Sunday, February 28, 2010

jeg mimrer om sommer 2009

ja det har ikke blitt noen påske egg i dag,jeg begynte å kikke i sommer bilder fra 2009,
å tenkte å dele litt med dere.
sommer begynte med skoleavslutning for silje,vi var på Torungen fyr å grillet å koset oss.
Torungen fyr ligger utenfor Arendal.

her satt vi mye sist sommer å spiste middag,her er det godt å leve,fra vår veranda

her er far selv i avslappet tilstand,vi står rett utenfor Hove,der Hovefestivalen er,å akkurat nå er det only human som synges av The killers .vi hørte dem godt,mye som skjer i arendal om sommer,godt med ferie i egen by..


her er det is spising av Steffen,se så brun han er,å lys i luggen,vårt barnebarn,stolt av han



å hagen bugnet av roser og lavendel,håper de har overlevd under all snø som ligger her nå




ååå som jeg gleder meg til hagen igjen står sånn,nå ligger snøen helt over døra,ikke til å tro.





ung kjærlighet på brygga vår,Silje og Robert koser seg etter bad,deilig å bare kunne hoppe i vannet.






min datter Tina i hvitt midt i båten,Arendal arrangerer jo båtrace,offshore klasse 1.
da syder byen av liv,å vi får det meste med oss fra verandaen,her har Tina hatt seg en tur med racebåt rundt Torungen,tror det var en stor opplevelse







her kommer de inn til oss,stor båt som tok stor plass,








å sist men ikke minst hadde vi besøk av tanter og kusiner fra Skien,her sitter vi å koser oss stort,det var en vakker dag..
åå så deilg det skal bli,godt vi har dette foran oss.
ble litt utenom interiør nå,men kjekt å dele sommer minner å.
ønsker dere alle en fortsatt god søndag.
i morra er det Mars...









59 comments:

Tovepia said...

Så godt å vite at denne årstida kommer tilbake, det så herlig ut!
Ha en koselig kveld og klem fra meg;)

Blått til lyst said...

Så koselig med ekte sørlandssommer!
Skal si du har vært god til å ta bilder på go'værsdagene. Det regner så alt for mye i fjor.
Denne sommeren satser vi på at det blir knallvær om dagen og regn om natta...!
Ha en god søndaskveld :)

Maja said...

Herlige sommerminner du deler med oss!!!
Flott sted dere har!
Nå gleder jeg meg iallefall til sommeren :)
Ha en fin kveld:)

Rachel said...

Sylvia du bor jo i paradiset! Jeg lengter veldig etter sjön, det er det värste med og bo inne i landet.
Jeg har värt inne på din datters blogg og den var kjempe koselig så den skal jeg fölge.
I morra er det jobb igjen og det skal bli göy. Jeg trodde jeg skulle begynne aleine i morgen men som flax var er det en uke igjen. Gleder meg til og se egga du skal lage. Jeg får vel se om jeg kan göre litt påske pynt jeg og. Skal faktisk ha fri i påska (der hade jeg flax) Skulle helst ville feire i Norge men det er bare og göre det beste av det.
Kos til deg vennen!

huset ved elva-elin said...

Hei :) Så herlig det må ver å ha sjøen rett på utsiden av huset.
Dere trenger nok ikke dra på sommerferie dere,nesten som å ha hytte ved sjøen. Kjempe fin plass, fine bilder :)
Ha en fin kveld.
Hilsen Elin

Synnøve said...

herlige bilder fra sommeren som var..
Håper denne kommer til og bli fin også.
Men nå er det våren som står for tur:)))
Ha en fin kveld. Sylvia
Klem Synnøve

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Så roligt Sylvia och få se dina sommarbilder, ni bor helt underbart så nära vattnet. Och ha den fina bryggan måste vara helt ljuvligt. Och fina båtar, härligt och ta en tur.
Ha det gott vännen
Kramar
AnnaMaria

frøken olsens drømmer said...

ja det er jo dette vi lengter etter ;)))
klem igjen ;))

BEA said...

bor dokker helt nede med sjøen ???
æ kommer å bade hos dæ!!!!
ha en koselig kveld:)) klem

Amy said...

Oh Sylvia, som jeg gleder meg til sommer når jeg ser slik herlige bilder...takk for at du delte slik herlige minner med oss..
Klem fra oss i skogen :-)

Lykkelig som liten.. said...

Ååå, så mange deilige bilder :)
Gleder meg til sommeren igjen :)
Og JA det var litt av en opplevelse å få lov til å være med på racerbåt tur;) Kjempe kuult for å si det sånn :)hihi.. Husker jeg var rimelig nervøs når vi så båten komme mot brygga ;) hihi

Ha en nydelig kveld mamsen, og ja tenk i morra er det Mars :)

Klem Tina

Kreoline said...

Hei Sylvia, godt å ha bilder å minnes, spesielt i disse snørike dager, uff jeg er sååå lei. Skjønner godt at du gleder deg til vår og sommer i den nydelige hagen din, vakker utsikt. Klem fra Mona.

Datt said...

Herreminhatt, enn å bo slik da! Som et bilde tatt ut av en drøm! ;)

Inspiration i vitt said...

hej vännen, vilka underbara semesterbilder, sol sommar och bad kan det bli bättre??
Ni bor så fint som bara en annan kan drömma om.
Kram på dig/Ingela.

lisje astrid's husblogg said...

Tenk så flott dykk bor da!Heilt fantastisk med brygga rett utafor huset!
Elskar alt ved din heim!!Rett og slett♥♥♥
Sååååå herlege bilder!
Klem frå Astrid♥

Monica said...

ingenting er som sørlandet på sommeren, det er bare helt fantastisk ♥ Ønsker deg en videre fin søndagskveld. klem monica

Änglarnas hus said...

Hallojsan goaste!

En vinter som denna är det tur att vi kan titta på foton ifrån sommaren som gått!..lätt att glömma hur underbart det är med sol och värme :)

Kramis Sanne!!

Ninas Interiør said...

Her får jeg skikkelig sommerstemning! Gleder meg til sommer og sol!

Så hyggelig at du likte påskeegget! Da kan jeg kanskje prøve meg på noen flere etterhvert!..

Ha en fin kveld videre! Klem Nina

Hjemmekjær said...

Hei hei!
Kjempekoselig at du titter inn til meg:)
Nå lengter jeg VIRKELIG etter sommer, etter å ha sett herlige sommer-bilder....:=

Lantliv said...

Hej Sylvia,
å vad Ni bor härligt...vilket paradis att få bo så där vid vattnet! Kan sakna vattnet här i Småländska skogen!
Det var härligt att få se lite fina sommar bilder! Ni har väl också mängder med snö?
kram Anne-Lee

Minka said...

Hvis jeg ikke lengtet etter sol og sommer fra før, gjør jeg hvertfall det nå..Det ska bli så deilig..Heldige som bor så nært sjøen..klems

MajorogMeg said...

Åååå....jeg bor vakkert til....men det gjør jaggu du også Sylvia:))) Bildene gjør til at jeg kjenner lengselen presser seg på...vi er klare for dette nå.
Vi åpner hytta i midten av mars, gleder meg enormt!!
Siste kveld i februar, det går rett vei nå:)
Klemmings til deg:)

pysseltanten said...

Hääärliga sommarbilder du bjuder oss på...=))
Här var det faktiskt vår i luften idag....o snön smälter undan...härligt..=))
Ha en fin vecka, vännen...
Kraamizar Git

Nostalgia said...

for noen deilige bilder, bare noen måneder nå....
Idag har vi måkt sne av tak og veranda :-)

Ønskee deg en fin start på uken !
Klem, Nostalgia

Uttan said...

Men å vilka underbara bilder ja nu längtar man dit.
Underbart! tänk sommar ingen snö värme och sol långa ljusa dagar.

Sköt om Dej!

Kram!

asbjørg said...

Oi,som man lengter til sommeren når man blir servert slike sommer-mimrebilder.Og for en beliggenhet dere har!!

Barbros lille atelier said...

Herlige bilder! Ikke lenge igjen nå til våren og sommeren kommer. Gjett om jeg lengter...

Ha en fin uke!

Klem

yesheimen said...

Herlig, for en plass dere har. Dere bor så vakkert til, at dere ikke trenger hverken, hytte, campingvogn eller sydenturer??? haha. Men du verden altså, tenk å bo sånn i strandkanten, og så på Sørlandet da. Vi var der for 2 år siden med bobilen. Min datter var på Hovefestivalen, og vi brukte uken til å kruse litt rundt, så vi rakk både Kristiansand, Grimstad og Arendal +++ mange andre små steder. Det er så utrolig fint over alt på søsrlandet. Hmmmm....Jeg vil også bo ved sjøen!!!
Klem fra Ann<3

Jungfrun said...

Vilka underbara bilder du visar! Och vilken underbar veranda med denna utsikt!!! Jättekul att få se dessa bilder. Ha det så gott! Kram från Jonna ♥

Lykkeliten said...

Hvilke herlige minner fra en fantastisk sommertid. Ikke rart vi lengter alle mann.
Heldig er du som bor så nære vannet altså. Vi kan se vannet fra huset vårt, men best om vinteren når trærne er uten blader for å være ærlig ;-)

bodil said...

Hei.Tusen takk for titten.Nydelig,koselig bilder.Ja gleder meg til Sommeren for ta med kaffe koppen og gå ute i hagen.Ha en riktig fin Mandag.Klem fra Bodil...♥♥.♥♥

Bossa said...

Hærlighet, så fantastisk å bo sånn!. Det lille røde huset, er det i hagen ??? Et sånt har jeg ønska meg i hagen i alle år, men FÅR DET IKKE !!!!
Ha en super uke . Klem :O)

Smykkas said...

Her var det ikke bare en smak av sommer, men tydeligvis noe som varte over tid.

Tusen takk for at du tok oss med på din mimring.

Men først skal vi ha vår...

Klem

Anna-Lena, Drömmar av silver said...

Hej vännen!

Vilka ljuvliga sommarbilder, fantastiskt vackra. Vilken härlig terass! Nu blev jag sugen på att åka båt, sola och bada men först ska vi ha lite vår. Tänk att vi hälsar mars välkommen i morgon. Det går rätt fort ändå!

Hoppas att du får en fin start på veckan!

Kramar Anna-Lena♥

Rosor och Spetsar said...

Vistt är det härligt att allt detta härliga ( vår o sommar) ligger framför oss något att se fram emot. Åhh vad ni bor underbart med vattnet utanför dörren.
Kram
Annelie

Beth said...

Herlige sommer!
Nydelig hage du har, håper vi får se mye mer til den utover våren og sommeren. Og med en sånn utsikt fra terrassen, ja, hva mer kan man ønske deg da?

Klem Beth...

Huset vid ån said...

Hej min vän! Men såå fint ni bor...Helt underbart med egen brygga vid vattnet! Så somrigt o ljuvligt! Där skulle jag gärna bo....Må så gott! Kram Therese

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
For noen herlige sommerbilder, og for et flott sted dere har og bor! Det er bilder å varme seg med nå mens vi venter på VÅREN! Men, det er jo 1. mars i dag da, og det nærmer seg! Her blir det spenndene i dag - skal på sykehuset - skal gi deg "rapport" siden! Gleder-gruer meg for nå vil jeg bli BRA!

Så deilig med vinterferie, ja, kos dere masse, og hils Frk. Olsen, hvis du skal den veien! :-)

Klem Cathrine :-)

Seascape said...

Å for noen deilige sommer bilder.
Det må være herlig å sitte på den bryggen og se på båtlivet.

Hunden min "Inuk" og jeg var en morgen tur ned til sjøen i dag og det ligger et tykt lag med snø og is rundt sjøkanten. Men nå er vi kommet til 1 Mars og da kan vi jo håpe på at det snart blir mildere.

Ha en riktig fin mandag.
Klem

Landlige Hjem said...

Åå endelig er mars her!
Takk for dine søte ord, setter så stor pris på deg og skal du vite :)
Herlige sommer bilder fra vakre Arendal du viser, får skikkelig kriblinger i magen av det her! Likte hagen din veldig godt! :)

Ønsker deg en fantastisk herlig 1 mars, nå må det jo bli bedre!

Klem Anki

Vitaboet said...

Nydelige bilder Sylvia. Det är helt otroligt hur vackert ni bor. Så nära vattnet, och vilken utsikt. Måste vara helt fantastiskt på sommaren, och resten av året också för den delen:).

Vi får hoppas att våren kommer snart, och följs av en låååång sommar.

Ha en strålende dag vennen. Klem Camilla

Besta said...

Å som jeg lengter etter vår og sommer nå. Så heldig du er som bor sånt til. Det er min store drøm.
ha en fin uke.
klem fra marilyn

June said...

Hei Sylvia!
Tusen takk for hyggelige og oppmuntrende kommentarer inne hos meg! Det varmer virkelig!
Nå har ting begynt å normalisere seg her hos oss etter en heller turbulent januar og delvis februar, og helsemessig er jeg faktisk utrolig bra til tross for en del utfordringer. :)

Jeg må si at det prikker litt i vår- og sommerlengselen når man ser bildene dine! Det er nesten så du erter oss litt - iallefall oss østlendinger - for her er det neimen ikke mye som minner om vår eller langt mindre sommer. Det er masse snø og til tider ganske kaldt enda, men temperaturen stiger mye på dagtid, og DET er faktisk et vårtegn.

Jeg ble nesten litt forelsket i det herlige lille røde hagehuset eller hytta som du har lagt inn bilde av. Og for en flott hage! Jeg skjønner at du lengter til sommer! :))

Ha en herlig uke!
Klem fra June
Nostalgi & Skriverier

camilla said...

hei:)
for en fantastisk plass du har!! nydelig å bo rett ved sjøen!! :)

ja, nå skal det virkelig bli deilig med sommer og sol igjen snart! har vært en lang vinter.

Jeg har en award til deg forresten:)

Ha en fortsatt fin dag:)

essemia said...

Vilka underbara bilder. Om det ändå såg ut så utanför fönstret. Istället för snön som faller...!

Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Torilpia said...

For et nydelig sted dere har ... :o) Noen ganger får man veldig lyst til å flytte til Sørlandet ja .. og lysten blir ikke mindre av å lese bloggen din :o)

En ting er å ha det fint og lekkert - en annen ting som jeg setter veldig stor pris på her på din blogg - er at du virkelig verdsetter alt du har :o)

Ha en kjempefin ny uke - klemmer i fleng .. :o)

Fånga dagen said...

Åh Sylvia vilka härliga bilder. Jag sitter och njuter av allihop och bara längtar dit, men än har vi en bit kvar, här omkring i alla fall.
Det är också en härligt tid då man umgås med nära och kära under en parasoll eller som du visade på bryggan, mysigt.
Jag måste hålla med föregående talare om att det känns när du skriver att du uppskattar det du omges av och det är härligt att höra.
Ha en skön kväll
Kramar Lena

Pia said...

Vilken vidunderbar plats du bor på!!!
Det är otroligt, att all denna snö hinner smälta bort tills sommaren! Alltså, jag hoppas den gör det!!!

Sköt om dig Sylvia!!!

Lunalu said...

For et fantastisk sted! Flotte sommerbilder - riktig til å drømme seg bort i. Badeliv, nydeoig hage, sol og is!!! Kan ikke bli bedre enn det!
Ønsker deg en super uke! Klem fra Lunalu

Bestemor Drillo said...

Det er nesten utrolig at det om noen måneder skal være slik igjen!!
Jeg gleder meg!! God tirsdag til deg og klem fra meg!!

Magnys Lille Krinkelkrok said...

.. ja nå ER det mars, og trodde du ikke meterologene melder snø her i to dager..! føler eg får panikk nå!!
dielig å se sommerbilder her hos deg, det gir hååååp...

la forresten merke til da eg gikk inn til deg, at (i profilen ) du har lest havets katedral...
har nettopp kjøpt den, mange sier detn er tung og tragisk, hva sier du??

ha en koselig kveld.!

magny

Mags Romantiska Smycken said...

Hej Sylvia
Så fint det är i Norge, och bor du så vackert?

Vi brukar vara till Mosjön på våren, för vi är i Tärnaby fjällen, och åker över en dag till denna underbara plats.

Tack för alla fina bilder.

Kramar
/Maggan

no47-mia said...

Ser ut som en miniatyrstad där du/ni bor.. Såå mysigt..
Härliga sommarbilder Sylvia..

He det gott!!
Kram Mia

Hespe said...

Hi, hi - ser ut til at det er en som gleder seg til sommer og sol her... :o) Herlige bilder, og godt å vite at denne årstiden går vi i møte!!!

Ha en flott uke videre!

Klem fra Hildegunn

Mariann Louise said...

WOW!
Her er det bare å bade fra terassen? Nesten "farlig" å se sånne bilder, lengselen blir ganske stor etter "bedre" tider!!

Herlig på sørlandet om sommeren, men er det sol, tørt og fint, er det jo bra alle steder:)

Ser du på siste innlegget mitt, skjønner du hvorfor jeg lengter etter tørr bakke, hehe:)

Så vi kan bare "plukke" awarder hos deg, altså??
Vi må da gjøre oss litt fortjent til de, vel?

Ha en flott kveld, klem fra Mariann og hundene:)

Landcharm said...

Fine sommerbilder, men det føles som det er lenge til med de snømengdene vi har i dag.

atinybitofheaven said...

ÅÅÅÅÅÅ... vil du adoptere meg ??? Dere bor på den nydligste plassen altså.. så heldige dere er !!

Ha en vakker dag suppa.. klemmer

yesheimen said...

Hei igjen. Denne krona var svært enkelt å lage, og dette er noe alle kan lage hvis de kan strikke rett og frem ha-ha. Og oppskriften finner du i Dalegarn sitt hefte som heter MINIROSA.

Lykke til, denne hadde vært fin til Stinemor ja.

Ha en super tirsdag Sylvia.
Klem Ann<3

gry said...

Sukk og atter sukk Sylvia.:-) den er bare så rå den Verandaen deres..blir helt salig av å se...så flott det er..:) flott dere bor.:-) koselig hage også...Heldige du.:-) Klem Gry