Thursday, February 4, 2010

Litt blått

hei igjen,ja så er det snart helg igjen,å jeg har kjøpt blå hyacinter til helga,de lukter så herlig,
de står på vårt kjøkken bord å pynter vakkert opp,ellers idag har jeg spilt cd andrea bocelli ganske høyt,mens jeg ryddet i et skap ved vår spisestue,

ja,sånn ble det,lyslenken bak tenner jeg om kvelden,blir så vakkert da,men vanskelig å ta bilde av.koselig å rydde,vaske alle ting å hyller,å finne nye plasser,da koser jeg meg,


så her står mitt servvis til oppbevaring og pryd,elsker dette servis,



å høye krystall glass hører jo til en spisestue.




under har jeg lagt en gammel blonde kjøpt i bruktbutikk,tror det har vært gardin,vasket å strøket pynter det opp.





kaffe kanne å de lyse kaffe kopper ,er å et loppe funn,gammelt dette,nederst et servis med roser i fikk til vårt bryllup,begynner å bli gammelt det å nå,hihihi....






pusset den blank og fin å satt på en sløyfe,det var vårt skap å hva som ble i det nå,
tusen takk alle dere herlige som legger igjen hilsen hos meg,hver å en blir lest å satt så pris på.
å til slutt minner jeg om min give away 2 innlegg ned,meld dere på ,alle har en sjangs.
vi blogges snart igjen







54 comments:

Datt said...

Ååååh, så nydelig det ble inni skapet der!! :D Det serviset er jo bare fantastisk også da! <3

Hjemmekjær said...

Jeg blir stadig imponert av bildene dine, for du har så mye FINT!!

Violetta said...

Litt blått? Først trodde jeg du skulle gifte deg, men... du er vel allerede godt gift du også, hehe.

Ja det gjør seg med et fargeinnslag her og der, selv hos deg som har det så flott og gjennomført! :) Nydelig!

yesheimen said...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, så vakkert og stemningsfullt det er hos deg ikveld. Og du har så mye fint i skapene dine, mye lekkert porselen og krystall. Innlegget under var også koselig, ser herlig ut med massasjebad.
Ha en fin kveld Sylvia.
Klem Ann<3

Hilde said...

Så skjønne bilder du viser - virkelig et drømmehjem! Håper jeg kan få til noe som likner på dette en gang...

Her går alt i hundre, og jeg har mer enn nok med å rydde meg rundt i huset - får aldri helt tid til å komme i orden...
HIlde

Magnys Lille Krinkelkrok said...

heia.. takk fro hyggeli hilsen!
lsker stilen din, du har det herligste hjem man kan tenke seg, det er bare å sitte studere bildene dine, sååå mye fantastisk interiør...
og det serviset- er bare nyyydelig....
ha en skjønn helg, (her er det resnøstorm,- håper det løyer til helgen...)

magny

Anita S Home and Wine said...

Så fint det ble i hyllene - og så fine blomster. Sist fredag kjøpte jeg roser til mannen min ( eller var det til meg selv.. hmm... ) uansett de er fortsatt like fine :-)hilsen Anita S

Besta said...

Så fint med litt blått da og blomstene var nydelige. Serviset er et kapittel for seg, NYDELIG:
ha en fortsatt fin kveld.
klem fra marilyn

sologbolig said...

Åååh for eit nydelig servise- og så koselige småhyller. Du har så mye fint. Det er alltid så inspirerende å titte innom bloggen din, fine bilder og fine innlegg. Ønsker deg ei flott helg, kos deg. klem.

Anitas hus said...

Du har jo så mye lekkert. Å kikke inn i skapet ditt, var som å være 5 år og stå foran godtehylla^^,) Her var det mye fint!

Koselig og vårlige blomster på bordet ditt, vi trenger litt vår nå:)

Ha en fin helg!
Klem, Anita:o)

bodil said...

Hei.Så mye fint blått du har.Er så fint med blått og hvitt.Mitt servie står hjemt inne i skapet.Har så lite skap med glass.Men er veldig fint att det vises.Nesten forgale att det står hjemt inne i skapet det gammle.Kjempe fin Kaffekjel...Ha en kjempe fin Fredag og helg.Klem fra Bodil...Tusen takk for hyggelige kommentarer på bloggen min.Det setter jeg veldig stor pris på..

Minka said...

Du har virkelig mye fint rundt deg..Men kanskje ikke så rart, dere har jo noen flotte butikker i områdene der borte...Butikker jeg elsker å besøke, så i ny og ne må jeg på turer til arendal og grimstad..Det serviset i hvitt og lyseblått var kjempe lekkert..Klems

Kreoline said...

Hei S., ser såå godt at du koser deg, nydelig skap med nydelige ting. Engelen i innlegget under likeså, vakker. Skjønne vindusfriser, selv har jeg en brun, det pynter fint opp i vinduet. Kjekt å ha noe fint å se på vett du, ha en fin dag i morgen, kos deg. Klem fra Mona.

Ruths datter said...

Hei igjen Sylvia!
Du har det bare så koselig.Du kunne tatt deg en tur hit du og fiksa litt for meg også. Du har tydeligvis et stort talent til å ha et fint interiør og lage kos rundt deg.
Klem

Inspiration i vitt said...

Vad härligt att ha en sån vacker bukett att sätta på bordet. Kristallglas är så vackert tycker jag och jag brukar servera efterrätter i mina. Ha en härlig helg Sylvia och kram på dig vännen/Ingela.

Simones Country Home said...

Hei på deg.

Så koselige bilder da. Å ja hyasinter er min favoritt å, de dufter så utrolig godt. ;o))

En riktig god helg til deg.

Klem Simone

Beth said...

Du har mange vakre ting i hjemmet ditt og det blå servise er jo bare helt nydelig!
Ikke rart du koser deg med å rydde her?

Vita små hjärtan said...

Hej Sylvia!
Så vackert du har i dina skåp o hyllor!!!!! Mycke fina saker!
Kram Agnetha

no47-mia said...

Måste dofta underbart hos dig just nu! Vacker blå färg..
Sevisen var ju grann med du..

Skön & Härlig helg önskar jag dig!

Kram Mia

Sjabbig men chic said...

Din servis är så himla fin. Rent av ljuvlig. Och det är så jättefint i vitrinskåpet också!

Kramis Lisa

Fånga dagen said...

Hej Sylvia!
Vad fint du gjort det i ditt skåp, det riktigt skiner av renhet, skulle vart kul att se hur det ser ut med ljusslinga på kvällen men jag förstår vad vackert det måste vara.
Vad din servis är vacker ändå mmm.
Idag tänkte jag exakt så här: -hur mycket tid ägnar denna kvinna åt städning av alla saker hon har? hi hi. Men det är det väl värt när man har så mycket fint.
Ha en riktigt bra helg nu och stor kram från Lena

Torilpia said...

Du har bare så mye lekkert .. også så koselig med de blå hyacintene - blir nok godt å ta helg nå ja :o)

Kos dere masse og ha ei super helg .. stor klem fra Toril :o)

lisje astrid's husblogg said...

HEI DU GODE OG FLINKE:)
Har sagt det maaaange gongar før...Men,du har det berre sååååååååååååååååå fantastisk lekkert!!
Der er så masse flotte detaljar å sjå på!Lurer på kvar du kjøper alt dette flotte?Skulla gjerne ha blitt med deg på shopping:)
Her i heimen har vi hatt omgangssjuka alle 5..Det har vore ei hard veke..Men,satsar på at det meste no må vere over!
Ønsker deg ein fin fredag og ei flotte og god helg;)
Klem frå AStrid<3

Bossa said...

Aldeles nyyyydelig! Sukk....
Ser deg for meg når du styrer og steller...
Ha en super dag. Klem :O)

Cathrines Kreative Hjørne said...

God morgen vennen!
Åhhhh, så herlige ting du har i skapene dine, ja, og Burleigh har du jo misunnelsesverdig mye av!
Så at du etterlyste meg, og det var jo hyggelig! Litt laber form akkurat nå, så det går opp og ned, men det blir nok bedre! Enn du da?

Ønsker deg og dine og hyggelig helg!

Klem Cathrine :-)

Ps. Navneklutene jeg viste frem i går, er dessverre ikke mine, men jeg skulle ønske de var det! Hvis du klikker på bildene finner du ut hvor mønster kan kjøpes.

Sköna o Gröna Ting said...

Hej Sylvia!!!

Vad glad jag blev av att få så vackert besök, hela vägen ifrån Norge, inte illa:)))
Det är alltid härligt när man får nya besök för det innebär oxå att jag hittar till så många härliga bloggare.

Älskar blått Sylvia, det är så vackert och det får en att drömma till havet och färgen känns lite somrig!

Nu tänkte jag sätta mig ner i en skön soffa och njuta av alla mina trädgårdsböcker.., drömma mig bort en stund!
Hoppas du får en lång och skön hleg.
Kramar till dig Sylvia
Marianne

Huset vid ån said...

Hej Sylvia! Tack för dina rara o vänliga hälsningar inne hos mig. Åh, vad mycket fint du bjuder på! Dina blå hyacinter är ju underbara i den där glasvasen och ditt porslin är så vackert! Det är som att kika in i en fin inredningsbutik! Önskar dig en riktigt trevlig helg! Kram Therese

OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Igjen såå flott bilder! Du er flink altså. Ha en flotters helg Sylvia:)

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Man städar bra till musik, det tar ett tag och plocka ur allt i ett så stort skåp. Du har gjort jättefint, man känner sig så nöjd när man är klar med sånt. Jättefint med Hyacinter i vas, det är ju en vårblomma egentligen.
Ha en fin helg vännen
Goa kramen
AnnaMaria

Pia said...

Vackert, vackert, helt underbart vackert!!! Vad kan jag annat säga?!?

Sköt om dig och ha en kjempe fin helg!

En stor klem fra Pia

Ninas Interiør said...

Hei Sylvia! Takk for koselige ord! Utrolig inspirerende blogg du har! Nå har jeg sittet og kost meg lenge med den!:)

Ønsker deg en riktig god helg!
Klem Nina

Bestemor Drillo said...

Blått er min yndlingsfarve !
Lekkert er det alt sammen;)
God helg og klem fra bestemor;))

frøken olsens drømmer said...

hei min kjære venn;))
alltid så lekkert å komme innom deg,full av ideer;))
ja servise er bare skjønt,,,sukk heldige du som har den suppe terinen...tror ikke den lages i det hele tatt lenger...
ja idag var jeg og hadde den slangen ned i magen,huff det var det mest ubehagelige jeg noen gang har gjort !
tok noen prøver men det så bra ut;))
God helg til deg og dine;))
klem fra meg :))))))))

Bossa said...

Hei igjen . Har noe til deg på bloggen min.
Klem :O)

Anita S Home and Wine said...

Hei Sylvia
takk for fredagshilsen - ønsker deg en koselig fredagskveld
klem anita s

Lykkelig som liten.. said...

Hei på deg :)

Så mange flotte bilder du viser i dag :)
Fint med det blå innimellom alt det hvite:)

Kjeme glad i deg:)
Klem Tina

Synnøve said...

Så mye fine kopper du har.Kjempelekkert skap.
Jeg og koser meg når jeg rydder og flytter på ting.Ren mentalhygiene det.

ha ei fin helg
Klem

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
JA, nå roper vi på VÅREN!!! Herlig å høre at det drypper fra takene hos dere, og vi er vel ikke så langt unna her heller! Jeg ble inpirert av perleblomstene hos deg, så i går plantet jeg i kopper og kar her (kjøpte et par potter med løker på IKEA)! Ny kjøkkenhylle har også kommet opp, så den blir nok snart vist frem, bare jeg får tatt noen fine bilder!

Ha en god helg der i sør!

Klem Cathrine :-)

Romantisk Vintage said...

Så vakre bilder og vakkert i ditt skap:)) Du gjør det så fint rundt deg, nyter å titte her inne hos deg.
Ha en fin helg! Klem

Barbros lille atelier said...

Å, så mye fint du har! Virkelig et innholdsrikt hus. Serviset var jo helt nydelig! Så flink du er til å odne og pynte:-)

Ønsker deg en riktig god helg!

Klem

Marie said...

Vilka vackra bilder...en fröjd för ögat och hjärta. Kram

Monica said...

ååå så nydleig i skapet med masse herlige ting. Elsker det serviset ditt...dååån... Føler virkelig kallet til å ha det selv, hihi... Skikkelig nydelig dandert og pyntet kjenenr jeg blir glad av å se på. God klem fra Monica

Lenemora said...

Koselig at du vil være med i trekningen inne hos meg!

Kos deg idag!

Klem fra Lenemora

Amy said...

Hei Sylvia! I LOVE LOVE LOVE den servise i blått! Så nydelige! Du har den så fint utstilt i din hus også- et fryd både når den er i bruk og ellers ser jeg! Ha en flott helg vennen- klem fra oss i skogen :-)

Minka said...

heisann, god kveld til deg og..Må nok prøve å få meg noen vårblomster til uka ja, ser så flott ut med farger hos andre, så må vel bli bra hos meg og.. En virkelig god helg ønskes deg og dine, klems...

Fånga dagen said...

Hej igen Sylvia!
Vilken tur vi har du och jag, barnbarn att mysa med.
Du jag tänkte bara säga att dina kommentarer till mig alltid är så fina att jag blir rörd.
Jag har också fått diagnosen fibromyalgi en gång, men vet du för min del tror jag det var stressbetonat i allra högsta grad.
Jag blev nämligen av med den värsta värken när jag gick min avslappningslärarutbildning och sen jobbade mycket med mig själv och mitt otroligt dåliga självförtroende. Jag har verkligen tvingat mig att tycka om mig själv som jag är och är en bra bit på väg nu.
Det är därför som jag också idag vågar ha en utställning. Jag har bestämt mig för att ta all kritik och allt positivt utan försvar.
Ja herregud när jag tänker på det så är livet ett enda stort jobb.
Jag får enormt mycket ny energi av alla underbara bloggar och alla nya människor som jag lär känna och det känns så stort.
Ha en fortsatt bra helg så hörs vi vidare.
Kramar Lena

Ellinor Forsblom said...

Vackert skåp med den Underbart Fina Blå Servisen i Kaffekannan var bara sååå fin.
Du har dekorerat så fint i skåpet med så fina tyger det blir så romantiskt fint.
Kramar Ellinors Hus

Blessedmom's Simple Home said...

I just love those dishes, and your cupboard looks beautiful too. I hope your doing well.
Blessings,
Marcia

Huset vid ån said...

Hej Sylvia! Hoppas att du har det bra! Önskar dig en trevlig o skön söndag! Många Kramar till dig från mig./ Therese

Sköna o Gröna Ting said...

God morgon Sylvia!!!

Jag har följt allas goda råd.., jag har stannat inomhus hela helgen och jag mår så bra igen.., skönt!!!
Idag skall jag baka bröd så vi klarar oss en vecka till:)
Eftersom solen skiner så är det lockande att gå ut en sväng med kameran men denna gången åker mössa och vantar på:)


Hoppas du får en skön söndag vännen...
Massor med kramar till dig
Marianne

Masy said...

nydelige blomster!

utrolig hyggelig stemning du har laget.

Mvh

Landlige Hjem said...

Hei Sylvia,
tusen takk for en så fantastisk omtale om mine bilder! Det varmet!
Veldig koselig at du vil være min følger også, velkommen skal du være til min lille side :)

Som sagt, du har en fantastisk vakker blogg :)

Ønsker deg en fantastisk kveld!

Klem fra meg
Anki

Balke gård said...

Hei, hei, du ahr så mye fint!! Jegs tuderer bildene og blir så inspirert og utrolig imponert over stil og sammensetning og hvor nøye satt sammen alt er, virkelig vakkert!!! Klem

gry said...

Nyyyyyyyydelig blått..-))