Monday, February 1, 2010

1 februar

ja så er vi i februar,sola skinner å det er vakkert ute,bilde er fra stue bord,vakker engel foran vårblomster,
se å skjønt den hviler,venter på vår,

har å fylt vår store glass klokke med gamle salmebøker fra 1847,lys å lerkekongler


nostalgisk og vakkert,akkurat sånn jeg liker



i går søndag,herjet det et voldsomt snøvær her i sør i landet,akkurat som om januar ikke ville gi slipp,men holdt seg fast.




sååå masse snø ble det,dette er fra under etasjen,på bakke nivå,tatt idag i sola,men se til venstre.
ja nettopp,massasjebad,står på hele året,bare å hoppe i,balsam for kropp å sjel i kulda.





å da er det deilig å komme inn etter bad ,til fyr i peisen,det er -14 ute.brrr.






heheh..sånn så det ut da jeg lukket opp døra igår.hjelp...ganske mye,men snøen var lett,så vi fikk en sti der etterhvert..må å vise dere på bilde under,tatt ut av et lite stue vindu,dere ser en nedsnødd båt på venstre side på toppen a taket.men........







men se ned til venstre,det er faktisk en båt!!ja nettopp..kan du se den??
en som er blitt glemt på sjøen,en jolle,ikke lett å se under all snø,
jeg er spent om den starter for eier til våren.
jeg har en GIVE AWAY gående frem til 21 februar,meld dere på under her om du ikke har gjort det.
ønsker alle fin februar dag.








57 comments:

Hilde said...

Så mye snø dere har fått - her har det kun kommet noen få fjon siden jul! Skjønn engel som ligger å venter på våren! 60 DAGER til vi skriver første vårmåneden nå...
Hilde

Bestemor Drillo said...

Hei på deg Sylvia!
Så mye vakkert du viser oss !
Våren har ikke kommet til deg heller ser det ut til;) Her er det
minus 15 gr. nå så det er ikke akkurat noen hetebølge, men den kommer nok! Klem fra meg;)

Kari said...

Du er så flink! Alt hendene dine kreerer blir så vakkert, så vakkert ... nydelig oppsett under glassklokken. Engelen var jo kjempesøt da :)
Men herlighet så mye snø dere har!! Det er vakkert, men nå vil vi ha vår :) (kanskje litt i tidligste laget å vente på våren?)
Ha en skjønn uke, Sylvia :)
Klem fra Kari

Bossa said...

Hei min venn. Nydeligste engel jeg har sett!!! Hvor har du kjøpt den? Om du vil si det da..... Nydelig det andre også, men denne falt jeg nesegrus for.
Ha en vakker uke. Klem :O)

Datt said...

Hooooi, for et snøfall!! Vil for all del ikke bytte med deg! Her er det kalt, men i det minste lite snø! Aller helst vil jeg ha vår da... :P

My home is my Castle - by Kari said...

Nyydelige bilder..
ja igår kom det mye snø !! Må si jeg er lei nå.. Er gressenke for tiden og må gjøre alt selv haha ;)

Ha en fin dag min venn..
Klem,Kari

Seascape said...

Hei på deg Sylvi :-)

Herlighet for en nydelig engel.
Har sett mange fine utgaver av engler, men denne var virkelig vakker der den sover på englevingene sine.

Vi har også mye snø og det snør ute nå. Det snør så tett at jeg kan ikke se ned til sjøen.

Ønsker deg en herlig uke.
Stor klem fra Rigmor~~Seascape~~

Hilde Heimdal said...

Heisann du har vunnet inne hos meg ;)))

Snövita drömmar said...

Men oj vad med snö ni fått!!!!!
Då är det härligt att ta in vår blommorna så får man lite försmak på vad som komma skall.

Kram på dig Sylvia!
/Catrin

hemma hos lilla mej said...

Jisses vad snö ni har !!!!!Mysiga bilder härligt att ta en våriga blommor.Blir lite vår inne.Ha en skön måndag varmkram Rita ♥

Fånga dagen said...

Hej Sylvia!
Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga till dig. Du har tagit så vackra bilder att det alldeles tar andan ur mig. Så otroligt mycket snö ni har. Men jag blev ännu mer imponerad av badet, har du allt?
Ta sig ett bad i det fria och sen in och sätta sig framför en tänd brasa, kan det bli bättre?
Och alla dina saker sen, glasklockan och ängeln, nej du tar helt andan ur mig.
Ha det så gott
Kram Lena

Hege`s Cute N Cool Blogg said...

Hei

Nydelig den klokka also med salmebøker og lys og kongler !!! helt herlig du er flink :o)

Klem Hege

På landet said...

Den englen var bare skjønn, jeg er så svak for engler.
Her har det å kommet masse snø, akuratt som vi ikke hadde nok.. Nå håper jeg bare at sommeren blir like bra som vinteren har (er) vært.

Ha en fin uke.

atinybitofheaven said...

Nydelige bilder- missuner dere ikke den snøen må jeg innrømme ;-) Skulle gjerne sovet helt til våren slik som engelen din jeg også :-)

ha en vakker dag :-) klemmer

GroLinda said...

Hei snuppa :o)
Det er like mye snø hjemme hos oss. Og her på Evje. Det var - 24 grader da vi gikk morgenturen kl. 07.30!!! Brrr...det var kaldt det!! Vi var hvitrimede i og rundt ansiktet alle sammen ;o) Idag skal vi i det varme bassenget og DET gleder jeg meg til! Har du mulighet for å kjøpe en sånn engel til meg??? Så kunne jeg bare kommet innom på fredag når vi reiser herfra??? Den er såååå skjønn! Håper du kan ;o)

Klem fra søs :o)

lisje astrid's husblogg said...

Same veret som her!Vi starta februar med spysjuke!KLESVASK,gulvvask og lufting av soverom...
Såååå vakre bilder av heimen dykkar!
Den store madonnaen er rååååå lekker!
Ønsker deg ein flotte dag vidare:)
Klem frå Astrid:)

Synnøve said...

Nydelige bilder,som vanlig.
Her er det sprett kaldt og mye snø.
Kjempefin glassklokke du har med mye fint inni.

Ha en fin dag på sørlandet.
Hilsen fra Trøndelag

Lenemora said...

Nydelig stilleben, helt skjønt!
Og engelen var også så utrolig vakker.
Har vært et fantastisk deilig vær idag, selv om det er kaldt, nydelig lys og stemning synes jeg.

Morsomt å se inngangspartiet, ikke lett å komme seg ut av huset hos dere igår, nei....utrolig hvor mye sne som kan komme på en gang her i sør!

Ha en fin mandag!

Klem Lenemora

Torilpia said...

Jammen var det mye hvitt her ja .. snø snø snø .. enda godt det har blitt februar - det er vel den siste vintermåneden vel .. :o)

Nydelige bilder - herlig engel som hviler foran de vårblomstene.

Ha ei kjempefin ny uke, en flott februar og en god klem fra meg!!

Pia said...

Lerkekongler? Tur att jag har min ordbok; lärkträds kottar!

Väldigt vackert arrangemang! Otroligt vackra bilder!!!

Snö har vi inte haft så här mycket på år och dar, som vi har.

Snö skall det vara på vintern, men hoppas att vintern så småningom tar slut!

Klem Pia

Beth said...

Nydelige vinter bilder du viser oss i dag...
Den portalen din skulle jeg MER enn gjrne hatt, den et såå flott!

Ruths datter said...

Så masse fint du har rundt deg.Tenk å ha boblebad da.Håper du nyter det ofte.Flott eiendom dere har.Her snør det som bare det i dag.Laver ned.Uffja det er mye å spa vekk.
God mandagskveld til deg

Lykkeliten said...

Hei Sylvia!

Nå er det lenge siden jeg har vært på en skikkelig bloggrunde og besøkt alle mine bloggvenner. Savnet har vært der, men tiden strekker ikke alltid til dessverre.
Ser ut til at det er like mye snø hos dere som hos oss på østlandet, og med den kulda vi har fått blir den nok liggende her i alle fall.

Må si den engelen på første bilde i dag var herlig ;-)

Stor klem fra lykkeliten

Simones Country Home said...

Hei på deg.

Så fine og koselige bilder da. Å så koselig med jacuzzi ute da. ;o)

Ha en knall dag.

Klem fra meg

Anitas Home and Wine said...

så søt en engel du har.. ser du har samme vinterstemning som her hos oss - håper ikke det kommer mer snø nå - men det gjør det jo helt sikkert - kunne den bare komme ferdig måket..
god kveld
klem Anita S

Sjabbig men chic said...

Vad härligt med massagebad! Och vad härligt med en bild med solsken. Här är det minus 33 grader idag. Inte direkt badväder då;)

Kramis Lisa

MajorogMeg said...

Du viser mye flott Sylvia:) Kjempefin engel. Men så mye snø dere har:) Mengder må jeg si...vi har stort sett is..og kald kuling!!
Give away? Der må jeg hive meg på:)
Nyt februars 1.kveld, klem fra meg:)

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Jösses så mycket snö ni har, tror det är mer än här. Din ängel sover gott genom hela februari, så söt han är. Härligt med spisen också.
Må så gott vännen
Kramar
AnnaMaria

ralfefarfars paradis said...

Så vskker engel...ja februar blir en spesiell måned for oss- alltid- mange minner som kommer nå..vakre bilder her inne hos deg- vinteren er vakker- men nå er jeg litt lei;) Ønsker deg en fin kveld!

Daisys home said...

Her inne var det jo så masse fint å se.Nydelige bilder du viser,fant deg via synnøves heim.Den hvite engelen var bare så skjønn.Ha en fin kveld,klem Sissel

MinLilleInteriøHule said...

så fint.likte osteklokka di og pynten i den kjempe godt.
hvor har du fått tak i lysklypa di?
kan ikke sette ansikt på damen du spør om oppi hessdalen.men vet sikkert hvem det er.er du kjent her oppe?klem

lavendel mio said...

For en nydelig engel!!
Og den glassklokken med vakre ting var også veldig lekker:)
Ja, kulden må vi vel slite med enda en stund, har heldigvis mye ved, så fryse skal jeg ikke:)
Ønsker deg en fin uke,klem Hanne

Besta said...

Du har så mange flotte detaljer på interiør bildene dine. Veldig inspirerende.
Ha er det snøstorm IGJEN...godt at jeg har planen innendørs i dag.
ha en fin dag du også.
klem fra marilyn

Nina said...

Hej goa Sylvia
Tack för alla rara kommentarer hos mig.
Jösses vad mycket snö ni har.
Vi har fått också ovanligt mycket snö här i göteborg. Kul... men nu vill vi gärna ha vår och sol :O)
Ha det bra
Kram på dig Sylvia

Viveka i Bläckhornet said...

Hej vännen!

Ojj så mycket snö ni har ser jag. Lika mycket här. Visst blir man less?

Men tur du har en kamin att elda i. Det är en stor mysfaktor såna här årstider.

Såååå fin den stora glaskykatn är med fatet i fattigmanssilver. Supersnyggt!

Ha det gott

Kram Viveka

frøken olsens drømmer said...

HE HE,JA SNØ SNØ GÅ DIN VEI ..MÅTTE LE AV DIN GODE POSETIVE MÅTE Å VÆRE PÅ MIN VENN,ANG KOMMENTAREN HOS MEG ;))
STILLE HER HOS MEG I DAG,GLEDER MEG IGRUNN TIL Å KOMME HJEM ;))
HA EN GOD KVELDDEG OG FAMILIEN,SNILLE VAKRE SYLVIA ;))

Balke gård said...

Å du er da så god, tusen takk! Jeg elsker kommentarene fra deg, takk!!!! Vet ikke om jeg er tøff, eller sprø:-) Men nå må jeg jo stå på, hehe!... Går ganske så bra til nå ihvertfall, kan vel ikke gjøre annet:-))

Så flotte bilder, nå snør det her også, vakkert! Skal melde meg på give awayen din, og husk, jeg setter sånn pris på deg, Sylvia!!! Stor klem, Tårnfrid:-)) som ikke rekker å skrive så mange kommentarer rundt om dessverre...

bodil said...

Hei.Du har det kjempe koselig og fint.Mye snø har dere også.Ja i år har det vært gammeldags vinter åver hele Norge med snø og kulde.Enig deilig å komme inn og fyre på peisen og kose oss.Ha en kjempe fin Tirsdagskveld.Klem fra Bodil

bodil said...

Hei.Du har det så koselig og fint.Er mye snø til dere også ser jeg.Koselig da å kunne sitte inne og fyre på peisen og kose seg.Så får vi tenke på dem stakkars som må være ute og må ligge ut i kulden.Bar jeg kunne ha hjelp dem.Ha en kjempe fin Tirsdagskveld.Klem fra Bodil...

bodil said...

Hei Dette er en prøve.Kommer ikke inn med kommentar.Bodil

Magny said...

deilige libne snøbilder og vakre ineteriørbilder! så mye vakkert under glassklokka di!

idag var det rene påskestemningen her, sola varma godt i ryggen da eg var på tur, fuglene sang og alt var så skjønnt!
men så blir det så fryktelig kaldt til natta igjen...
ha en fin kveld¨¨*

magny

Rachel said...

Käre gode venn vilken nydelig engel! Tusen takk for alle fine komentarer jeg får av deg, jeg blir så glad :o)
Og du det er klart vi må treffes noen gang det kommer til og bli kjempe koselig. Om du får lyst på en tur hit til sverige så er du alltid velkommen skal du vite. Stor varm klem til deg i snön.

Uttan said...

Ja mer och mer snö får vi här också.
Ja nu får ju även jag njuta av värmen från en brasa och det är så underbart skönt.
Så fint Du har i ditt hem jag njuter av Dina bilder.

Sköt om Dej!
Kram!

Blessedmom's Simple Home said...

The snow photos are beautiful, but I guess you might be getting tired of all the snow by now. I loved the idea of putting the old hymn books under the cloche. I have several of those old books too.
Blessings,
Marcia

Hulda said...

Koselig hos deg. Falt for bildet med kurvstolen ved siden av peisen.Virkelig lekkert. :) Flott var også den glassklokka. :)

no47-mia said...

Heej Sylvia!
Jaa, nu ÄR det mycket snö! Den vill ente ge med sig.. Kommer bara mer och mer hela tiden.. Men, vad härligt att kunna sitta inne och mysa med den sprakande brasan i denna så romantiskt mysiga miljö du skaffat dig där hemma. Såå fint ängeln vilar och väntar på våren ja..

Kram på dig!
Mia

Hanna said...

Fina bilder.
Kram
Hanna

Ellen - Charmerende gjenbruk said...

Jeg ser at det er mye snø hos deg også Sylvia, men du viser jo også så fine vårlige bilder av perleblomster....deilig jeg lengter til våren.
Fortsatt god uke.
Klem...Ellen

Marie said...

Oj så mycket snö ni har! Här snöar det för fullt nu ikväll, tycker att det räcker med snö nu, jag vill ha vår!

Så fina bilder och vad vackert du har arrangerat i den stora glasklockan.

Kram Marie

Ingrid said...

Du har så mye fint i huset ditt... peisen og pynten på peishylla var jo bare så koselig! :)

Englagård said...

Hej på dig i snöyran, här har vi -25 grader och ganska mycket snö också. Man kan undra om det någonsin ska bli vår. Här om dagen frågade sonen om det var länge kvar till snön skulle tina bort. Undrar om han är orolig för att vintern ska ta slut för fort:)

kram Karina

salige lavendel said...

Synes du er litt heldig som har perlebomster på bordet...
Fine vinterbilder :)

Balke gård said...

Innom for å si hei og se på de nydelige bildene dine igjen, jeg Sylvia:-) Kelm, Marianne

Renates Kammers said...

Så mye fine bilder! Bare elsker den flotte engelen din! Og den osteklokken var aldeles nydelig!

Håper alt står bra til med deg!

Award til deg på siden min:)

Klem fra Renate:)

Hespe said...

Så fine bilder!!! Ser at det fortsatt er full vinter hos deg, sååå mye snø da... Må nok belage deg på at våren ikke er rett rundt hjørnet!

Nydelig osteklokke, med herlig stæsj. Den gamle salmeboken er jo bare gull verdt!!!

Ønsker deg en strålende flott helg!

Stor klem fra Hildegunn

Änglarnas hus said...

Jag ser att ni också har en hel massa snö i Norge!!..
Så skönt att kunna värma sig vid elden efter en tur ute i kylan :)

Ha det bäst!!

Kramis Sanne

Maliva`s verden said...

Hei....utrolig koselig blogg du har. Koser meg hver gang jeg er innom på et besøk. Takk for titten og god helg til deg fra Maliva