Friday, January 1, 2010

nyttårsforsetter.

ja så er vi alt godt inn i den første dagen i 2010, å har lukket 2009. døren over er å lukket,det er inn til vårt soverom,
men nei,vi setter døra litt på gløtt å tar med oss disse ord inn i 2010,for er det noe vi menesker må dele mer enn noen sinne i 2010 så er det kjærlighet og omtanke til hverandre å alle som kommer vår vei,nyttårsforsett.mmm-- tror jeg vil våge meg på disse..forgylle hverdagen mer,bruke det fineste porselen hver dag,sølvtøy å krystall. å ta vare på alle i min vei.
ta tak i alt positivt,ikke tenke negativt,gjøre som jeg vil,ja som kardemome loven sier.
du skal ikke plage andre.
du skal være grei og snill.
og ellers kan du gjøre som du vil.

litt rart nyttårs løfte?sikkert,men med livserfaring så skjønner en hva som er viktigst,
å det er alle folk i verden.å du og akkurat du å..så ta vare på hverandre mens vi er her,del hyggelige ting,ikke vær redd å si til en venn,en ektemann,barn eller andre på din vei,jeg er glad i deg,
ta vare på hverandre og forgyll hverdagen hver dag..
det er mine fortsett eller ønsker for 2010


76 comments:

Anitas hus said...

Ja, Kardemommeloven er enkel og fin lov. Jeg synes absolutt at vi bør følge den.
Har noen nyttårforsetter jeg også, men velger å vente til mandag med noen av de;) Pleier vanligvis ikke å ha nyttårsforsetter, men tenkte å prøve ut ett par i år.
Nydelige bilder fra hjemmet ditt, du har det jo sååå lekkert!
Klem, Anita:O)

asbjørg said...

Ja,Kardemommeloven er ikke den dummeste loven.
Alltid spennende med et nytt,ubrukt år,vi får prøve å fylle det med positivitet og gode gjerninger!

Tovepia said...

Nydelige ønsker for året og så viktige!!
Ha ei riktig koselig fredagskveld og klem fra meg;)

Troen og Haapet said...

Så fine ord i starten på det nye året! Kardemommelov-plakaten har vi festet på kjøleskapet, og den er genial!
Vil få ønske deg og dine et riktig fint 2010!
Klem

My home is my Castle - by Kari said...

Herlige ønsker for det nye året og de kan jeg slenge meg på ;)

Ha en fin dag videre min venn :)
Klem,Kari

Rachel said...

Veldig kloke ord det där Silvia og jeg er helt enig med deg, verden behöver mer kärlighet. Så nå sender jeg en klem til deg og sier att jeg er glad i deg selv om jeg ikke har mött deg! Kos Rachel

frøken olsens drømmer said...

Må BARE SPØRRE ER DET SILJES SITT KAMERA?
DISSE BILDENE VAR JO BARE SÅ FINE SYLVIA !
GOD START PÅ DET NYE ÅRET!
PS MEL JEG FIKK,HE HE -DEN VAR
BRA ;))

Besta said...

Syntes det var nydelige tanker å starte det nye året med:)
Ha en fortsatt god dag,
klem fra marilyn

irene said...

Hej Sylvia

Det var såååå bra det du skrev! Jeg håller med!
Gott nytt år till dej, och tack för alle fine komentarer under 2009!

Du er veldig bra på å spre kjerlighet till andre! Fortsett med det!

Klem Irene

Hulda said...

Har sittet og beundret soverommet ditt. Virkelig nydelig. Så mange lekre møbler og ting. Likte kjøkkenet også, som du viser bilde fra her. Virkelig et flott hus du har. :)

hemma hos lilla mej said...

Fina bilder du visar.Önskar dej en god fortsättning på 2010.Känner på mej att det kommer bli ett kanonår!!!!Ha en skön kväll vännen jättekram Rita.

frøken olsens drømmer said...

Det har jeg,vet du ;))
Ja tenk nå begynner vi å ta ned pyntenmen he he ,til jul igjen er det på ann igjen og med like stoor glede ;))
Skulle vært en tur i butikken og tellt litt...men gidder ikke ;))
koser meg inne med en stoor konfekt eske ,nam nam,he he -det er ikke mandag ennå....
men merker på magen at den står mer og mer ut ;)
så det er heldighvis noen mnd til våren ;))
Du tar VELDIG fine bilder,sylvia ,jeg kan se stor forskjell fra du begynte ;)))

ENGLE HJØRNE said...

Hei Hei
Nydelige ord,du er go til¨å skrive.Godt Nyttår.Klem fra Sissel.

GroLinda said...

Så sant, så sant søs :o)
Det er ord å ta med seg på veien inn i det nye året!
Nå er mamma mye bedre, så vi kan kanskje finne en dag snart å komme en tur??? Hun er så kry nå :o) for alt går så bra. I slutten av mnd eller noe før? Håper dere hadde en fin feiring igår :o)
Tusen takk for koselig hilsen på tlf og bloggen.
Stor klem fra Gro :o)
P.S. Leste nyttårsforsettene til Silje ;o) de var fine.

sologbolig said...

Flotte og viktige nyttårsforsetter du har. Det er godt dersom mange tenker slik. Kardemommeloven er ei fin lov, hadde eit skilt av den ein gang ....lurer på kor det er ? Nydelige bilder som vanlig. Ha ein fin fredag i det nye året.Klem.

essemia said...

Fin vers. Och ett fint hem har du.
Hoppas ditt nya år börjat bra.
Kram Elzie

atinybitofheaven said...

Så sant så sant :-) Godt nyttår til deg og dine :-)

Ha en flott kveld videre :-)

Klemmer

MajorogMeg said...

Godt skrevet Sylvia, alt sammen. Tror det er viktig og forgylle hverdagene, glede seg over små ting. Ta vare på hverandre er kjempeviktig, gi små ord. Det skal ikke så mye til heller.
Ser fram til å blogge med deg i 2010.
Klem fra meg:)

En mors verden said...

Heisann!
Bloggen din er veldig fin og inspirerende å følge, og jeg gleder meg til å følge den i 2010!
Godt nytt år, hilsen Ellen:)

Frøydis said...

Kopierer den der :-))

Kos deg videre i kveld, mens jeg pleier mitt syke legeme ;-))

Klem, Frøydis

Ruths datter said...

Så fint du skriver om viktige ting i livet.Enig med deg at en ikke må være redd for å si noe bra til folk rundt seg.Vakre bilder du viser i dag også. jeg har klikket på bildene og bare nytt de.
Klem

lavendel mio said...

Helt enig!!
Ønsker deg et nydelig nytt år,klem Hanne

Hanna said...

Hej!
Så mycket fint.
God fortsättning.
Kram
Hanna

ELIN´S SHABBY ROMANTIC said...

Hej gulliga Sylvia,
vilka bilder på ditt hem, så ljuvligt, så vackert, att jag blir alldeles betagen, att jag skulle vilja hoppa in i bilderna för att få se mer utav ditt hem! Jag önskar dig en God fortsättning på det nya året med många lyckönskningar!

Kramar Elin.

Magny said...

fiiiint...
riktig godt nytt år..

magny

pysseltanten said...

Vilken fin lag...=)))
Den anammar jag på direkten...=))
Ha nu en häärlig fortsättning på 2010...o ta väl hand om dej o de dina...
Kraamizar Git

Ellinor Forsblom said...

Så bra du skrev de tar nog vi alla till oss,åå dina fina bilder i ditt hem de är bara sååå Mysiga man får så mycket inspiration.
Många Kramar Ellinors Hus

Bolettes hus said...

Å ååå så mange nydelige og dode ord du skrver, Sylvia! Takk... De trengte jeg nå! Ønsker deg et veldig godt nytt år! og TUSEN TAKK for alle kjempekoselige kommentarer fra deg i 2009:-)

Go´klem fra Kari

Bossa said...

Er med på Kardemomme-loven ja. Ellers tror jeg at jeg kommer til å leve stort sett som jeg har gjort i 2009. prøver å være så snill som mulig mot de jeg møter på veien min.
Ha et nydelig 2010.
Klem.

Villmarkstausa said...

Godt nyttår til deg med den vakre bloggen;-))
Her kommer jeg til å hente litt inspirasjon!

Klem fra Ingun

Cosmos said...

Godt nytt år til deg:-) og jammen enig med deg.. viktig å vite hva som virkelig er viktig her i livet..
Sees om ikke lenge..

Monica said...

Det var gode forsetter...
Om man klarer holde de får man et lykkelig liv :-)

Anonymous said...

Liker kardemommeloven jeg.. hadde bare alle husket på den!

Godt Nytt År, Sylvia.. klem fra mæ

Balke gård said...

Å, så gode ord å starte dagen med Sylvia, er så vitkig det du skriver!!! Ønsker deg et fint år videre og meg gleder du alltid med dine hyggelige kommentarer, så tusen takk! Klem, MArianne

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Önskar dig ett lyckligt och fint 2010, vi har mycket spännande framför oss.
Ha en toppendag vännen
Kramar
AnnaMaria

Anita Cecilie said...

Det er så sant så sant det du sier. Flotte bilder fra hus og hjem.

gry said...

Hej og godt nytt år.:-) Jeg tror jeg lever opp til kardemommeloven.:-) Prøver så godt jeg kan i alle fall.:-)

Ja fy søren vi har hatt det kaldt noen dager..men heldigvis bedre nå.:-) Og nyttårsaften var som bestilt..Jeg sa først, jeg går ikke ut...det er for kaldt men i takt med at klokken nærmet seg 24 ble det mildere og mildere.:-) Så selv jeg våget meg ut.:-) tjhii..

kos deg..I dag er det litt tour de ski her.:-) Klem Gry

Hege`s vakre hjem said...

Go dag...

Hei Sylvia...tuuusen takk for koselig hilsen inn på min blogg! De varmer godt...og du virker som en go og varm person!! :o) Du har de sååå flott...og masse fine flotte skatter!! Jeg ønsker dej oxså en riktig go helg videre :o))

Nyttårsklem fra Hege :o)))

Huset vid ån said...

God Fortsättning på det nya året! så vackra bilder, ser ut som våren flyttat in till dig! såå fint! ha en fortsatt trevlig nyårshelg! Kram Therese

Kari said...

Hei Sylvia!
Det var veldig fine ord, og et flott forsett! Det er så viktig å sett pris på menneskene rundt seg og være positiv, og å sette pris på de små gledene i livet :)

Fånga dagen said...

Som alltid så kommer du med fina och genomtänkta ord.
Det är helt rätt man måste tänka positivt för att dra till sig de bra energierna.
Har du tänkt på att för varje gång man ger en annan människa en positiv kommentar eller ett leende så får man tiofalt tillbaka.
2010 ska absolut bli ett år av positivt tänkande.
Kram Lena

Inspiration i vitt said...

hej Sylvia, vad du är en klok kvinna. javisst kan vi göra livet enklare och mer gladare. vi kan vara mer omtänksamma och ta tillvara på allt underbart, se livet som en skola där man lär sig att få det bra.
Hoppas att ditt år blir bra.
Kram på dig/Ingela.

yesheimen said...

Flott skrevet, veldig sant det du sier. Vi får røve å leve etter det, selv om det ikke alltid er like lett. Ser frem til 2010 som herlig år på alle mulig måter, og ikke minst alle bloggvenner og alt dette flotte og inspirerende det fører med seg.
Ønsker deg en riktig god helg i dette nye året.

Klem Ann<3

Stine ♥ said...

Hei Sylvia!
Takk for fine ord! Dette er viktig for alle å ta med seg inn i det nye året.

Ønsker deg og dine alt godt for det nye året!
Klem fra Stine

no47-mia said...

Hej!
snubblade in här.. och wow!! VAD mysigt du har det..å vilket läge..
Man slutar aldrig förvånas..
Kloka ord fick vi ta del av med..

Tack och kram
Mia

det hvite hjerte said...

Godt Nytt År,
herlige bilder på bloggen din :)
klem

-Ultima-Thule- said...

Flotte bilder du viser fra ditt hjem!!! Jeg tror det er viktig at vi husker på de små ting i livet, koser oss med det vi har og nyter hverdagene. *Klem* -Kamilla-

bodil said...

Hei.Virkelig nydelige ord.Prøver det som jeg kan å følge dem.Ønsker deg ei riktig fin helg i det nye året.Klem fra Bodil...Takk for veldig hyggelige hilsner i bloggen min.Det varmer...

bodil said...
This comment has been removed by the author.
gry said...

Fine bilder også i det forrige innlegget ditt..-) JODA deilig å rydde vekk jula også...snart skal perlagoniaene i boden frem i lyset..da våres det litt.:-)

Lenemora said...

Kjære Sylvia, for noen nydelige bilder! Veldig vakkert det siste bilde med frukten foran. Bildet fra Arendal i innlegget før, var jo et premiebilde!
Jeg er så glad jeg ble kjent med deg gjennom bloggen, takk for alle koselige innlegg og all kontakt i 2009.
Nå ligger et helt nytt og ubrukt år klart foran, spennende og godt!

Klem fra Lenemora

Miss Mette said...

Du har så rett, så rett ♥ ♥ ♥ man må bli flinkere til å bry seg - og ta vare på hverandre… viktig å gi kjærlighet, motivasjon, skryt, være omtenksom - rett og slett å bry seg ♥ ♥ ♥ og jeg syns du har et fantastisk nyttårsløfte :o) Nydelig soverommet ditt er og flotte dobbeltdører… og fantastisk kjøkken. Ser så mye utrolig flotte ting og pynt du har. Liker stilen din veldig godt. Ønsker deg en strålende kveld videre, sender deg en varm klem til deg for alle koselige kommentarer hos meg ♥ ♥ ♥ det varmer :o) Klem fra Mette

Anna-Lena, Drömmar av silver said...

Hej Sylvia!

Vilka vackra bilder och vilka vackra ord! Ja, det gäller att ta vara på och vara rädd om när och kär.

Önskar dig en god fortsättning på det nya året.

Kramar Anna-Lena♥

lisje astrid's husblogg said...

Heisann gode deg:)
Ja,kardemommelova er ei kjempe fin og god lov:)
Herlig innlegg:)
Du har eit såååå FANTASTISK flott hjem:)Så mange detaljar:)Å du er kjempe flink:)
Vakre hjem bør kontaktast for å få ei reportasje hos deg:)Eller Bolig pluss...
Tusen takk for helsing frå deg:)
Nattaklem frå Astrid:)

Henriette said...

åå, jeg kunne ikke vært mere enig enn deg! Jeg tenkte så veldig over det på julaften når jeg satt med alle menneskene som jeg er mest glad i. Man må bli flinkere til å ta vare på hverandre og til å ta vare på hverdagen! Ikke vente hele tiden på noe som er bedre!!:)

Tusen takk for at du alltid legger igjen så koselige innlegg og kommentarer!

Du har et NYDELIG hjem:)
Stor klem fra Henriette

Hjemmekjær said...

Kloke-gode ord i ditt innlegg!! Så sant, så sant.....!

Du og du, dobble glassdører inn til soverom!! Vil gjerne ha...;)Lekkert!

KATE said...

Du har det skikkelig koselig altså.
Klem
( nå må jeg vist få kommet meg i seng, er egentlig A menneske)

Cathrines Kreative Hjørne said...

Nei, man trenger ikke ha de store nytttårsforsettene, men heller små, og kanskje de viktigste? Kanksje det er de små tingene som viser seg å være store? Det å få dem rundt seg til å føle seg verdsatt, satt pris på, tror jeg er en sånn"liten" ting. Jeg samler på de små tingene jeg, så blir jeg lettere lykkelig! :-)

Et kjempefint nytt år ønskes deg, vennen!

Klem Cathrine :-)

Huset vid ån said...

Kikar in o önskar dig en trevlig o vacker vinterdag! Kram Therese

Sjabbig men chic said...

Alldeles riktigt Sylvia! Vi ska vara snälla mot varandra. Men du, om det är någon som är helt för jäklig då är det inte säkert att jag är så¨god. Jag hoppas att du tycker om mig ändå;)
Jättefint sovrum och underbar dörr!

Kram lisa

Gunnemor said...

Godt nyttår til deg. Koselig hus du har, og mange fine detaljer. Kardemommeloven er grei å ha og den passer mye bedre enn Janteloven i allefall. Det å ha omtanke og omsorg for hverandre, er vel noe vi burde bli flinkere til alle sammen. En fin dag og en god uke til deg.

Lilla kullan said...

Så fint du har det du söta.:-) Kram

Pia said...

De där orden du har ovan sängen skall jag kopiera, om du tillåter!?
Vacker dikt, också!

Men nu är det så, att när jag ser på ditt hem, vill jag spränga mitt hem upp i luften!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det är så obeskrivligt vackert hos dig, att man kan ju inte ens bli inspirerad, utan deprimerad - på sitt eget;)

Skämt åsido! Det är hääärligt att titta runt hos dig!

Kraam Pia

Tezz said...

God fortsättning på det nya året! Ser fram emot många fler besök här under 2010 för att läsa och titta på dina fina bilder.

Tezz - Inredningsbloggen

Viveka i Bläckhornet said...

Åh du goa sylvia!
Så fina ord du skriver. Hoppas att vi alla tar de med oss in i nya året.

Vilka vackra dörrar du har till sovrummet. Ja hela ditt hus verkar ju som en dröm.

Kramar i massor till dig min vän

Viveka

Magny said...

ja så sant...
og så nyyydleige bilder,- dere har bare et fantastisk hjem...
go klem og riktig godt nytt år...

alvens kreative hjørne said...

Hei :-)

Det var ett flott nyttårs løfte synes jeg :-) Så vakkert med dobbelt dør inn til soverommet deres :-) Alt du har vist av huset ditt ser helt utrolig vakkert ut :-) elsker din antiminimalisme :-)

Ha en flott ny uke :-)


Klemmer ifra meg

ralfefarfars paradis said...

Ja dette var et flott nyttårsforsett- vi har akkurat vært på juletrefest på sykehjemmet her- det er så fint at julen ikke bare trenger være for barna- de gamle synes også det er gøy med nissen;) Soverommet ditt er jo bare såå fint- skikkelig romantisk;) Ønsker deg en fin kveld!

Blessedmom's Simple Home said...

Happy New Year to you dear Sylvia.
Blessings,
Marcia

Jeanette said...

Nydelige bilder!!
Har en ting til deg inne på bloggen min.
Klem J.

Linda said...

Hei hei Sylvia, jeg er innom deg for å fortelle at du vant øredobbene i min giveaway ;O)
Send eg fult navn og adresse så kommer pakken i posten om noen dager.
Vil gjerne takke deg for hyggelige kommentarer, setter stor pris på det!
Jeg er glad jeg har funnet din nydelige blogg!
Gleder meg til å følge deg også i 2010!

Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år!
Klem fra Linda

Nostalgia said...

Godt nytt år Sylvia !

Wow så nydelige bilder ! så vakkert hos deg.
Ja nyttårsforsetter trenger vi alle sammen og vi kan godt starte med kardemommeloven :-)
Ønsker deg en fiin uke :-)
Klem, Nostalgia

Berit T said...

Sanne ord dette Sylvia, vi må bli flinkere å si: Jeg er glad i deg!
Fem små ord som betyr så enorm mye, og de viktigste ordene i verden.

Nydelige bilder, som alltid!
Og såg på den smijernkappen du har, hvor har du fått kjøpt den?

Ha en fin ny uke.
Klem.

Ingrid said...

Så alldeles nydelige bilder fra hjemmet ditt! Du har det sååå fint! :)

OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Skal si du har valgt noen kloke ord der ja. Vakkert hjem du har!
Flott nytt år til deg også:)

Inka said...

Hej, Sylvia och en trevlig fortsättning på det nya året önskar jag dig och din familj!

Jag har inte varit ute på bloggarna på ett tag, men jag kollade igenom alla dina inlägg och jag säger bara..............HERREGUUUUUUUUUD, vad fint du har det. Du är heeeeeelt suverän. Du har så fint hemma att det sticker i ögonen. Kan man verkligen ha så fint??? Ja, det kan man...om man är lika duktig som du vännen. Jag är så avundsjuk, ja, på ett positivt sätt alltså. Du är bara bäst. Jag ha sagt det förut men jag måste bara säga det igen, Du ger mig så mycket inspiration och glädje med dina vackra bilder och kreationer. Du har öga för allt fint. Goa du! Tack för att du förgyller hela min tillvaro och min vita värld.


Största bamsekramen till dig från


Inka