Tuesday, March 23, 2010

en gammel grønn radio

hei alle gode blogg venner.å tusen takk for alle koselige hilsner til lille søte Stina.
på lørdag var vi hos svigers,å denne gamle radio kom på vårt fang,en gammel Mascot radio fra 50åra,en reise radio,ikke så stor,flott å bruke på kjøkken
litt slitt,men liker det,det er vinyl utenpå,fargen ble litt annerledes på bildene,finere i virkeligheten.å når vi legger den ned å tar opp deksel foran,

ja da har vi en platespiller til singel plater,..syntes denne er så skjønn.


kortet kan forteller oss at den som ny kostet 550kr,å det er mye,når time lønnen var mellom 5-7 kr i den tiden,regnet over til pris i vår tid hadde den kommet på mange å tyvetusen.snakk om utvikling....
det står å, ikke overdra apparat til lytter uten kringkastingkort.
hehe..


logo litt slitt,




men den virker,bruker 6 store runde batteri.
så nå står den å pryder vårt kjøkken...
nå nærmer det seg påske,blir litt påske pynt her nå utover uka,men jeg har aldri pyntet så veldig til påske,men påskeegg, fugler, å kvister må til,
ønsker dere alle en herlig dag...





58 comments:

Hilde Heimdal said...

så utrooolig stiilig den radioen var dåå:)

og sååå koselig du har det da!!

Jungfrun said...

Vilken fin gammal radio! En riktig raritet! Helt otroligt att den funkar också, så käckt! :)
Ha en bra dag, Sylvia!
Kram från Jonna ♥

Ellemeller said...

Guuri, so herleg den var!
(då fekk eg med ein ny ting på ønskelista mi)
:)

Maliva`s verden said...

Kjempe kul radio...og fargen, me like;o)
Ha en snøfri dag....sier jeg som snart snør inne.

Hulda said...

En slik sak har foreldrene mine også. :) Stilig!

På landet said...

Så stilig den var,heldig du som fikk denne skatten.

Ha en fin uke.

Tovepia said...

Skikkelig stilig, kan huske disse fra min barndom;)
Nyt dagen og klem fra meg;)

Torilpia said...

Så flott .. artig med slike nostalgiske minner .. husker ei venninne hadde en slik :o)

Herlige bilder!!

Ha en flott tirsdag - klemmer!

Anita said...

Hei Sylvia.

Så stilig radio, og platespiller også!!

Riktig artig når det er "ordentlig" gammelt :)

klem Anita

Magnys Lille Krinkelkrok said...

denne er da bare helt råååå...!
knallbra, og kjempefin!
klem¨¨'

ANETTESHUS.COM said...

Sååå stilig! Herlig sjarmerende!!

Ha en fin dag!

klem klem
Anette:)

Synnøve said...

Så nostalgisk og fin radio. Morsomt med platespiller.

Nå har boka kommet. Gjett om jeg koser meg med den:))
Ha en fin dag

Synnøve said...

Så nostalgisk og fin radio. Morsomt med platespiller.

Nå har boka kommet. Gjett om jeg koser meg med den:))
Ha en fin dag

yesheimen said...

Skikkelig kuuuul radio, jeg husker disse, selv om jeg tror det var en annen modell vi hadde hjemme hos oss. Men så dyr da, det var nok ikke bare-bare å få seg en radio i gamledager. Prisene har jo rast nedover på elektornikk de siste årene. Nå får vi de nesten slengt etter oss.
Ta godt vare på den.

Ha en super dag Sylvia.
Klem Ann<3

lavendel mio said...

Stilig radio:)
Nydelig prinsesse lengre nede her!
Og den engelen med perleblomst var bare så lekker:)
Ønsker deg en super dag,klem Hanne

Bossa said...

Kjempefin radio og platespiller. Hjemme hos oss hadde vi nok bare en Kurer radio. (Har en på loftet) kanskje jeg skulle tatt den ned. Vi får se. Artige saker i alle fall. Og så fin kanin som sitter der da....
Ha en super dag. Klem :O)

Beth said...

Her vekkes det gamle minner som nesten var glemt!
Jeg og min søster hadde en maken radio/platespiller, den var gul husker jeg... Tror faktisk den stå i kjelleren hos min far enda...

Klem Beth`s småting...

ENGLE HJØRNE said...

Noe så stilig,skal si du er heldig som har en sånn fin radio.Ha fortsat en god dag,klem fra Sissel.

Landlige Hjem said...

Noe så tøfft!! :)
Herlig farge har den også!
God tirsdag ønskes fra meg, klem Anki

RoseSommer said...

Takk for at du viste oss radioen. Hver gang jeg ser slike gamle i omløp (på FINN.NO, f.eks), så dukker gode minner fra barndommen fram: Så uendelig godt det var å ligge varm og trygg i sin egen seng med en slik batteriradio øverst ved hodeputen. Men det var jo litt nervepirrende også, for å ligge og lytte på Radio Luxenburg var jo egentlig ikke lov når en skulle på skolen dagen etter. Så den måtte stå veldig , veldig lavt på .....
Den jeg hadde var ikke så fin som din, nei, for jeg fikk den av svogeren min, som nok hadde vært en festløve på 60-tallet. Platespilleren hadde gått over i stillhetens rike, og hver gang elektronikken i radioen ble oppvarmet, så dukket det opp en svak eim av øl.....

GroLinda said...

Hei søs ;o)
Så moro at dere fikk den gamle radioen! Virkelig stilig er den!
Så fin Stina er med krone og greier ;o) Tenk! 3 år allerede! Tiden går så altfor fort!
Nå er det ikke lenge før jeg kommer til deg snuppa ;o) Da må vi innom både her og der ;o) Hi hi..
Ha en god tirsdag og hils dine.
Klem fra søs :o)

Fånga dagen said...

Hej Sylvia!
Oj vilken fin radio, aldrig sett något liknande men den påminner om min morfars röda gamla radio dock utan skivspelare. Ja där har du funnit en riktig guldklimp. Men 6 stora batterier skulle bli dyrt att byta det så jag förstår att du har den som prydnad.
Hoppas du mår bra annars och att du gör dina små massageövningar då och då.

Ha en bra kväll
Kram Lena

MajorogMeg said...

Det der er en skatt Sylvia!! Den må du ta godt vare på, tror den er temmelig verdifull i dag også:) Husker utgaven og husker de "spiser batteri":))
Takk for hyggelig bursdagshilsen:))
Middagen ble enkel og fastbrent:))
Klemmer:)

Rosor och Spetsar said...

Jättecharmig radio och snygg färg till det vita.
Ha en skön kväll
Kram
Annelie

Nostalgia said...

Åh, her fikk jeg gode barndomsminner ;-) Mine foreldre hadde en slik som vi spilte plater på !!! Så artig ! ja tenk for noen priser iforhold til idag....

Ønsker deg en fiiin kveld !
klem, Nostalgia

huset ved elva-elin said...

Hei hei :) Det var en kjempe stilig radio/ platespiller, så heldig du var som fikk den.
Klem Elin

sologbolig said...

Å denne var virkelig flott,Sylvia. Og så artig med platespiller i også da. Litt av ein pris i de dager. Ha ein flott tirsdagskveld.

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Det var en häftig radio, så fin färg. Och en riktig dyrgrip när den var ny också.
Söt kanin, den är gullig till påsk.
Kramar
AnnaMaria

frøken olsens drømmer said...

så heldig du er,den var rååflott!!!!klem igjen;)))

pysseltanten said...

Ååh vilken klenod!...
Härligt med saker med historia...
Ha en härlig kväll, vännen...
Kraamizar Git

Lunalu said...

For en herlig nostalgisk radio!!! Har aldri sett en sånn radio med singel-platespiller under dekslet - det var jo virkelig stilig! - men for en pris - på den tiden altså! Hjelpes meg!!!
Klem fra Lunalu

Monica said...

åhhhh den var bare helskjønn,elsket den skjønne grønnfargen og at den virker også da... sukk.. hve trenger vel roberts radio når en har en slik en... sukk!! Ønsker deg en fin tirsdagskveld. klem monica

På landet said...

God kveld. Ligger en award til deg inne hos meg =)

Besta said...

For en koselig gammel radio, utrolig så dyrt den var.
Ha en fin kveld.
klem fra marilyn

Bestemor Drillo said...

Jeg kjøpte meg en slik radio da jeg var 17 år!! De er stilige!!
Klem til deg fra bestemor;))

Fånga dagen said...

Hej Sylvia!
Ett snabbt svar på din fråga om nackmassage.
Det är lite skillnad med den. Ska du massera själv så kan du bara jobba med musklerna på var sida om kotorna plus efter kanten på bakhuvudet där det sitter en massa små muskler som ofta gör ont. Behöver inte tänka på detta mot hjärtat då.
Jag har någon bra nack övning som jag kan försöka beskriva för dig någon gång men det tar lite tid att skriva ner den så det får bli lite senare. Är det något speciellt nackont du har, skador eller så?
Jag skriver mer i morgon
Kram på dig
Lena

Renate´s hjem said...

Heia!
Hærre min for en rååå radio. Virkelig morsomt at den virker enda da!
Ha en fortsatt fin uke (o:
Klem Renate

Simones Country Home said...

Heia.

Så kul radio da. ;o)
Ja jeg gleder meg masse til å få ferdig walk-in-garderoben min ja. Få litt orden på sakene igjen. ;o))
Ha en fortsatt knall kveld.

Klem fra meg.

Jeanette said...

vilken fin gammal radio du har ,det är roligt med sådana saker
kram

Huset vid ån said...

Vilken fin radio, och vilken härlig pastellgrön färg det var på den! Härlig! Önskar dig en trevlig onsdag! kram Therese

Bluggi buggi blogg said...

SÅ flott radio. Så gøy å ha en slik. Der var du heldig.
Ha det fint
Trude :)

Masy said...

god morgen!
nei å nei så utrolig fin! litt av en flott "fangst" ! den skal nok nytes videre tenker jeg, så kjekt at man kan arve gleder videre:)
god onsdag!
varm hilsen
masy

Thelma Louise said...

morsomt å se..minner om en mine besteforeldre hadde ..-)

OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Nei å nei, så hærlig den var. Gamle minner.....
Ha en flott dag:)

Alven said...

Hei kjære du :-)

Så fin gammel radio :-) Og artig med platespiller inne i den :-)

Ønsker deg en flott dag videre :-)


Mange klemmer ifra Alven

Barbros lille atelier said...

Så fin den var! Kjekt med slike gamle skatter:-)

Klem

Frøydis said...

Heisann :-))

Så gøy å ha den gamle radioen da!! Og kjempemoro at den fremdeles virker! utrolig! Kvalitet, det var det de brukte før i tida!!

Klem, Frøydis

no47-mia said...

Hej Sylvia!
Nämen!! Vilken störtskön radio spelare!! Å en sådan läcker färg på den med.. Snygg!!
Mycket fin inredningsdetalj!

Ha en fin dag!
Kram Mia

Lantliv på Rosentorpet said...

Oj vilken fin radio!
Hoppas du börjar få lite vårsol.
Ha en bra dag/ Sari

Vitaboet said...

Hej hej vännen. Nemen vilken skatt du fått tag på, riktigt kul å ha en sån gammal radio.

Hoppas allt är bra med dig, ser att ni har firat lilla barnbarnet, gud så söt:).

Önskar dig en strålande dag. Stor o varm kram från lilla mig;).

Emmeline said...

Ja DENNE måtte jeg jo bare kommentere:) For en kul radio og så fin som den var:) Ikke minst må den ha vært KNALLDYR for den er vel ikke akkuart kjøpt i går:)

Merker meg også at lille maileg kanin er med på å spre påskesteming, og det liker vi jo veldig godt;) Ha en fin dag tilbake til deg og dine!!!

Har en drøm... said...

Kul den var! Så artig og ha en slik, og den herlige fargen da:o))
Heldige dere altså ♥

Gratulerer så masse med minste barnebarnet, hun er så skjønn... herlig krone ♥

Klem Line

Änglarnas hus said...

Hallojsan du goa!!

Vilken härlig radio!! och vilken färg!!..Lyckos dig!..Ja tänk vilken lyxvara det var förr att köpa något sådant hade nog inte alla möjlighet att göra!!

Kramisar Sanne!!

LenaS said...

Vilken härlig gammal radio!
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

It's me said...

Hi Sylvia, nice blog!! Can you put a translator on your blog??

What are you writing about? I can't read Norwegian!

Have a nice evening greetz Ria

Anita said...

Tusen takk Sylvia :)

Ja,håper det skjer noe snart no.
Er litt spent på alt!

Klem Anita

Huset vid ån said...

Hej vännen! Tack för titten....jag väntar med spänning på min vinst, ska bli så kul! Önskar dig en trevlig dag! Kram Therese

Lenemora said...

Hei SYlvia, nå er det leeenge siden sist jeg var innom, har vært en tur i Litauenkom hjem sent tirsdag. Hadde det fint.
Den kaffekanna var bare rå! Kjempelekker....
Radioen er veldig sjarmerende stilig at du har den fremme.
Jeg er ikke i bloggehumør for tiden....har bare lyst til alt mulig annet, tar nok fri i påsken...

Klem Lene