Thursday, February 25, 2010

nytt sengetøy

tenk alt torsdag,vi har ikke vinterferie før til uka,blir godt det,i dag er det en litt sur dag i arendal,en sur vind,jeg har vært en liten tur i byen,å var innom min favoritt butikk Frk.Olsen i arendal, der blir en møtt med smil å varme uansett vær ute,en blir varm i hjerte av å gå inn der,innehaveren Mariann har blogg,du finner den HER. jeg anbefaler varmt et besøk, for en tid tilbake bestilte jeg sengetøy av henne.
å nå var det kommet,å jeg gleder meg til å re opp med dette,se den blonden å monogram,
det er fra JD,å for en fantastisk kvalitet,det er sånn tykk god gammeldags bomull,

jeg har litt sånn sengetøy dilla,å de siste åra har jeg bare hvitt med blonder eller broderi å volanger, å lett å holde hvitt,jeg bruker 1ts vanlig bakepulver i tillegg til vaskepulver,kan tro det blir flott,jeg vasker å stryker sengetøy i durance sin lavendel serie,
å da er det nydelig å krype til køys å sove godt til lavendel duft så skjønn


ja det var min dag så langt,det har snødd litt ute igjen,jeg fyrer på peisen å har te i min kopp å hygger meg med blogg.tenk snart helg igjen,syntes dagene går fort, jeg lengter til vår,men har avfunnet meg med at det er vinter,så får en gjøre så godt en kan med det.
takker igjen til alle dere skjønne som legger igjen hilsen hos meg,er så glad dere tar dere tid til det.betyr mye...
kos dere masse ,ta vare på de gyllne øyeblikk,å husk nå er nå....



76 comments:

Tovepia said...

Delikat og lekkert! Dette må man jo bare sove godt i, samtidig som det minner meg om da jeg var barn og besøkte besteforeldre, alltid hvitt sengetøy;)
Kos deg denne dagen, snart er det sannelig helg, og da er min vinterferie slutt...klem fra meg;)

Lyst på livet said...

Hei på deg Sylvia!
Så lekkert sengetøy du har kjøpt deg!
Jeg liker også best å sove i hvitt sengetøy, gjerne sateng som er så glat og deilig.
Tusen takk for et råtips om bakepulver i vaskemiddelet! Det har jeg aldri hørt om, men skal jammen prøves :-)

Ha en god dag videre!

Klem Torunn

Renate said...

Hei :)
For et nydelige sengetøy <3 det var skikkelig lekkert
Smart tips ang bakepulver til hvitvasken, det skal prøves, takk :)
Ha en flott dag videre :)
Renate :)

Jungfrun said...

Jättefint överkast! Här har det också snöat idag. Tack för tipset med bakpulver och Marianns blogg!!! Ha en fortsatt trevlig dag! Kram från Jonna ♥

Synnøve said...

For et nydelig sengsett du har kjøpt.
Jeg og har dilla på sengsett også:)) Jeg bruker bare hvite sengsett. Jeg skal ta med meg tipset ditt om bakepulver sammen med vaskemiddel.
Her er det bare og fyre i ovnen og ha noe varmt i koppen.
Ha en fin kveld

Beth said...

Nydelig sengetøy!
Det er sånt jeg husker farmor hadde og det var alltid så godt å krype under dyna hos henne...
Nystrøket, hvitt sengetøy med blonder og kapper...

Klem Beth...

Fiolkransen said...

For et flott sengetøy! Det må være en drøm å sove i det. Enig i at det lyse sengetøyet er lekkert, særlig med blonder og monogram. Jeg har fått tak i noen gamle pyntelaken jeg har i min seng. deilig det også.

Tipset med bakepulveret skal jeg prøve. Takk for tipset.

Ønsker deg en flott kveld


Klem fra Thea

~Kristina~ said...

For ett lekkert sengetøy!:)
Rene drømmen det der:)
ELSKER butikken Frk. Olsen, var der sist i sommer:) Synd Tromsø er så himla langt unna, men da har man noe og se frem til når man skal på hytta om sommeren!:)

Bestemor Drillo said...

Det var vakkert!
Her kan du sove som en prinsesse!!
God helg til deg og klem fra meg;))

MajorogMeg said...

Oi, det var lekkert Sylvia:) Ingenting er som hvitt sengetøy, det er bare lekkert:)
Bakepulver? Det var et tips...som må prøves:)
Ja, dagene flyr..enig, vi må huske at nå er nå....
Ha en flott kveld, klem fra meg:)

RoseSommer said...

Ble i godt humør av innlegget ditt! Så fine bilder. Takk for bakepulvertipset fra meg også.

OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

den serien er bare helt vakker,hos meg henger det noen nydelige kapper. Jeg skal også prøve litt bakepulver i vaskevannet. Takk-takk, og ha en flott kveld:)

Fånga dagen said...

Åh vad vackert med monogram, det passar ju dug alldeles ypperligt.
Du jag har nog aldrig skådat en norrman ta backarna så som er stjärna gjorde igår, menvår Hellner somvann är inte så tokig heller va?
Vi har fått flera guld nu och det känns allt gnska härligt. Gich ju sämre i hockeyn i morse men men sånt är livet.
Jo nu är golvet lagt även i hallen så i morgon ska han göra det sista arbetet bakom bänken i köket så det ska nog bli städat till helgen.
Ha det så bra min vän
Kram Lena

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Åh så vackert lakan till sängen, det var otroligt fint! Du kommer och sova som en prinsessa, och med sån härlig lavendeldoft. Bra tips med bakpulvret.
Ha det gott
Goa kramen till dig vännen
AnnaMaria

Änglarnas hus said...

Aha..man kan använda bakpulver!..låter miljövänligt och bra!
Lakanen var hur fina som helst..och jag gillar när broderierna är vita!
Ha en skön helg!!
Kram Sanne

bodil said...

Hei.Nydelig sengtøy.Synes jeg kjenner lukten av Lavendel.Ja før i tiden var det kun hvite segtøy.Ser hær på gården så er det hvit og med monogram på det og sølvtøy og alt..Håper du får en riktig fin natt i nytt sengtøy.Ha en riktig fin Torsdagskveld.Klem fra Bodil..♥♥

Minka said...

Herlighet så flott sengetøy..De er skikkelig gode..Og Frk Olsen er en flott butikk jeg elsker å besøke når jeg er der borte..et must...klems

Anitas hus said...

Jeg skjønner at jeg bare måååå en tur til Arendal snart. Guri malla så lekkert sengetøy. Det var noe annet enn det jeg kjøpte på kid her om dagen til halv pris^^,)
Takk for bakepulvertipset også, det skal jeg huske på.

Ufyselig vær idag ja. Derfor har jeg brukt dagen på å sy ny seng til Ruffen (tibben vår:D). Han ble sååå glad for ny seng i Lin^^,)

Håper du får en fin helg Sylvia!!
Klem, Anita:O)

Kari said...

Åå, for et herlig sengetøy! Det var rett og slett vakkert! Jeg skjønner godt at det er deilig å krype ned under den dynen, ja :)
Ja, dagene og ukene går kjempefort, og før vi vet ordet av det så kommer våren. Jeg tror nok vi alle lengter etter den, men vi må nok være tålmodige. Vi får nyte siste rest av vinteren, tenne stearinlys og drikke te under et pledd :)
Håper du får en fin helg!
Stor klem fra Kari.

Ellinor Forsblom said...

Tack för tipset, Vackra Gamla Lakan med monogram finns det nå vackrare. Dina doftar ju lavendel,
så du drömmer nog fina Drömmar.
Sov Gott Ellinors Hus

huset ved elva-elin said...

Hei. Det var et kjempe fint sengetøy
du har fått kjøpt deg :)
Jeg skal jammen prøve det tipset
med bakepulver i hvit vasken.
Frøken Olsen er min favoritt
butikk nr 1 :
Hilsen Elin

Nostalgia said...

Delikat med hvitt sengetøy :-) Må tilstå det går litt i blått her også og flanell...men det er fordi det er så kaldt ;-D gleder meg til sommernen, finnes ikke noe bedre enn hvitt bomullssengetøy.

Ønsker deg en fiiin kveld !
Klem, Nostalgia

Amy said...

Lekkert sengetøy!!! Skal sette meg ut her og ser sikkert helt dum, men hva betydning har bakepulver i vasken??? Den har jeg aldri hørt før...
Kos deg med den nydelig sengetøy sett vennen! Klem fra meg

lisje astrid's husblogg said...

Ååååh!Det var bra delikat og herleg laken☺
Nydelege bilder!
Har noko til deg inne hos meg♥
Klem frå Astrid♥

frøken olsens drømmer said...

Så gode ord fra deg,det varmer vet du ;))
ja det er så fint det sengetøyet,kjempe fint er det ;))
I dag har det vært en travel dag på jobb ;))og det er fint ;))))
ønsker deg med dine en vakker stemningsfull kveld
klem fra meg ;))

Landlige Hjem said...

Åå for ett nydelig sengetøy du har kjøpt! Så utrolig delikat!
Ønsker deg en herlig kveld, og ja tenk nå er det snart helg igjen, fantastisk!

Goklem Anki

Hege`s Cute N Cool Blogg said...

Hehe såg berre lekkert ut ja!!!! Og deilig med lavendel duft ja...du får sove godt nå da fremover hehe...

Klem fra mej :o))))

Rachel said...

Så lekkert! Jeg må se og få meg vite blonde sengetöy jeg også (kanske en bra ting og önske sig til bryllupet)
Sitter her og koser meg og blogger litt för legge tid. I helgen har jeg fri og jeg skal sy og bare kose meg tror jeg. Sov gott og dröm sött i ditt nye sengetöy vennen!

no47-mia said...

Hej sylvia!!
Å vad det måste vara gott att få krypa ner i sådana väldoftande lakan. Kan riktigt känna doften.. Härligt..

Ha det gott!
Kram Mia

Ingrid said...

Så nydelig sengetøy! :) Jeg liker det også best når det er helt hvitt.... Funker det med bakepulver altså?

Engler, ull og lavendel said...

For et nydelig sengetøy, og takk for tipset om bakepulver. Det må prøves.
Klem fa meg

Ingunn said...

Helt nydelig:) skjønner du sover godt!
Klem Ingunn

yesheimen said...

Lekkert sengetøy, og synes jeg kjenner lukten. Har selv skyllemiddel fra Durance med Lavendel, og det er spesielt godt ja. Hvitt er delikat og fint, men selv har jeg bare kulørt sengetøy. Hmmm... du ga meg en idè, neste gang det blir hvitt kanskje.
Ha en fortsatt fin tordagskveld.
Klem Ann<3

Besta said...

For et nydelig sengetøy:)
Tipset ditt om bakepulver har jeg brukt flere ganger nå. Kjempebra.
ha en fortsatt fin kveld.
klem fra marilyn

Crinoline said...

For et nydelig sengetøy,Sylvia.JDL har så mye lekkert. Takk for tips om bakepulver. Ønsker deg en god helg.Klem

Sjabbig men chic said...

Hej, gumman! Ville bara kika in och tacka dig för att du är så himla urgullig!

Kram Lisa

ralfefarfars paradis said...

Så nydelig sengetøy- og så herlgi det må være å bare ha hvitt sengetøy- her er det alt mellom himmel og jord;) Vinteren fortsetter- men i dag har det vært nydelig vær- så da var plutselig ikke vinteren så ille lenger- bare vakker;) Ønsker deg en god dag i morgen!!

Barbros lille atelier said...

For et lekkert sengetøy! Kunne virkelig tenkt meg et sånt selv. Må inn og sjekke ut den siden. Takk for godt vasketips - det tar vi gjerne med oss:-)

Klem

Karl Halvorsen said...

Hei igjen Sylvia! Nå er jeg på tynn is, ikke så stø på dette med sengetøy jeg da. Litt utenfor mitt spesialfelt det. :)

Snakkes vi.

Lenemora said...

Et nyydelig sengesett, jeg elsker JD sine produkter.
Kan formelig kjenne den deilige lavendel-duften hit...

Ha en fin helg!

Klem Lene

anka said...

Kjære S.Nå har jeg kost meg m bloggen din mange ganger,men aldri rota meg til å legge igjen spor etter meg.Du har et utrolig koselig hjem,men d visste jeg jo...Mange fine detaljer,og mange ideer å hente..

Ruths datter said...

Så herlig dette setter ser ut da.Jeg liker lyst sengetøy også best.jeg har et i damask som er bare nydelig.Må stryke det.
Klem

Blessedmom's Simple Home said...

Beautiful linens Sylvia, and your little granddaughter on the previous post is adorable!
Blessings,
Marcia

Uttan said...

Så fint.
Tänk vilka skatter gamla lakan är.

Ja nu vill Vi ha vår men Vi har fått 1 dm snö till inatt :o(

Jag har massor av gamla lakan som är gulnat och jag vill inte gärna tvätta dem i Klorin,som det heter för det luktar inte gott och är inte bra för miljön.
Hur kan jag få dem vita igen?
Tar Du 1 tesked bakpulver tillsammans med tvättmedlet i tvättmaskinen? fattade jag rätt? blir det vitt av det?

Önskar dej en Trevlig Fredag!
Kram!

Huset vid ån said...

Åh, Så vackra lakan med spets o monogram...Jag bara älskar det! Önskar dig en Trevlig o skön helg! Många Kramar Therese

Frøydis said...

Lekkert, rett og slett!! Kan ikke tenke meg noe bedre enn å legge meg i rent sengetøy! Kan du huske krepp-sengetøyet?? Syns ennå det er aller best, men gubben hater det, så da har vi ikke det, hehe.

Stryker du sengetøyet? Kjenner ikke tilfeldigvis mannen min vel? Han gjør også det...det gidder jeg ikke!! Men er så heldig å ha en mann som elsker å stryke...så det gjør jeg sjeldent uansett, hehe

Ha en flott dag!
Klem, Frøydis

Frøydis said...

Lekkert, rett og slett!! Kan ikke tenke meg noe bedre enn å legge meg i rent sengetøy! Kan du huske krepp-sengetøyet?? Syns ennå det er aller best, men gubben hater det, så da har vi ikke det, hehe.

Stryker du sengetøyet? Kjenner ikke tilfeldigvis mannen min vel? Han gjør også det...det gidder jeg ikke!! Men er så heldig å ha en mann som elsker å stryke...så det gjør jeg sjeldent uansett, hehe

Ha en flott dag!
Klem, Frøydis

Datt said...

Oooh, det så virkelig herlig ut! Fikk lyst til å legge meg jeg nå! :D

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
Så herlig sengetøy du har fått deg, ja, det blir nydelig å legge seg i, tenker jeg! Frk. Olsen må være stedet for meg også, har jeg skjønt, så jeg får komme en gang butikken bugner av Burleigh! Fikk høre at hun tar inn nye varer 2 ganger pr. år. Vet du når neste gang blir?

Her snør det tett nå, og vi er begge inne og pleier forkjølelsen! Men, det er utrolig hvor greit det går, bare man koser seg litt! Te med honning, og fyr på peisen hjelper det!

Jeg har lagt ut en Give Away hos meg nå, så der MÅ du være med da!

Ønsker deg en kjempefin helg, og et meget snarlig vårvær!

Klem Cathrine :-)

Joy said...

Nu blev jag smått avis på det vackra sengetøyet ditt - vill också ha... Hihi.
Ha en fin helg! Kram Joy

Solveig`s familie og Interiør blogg!! said...

Hei :)
Her inne var det herlig å komme.. så masse nydelig du har å vise.. Fant deg gjennom LisjeAstrid :)

Ha en fin dag!
Klem fra Solveig

Silje'dattera. said...

Hehe, jeg kommer nok til å ta litt småkaker fra det glasset der ja, ikke se bort i fra det! :-)

Smykkas said...

Nydelig sengetøy du har kjøpt deg.

Ja, det har vært en lang vinter, men synes det er mye bedre med snø enn regn og vind som vi vestlendinger er vant til.

Ha en kjempefin helg og kos deg i nytt sengtøy.

Astrid

Vitaboet said...

Hei hei Sylvia!

Åh så fint sengetøy, vill også ha:)
Ser helt underbart ut å krypa ner i sengen i de der.

Håper du har en fin helg nå. Klem Camilla

sologbolig said...

hei Sylvia. For et nydelig sengetøy du har kjøpt deg. Det er så fint og reint å ligge i kvitt sengetøy syns eg.
I dag har eg starta på vinterferien...deilig! Ha ei god helg.

LjuvligtLantligt said...

Tacktack :)
Ha en trevlig helg!
Kram Git

Miss Mette said...

Hei Sylvia
Titter innom for å ønske deg en riktig fin helg :)
Så nydelig sengetøy du har kjøpt deg! Elsker slike
♥ med hvite blonder og monogram….
Jeg skal også ta med meg tipset ditt om bakepulver
sammen med vaskemiddel… det har jeg ikke hørt før,
tusen takk for tipset. Håper at du har det bare fin.
Klem fra Mette

Huset vid ån said...

God Morgon vännen min! Kikar in o Tackar för titten! Önskar dig en skööön lördag! Kram Therese

Cosmos said...

Enig med alle de andre her...lekkert sengetøy du har kjøpt..Lekkert med hvitt og kjenner lavendel duften fra Durance. Men har du altså bake pulver sammen med det flytende vaskemiddelet?? lurer litt,men får kanskje teste det..
Ha ei herlig helg.
Alltid koselig innlegg hos deg

Klem Marianne

Masy said...

riktig så lekkert! jeg har fått helt dilla på hvitt sengetøy, og det skal være tungt og og godt stoff som bare er en drøm å gjemme seg inni på kalde vinternetter:)
riktig god helg til deg !
mvh
masy

Seascape said...

Å for et nydelig sengesett. Takk for tipse med bakepulver, det må jeg prøve.

Tusen takk for kommentaren. Det stemmer det, jeg sår staude frø når det er vinter. Mange frø må ha kulde for å spire. Jeg spader bort en del av snøen og når frøene er sådd med fiberduk over, spader jeg snøen over det hele. Fiberduk bruker jeg for at ikke fuglene skal stjele frøene.

Ha en super helg, håper du også snart får følelsen av at våren er like om hjørne.

Klem

Minka said...

Hihi...blir vel kanskje å vise noe, hvis jeg får det til..er litt fersk når det kommer til å sy, men er så innmari gøy, men alt blir selvlært og ofte på en tungvin måte, heheh..klems

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
Bare hyggelig å omtale deg - du har det jo sååå nydelig i alle kriker og kroker! Så deilig å sove litt lenge, ja, vi kan visst legge oss under dyna og vente på våren alle mann - for det tar tid! Vi er bedre, takk, og i kveld blir det god middag, så vi klarer oss vi! :-)

Ha en fin lørdagskveld!

Klem Cathrine

Ps. Vet ikke om jeg svarte på det som du nevnte, om lysten til å male eikekjøkkenet deres? Jeg forstår det sitter langt inne, men det kunne vært veldig fint med beis med hvit pigment også, for da bevarer du trestukturen. Kanskje en mellomløsning det?

Anita S Home and Wine said...

Hei Sylvia
Kjempefint sengetøy du har kjøpt - og tusen takk for vaske tips.
Her er vinterfereien over ( for de som har hatt det ) jeg har jobbet for å spare feriedager til en snart kommende sydentur :)
god helg - klem anita s

Sjabbig men chic said...

Vill bara önska dig en underbar lördagkväll!

kram Lisa

På landet said...

Det var nydelig! Tror det blir lenge til våren, det snør å snør... Føles som det kommer til å ligge helt til juni, skal jo tine å... Bare å håpe at sommeren blir like bra som viteren har vært.

Ha en forsatt fin helg =)

frøken olsens drømmer said...

Tenk 66 kommentarer!!har du fått,bukker for deg ;))
takk igjen for din herlige kommentar hos meg ;))
fikk beskjed om de blodprøvene i går og de var nå mye finere..he he så jeg må nok kutte ut det søte liv..
men i kveld koser jeg meg med sjokolade og kake..
klem fra meg ;))

Lenemora said...

Du skulle gjerne fått avlegger, men denne planten befinner seg i Sverige hos min venninne Irene....Jeg kan høre med henne om hun kan ta med en avlegger når hun kommer hit neste gang....

Ha en fin lørdag og søndag!

Klem Lene

Prinsesse Elin said...

Kjære sylvia
Takk for en koselig hilsen på en lørdagskveld. Ja det var virkelig et vakkert sengetøy. Å legge seg i noe slikt er fantastisk. Jeg har ikke så mange fine men 2-3 favoritter som går igjen her i hjemmet. Vi kommer nok til å reise til Sverige til sommeren igjen og da skal jeg sjekke ut loppis for gamle sengklær med mellomverk. Kjøpte to pyntelaken i fjor sommer til en hundrelapp for begge. Angrer på at jeg ikke kjøpte flere av de. Fine til å bruke på sengen og fine til å bare ha til pynt.
Her går det i sport nede, blogging og skrekk film oppe. Jeg er så velsignet å ha ikke mer enn 3 ekstra 12 åringer på overnatting. 4 12 åringer og en skrekkfilm er en støyende kombinasjon. he he
Ha en fin fin kveld videre. Nyt den. Klem fra Elin:)

Lykkelig som liten.. said...

Sengetøy dilla, ja det er iallefall helt sikkert ;) hihi

Håper dere har hatt en nydelig helg:) Her ligger gubben og sover på sofaen, mens jeg blogger og ser på curling finalen :)

Klem Tina

svein`s kone said...

Hei:) Det var et vakkert sengetøy! Jeg hører rykter om det lavendel vaskemiddelet, det lukert nydelig sier alle. Hvor får man kjøpt det da? Den sjablongen du har på veggen kunne jeg tenkt meg, nydelig pynt rundt på den.. Koselig at du titter inn til meg. Sitter å ser på curlingfinale nå, titter du inn hos meg kan du se min flotte hodepynt anledning finalen:) Ha en flott vinterferie, vi er ferdig med vår nå:( Klem fra Line..

Landlige Hjem said...

God morgen og
takk for din hilsen hos meg :-)
Ønsker deg en fantastisk søndag! I dag skinner solen, håper den er hos deg også!

Klem Anki

Landlige Hjem said...

Psst! jeg har noe til deg på siden min ;)

Karl Halvorsen said...

Måtte innom å se om det var noe på gang, om med det samme ønske deg en god søndag.

gry said...

Grattis det så deilig og delikat ut.:-)

RoseSommer said...

Sylvia, jeg har tatt tipset ditt om bakepulver og lagt inn som "Tips og kjerringråd" på høyre side i bloggen min. Har linket til din side, selvfølgelig! Synes dette var noe så mange som mulig burde få med seg. Håper mange klikker innom bloggen min etterhvert så jeg får delt det med verden!