Tuesday, March 2, 2010

en annerledes vår opprydning

ååå livet er så vakkert i dag,sola skinner inn på vår hagen,det drypper fra taket,jes ser isen på sjøen blir myk i sola,fuglene synger.
men nå ser en alt støv inne ,den store vårrengjøring begynner hos mange,hos meg å,men i sakte tempo.
jeg har hatt vår rengjøring i hodet i dag,..fortsettelsen kan bli litt sterk, jeg gir litt mer av meg selv..så nå er dere advart...

jeg har på livetsvei opplevd oppturer og nedturer,som alle andre,jeg har masse opplevelser som jeg kan fortelle om,har en tore på spore erfaring, uten Tore.funnet frem alene.fant min mamma,
ikke så vanskelig siden jeg er adoptert innen familien,men ingen kontakt ville hun ha,(mange kan nok si hun kan ha mange grunner,men nei,å det går jeg ikke inn på her,)
jeg har å opplevd ondskap på sitt verste,en hel bok kunne fylles,4 ganger har jeg sittet på legekontor ,å vært en av dem som har måtte ta imot alvorlige diagnoser,
nå ble dette rene klage sangen,men nei,jeg elsker livet,har fått 3 barn,å 2 barnebarn så langt ,å de gir livet stor glede.


min opprydning i hodet har foregått i hele dag,kanskje dumt å dele,men det ble sånn,
å jeg tror nok at alle bak interiør bloggene har sin historie på godt og vondt,men det har jo å formet en som menneske,jeg er blitt som jeg er pga mine erfaringer,
å verne om familien er viktig,ta vare på gammel som ung,høre...hvordan har du det egentilg idag?
noen venner har falt fra,og mange nye har kommet,så sitter egentlig nå å er veldig fornøyd med livet.men smerte har man litt av og til i litt for store doser



men har som dere ser min store madonna gjort,tråkket på å overvinnet ondskapen,klart ting skjer hele veien,men en må ta vare på hver dag som det skulle være den siste,ta vare på de små øyeblikk.å nyte livet.
jeg kunne skrevet så mye mer,men det hjalp litt å fortelle en bit om meg,jeg er ikke perfekt,
å håper vel det skinner igjennom min blogg,det med interiør er en liten men viktig del av meg.
menneskene på min vei betyr nok mest.å ikke ting.
men jeg elsker å styre å stelle å gjøre det koselig rundt meg.
jeg er jo så mye hjemme.men ingen dag er lik,å stadig banker det på min dør,å et herlig menneske vil dele sin tid med meg.....så nyt hver dag.





vet ikke helt om alt dette kom riktig ut til dere,men nå er min hode vår rengjøring over,
mmmm en ting til,tror den stilen jeg har på interiør fronten har masse med livet mitt å gjøre.
har hatt det så turbulent,at å ha rolige farger hjemme ,gjør at jeg føler fred.
over ser dere et ark fra sagen,skal bruke det på noen påske egg jeg tenket å lage,det er såå nydelig..





å se krokus vår i dag,den blomstrer til glede for alle som går forbi.





perlelomstene her i lille drivhus ,de strekker seg om kapp med madonna.å ser etter sol.






å i kjøkken vindu står disse,
håper jeg ikke skremte noen med mitt opprydnings prosjekt,godt å få ryddet i toppen.
å dere er ikke livet herlig?ta tak i det positive hver dag, jeg sier gjerne
det kommer ikke an på hva du har,men åssen du tar det...
godt å ha blogg verden å tømme seg i,blir nok ikke så ofte mer,men kan ikke love at det aldri blir mer hi hi hi..er bare et lite menneske. å feiler ofte,kanskje er dette innlegg en feil??
ønsker dere alle en flott vår dag..å tusen takk for alle hilsner dere tar dere tid å legge igjen.
det varmer....
ha det så lenge
ps ..dette var ingen klagesang,jeg er sååå fornøyd med livet mitt NÅ. snill mann,herlige unger,koselige kusiner,flotte tanter,skjønne svigerforeldre,en herlig god pappa å hans sambo.god lille bror(40+)
å nydelige små barnebarn,jeg har alt jeg trenger...og gode venner...ikke å glemme dem,både i bloggverden å runt meg






54 comments:

Mariann Louise said...

Kjenner meg såå godt igjen! Her har slett ikke vært for mange lyse dager, heller, en grufull skilsmisse før jeg traff han som jeg nå er gift med, trusler fra ex.mann, sykdom, men det psykiske har nok vært den tyngste delen. Det å leve i mange år i et ekteskap med mye misbruk, og siden man er mor til mange, er man redd Barnevern og skjuler/dekker over og føler seg tvers igjennom elendig.

Har og en sønn med det vi kaller vannhode, han har 52 operasjoner bak seg, og er idag snart 19 år, men tilbrakte de første 4 årene på sykehus.
Så mange tøffe tak har det vært, ja..
Men jeg tror vi vokser på motgangen, selvom det virker meningsløst der og da, men som Dyretolken/healeren sa til meg, ingenting er tilfeldig her i livet, det er en mening med alt!


Bra at vi deler mer enn interiør, synes jeg!

Ha en riktig god dag, og en stor klem til deg fra Mariann og hundene!

Synnøve said...

Hei Sylvia.
Jeg synes ikke det her er et sutreinnlegg.
Jeg skjønner at livet ikke har vært bare enkelt for deg heller. Med en mor som ikke vil være der for deg og med alvorlige sykdommer.

Det er sikkert noen som synes vi interiørbloggere er overfladiske og matrealistiske. Men livet våres er ikke så perfekt som det kan se ut på blggene.Tror jeg, etter egen erfaring iallefall.
Jeg synes jeg er blitt mere kjent med deg som person etter innlegget ditt.
Jeg har et sitat jeg bruker mange ganger når livet butter i mot. Og det er: Livet er ikke for amatører.

Ha en god dag Sylvia
Klem Synnøve

Synnøve said...

Hei Sylvia.
Jeg synes ikke det her er et sutreinnlegg.
Jeg skjønner at livet ikke har vært bare enkelt for deg heller. Med en mor som ikke vil være der for deg og med alvorlige sykdommer.

Det er sikkert noen som synes vi interiørbloggere er overfladiske og matrealistiske. Men livet våres er ikke så perfekt som det kan se ut på blggene.Tror jeg, etter egen erfaring iallefall.
Jeg synes jeg er blitt mere kjent med deg som person etter innlegget ditt.
Jeg har et sitat jeg bruker mange ganger når livet butter i mot. Og det er: Livet er ikke for amatører.

Ha en god dag Sylvia
Klem Synnøve

OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Hei kjære Sylvia:)
Det er både godt og sunt å få lettet litt på tankene en går med. Har selv opplevd opp og nedturer,så jeg vet godt hva det vil si. Det viktigste oppi alt er å holde humøret oppe og det virker som du er flink til det. Positiv,sjarmerende,blid og inspirerende er bare noe av det jeg ser for meg at du er. Stor klem fra meg:)

Ellemeller said...

Eit personleg innlegg kan aldri bli feil so lenge ein ikkje rakkar ned på andre. Og det gjer jo ikkje du:) Eg synes det er fint å lese om andre som har hatt det tøft, men som likevel klarar seg bra og ser det positive likevel:) TAkk for fint innlegg!!

Klem

Bente said...

Så godt å få gjort vårrengjøring i sitt eget hode, og så deilig med en SOLDAG - så vi kan danse mot vår.
Jeg har en venninde som ønsker seg en slik stor Madonna. Vet du hvor det er mulig å få tak i en slik?

Lenemora said...

Nyyydelige bilder du viser idag og gripende historie.
Jeg synes det er helt ok å være åpen om livet på godt og vondt når man føler for det....
Du er et fantastisk menneske, slik jeg kjenner deg - man føler seg så godtatt og elsket i ditt nærvær.

Vi reiser på hytte imorgen og blir til søndag, skal ta påsken på forskudd ;-)

Klem Lene

MonaLisa said...

Hei Sylvia. Vet du - synes du er modig jeg! Stolt å kjenne deg gjennom Blogglandia. Stå for den du er helt usminket! Vi alle har balast, men ikke alle er sterke nok eller ønsker å dele sin historie. Men at du valgte det er topp! Jeg tror personlig at sånne hverdags historier er viktig for oss alle - minne oss på hvor dyrebart livet er! Du er ei flott dame med en herlig blogg full av inspirasjon og ikke minst gode tekster! Jeg fortsetter å slenge innom jeg!! Ha en deilig tirsdag - og grattis med oppryddinga.. he he
Klem fra meg

gry said...

så herlige bilder...perleblomster og krokus.:-) deilig..:-) strålende vårvær her i dag..men vi drukner nesten i snø som skal smelte.:-)

ha en fin fin dag.:-)

Fiolkransen said...

Så nydelige bilder og tankefullt innlegg. Skjønner du har vært igjennom mye i livet ditt på godt og vondt. Jeg er enig med deg i at alt en opplever er med på å forme den man er.. selv om det tar litt tid å se det selv..
Jeg har ei venninde som også er adoptert hvor mor ikke vil ha kontakt med henne. Min venninde synes det er kjempevanskelig og sårt noe sikkert du føler også.

Synes det er så godt at noen tør å åpne seg litt og fortelle litt om hvordan man EGENTLIG har det, og hva man føler.

Du virker som et vakkert og skjønnt menneske og at du har flotte mennesker rundt deg.. det er viktig å ta vare på!

Ønsker deg en flott marsuke, og at du får mange koselige kommentarer som kan varme i hjertet:)

Klem fra Thea

Henriette said...

Hei Sylvia. Tusen takk for et flott innlegg. Du bringer veldig mye glede i min hverdag med din fine blogg! Det er ikke alltid livet behandler deg rettferdig,men en ting skal være sikkert..Man setter nok mere pris på enkle ting og gleder om livet ikke bare har gått i en retning.Nemlig oppover. Når man har hatt sånne opprydningsdager som det du har så kjenner man kanskje litt ekstra på alt som har vært vondt, men enda bedre det som er godt!!! Syntes du skriver så fint om alt, tydelig at du har hatt det tøft. Fortsett å være den du er du, og fortsett å glede andre så håper jeg andre kan glede deg minst like mye:) stor tirsdagsklem fra henriette

Minka said...

Heisann..Tenker du har hatt vår rengjøring..Og jeg synes det er flott å dele det med oss andre. Jeg er en slik person som gjerne kan dele historier, og synes det er flott. Det kan faktisk hjelpe andre mennesker og, og det er virkelig flott. Viktig å ikke føle seg alene om slikt. Min kjære mamma er og adoptert, og fant igjen sin mamma og pappa adskilt da seff. Men mammaen ville ikke vite av henne, og pappaen døde dessverre før de møttes. Men per i dag har hun fått mange nye søsken og trives med det. Så jeg skjønner "litt" om hvordan det er..Masse klemmer sendes deg..klems, og blomstene og bildene var nydelige..

På landet said...

Livet er ikke lett, det er masse motgang.Men det er masse små å store ting som gjøre det verdt å leve, å de tingene er det viktig ta frem en vanskelig dag. Jeg er så enig med deg det er så viktig å ta seg tid til å si : Hvordan har DU det?

Sender deg en varm klem :)

PS: lekre bilder du har fått tak i,hvor har du kjøpt de,de til påske egg.

Sjabbig men chic said...

Så är det Sylvia man måste få rengöra ibland och de som inte klarar av det kan man klara sig utan. Livet är faktiskt inte bara fågelsång och tuttinutt jämt. Det kan faktiskt bjuda på rejäla käftsmällar också och tyvärr så kan man tycka att en del får lite för många av dem lite mer än vad någon borde få bära. Det man blir förvånad över är hur en del reser sig gång på gång på gång men då måste man faktiskt få ha storstädning och vara lite ledsen och arg ibland också. Vi packar allt i ryggsäcken och fast vi alla är så lika så blir det faktiskt väldigt olika. Fantastiska människa som bjuder lite på din ryggsäck och många hundra kramar till dig. Slå tillbaka bara är någon dum och en idiot så är de faktiskt bara dum och en idiot det gäller att lägga problemen där de hör hemma!
Och det där med sjukdomar sen... ja, ibland förstår man inte riktigt det enda man vet är hur fort livet kan ställas på ända och en eftermiddag kan innebära något helt annat än vad förmiddagen hade att ge.

Hundra kramar!
Lisa

Sjabbig men chic said...

Väldigt många faktiskt faktiskt. Ett bra ord faktiskt;)

Kram igen
Lisa

Hege`s Cute N Cool Blog said...

Ååååå blir helt rørt her!!! Tenk att du vil dele alt dette med oss her inne...

Jeg datt helt vekk i alt du skrev, jeg må si at det kan ikke ha vært lett å være dej når din mor ikke ville ha kontakt!! Godt du har mann og barn og barnebarn og så har du jo oss alle bloggdamene her inne som oxså tenker på dej Sylvia :o)))


Sååå mange flotte blomster du viser frem da!!
Ønsker dej en kjempeflott uke...og håper det gjorde godt for dej å få skrive ned litt i dag...

Hopp og Sprett fra en vårklar frøken :o))

Lyst på livet said...

Hei på deg!
Deg har jeg vel aldri mistenkt for å sutre noen gang og det gjør jeg ikke nå heller :-9.
Det er viktig å ta en opprydding i egne tanker en gang i blandt. MYE viktigere enn å rydde skuffer og skap :-)
Et flott innlegg til ettertanke.

Vårklem fra meg :-)

Mariann Louise said...

Hei igjen, tusen takk for godt svar:) Ja, det går såå bra med Lillegullet, vi får mailer, bilder og telefoner nesten daglig:) Hun har fått strikket flere varme gensere, er med på kafe og byturer i Stavanger, og de koser seg veeldig sammen. Ser på bildene at hun er glad i blikket, så dette var tungt, men rett...

Kan du ikke være følgeren min, da? Det hadde jeg blitt veldig glad for!

Og, er det mer personlige ting vi kan snakke om, står mailadressen på bloggen. Kan jo ikke ta opp alt i et kommentarfelt;)

Nei, vi som har noen år på baken, har ikke alltid seilt uten å måtte ri stormer av. Man merker det på kroppen, det! Kanskje mange plager kommer fra nettopp harde tak?

Vi snakkes ved, håper jeg?

Klem...

MajorogMeg said...

Det er på sin plass med en vårrengjøring i hodet av og til. Nyt dine nærmeste, de er gull verdt:)
Synes ikke dette var et sutrinnlegg, snarere tvert imot. Du nyter livet og det har du lært deg av motgang.
Nyt våren Sylvia, klem fra meg:)

Huset vid ån said...

Vad bra du skriver Sylvia om livet! Ingen är perfekt, alla har sitt men en del delar med sig av det och andra håller tyst och låtsat att allt är på topp! Jättefina bilder som du delar med dig av, man blir verkligen glad av dom! Stor Kram till dig! Therese

Jungfrun said...

Jag tycker det är starkt av dig att berätta sådant om dig själv. All heder åt dig! Jag tycker du verkar vara en toppen människa, och du har så koselig blogg. Vad spelar det för roll vad det är för väder ute när vi har såna som dig, som lyser upp våran tillvaro?? Många kramar från Jonna ♥

lisje astrid's husblogg said...

Kjenner at det du fortel går inn på meg.Sterkt!Å du er ei tøff dame♥
Synest det er bra at du kan skrive,få klarna tankane,dele,også vise til andre at det går an å få ut slikt!Du bør vere stolt av deg sjølv!
Så tenker eg at dine evner til å gjere det vakkert rundt deg og dine er med på å hjelpe deg i kvardagen..
Åja,dei aller fleste får nok prøve seg på godt og vondt ein eller annnen gang..
Godt at du har det bra no og at du har ei så flott familie og venner rundt deg♥
Du er ei herleg,god og omsorgsfull dame♥Det er ikkje vanskelelg å merke.
Å så fine bilder som du viser da☺☺
Nydeleg med alle blomstrane i stua di,og den store madonnaen var berre LEKKER!
KLem frå Astrid♥♥♥

Fånga dagen said...

Hej Sylvia!

Det var väl ingen klagosång det där, bara verklighet och det ska man dela med andra.
Jag har lärt mig att allt som man säger blir lättare att bära senare.
Jag tänkte också på detta du sa om att det skulle bli en bok av din berättelse.
Ja men skriv en då vet jag. En för din egen skull.
Skriv ner alla dina tankar och känslor positivt och negativt och titta på det ibland. Det är som om orden man har i huvudet stannar i boken i stället och det skulle väl vara skönt?

Jag tror att människor som har varit med om svårigheter och gått igenom livets hårda skola uppskattar saker mer än andra. Man gläds åt allt det lilla och även det stora naturligtvis såsom våra barn och barnbarn.
Färgerna i naturen, ljuden från vattnet och fågelkvittret, signalen på dörren när det kommer någon besökare.
Ja jag tror att man är mer tacksam för att man faktiskt finns till och kan uppleva allt det vackra som finns runt oss varje dag, många ser inte det.

Du är en stor glädjekälla Sylvia och en enorm inspirationskälla så du har lyckats med att gå vidatre i livet utan bitterhet, det är äkta vara det.

Ha nu en skön kväll
Kram på dig Lena

Pia said...

Sylvia, ingen gör bort sig, som säger precis som det är! Jag LÄSER sällan bloggar som har mycket text (tycker om att se bilder), men nu var det något, som fick mig att läsa vad du skrev. En ängel? Jag förstår inte så väldigt bra Norksa, men betydelsen i vad du skrev, förstod jag.
Jag tror att mången bloggare har ett sår i känslolivet, som får oss att göra det ombonat i vårt hem - göra det till ett tryggt bo.

Låt oss sköta om varandra!

Härliga blomster och MADONNAN!

Kram!!!!

camilla said...

hei:)

Jeg kjenner at det på en måte gjorde godt å lese innlegget ditt! livet er sannelig ikke alltid enkelt! men det er så riktig som du sier at tross alt man har opplevd, så er det heldigvis mye å glede seg over:)) jeg var hos legen i dag og fikk konstatert at min tredje spontan abort var et faktum..ufattelig frustrerende og trist, men hver gang dette har skjedd, så er jeg så glad for at jeg har min nydelige,lille datter og at jeg er verdens heldigste mor, tross alt:))

håper du har det bra:)

klem fra Camilla:)

Smykkas said...

Jeg tror du hadde godt av den vårrengjøringen. Hva som er riktig for deg å skrive om, er det opp til deg selv å bestemme.

Fint at du tør å være åpen, og det er ingenting i innlegget ditt som minner om sutring.

Håper du får mange gode dager.

Klem

Landlige Hjem said...

Hei lille venn!♥
En gripende historie du forteller, tøfft av deg å skrive om dette synes jeg! Noen ganger gjør det faktisk godt å få rengjort i kriker og kroker! Å få skremt fanden på flatmark (om du skjønner hva jeg mener)♥ Jeg vet at motgang gjør sterk! Men det er jo også snakk om hvor mye ett menneske skal tåle! Jeg tror som du at vi alle har en eller annen bakgrunn på den ene eller andre siden!♥
Herlige vårbilder du viser, jeg elsker blomster og våren!!♥ Takk for dine ord hos meg, som alltid like koselig!
Ønsker deg en herlig kveld!
Goklem Anki

Besta said...

Jeg syntes det var et flott innlegg du kommer med i dag. Vi er så mye mer enn tingene vi viser fram, det er jo egentlig bare en liten del av oss. Og så godt å rydde opp i hodet av og til. Det trengs. Vi møter mye vanskelig i livet men det som er viktig er de vi har rundt oss, familien og kjærligheten.
Ha en fin tirsdags kveld.
klem fra marilyn

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Kram på dig Sylvia, jag tycker du är stark som skriver om dig själv. Nog behöver vi ha lite vårsanering lite till mans. Jag är glad och höra att du har din fina familj, och att du nu har glädje i livet. Håller också med om att det är lugnt och skönt och omge sig med vita saker.
Ha en fin kväll vännen
Kramar
AnnaMaria

Lykkehjemmet said...

Hei!!
Kjenner det er godt å vite at det blir bedre for deg etter og ha tatt en vårrengjøring i toppen. Det trengs inni mellom hos alle. Ellers blir vi gale:)
Det er mye motgang og oppoverbakker i livet. som du skrev er det det som former oss menneske. Tross din motstand har du fått deg en flott familie og venner rundt deg.
Jeg for min del, blir rørt av at du velger å dele. Det gjør at jeg kan føle at jeg kjenner deg litt ekstra. Selv om det er interiør det stort sett går i, er det jo også en arena der man blir kjent. Så jeg setter pris på et så ærlig innlegg!
Mange gode tanker til deg!
Klem Mona

Änglarnas hus said...

Hejsan vännen!

Jo du..att rensa och storstäda är alltid skönt!..ÄVEN att städa lite i huvudet eller i själen..att få ur sig lite i skrift tömmer mer än att bara tänka på allt!
Alla borde göra det lite oftare!

Din enorma madonna var såå fin och alla vårlökar du har i ditt vackra hem :)!

En stor, varm kram till dig!!
/Sanne..!

Monica said...

Heisann sylvia:)
jeg synes det ar et gripende og flott innlegg og jeg syns det er fint du deler om deg selv. Det er flott at du er så ærlig og åpen og det setter jeg pris på. Du er en fantastisk person Sylvia:) For din egen del så tror jeg det er det godt med våropprydding og bare det å få skrevet det ned er terapi i seg selv vil jeg tro. Nei livene til vi interiørbloggere er nok ikke perfekte, hvem har vel et perfekt liv? Før trodde jeg alltid at alle andre hadde det så flott, men etterhvert som jeg blir kjent med flere på min vei så ser jeg at det er mer i de fleste familier enn vi aner... Flotte bilder av ditt nydelige hjem og madonna figuren var bare vaker. God klem fra Monica

Rachel said...

käre venn!
Jeg syntes det var veldig bra du gorde den opprensinga i hodet, det tror jeg er bra att man gör en gang i blant. Alle behöver og få lettet hjertet inni mellom det er helt sikkert.
Og du om du känner att du behöver og rense mer men ikke vill legge det ut på bloggen så send meg en mail, jeg finns her for deg vet du vennen!
Sender deg masse med energi og kärlighet og önsker deg en fin kveld, klem klem!

Anitas hus said...

Å kjære Sylvia, har mest lyst til å gi deg en ordentlig gooooo`klem...
Det kan være godt å få renset tankene litt, få ryddet opp i hodet. Da kan jo bloggen være fin å ha, her er det mange forståelsesfulle og herlige mennesker som absolutt har rom for mer enn bare interiør. Jeg synes ikke du klager eller syter, men har man tunge dager er det så mye bedre å få tømt seg enn å sitte alene med tankene.

Jeg har selv hatt mange tunge dager de siste to årene. Det siste halve året har jeg gått på ett kurs som har lært meg mange nye ting i livet. Jeg er ett menneske som alltid setter andre foran meg selv. Nå skal jeg begynne å ta hensyn til og tenke på meg selv. Det er skummelt, nytt men også spennende. Jeg føler at jeg er iferd med å bli kjent med meg selv.
Det høres sikkert merkelig ut, og det er det også...
Når jeg har mine tunge dager tenker jeg over alle de positive tingene i livet mitt. Akkurat som du gjør her. Tross alt er jeg heldig, jeg har en flott mann og herlige barn og mange mennesker som bryr seg om meg. Det er det viktigste i livet.
Jeg føler nå at livet er godt å leve og med våren på vei blir det bare enda bedre.

Håper du har en fin kveld og nyter noen deilige vårdager du også, vi fortjener det nå!
Klem, Anita:O)

Beth said...

Vi har vel alle en historie det kan være godt å kunne dele med noen...
Det er slett ikke sutring det...
Det siste jeg har fått å stri med er brystkreften som ble oppdaget i høst. Men etter en vellykket operasjon ser jeg lyst på livet bare jeg nå blir ferdig med disse grusomme cellegiftkurene..., de gjør meg såå syk!
I morgen 3.mars skal jeg ha min femte kur, da har jeg bare èn igjen i slutten av måneden... Deretter må jeg igjennom 25 strålebehandlinger, men dette SKAL jeg greie... Vet det blir tøft med strålebeh. hver eneste ukedag i
5 uker siden jeg også har ME, men det må jo gå?

Klem Beth...

Anita S Home and Wine said...

Hei Sylvia
Ble veldig rørt av innlegget ditt idag, livet har tydeligvis behandlet deg tøft. Men du har stått på og vært strek. Det står jeg i respekt av. Godt at livet har endret seg og at det nå smiler til deg. Har alltid hørt at det ordner seg for snille jenter.
Stor klem fra Anita S

Lykkelig som liten.. said...

Hei mamma♥
Ble veldig rørt over at du åpner deg på denne måten for alle som leser den nydelige bloggen din :)
Godt for deg å få ryddet opp litt i toppen, tenker jeg ♥
Jeg vet jo bedre enn noen andre hvilken motgang du og vi har hatt opp igjennom oppveksten... Men vi har bare blitt sterkere av det alle mann :) Fått litt mer ben i nesa, og tørr å si ifra hvis det er noe.

Og så mange gode tilbakemeldinger du har fått:) Har lest hver og en av det, og blir rørt over hvor mange gode mennesker det er der ute ♥


♥ Tusen takk til dere alle sammen, for at dere er så nydelige ♥ Det varmer hjertet mitt å se all den positive tilbakemeldingene til mamma'n min ♥

Håper tankene er klarere og sinnet friskt nå :)

Kjempe glad i deg mamma:)
Klem Tina

Vintage House said...

Hej,
så kul att du tittade in hos mig:)
vilken helt underbar madonna du har:)
kram i massor
sandra

Hilde said...

Takk for at du vil dele - livet går i bølger - opp og ned - store bølgedaler og stormer, av og til er det stille og så blåser det hardt - godt å dele - det er bare fint!
Skjønne bilder du viser også - vi er på livets galei i sammen, og det svinger for alle av eller til, men for noen svinger det nesten for mye og da er det godt å slippe det litt ut.
Stor klem
HIlde

Rosor och Spetsar said...

Så kloka ord du delar med dig av idag och så vackra bilder du visar oss. Så skönt med mental vårstädning, det skulle vi alla behöva,
Ha nu en fin kväll och tack för alla dina fina kommentarer hos mig
Kramar
Annelie

Loppe Leah said...

Tar av meg hatten for at du deler litt av deg selv.. Alle har en historie bak seg på godt og vondt, men det er ikke alle som vårger å dele den. Du er sterk, og synes du virker motsatt av sutrete..
Derimot er du takknemlig for alt du har tross alt du har vært igjennom.

Vakre bilder du har lagt ut..Elsker disse perleblomstene:)

Torilpia said...

Et flott innlegg! Synes det er så bra at folk tør å stå frem med sine "problemer" (selv om de tilhører fortiden) - når vi er flere som gjør det - innser man litt etter litt, at verden ikke bestandig er rosenrød og enkel. Man føler seg ikke så alene. Men vi setter allikevel pris på alt det gode og ekstra stor pris på de menneskene som vi har kjær.

Jeg likte tanken på å ha det så fint rundt seg - som en kontrast til et turbulent liv. Tror jeg skal begynne å rydde litt mer effektivt rundt meg jeg også. I tillegg til alt som må vår-vaskes inni hodet .. :o)

Nydelig hilsen fra din datter her i kommentarene også - så jeg :o)

Ha en fortsatt super uke - klemmer!

huset ved elva-elin said...

Heisann :) Det er bra med en vårrengjøring i hodet sitt av å til,
mange ganger det som skal til for å gå videre i livet. Gleden over livet er den beste vitaminpille. Ta godt vare på deg selv å familien din.
Klem Elin

Maja said...

Godt å få sortert litt i toppetasjen iblant ;)
Ingen er perfekt....vi har vel alle hatt våre skjær i sjøen, tror jeg da....et liv kan umulig bare være dans på roser....uten litt humper i veien.
Godt å dele nedturer også;)
Ha en fortsatt fin uke:)

Simones Country Home said...

Hei på deg.

Ja livet er ikke alltid en dans på roser. ;o/ Men en får gjøre det beste ut av det. ;o) Kjempefin madonna da!!!

Klem klem

Ruths datter said...

Ja det høres sårt ut at du ikke fikk ha din mor.Ser gjennom bloggen din at du er så fint et menneske.Virker som om du greier å vise både kjærlighet og omsorg til familie,venner og oss bloggere.Du er blitt en jeg setter stor pris på.Ønsker deg gode dager framover.
En ekstra godklem fra meg

bodil said...

Hei.Tårene kommer når jeg leser dette.Regner med att det må være veldig tøft å bli avist av sin mamma.Jeg har tru på att det er mye bedre å få det ut enn å gå å bære det inne i seg.Jeg er den typen som synes det er veldig godt å få det ut å snakke om det som surrer i hodet.Har vært plaget med utbrenthet angst og deperasjon i fire år.Det var mye som låg igjen siden jeg var lita som kom fram under Orkanen i 91..Nydelig perleblomst.Ja nå går det mot vår.Deilig .Ha en riktig fin Onsdag.Masse klemmer fra Bodil..♥♥
Tenker på deg..♥♥

Prinsesse Elin said...

Du har det så flott. Madonnaen er fantastisk. Håpet er at jeg også skal bli den lykkelige eier av en slik en. Her er det ikke mye som minner om vår så nå skal jeg ned på butikken å kjøpe litt til innendørs bruk:)
Litt må man glede seg selv med synes nå jeg. Viktig det i hverdagen. Ønsker deg en nydelig dag. Klem fra Elin:)

Cathrines Kreative Hjørne said...

Kjære Sylvia!
Vårrengjøring i hodet er nok ikke så dumt - så får du alle mørke tanker vekk før sommeren er her! :-)

Nei, jeg synes heller ikke at du sutrer, og jeg tror din åpenhet kan gjøre det lettere for MANGE andre, til å tøre og gjøre det samme. Vi er tross alt mennesker med livets bagsje alle sammen, og det kan hjelpe å høre at man ikke er alene! Før så kalt man det + dager og - dager, men det var vel en OB-reklame en gang, såvidt jeg husker! Men, det er jo slik at vi alle har gode og dårlige dager, og på dårlige dager føles det kanskje helt feil å skrive om interiør og overfladiske ting!

Nei, livet er ikke lett, Sylvia, og avvisning fra sin egen mor er nok noe ingen kan "reparere". Det er ikke vanskelig å tenke seg hvordan det må oppleves, og jeg må si jeg føler med deg! Men, det hjelper kanskje å tenke på alt det gode og fine du HAR, og ikke det du IKKE har.

Jeg håper dagen i dag blir en god dag, og at våren er kommet til Arendal for fullt!

Klem Cathrine :-)

Bossa said...

Kjæreste Sylvia. Dette var da ingen sutring, og det er aldeles ikke et feil innlegg. Det ser du på alle svarene du har fått også. Har lest alle sammen. Koselig det fra datteren din da...... Koselige alle sammen, forresten.
Jeg synes du er et nydelig menneske, Sylvia.
Ha en super dag. Klemmer i massevis

Lykkeliten said...

Kjære Sylvia!

Synes det er veldig positivt at du våger å være personlig her inne.
Det er så mange vakre blogger, bilder og ord rundt oss, og det føles å godt å kjenne menneskene bak på en litt annen måte også.
Vi som har noen år på baken har jo gjort oss våre erfaringer. mange av de yngre også selvfølgelig, men det er dessverre mange som lar seg blende av glansvildene og tror at menneskene bak alltid er lykkelige og perfekte.
Slikt er vanskelig å leve opp til, så vi trenger mennesker som våger å vise frem resten også.

Jeg har valgt å være svært nøytral på min blogg foreløpig og syne det er herlig befriende med en blogg hvor jeg kan være blid og positiv selv på tunge dager hvor jeg ikke orker å møte folk "face to face".

Innerst inne er jeg jo lykkelig, det er bare så mye annet som bobler opp til overflaten tiltider.

Hm, dette ble merkelig skrevet, men jeg tror du skjønner hva jeg mener.

Stor varm klem fra lykkeliten som setter stor pris på ditt vennskap her inne

sologbolig said...

Hei, kjære deg!
Av og til er det godt og også lurt å ha rengjøring oppe i hodet, godt å få skrive ned tankene sine, ikkje bare tenke de. Så fint at du har det bra nå og at du gler deg over det. Og som du sier sjøl, det er viktig å leve kver dag som om den var den siste og ta vare på øyeblikkene.
Eg kjenner at innlegget ditt grip meg og riv i meg, du skriv så flott om slike vanskelige ting. Eg ønsker deg all mulig lykke framover. Eg likar å besøka bloggen din, du har ein kjempefin heim og du inspirerar, og du skriv så godt !
Ha ein fin dag, Sylvia !
Klem fra Sigfrid

Fånga dagen said...

Vill bara önska dig också kära Sylvia en härlig helg och säga att det märks på allt runt omkring dig hur mycket du fokuserar på det positiva. Och vore jag närmre dig skulle jag ge dig sköna massagebehandlingar.
Ha en härlig helg nu underbara kvinna
Bamsekram från Lena

Jeanette ♥ said...

Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg ;o)

Ja - nå lengter jeg skikkelig etter våren - ser snøen smelte på verandaen, men de enorme massene i hagen blir nok liggende en stund...

Så skjønn Madonnaen din er ♥ ♥