Friday, February 12, 2010

vårt venterom!

hei alle gode venner,ja så er det fredag igjen,herlig...i dag vil jeg vise dere det som vi kaller venterom..det er rommet føre vårt gjestetoa å vaskerom,vist litt under her,
her ser dere døra til toalettet,stumtjener,å en kurv til litt av hvert..
dette henger på den døra.kjekt å vite det er opptatt,

på gulvet står denne sink kasse med en herlig skrift.alle har vi dette problem,hvor blir den andre sokken av..?


over henger dette,elsker de nøklene,å gjør seg veldig på veggen der.



på en annen vegg er dette,knagg til klær,å bilde har jeg laget selv,gamle aviser bak,og bibel ark,




her kan du sitte om toa er opptatt,å ja her er masse å se på,du vil nok ikke kjede deg på dette venterom.hehe.masse gamle familie bilder,å ting å tang ellers,loppe funn å annet,





å her henger det en herlig dåpskjole,alle mine 3 barn er døpt i den,en dame som er så flink til å brodere har brodert alle navn på kjolen å med dato for dåpsdag,et herlig minne,






detaljer av kjolen







et børste å speil sett,bildene er uklar,er litt mørkt dette rom,helt uten vindu,








denne er et loppefunn,noen som vet hva den ble brukt til?inne i er det en plate med hull i,å hulrom under,noe kan liksom renne av seg der..

dette var altfor denne gangen,å husk min give away med trekning 21 februar,
å igjen,jeg blir helt overveldet av alle gode hilsner fra dere alle,
må si dere er herlige alle sammen,føler jeg er blitt litt kjent med dere nå,
ja dere er litt venner,tusen takk,
ønsker dere en god fredag alle sammen...nyt dagen








76 comments:

Mariann Louise said...

For et "venterom"! Her kunne jeg satt og håpet på at toalettet skulle være rett lenge opptatt:)

Her blir man ikke tom for inntrykk første timen! Så artig, og den nydelige dåpskjolen, virkelig et syn, her:)

Takk for titten, og ha en super helg!

Mariann og hundene

Landlige Hjem said...

Hei, må si meg enig med det Mariann Louise sier, her kunne jeg også sittet å ventet i evighet, ett syn for øye :)
Nydelig bilde du har laget, oser av kreativitet!
Masse koselige bilder du viser i dag! (de andre dagene også hihi)
Dåpskjolen minner meg om den jeg hadde til dåpen med mine barn, utrolig nydelig. Vi fikk ei sydame til å brodere inn navnene og dåpsdagen. Har tenkt at den skal gå i arv..

ღ ღ ღ Ta vare på dagen!! ღ ღ ღ

Ønsker deg en vakker fredag!
Håper solen skinner hos deg også i dag:)

Klem
Anki

Anita said...

Du har det altså så fint!

God helg til deg også!

Monica said...

ahhhh... ren nytelse er dette... Liker veldig godt den der boksen med en sokk av hver... mangler jo som regel alltid en eller annen sokk, genial måte å oppbevare dem på. Ønsker deg ei nydelig helg. Klem monica

Fiolkransen said...

Så nydelig venetrom du har..Så mange skjønne og fine ting å hvile øyet på...
Ha en god helg
Klem fra Thea

bodil said...

Hei.Du har det kjempe nydelig.Kjempe fint.Nydelig dåpskjole.Du er så flink å sette sammen alt i samme stil.Kjempe fint.Ha en riktig fin helg.Klem fra Bodil....Har nå sent Andreas på avlastning.Så nå skal jeg kose meg og slappe av i helga.Så skal jeg møte Yesheimen Ann K på ett lite blogg treff i morgen i Kristiansund på kafe.Gleder meg...

Besta said...

For et flott venterom. Der skulle jeg gjerne sittet og ventet:D
Alltid flotte detaljer hos deg.
ha en fin helg.
klem fra marilyn

Hilde said...

Så nydelig plass du viser i dag - her kunne jeg har ventet ofte...hi hi hi.
Skjønn dåpskjøle - artig å vise den frem - vår ligger i en pose i spaket, og det er ikke helt det samme...
Hilde

MajorogMeg said...

I det venterommet kan man gjerne ha god tid ja:))
For en vakker dåpskjole, den fortjener og henge fram og ikke inne i et skap!!
Nydelige detaljer på venterommet ditt Sylvia:)
Nyt helga, klem fra meg:)

lavendel mio said...

Hei!
Så vakkert venterom du har...her kan en vente vel og lenge:)
Den dåpskjolen var nydelig, så fint at du henger den opp til pynt, og ikke gjemmer den i et skap.
Ja, her var det mange fine detaljer som vanlig, nydelig hos deg:)
Ønsker deg en fin helg,klem Hanne

Ingrid said...

Så fint venterom! :)
Kjempelurt med den kassen for single sokker... tror vi må ordne noe sånt her i huset også! :)

Ellinor Forsblom said...

Vacker Hall, där kan jag sitta lääääänge om det är upptaget på toaletten.
Dopklänningen är ljuvlig att se på.
Soliga Kramar Ellinors Hus

Frøydis said...

Heisann :-))

Likte deg skiltet om sokkene, hehe..skulle vel hatt en sånt alle sammen..merkelig hvordan de forsvinner!!

Ha en topp helg!

Varm klem, Frøydis

Bestemor Drillo said...

Så flott et venterom! Her bør man ikke være veldig trengene, men nyte
atmosfæren en stund!!
Ha en nydelig helg!
Klem fra Casper og Bestemor!!

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Det var det finaste väntrum jag någonsin sett, så gulligt och kalla rummet det. Där skulle man gärna sitta och vänta. Och så fin dopklänning, extra roligt att alla barnen är döpta i den.
Ha en bra helg och Valentindag
Hjärtekram
AnnaMaria

Christine C said...

For et fantastisk venterom - der kunne man gjerne sittet en god stund og bare sugd til seg alle inntrykkene :) Nydelige ting på alle kanter!

Ha en flott helg.

Datt said...

Så koselig! Der kunne jeg lett venta ei stund jeg ja! :D

OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Så flott "venterommet" ditt var, og den boksen til sokkene skal jeg jammen kopiere. Hvor blir de av?
Vakker dåpskjole, så koselig å ha fremme til pynt:) Ha en fin helg kjære Sylvia:)

Berit T said...

Jeg blir helt betatt av alt dette flotte du viser. Det må være ne opplevelse å gå rundt i ditt hjem. Så mye detaljer og koselige ting.

Og den sinkassen til sokkene den var virkelig topp. Merkelig at sokker kan forsvinne. Vi er da bare to stk i huset, men sannelig så forsvinner det noen innimellom, og tror ikke de dukker opp igjen heller.
Ha en flott helg!
Klem.

Synnøve said...

For et venterom.Med så mye nydelige detaljer.

Hvor har du kjøpt boksen til en sokk? Gjett om jeg har skullet hatt en sånn.
Ha ei fin helg

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
Det var litt av et "venterom", må jeg si, og jeg hadde ikke hatt noen imot å vente litt der, nei! Morsomt med den esken til 1 sokk som mangler makkeren!
Ja da, takk, jeg gar funnet det skiltet på nettet, ellers takk for tilbudet om å kjøpe det for meg! :-)

Ja, gleder meg til å vise frem hyllen i morgen - det ble sååå fint!

God helg ønskes deg og dine fra
Cathrine :-)

Alven said...

Hei :-)

For ett vakkert "venterom" :-) Ja der kunne jeg fint sittet å ventet litt :-) SÅ mye vakkert du har!! Nydelig dåpskjole :-) Og veldig fint det bilde du hadde laget :-) Tenkte å tapentsere en vegg på do med gamle avispapirer jeg :-) tror det blir fint :-)

Håper alt er bra med deg :-)

Ha en strålende helg :-)

Mange klemmer ifra Ane

Torilpia said...

Enda flere gode tips fra deg .. denne gangen var det spesielt den boksen med single-sokker som jeg falt for .. :o) Ryddet sokke-skuffene rund i huset her og endte opp med en bærepose single sokker??!! Nå finnes vel noen av dem rundt om - og jeg tror kanskje jeg kan klare å parre noen av de sorte ensfargede .. men allikevel.

Skikkelig fint sted å vente på sin tur til toalettet - det har du i alle fall .. :o) Det "koøyet" du har er det "ekte" eller er det et speil? :o)

Nydelig duk du fant på loppis også .. under her .. Synes også det tørka brødet ditt var skikkelig dekorativt .. :o) Hadde vel ikke klart å sitte stille hos deg jeg .. måtte sett på alt det lekre du har rund om .. :o)

Ha ei kjempefin helg - stor klem!

sologbolig said...

Her på venterommet kunne eg ha sittet lenge, så mye fint å se på. Nydelig dåpskjole. Og den sinkeska til enkle sokker var stilig ....hadde passa godt her ja. Ønsker deg ei riktig god helg.

Magnys Lille Krinkelkrok said...

ja her kunne eg sittet lenge og vèl.. nydeig igjen...
og så myevakkert å titte på..!! romanstisk vakker kjole..!
klem og skjønn helg til deg og dine :O)

Vitaboet said...

hej hej Sylvia.

Hoppas allt är strålande bra med dig. Jag blir helt hänförd varje gång jag tittar in till dej här. Kan jag få hela ditt hem? Haha. Du har det så underbart och vackert, och jag blir så inspirerad.

Ha en fin kväll med din familj och var rädd om dig. Kram Camilla

lisje astrid's husblogg said...

wooooow!!!
Snakk om å ha sans for det lisje ekstra da!
Du er sååååååå kreativ:)
LEKKERT!LEKKERT!
Ja,der kunna eg godt ha sittet ei stund:)
God helg,snuppa:)
Klem frå Astrid:)

essemia said...

Åh vad fint ni har det. Jag blev alldeles till mig av den där Optavet skylten, haha.
Hoppas ni får en riktigt fin helg.
Kram Elzie

sylvia said...

Go´kväll Sylvia. Du har ett vackert hem med många fina saker.
Trevlig Fredagkväll önskar jag dig.
kram från Sylvia

Anita S Home and Wine said...

Det er så hyggelig å se på bildene dine - de er bare sååå stemningsfulle. Problemet med sokker kjenner jeg godt til - jeg har funnet ut at det er vaskemaskinen som spiser dem...
kos deg på fredagskvelden
klem anita s

Tovepia said...

Sjelden man sitter på et slikt flott venterom!
Ditt hus er en skattekiste, hvor man kan gå rundt og kose seg, tror jeg;)

Kos deg i helga og klem fra meg;)

Louise said...

Ja men i det rummet skulle man nog kunna sitta och vänta! oh, så mycket fina saker det finns som man kan låta ögonen vila på medan man väntar... :O) Dopklänningen är väldigt underbar och tänk vilket fint minne!! ha en skön helg Sylvia!

Pia said...

Otroligt fin uppfinning den där strumplådan! Alltid fattas en! Den är rolig!!!

Jätte snyggt du har det, igen!!!

Ha en fin vändadag, Sylvia!!!

Änglarnas hus said...

Såå mycket fint du visar och jag gillade den svarta lådan för udda strumpor!
Kul idé!
Ha en härlig helg!

Kram Sanne..

Mia said...

Vad fint ni har det i väntrummet utanför toaletten. Jag gillar lådan med udda strumpor. Jag skrev faktiskt om mina udda strumpor i går de ligger i en låda under spegeln och väntar på en vän.

Trevlig helg
Kram Mia

Fånga dagen said...

Ja det var inget dåligt väntrum har aldrig sett något sådant förr.
Vet du Sylvia jag tror att allt du tar i förvandlas till guld. Nu kan du väl snart inte ha mycket kvar att visa eller du kanske äger ett helt slott :)
Förresten så sålde jag tre tavlor idag inte dåligt alls.
Ha en fin helg nu
Kramar Lena

Vita små hjärtan said...

Hej!
Du har det så vackert! Med så mycke fina detaljer överallt!
Ha en mysig helg!
Kram Agnetha

Judit said...

Det var et veldig koselig venterom. Søt ide å la dåpskjolen henge fremme:-) Ønsker deg en god helg.

Barbros lille atelier said...

For et koselig venterom. Ikke farlig å bli sittende her en stund - så utrolig mye fint å se på. Du har virkelig mange vakre ting! Men hadde jo veldig sansen for den sokkeesken...

Ønsker deg en riktig god helg!

Klem

ELIN´S SHABBY ROMANTIC said...

Hej underbara Sylvia,
som alltid visar du sådana gudomliga bilder på ditt hem! Att kliva in i ditt vänterum så kan man ju stanna kvar där hela dagen, så himla fint! Sen att sitta där och mysa, då vill man att det jämt ska vara upptaget i toan :P fast att nöden har ingen lag:) Eller rättare sagt man vill stanna kvar i varje rum du har i ditt hem väldigt länge haha tanken slog just in att då kommer man aldrig därifrån :)

Ha en supergo helg! Kramar Elin.

Kreoline said...

Hei Sylvia, for et nydelig venterom, du kunne vært "venterominnreder", hihi. Tenk på alle triste ventrom rundtomkring, kjedelige. Den kassen med sokkene var festlig, en god idè å ta med seg, vi har nok et problem med sokker alle sammen. Mangler en her og en der, forstår aldri hvor de blir av. For en vakker dåpskjole, litt av et syn. Kjekt å ha den fremme til glede for alle. HA en kjempefin helg, kos deg, klem fra Mona.

rule said...

Kjempe moro å se det flotte "venterommet" ditt!! Utrolig mange fine bilder!!! God helg...og takk for dine koselige,oppmuntrende kommentarer!!!

Sissel Olin said...

Så utrolig koselig du har det!!:) Likte godt den sokkekassa! Jammen ikke lett å holde styr på alle parene hele tiden:)

Vakre bilder av et vakkert hjem rett og slett:)

Ønsker deg en fin helg!
Klem Sissel Olin

Crinoline said...

For et nydelig rom,Sylvia.Mange vakre detaljer.Nøklene er så flotte.Kassen til sokker var en god ide.Kan du skjønne hvor alle sokkene blir av.God helg til deg.Klem

Ruths datter said...

Så flott du har det her da. Skikkelig fint. Du har det nå fint overalt du. Koselig venterom.
Klem

Landlige Hjem said...

God kveld i huset og takk for den koselige hilsenen♥ sånt varmer!

Så gøy at du skal prøve ut oppskriften♥
Spiste litt i dag igjen hehe :)

Nattaklem med ønske om en herlig helg med morsdag og det hele♥

Anki

Bossa said...

Her var det mye å nyte ja. Den sokkeboksen var ja bare hærlig.
Koselig at du har dåpskjolen framme.
Takk for hilsen hos meg. Engelen er sendt i posten i dag. Det har jeg fått en hyggelig mail om. Gleder meg veldig til å få den.
Ha en fortreffelig helg. Klem :O)

Simones Country Home said...

For et fint rom. Her kan man jo bare sitte og vente å se. hehe

Ha en fin helg.

Klem Simone

BEA said...

Hei du skjønne og tusen takk for alle kommentarene.. har vært litt utafor og ikke hatt særlig lyst til å blogger..

Måtte bla gjennom her .. sukk.. sukk.. og sukk.. nydelig!!!!! ALT...

Ha en deilig helg.. klem fra mæ

Anita S Home and Wine said...

God morgen

Vinen koster kr 189,- på polet, men jeg bruker ofte å kjøpe den når jeg er i en tax free butikk.
I Larvik har vi våknet til sol idag - deilig
håper du får en fin dag
klem anita s

Anonymous said...

Hei og hoppzan (O: Du verden! En kjempekoselig blogg som jeg besøker for første gang i dag.(Leste kommentaren din hos Cathrines kreative hjørne)Jeg ble så fascinert av dette venterommet..Ønsket meg nesten dit..Nydelig, er vel et dekkende ord..Jeg besøker gjerne bloggen din igjen, for...Blogge kan du..Flotte bilder og nye detaljer for hver gang jeg ser på bildene. Ha ei flot helg. Klem fra Mai Liss

Rachel said...

Tusen takk käre Sylvia for den kjempe fine gaven, den var mitt i blinken! Tenk att du viste att pion er en av mine favorit blomster *ler* det lukta så gott og man kunne ha den i stövsugerpåsen så det skal jeg pröve når jeg bytter påse,spennende!
Atter en gang tusen takk!
Jeg har hatt en töff uke med vont i hode hver dag (pleier ha en sånn uke hver mnd)
Så denne helgen kommer jeg bare til og vile meg. DEt er jo så utrolig mye jeg skal läre meg på jobben så det er väl ikke rart att hjernen blir litt over heita *ler*
Har litt lyst til og sy også, så vi får se vad det blir.
Nydelig vente rum foresten, allt hos deg er jo så genomtänkt og nydelig.
Önsker deg en super fin helg min käre venn. Klem klem

LjuvligtLantligt said...

Hej Sylvia!

Idag snöar det dessutom här IGEN, jag blir galen! :)

Älskar dina vackra bilder, jättehäftig den där lådan med strumpor..en sån måste jag göra..hihihi
Ha en underbar helg!
Kram Git

Smykkas said...

Det er en fantastisk blogg du har. Jeg fant deg hos Renate, som anbefalte din blogg sammen med en annen.

Jeg kommer nok på besøk flere ganger, for jeg elsker å omgi meg med fine ting, men trenger ikke være noe dyrt.

Håper du finner tid til å ta en titt innom hos meg og se på smykkene jeg lager.

Astrid

Hanna said...

Så fint!
ha en bra lördag.
Kram
Hanna

Jacqueline said...

Beautiful photographs of beautiful things in your home.
I would also like to thank you for your comment on my birthday post for Renee. Often, people don't comment on posts like that so many thanks for your support.
Have a great weekend. XXXX

Minka said...

Kjempe flott rom, og så masse fine detaljer å titte på..Er egentlig innom får å ønske deg en flott dag i morgen, klems..

Ninas Interiør said...

Å, for et fint rom! Så koselig med så mye gamle ting, og ikke minst hjemmelaget!:)

Ønsker deg en koselig morsdag!:)
Klem Nina

no47-mia said...

Vilket ängla hem!!

Kraam Mia

Sjarmerende VINTER said...

Ønsker deg en fin "trippel-søndag" med alt det søte det gode liv har å by på...
Klem fra Hanna

Violetta said...

Tenk om det hadde vært sånn på alle venterom du! Dette er noe annet enn fire pinnestoler og en stabel gamle ukeblad...

Som vanlig er det utrolig lekre bilder fra ditt veldekorerte hjem. Hva tingen på det siste bildet skal brukes til hadde vært gøy å vite. Kanskje den ferdigstekte søndagssteika skal hvile der? Si ifra om du får fasiten da :) God søndag og god morsdag!

Huset vid ån said...

Åh, Sylvia! du har det verkligen fint o smakfullt överallt i ditt hem! Underbart! Önskar dig en Trevlig alla hjärtans dag! Kram Therese

Romantiska Hem said...

Men Sylvia! Lika vackert som alltid, det väntrummet skulle jag inte bry mig om i fall jag fick vänta länge, ler. Ville bara kika in och önska en fin alla hjärtans dag! Kram Petra

Amy said...

Vakkert Sylvia- du kunne bare la meg igjen i den venterom! Sååå nydelig- likte godt den båt vindu inntil baderom. Stilig..Du er AMAZING når det gjelder koselig interiør..blir aldri lei å se din interiør bilder og finner alltid noe nytt.
Storklem fra meg

Cathrines Kreative Hjørne said...

God morgen, og gratulerer med morsdag da, og Valentine, selv om vi ikke står først i rekken for å feire den! Det er jo bursdagen til mannen min i dag, så 14. februar blir jo alltid feiret her hos oss!

Det var ikke så lett å få tatt bilder av den siste hyllen, så jeg må prøve på nytt. I morgen tenker jeg det skal bli en råd!

Ha en fin morsdag, Valentine og fastelaven, Sylvia!

Klem Cathrine :-)

Rosor och Spetsar said...

Hej Sylvia
Och tack för din goa kommentar.Tack också för tipsetj jag är ju nybörjare på det här med att blogga.
Vilket underbart venterom du har, många fina detaljer
Alla Hjärtansdagskram
Anneli

Jeanette said...

vill önska dig en trevlig Alla Hjärtans Dag
Kram

Hanna said...

ha en fortsatt bra söndag.
kram
Hanna

Sjabbig men chic said...

Tack för dina gulliga uppmuntrande ord Sylvia. Du vet ert venterom eller hall då som vi säger på svenska är helt bedårande.


Stor kram Lisa

gry said...

Herlige bilder Sylvia.:-) tøft døra til do.:) FLott dåpskjole.:-) morsomt å ha...

Snø ja...den har vi nok av, og mer skal det komme her også..men i dag har det vært nydelig...rett og slett...

Ha en fortsatt fin morsdag.:-)

Klem Gry

Louise said...

Vändagskramar till dig goa bloggvännen!

Hespe said...

For et fantastisk flott venterom!!! Ja, et er sikkert, hadde venterommene rundt omkring vært som dette rommet, ja da kunne jeg gjerne ventet leeeenge ;o) Flotte bilder med mange herlige detaljer!

Ha en fin kveld videre og en strålende flott kommende uke!

Klem fra Hildegunn

Landlige Hjem said...

Hei Sylvia!
Håper du har hatt en fantastisk dag, gratulerer med dagen♥

Jeg har en liten ting til deg på min side♥

Klem
Anki

Nanni said...

Hei min bloggevenn <3,
håper du har hatt en deilig morsdag, valentines og søndag...!
Nydelig venterom! Det der med sokkene kjenner jeg godt igjen... sokketrollet i tørketrommelen får skylda her i huset *ler* ...

Ha en god ny uke,
nå er det snart vinterferie på Nanni og det trengs ... ojojoj, sliten nå.
Klemmer!

Snövita drömmar said...

Men Sylvia så mycket fint du visar!

Jag bara älskar kajutafönstret i mässing du hade, underbart!

Kram på dig!!

Huset vid ån said...

Kikar in o Tackar för titten! Hoppas att helgen varit bra! Önskar dig en fortsatt bra dag! Kram Therese