Wednesday, January 20, 2010

nøkler a fin gammel årgang

tusen takk for alle hilsner til meg,jeg blir såå glad,å det varmer ekstra når en sliter om dagen,mye hodepine å vondt,ble et lege besøk i går,men jeg henger fortsatt med,tar en dag av gangen.gdt å ha blogg venner,
idag vil jeg vise dere et par nøkler jeg kjøpte før jul,
elsker disse nøklene,de er nok ikke så gamle som de ser ut som,men pytt pytt,

jeg ble så glad når jeg fant dem,de er skikkelig laget.


minner meg litt om nøkler til en gammel kirke eller slott,



de kunne sine saker,de som har laget disse




de henger på vår vegg i gangen





se nederst til venstre her,det er vanlige nøkler,så disse er store,






ønsker alle en hyggelig dag,selv om hode å kropp verker elsker jeg å se hva dere gjør om dagen,masse kreative damer som gjør masse vakkert,de fleste lengter til våren,det gjør jeg å.det snør skikkelig her i dag,så vinter blir nok en stund ennu her sør.







60 comments:

Sjarmerende VINTER said...

Nøkler er vakre og når man begynner å se nærmere er dette små kunstverk.
God bedring kjære bloggvenn.
Stoooor klem fra Hanna

My home is my Castle - by Kari said...

SÅ nydelige de var...
Jeg har og noen " gamle " nøkler og de pynter så fint opp..

God bedring Sylvia. Håper du snart er frisk og rask...

Klem,Kari

HVIT PERLE said...

Vakkre nøkler:)Nydelige bilder:)
God bedring:)
Å tusen takk for koselig helsing frå deg:)
Ha en fin dag
Klem Nina

Rachel said...

Käre venn!
Så trist att du fortsatt ikke er i form. Er du klar med arbeids treningen? Vad er det for jobb du har fått gjöre? Og når jeg ennå har fråge stund vad har du jobbet med tiligere?
Takk for all omtanke du er en engel!
Jeg har også en god fölelse ang jobben så det går nok bra skal du se.
Jeg kjenner med litt bedre nå har tatt meg en liten lur og det var gott. Ja det er synd det ikke finns mer resurser innom skolen til barna som behöver det. Linus har medicin som fungerer bra og han er en veldig snill og go gutt (han har veldig lindrig ADHD) han störste problem har hele tiden värt skolen.Det har värt mange töffe år for oss begge og det gör att så fort det är noe så blir jeg helt utmattet trött (er vel en sorts utbrenthet)
Nökkelene er helt nydelige!
Ha en fin kveld käre du,klem

Bestemor Drillo said...

Så nydelige nøkler! Det var stil over de gamle tingene,men først nå setter vi pris på dem! Lei meg fordi du ikke er bra, men håper det retter seg ! Klemmmm!

MajorogMeg said...

Ah....de var vakker, gamle nøkler med historie:) Artig å ha, flott som pynt.

Håper formen din stiger, ikke gøy å hangle.

Stor klem fra meg:)

Lilla kullan said...

Otroligt vackert.:-) kram Stina

hemma hos lilla mej said...

Vad vackert och underbart.Ha en skön kväll vännen Goa kramen Rita ♥

GroLinda said...

Heisan Søs ;o)
Nå var det "heldigvis", for meg, ikke så mange som hadde skrevet ennå ;o) Så dumt at du verker! Håper du blir bedre når denne mnd er over! Jeg er ikke helt meg selv om dagen heller. Kroppen føles støl og uten krefter. Lengter til sol og varme. Vi var jo så heldige å få en ukes tur til Bulgaria til jul. Vi må reise før juli, og det skal bli deilig!! Gleder meg vilt!!
Alt, utenom lommepenger, er dekket!! Om halvannen uke skal jeg til Evje igjen i 1 uke. Blir godt å få litt input igjen ;o) God bedring snuppa mi! vi snakkes!
Klem fra Søs :o)

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Jobbigt att du har så ont, huvudvärk är inte bra. Jag har migrän så jag vet hur jobbigt det är. Och vilka nycklar du har, vilket fint mönster. Det syns att de är riktigt stora.
Ha en bra kväll
Goaste kramen
AnnaMaria

Tovepia said...

Slike gamle nøkler er direkte vakre! Og i disse tider hvor mange bare drar et kort, så er det ikke mange årene før disse er gull verdt;)
Nydelige bilder!

God bedring til deg, klem;)

Nostalgia said...

Nydelige bilder Sylvia ! Trasig når kroppen verker :-(, ønsker deg masse god bedring.

Klem, Nostalgia

Monica said...

Hei Sylvia.
Så pene nøkkler da, hvor fant du disse??

Og hvordan lager dere de fine bordene på bildene...?? Vil jeg også lære meg :-) Kan hende du har sagt det før, har glemt det...

God bedring til deg, nå er det snart helg..
Klem fra meg og hundene

Torilpia said...

Herlige nøkler .. lekkert å ha sånne til pynt :o)

Håper formen din snart bedrer seg - er ikke godt å slite med hodepine og kroppsvondter.

Ha en fredfull onsdagskveld - klem!

frøken olsens drømmer said...

Ja du har det ;))
kjempe koselig med sånne gamle nøkkler;))
Håper virkelig du snart føler deg bedre ;))

Ruths datter said...

Vakre nøkler. Lurer på hva de har vært brukt til.Alt ble skikkelig laget før i tiden.Vakkert vist fram av deg,Sylvia.Ønsker deg en fin kveld.Håper du har det godt.

Shabbycharm said...

Hallo vennen...ikke bra å höre att du sliter med helsa,ja det er ikke noe göy,vet alt om det du.Men heldigvis er ikke alle dager like mörke.
ta godt hand om deg selv,det trenger du...du er unik vet du;O))

bamseklem bella.

nb: de nöklene var jo bare digg, og så store da gitt...vill ha ...vill ha;O))

Pia said...

Vackert, vackert Sylvia!
Själv har jag över 100st gammla nycklar, stora och små...tycker de är så vackra.

Ha en skön fortsättning på uken!

Kram Pia

Fånga dagen said...

Hej Sylvia!
Det är så skönt att se dina inlägg, jag saknar dem när de inte finns där.
Jag hoppas du blir piggare snart.
Vilka otroliga nycklar du har, jag undrar om du inte har rätt i att de skulle passa till en kyrka eller ett slott, vore kul att veta.
Sen undrar jag hur du gör med dina bilder som är så speciella, använder du ett speciellt program?
Det blir så häftiga effekter av att du gör så där med dem.
Många kramar, jag tänker på dig min vän
Lena

asbjørg said...

Veldig stilige nøkler,pynter fint opp!

Skogland said...

Oi, så store og kjempeflotte nøkler! Har noen gamle nøkler vi også, men ikke tenkt på å bruke de til pynt. Her på Østlandet er det også masse snø! Og mer skal det bli...skikkelig vintervær hvertfall. Bedre det enn mildvær og slapseføre synes jeg. Ungene storkoser seg i snøen :) Håper formen din bedrer seg snart! klem

Bolettes hus said...

Hei Sylvia! Ønsker deg en veldig god bedring!!!

Flotte nøkler! Så dekorative!

Alt godt fra meg til deg!
Klem Kari

bodil said...

Hei.Kjempe fine nøkler.Stabbursnøkkelen oss er omtrent akurat likedan.Kjempe fin til pynt.Ha ei riktig go bedring.Hodepine er ikke godt.Har en del av det selv.Ønsker deg en riktig fin Onsdagskveld.Klem fra Bodil...

Annbritt Schmützer said...

Vilka fina montage du gjort!

annbritt

Hespe said...

Disse nøklene var bare sååå flotte! Har sett noen liknende i en eller annen nettbutikk, men de var nok ikke så store. Hvor har du kjøpt dine???

Ønsker deg en fin kveld videre og en flotters fortsettelse på uken!

Goklem fra Hildegunn

Hespe said...

Sukk - slik er det - får jakte videre :o) Klem igjen

yesheimen said...

Ja sant, stilige nøkler. Tenk at sånn såg de ut i gamledager og jeg husker godt nøklene til "Gammelstua" som vi kalte det. Huset på tunet som var etter bestemor og bestefar. Det står der ennå, nesten sammenrast. Mon tro om nøkkelen finnes. Jeg skal spørre min far.

Ønsker deg riktig god bedring Sylvia, det er så kjipt å være syk. Håper det ikke er noe langvarig.

Ha en fin kveld iallefall:-D
Klem Ann<3

Berit T said...

Nydelig var de, og jeg også er alltid på leit etter nokler.
Fann et helt knippe da jeg var på ferie i sommer, og de henger på hytta.
Håper du er bedre i ryggen, det må være trasig når den ikke vil .
Såg på du hadde slagestativ i vinduet, stilig, kanskje jeg skulle tatt mitt inn også :O) Da tror jeg min mann hadde sagt at nå går det trill rundt for na mor.

Ha en fin kveld visere.
Klem.

Änglarnas hus said...

Så härliga nycklar du har fått tag på!..Hittade en stor gammalnyckel för ett tag sedan och då tänkte jag att jag skulle samla på dessa..har inte hittat några fler..hihi..
Tråkigt att du inte känner dig riktigt kry :(

Ha det gott!
kram Sanne

Mags Romantiska Smycken said...

Hej
Så fina kort du tagit, och satt ihop så fint.
Du har även många fina saker...

Jag ska nu fortsätta runt på din underbara blogg.

Ha det gott
/Maggan

Hilde said...

Håper formen vil bli bedre snart... Nøklene du viser er så vakre - tenk at slik var det før og de smidde de... Ikke som dagens storproduksjon i maskin med laser presisjon... De bærer mye historie i seg disse her!
Takker for hyggelig kommentar på bloggen min også - hyggelig å lese kommentarer fra deg!
HIlde

pysseltanten said...

Halloj Sylvia..=))
Fyy va tråkigt med huvudvärken...hoppas den ger med sej snart....
Meeen...VILKA fina nycklar..=)) Ääälskar gamla nycklar...letar alltid på loppis men brukar inte ha särskild tur....=(
Ha nu det så bra du bara kan, vännen...o ta hand om dej...
Kraaamizar Git

Bossa said...

Kjempefine nøkler da. Mon tro hva de har låst inne når de var i bruk....
Får håpe du blir bedre snart. det er trist når du er syk. Tusen takk for hilsen hos meg. Det så bra ut i underetasjen på mandag, men jeg vet jo ikke resultatet ennå da. I dag har jeg vært hos en diabetiker-lege, og han var veldig fornøyd med meg. Nå er det heldigvis ca. 1 mnd til jeg skal på neste undersøkelser.
Massevis av klemmer fra meg....:O)

Simones Country Home said...

Heia.

Så fine nøkler da, hvor er de kjøpt?

Ikke glem at jeg har utfordret deg da. ;o)

Klem Simone

Vita små hjärtan said...

God morgon Sylvia!
Vilka vackra inspirerande bilder du visar!
Nycklar är ju så charmigt...
Kram Agnetha

ENGLE HJØRNE said...

Å de var kjempefine.Lurer på hvor de er kjøpt Hi HI.Ha en god dag Klem fra Sissel

no47-mia said...

Vackert! Är nått särskillt med gamla nycklar..

Kram Mia

Kreoline said...

Hei S., nydelige nøkler, ønsker deg god bedring. Klem fra Mona.

Sjabbig men chic said...

Tänk att de kunde då göra nycklar förr. Vilka vackra! jag hoppas att knopp och kropp är lite bättre.

Kramis Lisa

Blessedmom's Simple Home said...

If I understand correctly, you haven't been feeling well. I hope you're better. I love your little keys and the heart. They are so pretty.
Blessings,
Marcia

A-mora said...

Nydelige nøkler. Det er sånne jeg har skullet hatt,for nøklene mine roter jeg bort.:))
Morsomt og tenke på at de kanskje har hørt til et slott.
Klem Synnøve

-Ultima-Thule- said...

Herlighet for noen fine nøkler! *ME LIKE* God bedring, håper formen kommer seg etterhvert. *Klem*
-Kamilla-

Louise said...

Vilka vackra saker de kunde göra förr - och för hand dessutom! Härligt! Ha en skön fredag!♥

Beate said...

ååå, de er nydelige!!!

ønsker deg en fin kveld

klem Beate

Anita said...

Hei sann:)
Koselige bilder hos deg :)
Håper formen snart blir bedre, ikke noe godt å gå å ha vondt. God bedring til deg.
Klem Anita

Tant Ulrika said...

Tassar förbi o tipsar om två st tävlingar hos mig som jag tror passar dig..

http://uj76.blogspot.com/2010/01/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_19.html

http://uj76.blogspot.com/2010/01/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart.html

..med chans att vinna presentkort från två underbara inredningsbutiker :)

Kram

Lykkelig som liten.. said...

Hei mamma :)
Kjedelig at du er så sliten om dagene da, men det blir nok snart bedre skal du se :) Det ble ingen oslo tur på meg denne helgen, så da titter vi nok innom en dag iløpet av helgen :) Steffen snakket med bestefar i dag om når han kunnesove hos dere:) Han hadde veldig lyst til det, Stina også tror jeg da, men det ser dere :)
Håper du får en bedre dag i moora.
Glad i deg vettu:)
Klem Tina

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
Det ser ut som vi to er litt i samme båt omdagen, og kanskje er det en trøst at man ikke er alene om å følge seg syk! Takk for oppmuntrende ord hos meg, det varmer! :-) Ang Burleigh-bildet, så kan du bare klikke på det, så der du innlegget jeg har skrevet! Bildet har jeg lånt hos Country Living.

Nøklene her var herlige! Først så så de ikke så store ut, og da minte se meg om gamle husfru-nøkler som hang i husmoras belte! De er veldig dekorative, så det var en artig idé!

Ha en fin helg, vennen, og god bedring!

Klem Cathrine :-)

Ellinor Forsblom said...

Riktigt stora härliga Nycklar, hoppas att du får må bättre
Många Kramar Ellinors Hus

Seascape said...

Det var noen fine nøkler og så store. Lurer på hvilken dør de passer til :-)
Jeg må vist også finne frem mine gamle store nøkler,og ha de til pynt. Jeg syntes nøklene mine var store inn til jeg så dine.
Da ble mine små.
God bedring, håper du snart er pigg igjen.
Ønsker deg en fin helg.
Klemmmmmmm

Joy said...

Hej söta du!
Har en liten överraskning till dig på min blogg...
Hoppas du får en mysig helg! Kramar Joy

Miss Mette said...

Hei Sylvia…
Tusen takk for koselig ord inne hos meg,
setter virkelig stor pris på det ♥ og det går
bare fint ang awarden :o) Flotte de gamle
nøklene du har, og så mange inspirerende
og flotte bilder du har tatt av dem!
God bedring kjære bloggvenninne og ha en
fin helg. Klem fra Mette

Moski said...

For noen flotte og dekorative nøkler.Synd at slike fine detaljer ikke lages lenger når man kjøper noe. Håper dagene dine snart blir bedre. Ikke godt å gå rundt å ha det tungt over lenger tid. God helg!

Kari said...

God morgen, Sylvia! Så koselig med et besøk fra deg på en fin lørdagsmorgen :) Ja, jeg skal titte litt rundt på Finn og se om jeg finner noe brukt :)
Helgen skal tilbringes med hekling i den nye sofaen!
Du får prøve å gjøre dette til en fin helg, smertene til tross. Håper på at det blir bedre etter hvert.
Klem fra Kari

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
Her blir det rolige dager fremover (se bloggen min), men man må jo se positivt på det også!

Hyggelig at du synes bloggen min er passe personling, og at innleggene mine faller i smak! :-)

God helg og klem fra
Cathrine :-)

Anitas Home and Wine said...

Hei

Oppdaget bloggen din via en annen side. Kjempekoselig blogg du har.Legger meg til som følger jeg. Selv er jeg ganske fersk i denne blogg verden - så titt gjerne innom siden min.

god lørdag

hilsen Anita S

Snövita drömmar said...

Hej Sylvia! Så fina bilder du visar!
Har haft mycket sjukdomar här hemma så jag har inte hunnit titta in till dig lika mycket som jag brukar. Men nu är jag här igen!!

Kram på dig!!!

M said...

Såååå fine nøkler, det ønsker jeg meg også....men har ikke funnet til nå.
Ha en fin helg videre!!
Klem,M

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei Sylvia!
Takk for lang og hyggelig melding hos meg! Ja, vi har alle noe å slite med, og det hjelper kanskje å dele det litt mer med andre?

Jeg har ingen erfaring med skliose, men fant en forening som kanskje kan være til hjelp? Se her: http://www.ryggforeningen.no/?pageID=337 Der har de bl.a et forum, ser jeg. Ellers så fant jeg dette stedet: http://www.familienettet.no/

God søndag til deg, vennen,
fra Cathrine :-)

gry said...

Ja fy søren de kunne sitt håndverk de som laget de nøklene.:-) herlig.:-)