:)Varma i kulda:)
Klem frå Astrid:)

Lilla kullan said...

Underbart med tulpaner. Det måste jag också köpa.
Hoppas mannen mår bättre snart.:-)
Kram Stina

jannes hobbykrok said...

Flotte blomster,jeg må ha noen nye blomster i helgen!Går for hvite jeg og,klassisk og pent!Den er så flott den madonnafiguren på øverste bildet!Hvor er den fra!
Janne

Besta said...

Så fine blomster du hadde kjøpt. Hadde tenkt å kjøpe noen nye da jeg var i butikken men utvalget på Mega var magert i dag...får kjøpe noen til helga:)
Snill mann du har som ikke klager, det må være sjeldent. Håper han snart blir frisk igjen.
Vi "snakkes"
klem fra marilyn

hemma hos lilla mej said...

Vad mycket fint du visar.Underbart med tulpaner.Ha en skön kväll vännen Varmkram Rita ♥

Amy said...

Nydelige blomster og den kalendar ser flott ute..spesielt den første bilde..ikke sikkert jeg tørr å friste meg selv...hehehehe....
Ha en flott kveld- mange varme klemmer fra Amy :-)

Hege`s vakre hjem said...

Hei :o))

Har sett på dem to siste flotte innleggene dine!!
Du har det bare så utrolig flott!!

Du er kjempeflink Sylvia!! Og to flotte jenter har du bilde av..skal ta mej en tur innom bloggene deres oxså en av dagene :o)))

Go bedring til din kjære mann :o))

Ønsker der en riktig go kveld!

Klem Hege

My home is my Castle - by Kari said...

Nydelige blomster :)
Jeg vurderte å kjøpe med meg en hortensia idg, men turte ikke pga kulden.. Men snart så ;)

Klem,Kari

Anonymous said...

Hei Sylvia!

Nydelige hvite tulipaner du har kjøpt idag, og så hyggelig at du likte hjertet da! Det gjorde seg veldig fint på den kreative måten du hadde hengt det.

Jeg var også så heldig å få matkalenderen til Lene i julepresang av henne.

God bedring til mannen i huset hos deg!


Hilsen fra "mamma'n" til Lenemora.

Bestemor Drillo said...

Nydelig innlegg og vakre blomster!

Vi trenger blomster nå i kulda ;)
Ha en fin helg! Klem fra Bestemor Drillo;))

svein`s kone said...

Har du en mann som ikke klager når han er syk?? De tilhører den sjeldene rase vet jeg:):) Blomstene du har kjøpt er noen av mine favoritter også, nydelige! Lenemora er en herlig blogg ja, den jenta virker utrolig herlig. Kuldeklem fra Fredrikstad..

Bossa said...

Hei, hei. Nydelige bilder igjen.... Og nydelige barn og barnebarn du har....Men, så er du jo nydelig selv også da....
Kos deg med blomstene og hils mannen god bedring.
Klem.

ralfefarfars paradis said...

SÅ vakre blomster du har fått i hus...får så lyst på noen friske tulipaner- men jeg er veldig glad i hortensia og primula også- det er bare så dårlig utvalg her på nærbutikken;) Håper mannen din er på bedringens vei- godt dere kan ha det hyggelig inne. Ser ut som en flott kalender, så hyggelig å bli kjent med noen medbloggere på ordentlig! Ønsker deg en fin dag i morgen!

yesheimen said...

Herlig med litt blomster som minner oss om at vi går våren i møte. Enig- hvite blomster er vakkert. Flott kalender du har fått, heldige deg altså, men er sikker på at du fortjener den.
Ja vi er heldige som har varme hus i denne kulda...Brrrr. Jeg husker småfuglene.

Ha en deilig dag Sylvia.
Klem Ann<3

Lenemora said...

Tusen takk for gode ord, Sylvia. Du er alltid så oppmuntrende og god. Glad jeg ble kjent med deg!
Det var virkelig vakkert å henge et slikt hjerte på en tulipan, det har jeg aldri tenkt på før....

Du må ha en fin helg med innslag av gode varme impulser, det gjør seg nå når kulda herjer by og bygd.

Klem fra Lenemora

Balke gård said...

God morgen, Sylvia, ja verden er ikke stor, så morsomt med bloggvenninne og hjerte, da! Stakkars mannen din som er syk, fælt å ha vondt i halsen. Her er det -30,5 nå....Kjørte ungene på skolen, de stod og frøs og venta på drosja, stakkars da jeg kom forbi. Blomster er fint, og å henge på et hjerte e.l. var skikkelig smart, takk for tips! Ønsker deg og dine en varm innekosehelg! Klem, Marianne

atinybitofheaven said...

Vakker som alltid :-) Er så deilig med blomster som frisker opp- man trenger det i denne mørke tiden...

ha en flott dag :-)

Klem

Størhuset said...

Nydelige blomster, må få kjøpt meg litt også. Ble så tomt når julepynten er ryddet bort. Er over 26 grader her så det blir mye inneliv. Ha en fin helg i kulda!

Ruths datter said...

Ja. Du må ikke snakke.Det er så kaldt.Vakkert med hvite blomster hos deg.Fine bilder fra ditt koselige hjem.
Klem

Christine C said...

Så mange flotte bilder!
Det er så koselig å fylle opp med litt friske blomster etter jula...da blir det litt vårstemning selv om kuldegradene er mange på utsiden :)
Ha en fin helg!

Fånga dagen said...

Vi tycker lika du och jag, inget får mig så glad som vita blommor. Hortensian är ju så vacker men faktiskt så är de vita tulpanerna mina favoriter, det ska jag köpa idag. Vad tråkigt med en sjuk man men vi får hoppas det går över snart. Det är väl skönt att kunna mysa inomhus i alla fall.
Ha en jättefin fredag nu du mysiga kvinna med den sköna smaken.
Kramar
Lena

Torilpia said...

Hvite blomster er skikkelig delikat .. og passer så godt inn med det andre du har :o)

Så kan man jo spe på med litt fargerik primula hvis man har lyst .. :o)

Lenemora har en flott blogg :o)

Ha en superduper vinterdag - her begynner det å bli bittelitt disig og temperaturen har gått opp med ni grader siden i går .. deilig :o)

Stor klem :o)

HVIT PERLE said...

Hei kjære du:)
Nydelig innlegg og blomster:)
Du er såå flink å lage til:)
Vakker heim:)
God bedring til mannen:)
Ha ei fin helg
Klem Nina

Louise said...

Så fint med blomster! jag vill önska dig en skön fredagskväll med mycket värme och mys! Kram!

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Så fint du har med all nya blommor, man får en liten aning om vår. Fast jag fryser, inne också. Har varit och handlat, det var jättekallt. Härligt och se dina blommor, då glömmer man kylan lite. Och det var en spännande matkalender du fått, extra kul att hon gjort den själv.
Ha en bra dag min vän
Kramar
AnnaMaria

bodil said...

Hei.Sitter nå når jeg skriver å ser på dine datrer.Virkelig nydelige jenter.De må du hvirkelig være stolte av.Nydelig hvite tulipaner.Er så fint med tulipaner.Skal nå på byen får se om det blir kjøpt en buket til helgen.Ønsker deg en riktig fin Fredag og helg.Klem fra Bodil...

Britt Eva said...

Hei på deg. Koselig blogg du har. Jeg ser du har tatt bilde av en sort dobbel dør hos din venninne Åshild i innlegg den 22.12. Er det lov å spørre om leverandør til denne døra? På forhånd takk.
Hilsen Britt Eva.

MajorogMeg said...

ER det ikke herlig å møte flotte mennesker via blogging?
Nydelige blomster, jeg skal også kjøpe meg hvite tulipaner i dag, gleder meg:)
God bedring til mannen:)
Klem til deg:)

SNOWWHITE-SUSSIE said...

Önskar dig en God fortsättning.. visst är det härligt med nya blommor.. Din hortensia va underbar..kram sussie