Wednesday, February 10, 2010

bruktfunn

hei alle blogg venner,her sør i dag er det et fortryllende vær,sol å blå himmel,må nytes når i kan,det er meldt masse snø til uka,vet ikke om en skal le eller gråte,vi har nok,vil avbestille all snø nå...se disse søte maileg kaniner venter på vår.....
se...sola kommer inn på vårt kjøkken,å mitt nyeste bruktfunn ligger på bordet,jeg fant denne duken på min siste lille runde,den er så vakker,vanskelig å vise sin fulle yndighet,men vi prøver

den er nok maskinsydd,men allikevel,jeg ble så glad den hang å venta på meg.masse åpent broderi,over det hele,å rundt.


sånn ser den ut i alle hjørner,nydelig...



å skjønt broderi på midten av langsidene å....å se bryte brødet....




det er bare til pynt,har rett å slett tørket det,det er så lett nå,veier ikke no...jag har bare latt det ligge et tørt sted å luft tørke,å det gikk greit,
jeg syntes det er vakkert jeg...
ønsker alle nydelige dager, å igjen tusen takk for alle hyggelige hilsner fra dere.
jeg har en give away å,meld dere på, den er vel......ca 4 innlegg ned..hihihi...
trekning 21 februar....
dette var alt for denne gang,
pass på hverandre,ta vare på de små øyeblikk,å nyt livet,for nå er nå.......





55 comments:

Ingrid said...

Hei!
Så nydelig duk du har funnet! :) Herlig med slike gamle duker.. enten de er maskinsydd eller håndsydd. Skjønne uansett!
Flotte bilder fra badet også. Du har det så koselig over alt! :)
Ha en fin dag!

Shabbycharm said...

Hei vennen...ditt kjøkken er jo bare så herligt...blir helt matt av så flink du er.Nyderlige hyller og duken var jo ett must i ditt kjøkken.....ser ut som en herlig kremkake alt...
Ha en toppen dag..♥
Klem Bella

Besta said...

Så nydelig kaniner du har og duken var lekker.
Jeg har også avbestilt snøen, kan ikke vente til den vi har forsvinner:( Heldigvis er det solskinn i dag og det hjelper godt på humøret.
Ha en fin dag.
klem fra marilyn

Barbros lille atelier said...

For en vakker duk du har funnet! Elsker disse gamle, hvite småromantiske dukene...sukk... Og den passet jo perfekt inn i ditt flotte hjem:-)

For ikke å snakke om de søte Mailegkaninene. De kunne jeg ha god lyst på...

Ha en fortsatt fin dag!

Klem

Minka said...

Herlige min tid for ett nydelig kjøkken du har...Virkelig flott. Og duken var kjempe herlig, fikk tak i en ganske lik for en stund sia, min og er nok maskinsydd, men de er vakre fordi om...Og helt enig, vil ikke ha mer snø, det kommer jo bare mer og mer og ingenting smelter jo...Men sola er her ida, og den nytes..Klems..

Magnys Lille Krinkelkrok said...

så fint kjøkken og duk og brød og...

Nei,snø det vil vi ikke ha mer av, her driver lastebilene og kjører bort snøhaugene, de kumme fått tatt litt i bedet mitt også...

skjønn duk, vi har prikk lik, kjøpt i spania for mange år siden, servietter til også...
men ikke god å få fin etter vask!
klem til deg¨¨'

-Ultima-Thule- said...

Fin duk du har, den passet jo perfekt på ditt kjøkken. Ble riktig lekkert :0) *Klem*
-Kamilla-

Sissel Olin said...

For en nydlig duk du har funnet! Var så fint med de broderiene på:)
Passet perfekt på kjøkkenbordet ditt:)
Ha en fin dag!
Klem Sissel Olin

sologbolig said...

Nydelig duk du har funne, den var flott med alt broderiet på. Og du verden for ein flott og koselig kjøkkenkrok. Ja, eg lurer nå på om det blir vår i år ?? Ha ein fin onsdag.

bodil said...

Hei.Kjempe nydelig duk.Kjempe søte kaniner.Flere det som venter på våren.Godt nå att lysner om morgenen og eftermiddagene.Ha en kjempe fin Onsdagskveld.Klem fra Bodil...Grått og trist hær nå på Møre..sludd..

Bossa said...

Hei på deg, venn min. Skjønn duk du har funnet.
Du har det jo så vakkert hos deg....
Har herma litt etter deg, forresten. Den skjønne engelen din har jeg fått butikken til å sende meg i posten!!!! Jiiipppiii. Tenkte det var verdt et forsøk å spørre dem, og det var greit. Har ikke fått den ennå, men håper den er på vei.
Ha en aldeles vidunderlig kveld.
Klem :O)

MajorogMeg said...

Den duken var et kupp Sylvia, vakker var den. Jeg elsker slike hvite gamle duker. Brytebrødet var jo knall:))

Snø ja...skikkelig snøfokk her, håper traktoren kommer og brøyter for oss!

Nyt dagen videre, klem fra meg:)

Lenemora said...

Veldig fin duk, helt nydelig!
Flotte bilder idag også. Det var virkelig lurt med det tørkede brødet og de vakre blondene rundt.

Jeg tar en tur til Sverige i helgen, til Irene's hus.... gleder meg til det.

Kanskje vi sees snart?

Klem fra Lenemora

Louise said...

Så härlig duk med sirligt spetsmönster!! Brödet ser också väldigt gott ut. Skulle sitta bra tillsammans med en kopp te...tror jag!! :O) Ha en skön onsdagskväll! KRAM

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Jag dansar ihop med dina kaniner mot våren, såg den meningen hos en norsk bloggerska. Hon skrev att den kom från en norsk visa.. Den duken är fin, där gjorde du ett fynd. Så vackert med alla hålbroderier.
Ha det gott vännen
Kramar
AnnaMaria

Datt said...

Maskinsydd-schmaschinsydd, LEKKER i alle fall!! ;)

Tovepia said...

Første gang jeg har hørt om tørket brød til pynt, men det var skikkelig lekkert!
Duken var skjønn, så flott med slike hvite duker med mønster ton i ton!

Ha en flott kveld og klem fra meg;)

atinybitofheaven said...

Så vakkert :-) Utrolig smart med det brødet da :-)

Ha en flott kveld søte deg :-)

klemmer

Anita S Home and Wine said...

Duken er nydelig - den passet jo perfekt inn. Kjempe fine hyller du har på kjøkkent, årntli koselig
klem Anita S

Synnøve said...

Nydelig duk ,så heldig du var som kom over den. Krakken var fin den også synes jeg.og kjøkkenet ditt er bar så fint.
Du har så mye lekkert.

Ha en fin kveld

Fånga dagen said...

Hej Sylvia!
Ja den duken var verkligen vacker men varför skulle den inte vara det när allt annat du har är det.
Och vilken kul idé med det torkade brödet, hemtrivlig känsla.
Jag har mina aningar om att du skulle kunna starta en egen butik i ditt hem om du skulle tröttna på dina saker, skulle få sälja allt direkt.
Kramar Lena

Romantiska Hem said...

Hejsan Vännen! Åh så härligt att solen är på gångn! men jösses vilken helt otroligt vackert duk!!! Kram Petra

Ellinor Forsblom said...

Det är Mysigt att titta in till dej o se allt du gör, duken är så snygg med alla hålbroderier den passar in perfekt i din inredning.
Kram Ellinors Hus

lisje astrid's husblogg said...

Den duken er fantastisk fin:)Kjempe heldig du har vore:)
Å ditt kjøken er berre såååååå lekkert!
Nydeleg med solstrålane:)
Takk,du gode for alltid så hyggelege helsingar frå deg<3
Du gjer meg glad:)
Ønskar deg ein kos kveld<3
Klem frå Astrid:)

Uttan said...

Så fin solen kikar in hos Dej i ditt fina hem.

Kram!

Monica said...

Hei på deg :-)
Så mye fint du har funnet ..
Og brytebrødet var jo dekorativt der på bordet..

Jeg er lite aktiv med innlegg om dagen, lite energi nå i vintermnd, og ikke så mye å blogge om ;)

Ønsker deg en fin uke sidere, klem fra meg

salige lavendel said...

Heldig du var som fant så flott duk! Man får jo aldri nok av duker...

gry said...

Vi får bare ringe Gislefoss hele gjengen og avbestille både her og der...det holder med snø nå..vi har jo fått tatt julebildene våres ute og feiret jul...da trenger vi den ikke mer..:.)))

koselige bilder..det brødet så godt ut, helt til jeg leste at det var tørket.:-) da så det bare flott ut og ikke godt.:-) tjhii

ja veldig koselig å gå i den butikken, de er så flinke til å dekke koselige bord..-)

nyt kvelden..vært strålende sol her i dag også.

Klem Gry

Sjabbig men chic said...

Underbart vacker duk Sylvia. Vilket fynd! Och skådebrödet är också så vackert!

kramis Lisa

Hilde said...

Det er så vakkert hjemme hos deg! Slike duker har jeg i skapet - bruker de desverre sjelden fordi det er så mye jpbb å stryke de, og med tre små blir det lett søl og kortvarig glede, men det er en tid for alt...
Vi får nyte solskinnet så lenge det varer - praktfult vær i dag!
Hilde

Pia said...

Gudomligt vackert kök du har och duken är pricken över i:et!

Ha det så skönt!

Amy said...

Hei Sylvia! Likte sååå godt de søta kaniner! Jeg vil også ha et slagbenk i kjøkken min, men et litt mer rustisk type....kan ikke ha så mye hvit i en hus med seks hunder! Men det er jo nydelig hos deg...kanskje en dag når det er mindre hunder her så kan vi ha et beige stil....haahaha...men det blir neppe aldri helt hvit!!! hahahaha...
Ha en strålende dag vennen- klem fra meg :-)

HVIT PERLE said...

Hei Sylvia:)
Kjempesøte duk,heilt nydelig:)
Tusen takk for alltid så koselige og fine helsingar frå deg:)
Ønskar deg en fin dag,min venn:)
Klem Nina

Landlige Hjem said...

Heisan Sylvia,
så vakker duk du har funnet, alldeles nydelig er den! ஜ
Festelig det du har gjort med brytebrødet! Likte den!

Så delikat kjøkken du har, så utrolig koselig!!
Er enig med deg at nå er det nok snø, lengter til våren jeg nå!

Ønsker deg en fantastisk torsdag!

Klem ஜ Anki

Landlige Hjem said...

Ps! Takk for koselig kommentar på siden min!

Godt å høre at den er lett å sette opp, kommer nok fortere opp da ja hihi (slipper å mase på handyman nå kan man gjøre det selv :)

Ja tenk det er fastelaven også, dette blir en superkakebollesøndag!

Kos deg i dag!

Klem ஜ Anki

annashusidingtuna said...

Så vacker duk du har hittat!!
Brödet ser ju jättegott ut (fast det kanske inte smakar så bra nu hihi) Passar prefekt på ditt bord!
Kram Anna

Judit said...

Nydelig duk du har funnet og så kult med tørket brytebrød! Takk for påminnelse om hvor viktig de små øyeblikkene er:-)

Sköna o Gröna Ting said...

Kära Sylvia.., vilket underbart kök du har!
All fika måste ju bara smaka guddomligt där men jisses vad rädd jag hade varit för att spilla kaffe på nya duken:)
Så fin den var, vilket arbete.., om den så är gjord förhand eller i maskin så var den underbar.

Ojojoj.., ditt vackra kök fasta på min näthinna Sylvia:)))
Ha en fortsatt skön torsdag
Kram
Marianne

Villmarkstausa said...

Hei


Bare herlig å komme innom deg. Lenge siden jeg har hatt tid til kom.Tusen takk for alle hyggelige ord fra deg.Har ringt og tipset dit du vet;-)) Ha en fin kveld!

Huset vid ån said...

Åh, Vilken vacker duk du visar o ditt bröd ser så gott o fint ut! Ha en fortsatt bra dag vännen! Kram Therese

Bestemor Drillo said...

Hvilken skjønn duk ! Alt hos deg er vakkert og en fryd for øyet!
Fin kveld til deg med klem fra Casper og Bestemor;))

Engler, ull og lavendel said...

For et nydelig kjøkken du har, og den duken passet jo perfekt.
Takkk for koselig kommentar på bloggen min.
Klem

Frøydis said...

Hei på deg!

Tusen takk for utrolig koselig melding inne hos meg! Satte jeg veldig stor pris på! Gikk greit idag, trist, men flott avslutning på livet hennes.

Varm klem, Frøydis

ralfefarfars paradis said...

Så nydelig duk- og brytebrød- jeg trodde det var helt ferskt;) Vakkert når solen skinner inn i huset -selv om det fortsatt er vinter ute;) Takk for gode ord fra deg hos meg- merker at jeg er litt tilbake i alt som har skjedd og gjenopplever ting fra fjoråret..Håper du har en fin kveld;) Har du lagt merke til at du og datteren din ofte legger igjen kommentarer rett etter hverandre hos meg? ;)

Hespe said...

Forstår du lengter etter vår! Skal krysse fingrene for at dere ikke får så alt for mye snø til uka..!

Nydelige bilder fra kjøkkenet. Duken du har fått fatt i, var jo så skjønn og brytebrødet - dekorativt og genialt!!

Ha en fortsatt fin kveld og herlig kommende helg!

Klem fra Hildegunn

no47-mia said...

Hej sylvia!
Jaa, nu avbeställer vi all snö fram till nästa jul tycker.
Hos dig ser det ju så sommarfint ut med den fina solen som lyser in så fint i ditt rum och med det fina brödet som ser så trovärdigt ut. Kram på dig! Ha det gott!

Mia

Violetta said...

Oh...lala, så vakre bilder! Det er jo som klippet ut av et interiørmagasin jo. Har du vurdert å begynne som shabbychic-konsulent? Du kan dra rundt og style hjem i hele norges land vet du ;-)

yesheimen said...

Hei. En aldeles nydelig duk du har på bordet, og den passer perfekt inn hos deg. Flott å dekorere med bollekake, så smart da å tørke den. Det er vel sånn som bakeriene gjør med det de har i utstillingen. Smart, og kanskje jeg prøver en gang. Flotte kaniner som sitter pent i benken å venter på påske. Jeg skal prøve å få tak i noen Tilda-kaniner, synes de er så søte.
Snart helg, er det ikke herlig?

Klem Ann<3

Ellemeller said...

Guuri so lekker den duken var! Eg har noko liknande, men den er mykje mindre. Nei, no må eg innom bruktbutikken ein tur, kjenner eg:)

Miss Mette said...

Hei Sylvia
Tusen takk for alltid så koselige hilsener fra deg, det varmer ♥
Herlige de maileg kaninene ♥ er og nydelig duk du har kommet over.
Kjempelurt også med det brytebrødet, dette har jeg ikke tenkt på!
Det er jo superflott som dekorasjon!!! Den ideen kommer jeg sikkert
til å ”stjele” … hehe… Ja, om vi kunne avbestille snøen! Det hadde
vært noe det :o) har snødd her også, i 2 dager nå – og jeg kjenner at
det er nok nå ja :o) men en annen ting er at sola begynner å varme…
og da blir jeg glad ♥ Plutselig – er det vår!!! Nydelig bilde av
uteplassen din, skjønner veeeeldig godt at du gleder deg til
sommeren ja :o) og så nydelige de blå hyacintene var… og nydelige
flotte bilder. Ønsker deg en flott fredag, klem fra Mette

Ninas Interiør said...

For en vakker duk! Skjønner at den lå og venta på deg! Passa jo rett inn i stilen!:)

Ha en fin helg! Klem Nina

Jenny said...

Hej Sylvia!
Åh vilken vacker duk!

Dina Mailegkaniner är så söta också:)

Ha en trevlig helg!

Klem Jenny

Livs Lyst said...

Himmel og hav! Har ikke jeg vært noe særlig her inne før tro??? Jeg går helt i surr jeg når det er så mange blogger.... Men i alle fall var det jo så flott her!!! Huset deres og interiøret ditt! Du har smaken og tingene i orden, det skal sies!!!

Oioi!

Tusen takk for titten og jeg skal komme igjen ;O)
(Har helt sikkert vært her før også... så sorry at jeg roter...)
Liv

Monica said...

for et fantastisk kjøkken du har, med utrolig mange vakre detaljer. Jeg har sittet og studert og virkelig beundret. Duken var NYDELIG og perfekt til deg og ditt vakre hjem. Kreativt og lekekrt med brytebrød som pynt. Fint å bruke blondeserviett rundt, det kan jo være veldig fint å servere det slik også da. God klem fra Monica

A home far away said...

Wow vilket härligt kök!!

Ha en fin fredag
Kram Gunilla i Singapore