Friday, February 19, 2010

å ned en trapp.

hei alle gode damer i blogg land,jeg rødmer over alle hygelige hilsner dere legger igjen hos meg,tusen tusen takk,jeg leser hver å en å besøker såklart dere igjen,forrige innlegg gikk vi opp en trapp,nå tar vi en titt ned,dette er vår spisestue.
tok vekk en plate å satt stolene rundt nå,å andre ganger har jeg plata i,å stolene står på langsidene,
men se ned til høyre......hmmm..
jepp en trapp ned..til gjesterom,kjellerstue,hovebad å et roterom/trimrom med utgang til hagen,

her er en hylle,på nivå med stuegulv,å ja jeg har klart å få noe på den å.he he


denne stolen fikk jeg av en god venn,tusen takk til du,ble så koselig med salmebøker,lykt å hjerte



elsker denne stolen,liten som den er,passet perfekt her.
det er delvis et gammet hus fra 1800 så her er kroker å kriker,hihihi ja må le,for på 1700 var vårt hus et hønsehus..sett bilde.å da vi isolerte fant vi rugekasser i stuevegger.koselig ...




denne står å nå på hylla.funnet i bruktutikk,en villroy og borch med nummer.





en kopi av et gammelt penalhus






denne står på vei ned trappa nå,til våren kommer den ut i hagen.







å her står jeg nede i trappa å ser opp,smal gammel trapp,men å så nostalgisk.masse krinkler å kroker..så det var det for denne gang,nå har jeg vist dere det meste av huset,å jeg har jo vært spent på hvordan mitt hjen ville bli mottat i blogg verden,jeg har det jo med å pynte i hver en krok,å elsker gamle ting kjøpt på loppis,ting med sjel i...noen får nok åndenød av alle ting..men jeg elsker det...he he..å det varmer mitt hjerte med alle gode hilsner...
ønsker dere alle en kjempefin helg.
her må måkes snø før jeg kan ut,godt å ha sønnen som nabo.takk espen for all snø du har måkt denne vinter...
vi tastes.....








65 comments:

Besta said...

Hehe, har du også en sønn som heter Espen?
Jeg syntes du har en fantastisk hus. Skulle gjerne vært inne og studert alle detaljene. Ser så flott ut.
Er NESTEN helt innesnødd her også men idag skal jeg ikke ut forbi døra.
Ha en fin fredag.
klem fra marilyn

Cathrines Kreative Hjørne said...

Jeg likte veldig godt å gå ned trappen hos deg også, og bare få NYTE hvert skritt, hver krinkelkrok!

Her er snøen meterhøy også, men jeg har en mann som måker jeg da!

Ha en god helg og kos dere inne i snøkaoset!

Klem Cathrine :-)

Beth said...

Jeg gjentar visst meg selv, men må igjen si at du har et nydelig hjem.
Du er som meg liker og omgi deg med mange ting, ikke noe minimalisme å spore hos noen av oss, nei!
Jesusbilde som henger over den lille stolen brakte gode minne fram i meg, mormor og bestefar hadde et maken hengende på sitt soveværelse da jeg var barn.
Og jeg husker at jeg var litt engstelig for nettopp det bilde. For uansett hvor jeg befant meg i rommet, fulgte øynene på bilde meg..., men mormor sa alltid at det var fordi han ønsket passe på oss alle.
I dag skulle jeg gitt mye for å hatt bilde her hos meg. Håper tanten min har tatt godt vare på det...

Og en sånn madonnafigur som du har, står høyt på ønskelisten min...

En koselig helg ønskes deg og dine Sylvia!

Klem Beth...

Bossa said...

Mmmm. Det er så nydeig hos deg at jeg blir helt matt...... Men det må da ta forferdelig mye tid til støvtørking?
Nå må jeg skynde meg... Skal klemme melkekjertlene til pannekaker i dag.
Ha en fin dag. Klem :O)

MajorogMeg said...

Herlig å se Sylvia:) Tror du bor i et hus med sjel!! Gamle hus har sjel..
Skule gjerne kommet meg på loppis jeg også..prøver å følge med om det kommer oppslag på nærbutikken:)
Ha en flott helg, klem fra meg:)

På landet said...

Så morsom historie huset har, hønsehus ikke alle som kan skryte på seg det :)
Du er så flink med detaljer,nydelige ting i hele huset.

God helg.

Rachel said...

Hej min venn!
Sitter her i senga og har kosa meg med en kopp kaffe og blogg lesing, og vedsiden av meg ligger to goe puser og sover.
Takk snille du for alle fine komentarer du er en så fin blogg venn :0)
Du har det så nydelig hjemme og jeg syntes det er så fint! Har en man som älsker minimalism , men jeg liker allt ditt pynt veldig. Når bryllup og resa er over ska det begynnes og pusses opp her hjemme og jeg lengter etter og bytte ut våre 20 år gamle skinn soffar till nye freche vite Ektorp soffar fra Ikea. Det er mye göy og spennende som ska ske framover men det er virkelig på tide for jeg har hatt ca 7 år med motganger, det var så mye att jeg till slutt begynte og fundere på om det kunne ligge en förbannelse over huset. Men nå går allt bra og jeg kenner meg glad og lyckelig!
Ha en fin dag min käre venn! Klem klem

Hanna said...

Så fint du har det.
kram
Hanna

Frøydis said...

Hei på deg :-))
Kjempekoselig hjem du har skapt til dere! Flink du er!

Håper du får en flott helg, selv om det er meldt enda mer snø ;-))
Klem, Frøydis

Prinsesse Elin said...

Dette her blir bare bedre og bedre. Jeg elsker det:) Her er det en virkelig deilig dag og den ble ikke mindre deilig med disse fantastiske bildene. Klem fra Elin:)

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Så fint du har Sylvia, både uppe och nere. Det var ett häftigt roder du har i trappan, och din terrin var ett riktigt fynd. Blir så fint när det mesta är vitt, vackert och vilsamt. Och så bra och ha sonen så nära, mysigt med fika också.
Ha en bra helg vännen
Stor kram
AnnaMaria

bodil said...

Hei.KJEMPE FINT.Tusen takk for titten.Er helt måløs.Nydelig koselig hus.Ja der skulle jeg ha vært.Elsker å se i hus.Er så mye fint å se rundt om kring.Kjempe fin Suppetine.Ha en kjempe fin helg.Klem fra Bodil...

Ellinor Forsblom said...

En Mysig Trapp Ner, du har så Vackra saker som jag njuter av att se.
Kram Ellinors Hus

Tovepia said...

Du har et spennende hus med masse spennende i;) Skulle gjerne tatt en runde, men har vel stoppet opp i tide og utide for å se på alt det flotte du har;)
Ha en fin fredag og klem fra meg;)

pysseltanten said...

Ååh...Sylvia ditt hus e heeelt underbart!..
Ääälskar alla ting...vi e ju LESS IS A BORE-tjejer du o jag..;)
Du har otroligt god smak...
Gillade verkligen den lilla stolen...
såg en på loppis, men 300 kronor var LIIIITE för mycket tyckte jag...
Ha en härlig fredag, vännen..
Kraaamizar Git

LjuvligtLantligt said...

Ja tänk så konstigt man kan tänka..hihihi

Men ÅHHH vad vackert du har det o det där ägget i trappan, VILL HA!! :)

ha en underbar helg!
Kram Git

LjuvligtLantligt said...

Ja tänk så konstigt man kan tänka..hihihi

Men ÅHHH vad vackert du har det o det där ägget i trappan, VILL HA!! :)

ha en underbar helg!
Kram Git

Pia said...

Jag blir inte klok på dig!!!!!!!! Du har det så underbart! Hur bär du dig åt??!!


Ha en skööön helg!
Klem fra Pia

Sköna o Gröna Ting said...

Sylvia.., dina vackra bilder lyser upp här i bloggvärlden, du är verkligen en bra förebild för oss inredningstokiga:)
Du har så vackert överallt i ditt hem!

Önskar dig en underbar helg och ta väl hand om dig
Kram kram
Marianne

Torilpia said...

Huset ditt er som en nydelig utstilling .. så mye lekkert .. blir helt matt jeg :o)

Kos deg med i ditt nydelige hjem og ha ei kjempefin helg - stor klem fra Toril :o)

Nostalgia said...

For en herlig spisestue du har !, masse flotte detaljer. det er artig med gamle hus og tenk å ha et så gammelt hus, morsomt med rugekasser i veggene, hi-hi ;-D

Ønsker deg en deilig helg !'klem, Nostalgia

~Kristina~ said...

For en herlig spisestue, ja ett fantastisk hus i det hele å store!
Så misunnelig på deg som har ett gammelt hus med så mange kriker å kroker, å så mye sjel og sjarm!:)
Det er drømmen!

Håper du får en kjempefin helg:)

Fånga dagen said...

Hej Sylvia!
Jag finner faktiskt inga fler ord angående ditt hem, du vet att jag njuter av allt det vackra du visar och det ena överträffar det andra. Jag skulle kunna bertala en slant för att se det i verkligheten men jag vill inte städa åt dig hi hi.
Ja du är en otroligt inspirerande kvinna och ger väldigt mycket goda energier. Tack
Ha en fin helg nu
Kramar Lena

Smykkas said...

Dette var jo som den reneste interiørbutikk. Så mange flotte ting dere har.

Det var en flott tur ned trappa, og jeg har studert tingene nøye.

Her er det ikke nødvendig å måke, men det ligger fortsatt snø. Våren lar vente på seg i år.

Astrid

Bomull said...

Di viser så fantastisk flotte bilder av det vakre hjemmet deres, du er så flink!! Virkelig inspirerende, elsker alt!! :) :)

Ha en strålende helg! :)

Lenemora said...

Hei Sylvia!
Nydelig avsats i trappen og supperterrinen er fantastisk fin!
Du har det sååå koselig!

Vi er nesten snødd inne her også, helt vilt med vær denne vinteren.
Vi kan ikke se gjerde rundt plenen lenger pga sne!

Ha en fin helg, SYlvia!

Klem Lenemora

Alven said...

Hei :-)

Så koselig og intim spsisestue :-) Koselig å samle familien eller venner rundt der :-) Så artig at huset ders har vært hønsehus :-) Kanskje det går igjen noen høner å klukker :-) Gleder meg til å se resten av huset ditt :-)

Ha en strålende helg :-)

Klem

Ruths datter said...

Her har du det så koselig. Lyst å lett overalt. Masse vakre detaljer å myse på. Skal titte litt mer jeg nå. Ønsker deg en fin helg

Ruths datter said...

Her har du det så koselig. Lyst å lett overalt. Masse vakre detaljer å myse på. Skal titte litt mer jeg nå. Ønsker deg en fin helg

Kreoline said...

Hei Sylvia, helt skjønt, ser du liker å pynte, det er så kjekt å se på alle de skjønne tingene du har. Selv er jeg ikke så veldig pyntete, men jeg elsker pynt og stæsj. Ha en kjempefin helg, kos deg, klem fra Mona.

Bossa said...

Hei igjen, søteste Sylvia. Mammografien gikk veldig greit. Ikke vondt i det hele tatt. Er så godt å få det gjort. Litt verre var det at jeg har vært hos en annen lege i dag og skåret bort en liten tapp jeg har hatt øverst i ganen et halvt års tid. Det er ikke godt, men jeg er veldig glad over at den endelig er vekk. Har liksom kjent den bakerst på tunga så lenge. Nå får jeg spise suppe et par dager, så er jeg så god som gull igjen.
Så bra at du koser deg med å tørke støv, og at du ikke har det "på hjernen". Det er sånn det skal være. Ha en nydelig kveld og helg.
Klem :O)

Rosor och Spetsar said...

Hej Sylvia
Så vackert och mysigt hemtrevligt du har det. Så fint med hjärtan som hänger på stolarna. Vilket härligt roder du har. Och tack för alla fina kommentarer du lämnat hos mig.
Ha en fin helg
Kramar Annelie

Hege`s Cute N Cool Blogg said...

Tina er vel lik sin mor da tenkter jeg hehe...virker jo som du er snill og omtenksom du oxså!! :o))

Kjempelekre bilder!! Åååååå likte stolen...(jeg vil oxså ha) ;o)

Hopp & Sprett fra mej :o))

Hjemmekjær said...

Litt av et hus du har, med mange mange skatter.... Spennende med litt krinkler og kroker:)
Ikke noe galt å bo i et tidligere hønsehus;) - når det er så flott som det! Mine foreldre bor i et tidligere sauefjøs som er et nydelig lite koselig hus for 2 i dag:) Skikkelig sjarm syns jeg;)

Hjemmekjær said...
This comment has been removed by the author.
huset ved elva-elin said...

Hei :)
Du har det bare kjempe flott :)
Ha en fin helg.
Hilsen Elin

gry said...

Fin header du har fått .:-)

Du har så mye spennede ting Sylvia...det roret ? heter det det ?? tøft.:-)flotte bilder.:-)

Usj ja..det laver ned snø her, skal det ingen ende ta ?

Ha en snørik helg.:-) vi får rope på våren.:-)

Klem fra Gry

Eva said...

Hei
jeg sitter her helt overveldet over alle de vakre bildene - hjemmet deres er bare helt nydelig!
Virkelig enormt mye å la seg inspirere av her.
Ha ei fortsatt god helg.
Hilsen Eva

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei i snøen!
Ja, jeg forstår det snør hos dere også, så dette kan vi trygt kalle for VINTERferie! Men det er ordentlig vinter dag, og veldig fint å kunne stå på ski og sånt! Men ikke mye moro for de som må måke...!

Ønsker deg en fin helg vennen!

Klem Cathrine :-)

Britaiskogen said...

Flott hjem og fine bilder! Takk for inspirerende blogg! Ha ei fin helg!

Amy said...

Utrolig sjarmerende hjem du har Sylvia! Likte godt den gamle penalhus! Ha en flott helg! Klem fra meg :-)

Bluggi buggi blogg said...

Du har det så utrolig koselig. Masse fine ting. Får inspirasjon av å se bildene dine.
Så kjekt at du ville følge meg også. Det setter jeg stor pris på :)
Ha en fin helg.
Trude :)

Monica said...

Alltid fine innlegg fra deg :-)

Ønsker deg en god helg.

sigrid said...

Alt flott du har teke vare på og så er du så flink å sette det saman slik det vert fint!
God helg :-)

Hespe said...

Og jommen min sant var det ikke like vakkert når vi gikk ned en trapp!!! Så utrolig gjennomført og fint det er hjemme hos deg! Drømmehjemmet, spør du meg :o)

Høres ut som du har akkurat samme vær som meg! Gruer meg litt for å gå ut, men det får stå til... Heldigvis skal jeg overnatte, så trenger ikke tenke på at jeg skal ut igjen i nattens mulm og mørkre..

Ha en supergod helg!

Klem fra Hildegunn

BEA said...

Elsker slike utspring i trapperom.. utrolig masse flott man kan sette der :o))

ser ut som du har et digert hus med masse sjel!! og du er flink å pynte hjemmet ditt også!!!

Godt du har en voksen sønn som kan måke.. forstår at det trengs i år..
i Danmark snødde det 30 cm i går og det er ventet mer i dag.. helt forferdelig.. gruer meg til å ordne hagen der nede til våren.. om det blir vår noen gang med all den snøen.. akk ja..

Ha en deilig lørdag og tusen takk for alle koselige kommentarer du legger igjen hos meg.. setter STOR pris på de!!! klem fra mæ

Bestemor Drillo said...

Like fantastisk å komme innom deg!
Vakkert;)
God lørdagskveld med mye kos og klem fra meg!

Violetta said...

Å herlighet, har du enda flere rom og etasjer!? Vanligvis er kjeller'n kjeller, men hos deg er det like fint utsmykket som i resten av huset. Skulle hatt litt av smaken og kreativiteten din *sukk* Nå må jeg bare lese og nyte! :)

God helg til deg!

Inspiration i vitt said...

men sylvia hur mycket fint har du igentligen ojoj. Gillar din söta lilla stol och terrinen var ju bara så underbar. ha en härlig helg och kram på dig/Ingela.

Synnøve said...

Du må ha norges vakkreste hjem,uten tvil.
Har du fått besøk av meg har du ikke fått et eneste fornuftig ord av meg.hihi.jeg har bare gått og sett meg omkring,stønet og sukket og sagt fint,nydelig,
åååå så lekkert.
Ha en fin kveld

frøken olsens drømmer said...

så fint det er ;))
den stolen passet jo helt supert;))
så snill vennen din er ..hihi
god kveld til deg min venn ;))

Beate said...

wow, her var det mye fint! for et flott hjem du har!
mange lekre og herlige detaljer...

klem beate

Ingrid said...

Det er jo så vakkert over alt hos deg, så det er jo en fryd å se uansett hvor i huset ditt du "tar oss med"... Ha ei god helg videre!

AnneLavendel said...

Nydelig hus, så mange vakre detaljer. Inspirerende :)

Anita S Home and Wine said...

Du har et utrolig vakkert og personlig hjem, er jo en reise å vandre gjennom huset ditt. og med det været som er ute så trengs det litt hygge og varme i heimen.
her snør det fortsatt..
god lørdagskveld, klem anita s

Romantiska Hem said...

Hejsan Kära Vännen! Åh, så vackert och så inspirerande jag älskar verkligen det med dina bilder att man kan titta så länge på dem och hela tiden upptäcka nya fina saker! Åh så snäll du är som lagt ut att vi kommer ut med en ny bok till hösten, tack du super rara!! Ha en fin fortsatt helg, varma kramar Petra

Landlige Hjem said...

Hei på deg, jeg tar av meg hatten for deg ღ
Du har så utrolig mye fint i ditt herlige hjem! Helt utrolig liksom, ikke alle kan si at de bor i et gammelt hönsehus ღ Det må väre det vakreste hönsehuset som finnes iallefall!,så göy!
Fantastisk vakker suppeterrin! Jeg er så fasinert av terriner, men kommer aldrig over noen selv dessverre.
Önsker deg en herlig helgღ

Klem fra Anki i ett snörikt Stockholm

Emmas utsikt said...

Takk for dine fine ord og så koselige bilder du viser fra hjemmet ditt. Herlig!

klem,
Emma

no47-mia said...

OJ!! Vad mycket fint! Som alltid...

Ha en härlig dag!
Kram ♥ Mia

Sjabbig men chic said...

Vilket härligt hus ni har Sylvia och vad mycket fina saker. Överallt!

Kram Lisa

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
Ja, denne våren er visst langt unna ennå, og vi får bare smøre oss med tålmidighet! Gleden blir vel desto større når våren og sommeren ENDELIG er her! Og dette er jo mye bedre enn slaps og søle!

God søndag til dere!

Klem Cathrine :-)

Landlige Hjem said...

Takk Syvia, ja det er herlig!
Men borte bra hjemme best ღ
Ja, det finnes mange byer og steder som er vakre rundt omkring:) Skal ut å fange noen stemninger i dag :)

Beste önsker for dagen
Klem Anki

essemia said...

Helt underbart hus ni har. Älskar alla vinklar och vrår som är på gamla hus. Och du har lyckats fylla det med så vackra saker.
Hoppas du har en bra söndag.
Kram Elzie

Anne said...

Hei hei!
Så utruleg vakker heim du har!
Deg skal eg følge med på vidare:)
Gler meg!
Ha ein koseleg søndag!
Klem Anne

Tonje said...

Berre innom ein liten tur for å ynskje deg ein god søndag!

Kjempekoselig ned trappa :o)
Klem Tonje