Sunday, March 28, 2010

en nydelig palmesøndag på sørlandet

palmesøndag å vakkert vær i Arendal.vi sitter ute på veranda,en mye brukt plass
å jeg har pyntet med perleblomster og påskeliljer,lykt og litt annet stæsj

her er vår plass i solen,solen kommer tidlig her,helt fra tidlig morra,så her nytes frokost og koselige samtaler med hverandre og venner,er så glad i disse hagemøbler,har vel 10 stoler og 2bord,et større enn dette,å de er laget av aluminiumrammer og plast,så de tåler masse,veldig gode å sitte i,da de er dype.


en skilpadde er å med,den betyr lykke til huset om den ser inn til oss.



detaljer fra bordet,liker så godt det flettet mønster,skikkelig oldemor møbler,liker det åpne mønster,




å litt mer stæsj her,et fuglebur og blomster,tusenfryd,se sola skinner,





å over kanten ser vi dette,sjøen,her ser vi innkjøring til Nidelva,ja vi har Nidelva i Arendal.en vakker tur å ta,anefales om dere skal til Arendal til sommer,går båt rundt hisøya.opp Nidelva ligger masse gamle små hus helt i vannkanten,med de mest velstelte hager,å som jeg lengter til sommer.






her ser vi byfjorden,å bak det store hvite bygg,gjestehavna i byen vår,masse båt liv her om sommeren.







dette er terneholmen,husene er vel ca 20år,men bygget så koselig,en trivelig holme,vi bor inne i en bukt,å vi er nest siste hus,så her er ikke gjennomgang for båter,så her er stille,å en herlig badeplass,vi hopper bare fra brygga,det er rent vann her,denne båt har stått ute i år,håper de får startet den.
her vi bor gir oss ro i sjelen og masse herlig utsikt,såå fredelig.








hehe,ja et skilt hører med ute,å sanne ord det der...ler...
så nå vil jeg ønske dere alle en kjempeflott inngang på påsken.nyt været om dere har sol.nyt hverandre om dere må være inne...vi blir her i påsken ,å håper på mye flott sol.
ta vare på hverandre..










50 comments:

Tovepia said...

Du bor så lekkert til! Må være herlig ¨å sitte åse utover fjorden. Har en T-skjorte med samme tekst som skiltet ditt nederst...ikke mye brukt:O)

Kos deg i sola,her er det for kaldt for utesitting ennå;) Klem;)

irene said...

Å sååå koselig Sylvia! Ja du kan få det till! Vilket paradis dere bor på! Og hele sommeren ligger framfor!
Ha en fin uke!

Klem Irene

Monica said...

åååå dette var skikkelig sørlandsidyll vi leg si.. Jeg elsker det blide sørlandet, vi reiste på ferie til kristiansan mesten hver sommer og det var så deilig å være der og alltid fint vær.. Gode minner. Ønsker deg en nydelig palmesøndag. klem fra Monica

Berit said...

Nydelig plass du bor på, helt i vannkanten.
Og så fint vær dere har da, heldige du. Veldig fint du har pyntet, og det var jo slett ingen overraskelse det :O)
Vi håper jo også å få sola i påsken. Såg den en liten stund før det høljet ned igjen. Har ikke fått ordnet til ute, men ungene kommer ikke før tirsdagskvelden så ting kan ordne seg.
Hå en fin palmesøndag.
Klem.

Bossa said...

Her er det grått og trist, men det hjelper å se de vakre bildene hos deg da.
Nyt dagen. Klem :O)

hemma hos lilla mej said...

Vad fina bilder du visar !!!Helt underbara.Önskar dej en skön söndag vännen Vårkram Rita ♥

Hjertedamas blogg said...

Så hedig dere er med været. Her på Larkollen camping, 15 km syd/ vest for Moss, er det guffent og overskyet. En del snø ligger fremdeles, og det er vått og sølete ute. Med andre ord så er det varmt og deilig inne i campingvogna!!!! Ha en trivelig søndag. Klemz

MajorogMeg said...

For en plass du bor på:) Å de lekre hagemøblene da...råfine:)
Du har det like koselig ute som inne du:)
Misunner deg sola..den kom en snartur hit men forsvant igjen...
Klemmer:)

toves said...

ÅÅ,så fine bilder ,fikk helt sommer stemning jeg.jammen bor dere flott til ,ha en god påske.

Landlige Hjem said...

åh, såå nydelige bilder, riktig sørlandsidyll på sitt beste!!
Arendal er jo en perle! :)
vakkert bord med masse herlige detaljer!
God palmesøndag Sylvia og trivelg påske!
klem Anki

Cosmos said...

Nydleige bilder fra deg
Herlig utsikt
Kos deg masse i påska..
Blir jobbe påske for meg,men har jo litt fri innimellom og den skal nytes

Klem Marianne

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Du bor så fint så det är inte klokt, rena drömmen med vattnet så nära. Och så soligt och fint ni har, den verandan är underbar. Och dina möbler är så fina, du har det bästa boende man kan ha.
Önskar dig en fin påskvecka
Stora kramen
AnnaMaria

huset ved elva-elin said...

Å så mye fint du viser :) Du har det fineste huset og den flotteste plassen jeg noen gang har sett. Det er alltid så moro når du kommer med nye innlegg.
Ha en fin Søndag videre.
Klem Elin

Anita S Home and Wine said...

Så herlig Sylvia
nyt palmesøndagen
klem anita s

Amy said...

Oi,kanskje vi skulle ha flyttet fra vestlandet til sørlandet istedenfor østlandet...helt nydelig dere har det- blir skikkelig sjalu!!
ELSKER den fishermen skilt- sånn må jeg får tak i...da jeg har en ordentlig fiskerman her i huset...eller sjømann..det teller vel den også? hehehe..
En nydelig søndag til deg vennen- klem fra oss i skogen :-)

♥ Hege`s Cute N Cool Blog ♥ said...

Ååååååå HERRE JEMENI!!!! Fytti katta kor flott!! Du he det so koselig Sylvi ♥ Nydelig koselig terasse ♥
Og DEN utsikten da!!!! Tar mej en tur...hahaha..;))

Ha en flott dag videre♥

Lenemora said...

Nydelige vårlige bildr hos deg, ja det er bare herlig vær idag!
Vi skal til mamma og pappa og apise lammelår nå straks, blir nam, nam start på påsken....

Ha en skjønn dag!

Klem Lene

Anitas hus said...

Du har ett drømmested! Du bor jo såååå vakkert til.
Så jo så deilig ut å sitte inntil solveggen din og så nydelige hagemøbler.

Jeg var i Arendal igår på shopping;) Ikke like flott vær da, men pytt pytt, vi var der for å shoppe.
Fikk endelig besøkt frk. Olsen. For en skjønn liten butikk! Her var det tett imellom godbitene. Litt handling ble det, bla en stor flott madonna som jeg har ønsket meg leeeenge. Nå bare beundrer jeg den. Fikk handlet litt andre småting også, skal få vist de på bloggen snart;)

Her har solen sviktet oss idag, tåka ligger tjukk som graut. Men kanskje den kommer til oss også iløpet av ettermiddagen;)

Ha en deilig påske Sylvia og kos deg hjemme med dine kjære, både to og firebeinte^^,)

Klemmer fra Telemark;)

essemia said...

Vilka snygga hagemöbler. Undrar var man kan få tag i såna?! Hade varit perfekt här i huset. Ja, utomhus då naturligtvis, haha.

Den där skylten skulle jag ha tag i till min gubbe som är en riktig fisherman.

Hoppas du har en bra söndag.
Kram Elzie

It's me said...

What a lovely post........full of sunshine.............!! beautiful pictures...............just wahat i need today !!

Hugs from me ....and enjoy !!!

Huset ved elven. Kyrksæterøra, Norway said...

Ser ut som du har flott vær og skikkelig påskesteming rundt deg. Flotte bilder av sørlandsidyllen du bor i. Ha en fortsatt fin søndag i finværet, hilsen fru Strøm.

sologbolig said...

Så koselig på verandaen din, Sylvia og for ein flott plass å bo ...så nært sjøen. Nydelig. Her er overskya i dag, har vert en snartur på hytta. i går la vi nytt golv på verandaen hjemme, så snart kan vi ta den i bruk. Ønsker deg ein flott påske. Klem fra Sigfrid

Fånga dagen said...

Men Sylvia vad vackert du bor.
Det ser ju ut att vara värsta sommarvärmen hos er.
Tänk vilken gåva att kunna njuta av solen så tidigt på dagen, åh jag är alldeles salig. Kan jag flytta in hos er?
Och pärlhyacinter och påskliljor på uteplatsen eller trappen, ja jag säger då det.
Jag älskar din omgivning och allt runt dig förresten.
Ha det gott min goa vän
Kram Lena

Lunalu said...

Så nydelig du har det på verandaen din - synes hagemøblene dine er nydelige! Herlige solbilder!
Her er det også sol - og en meter snø...!!!
Kos deg masse! Hold rundt og hold av!
Klem fra Lunalu

Moski said...

For en herlig uteplass og for en herlig utsikt! Så flott å kunne oppleve dette hver dag. Kan du sende litt sol denne veien? Ha en flott påakse!

Änglarnas hus said...

Hallojsan!

men så soligt och vackert ni har det på er uteplats!..ni har riktig vår ni :)
Här finns en del snö kvar..men inte så mycket!

Vilken utsikt..tänk att sitta där och se solen gå ner! Underbart!

Ha en skön fortsättning på söndagen!

Kramis Sanne!!

Synnøve said...

Nå er det nesten så jeg får lyst til og flytte til Arendal. Så fint som dere bor.
Nydelige hagemøbler og blosmster.

Boka leser jeg i hver dag,det er en kjempebra bok.
Ha en fin kveld
Klem

Synnøve said...

Nå er det nesten så jeg får lyst til og flytte til Arendal. Så fint som dere bor.
Nydelige hagemøbler og blosmster.

Boka leser jeg i hver dag,det er en kjempebra bok.
Ha en fin kveld
Klem

Lykkeliten said...

Så koselig å få "være" med på besøk på din nydelige veranda.

Her sitter jeg på fjellet,og har nytt en dag på ski over hvite fjell med strålende sol.
Det var en fantastisk tur,med blide jenter selv etter 2 mil.

Håper min veranda er like vårlig som din når jeg kommer hjem.

God søndagskveld til dg og dine fra lykkeliten

Smykkas said...

Så nydelig dere har det. Dette var ikke bare en forsmak på vår, men også på sommer.

Visste faktisk ikke at det fantes Nidelva i Arendal. Har til nå trodd at det navnet bare var brukt i Trondheim.

Man lærer så lenge man lever.

Klem

Balke gård said...

Å så nydelig!! Jeg savner sånn bloggerunder, tyvlåner en pc nå, mine innlegg laget jeg i lunsjen en dag og nå er det pctrøbbel og krise, men god påske, gode deg!! Stor klem, Maianne:-))

atinybitofheaven said...

Du bor i paradis snuppa!!! vakkert!

Klemmer

Besta said...

Så det var du som stakk av med finværet idag:)
Her var det grått og regn. Men snøen er i allefall borte.
Kurvmøblene dine var nydelige.
Ha en fin påske.
klem fra marilyn

No.47 Mia said...

HERREGUD!! Flicka lille så vackert ni bor! Jag har skrivit det förr, men det måste skrivas igen. Helt otroligt.. Vilken utsikt att titta på.. Så härligt att få luta sig tillbaka på dom fina stolarna och bara njuta med nått gott i handen..

Ha en skön start på veckan vän!
Kram Mia

Anemone said...

Tusen takk!

Så fint du har det. Så veldig deilig ut å sitte der i solveggen og titte utover.

God påske!

yesheimen said...

Kjære deg Sylvia, nå ble jeg misunnelig. Dere bor så vakkert til at jeg vurderer å flytte til Arendal. Tror jeg må vise litt fra bloggen til min samboer, så tenker jeg han blir med. Vi savner sjøen begge to. Her hos oss ligger snøen i hauer enna, nesten opp til kjøkkenviduet der han har måket fra taket, men sikkert en halv meter på marka også. Håpløst. Ikke en bar flekk og ikke antydning til vår.
Innlegget ditt var vakker som alltid, rett & slett en fryd for øyet. Du er en dame med stor sans for detaljer.

Ha en fortsatt fin palmesøndag.

Klem Ann<3

Datt said...

Åh, har dere virkelig slikt vær? Nå ble jeg sjaluuuu.... Her er det drittvær... :Pjeg har faktisk den samme skilpadda, søting! :D

Bestemor Drillo said...

Dette ser ut som en drøm !
Vakkert!!
Nydelige påskedager ønskes deg;))

Nostalgia said...

Åh så fint hos deg ! Ingen sol hos oss idag men tørt vær og ingen sne, så nå har vi begynt på hagearbeidet :-)

Ønsker deg en fiiin ny uke !
klem, Nostalgia

frøken olsens drømmer said...

Ja i dag har det vært en god og nydelig dag :)))
fine bilder av deg som alltid;))
har vært ute på tur i mange timer så det har vært deilig;))
klem klem ;))

Magnys Lille Krinkelkrok said...

så utrolig deilig vær da...!!
derebor fantatsik til der ved kaia..!

vi har småregn, det skal vi visst ha fremover, men det spirer og gror, det er da godt!
ha en rikig så fin påske videre!

magny

Ruths datter said...

Kjære Sylvia!
Du har det nå så trivelig med sol og alt.De to koselige hvite stolene ute.Sånne kunne jeg ha tenkt meg jeg også.herlig.Kos deg i ditt kongerike på jorden.Ønsker deg gode påskedager.
Klem

Mariann Louise said...

Bevares, ja, dere har det nok litt mer vårlig enn oss på vestlandet!

Dette må nytes i fulle drag, og herlig med sjøen rett utenfor:)

Ja, ekle kommentarer håper jeg nå vi har klrert (sporing), derfor måtte de stå litt:) Får like ille på sms, men det finnes liksom grenser for vanlig folkeskikk, da!

Man må sannelig være forsiktig noen ganger med å stikke hodet frem i denne data verdenen!

Håper ihvertfall ikke du får noe sånt selv, det er jo slett ikke noe trivelig, men det sier vel mer om "anonym"?

Kos deg riktig masse i påsken, og nyt et forhåpentligvis deilig vær!

Stor klem fra Mariann!

Uttan said...

Oj oj oj vilka underbara bilder det finns bara i min fantasi.Tänk att bo så vackert.
Just nu försöker jag tänka mej vår och jag ska lägga ut vårbilder på min blogg idag.
Men snön vräker ner....

Önskar Dej en fin Påskvecka.
Kram!

elinAnita (eddaskreativiteter ) said...

Så koselig dette så ut...der skulle jeg likt og sittet:)
Ja..ble godt fornøyd med kjøpene.:)
eddaKlemmer

-Ultima-Thule- said...

Så herlige bilder, fikk skikkelig vår stemning nå!! Her nord er det enda en måned til vi kan sette ut blomster, gleder meg!! Kos deg masse i påsken! *Påskeklem*
-Kamilla-

Alven said...

Hei :-)

Så vakkert!! og jeg blir veeeldig misunnelig på det været dere har altså!! Her er det gårtt og regn :-( Men man får kose seg ekstra inne :-) Prøve å være litt kreativ kanskje :-) Kos dere videre i det herlige været og i det enormt koseli huse deres :-)

God påskeklem ifra meg :-)

Pia said...

Hur lycklig måtte du icke vara, som får bo i Norge - och på en plats som den, där du har ditt hus!!!! Har snön smält bort redan? Vi har höga drivor kvar, trots att vi bor i södra Finland!

Kram Sylvia!
-Pia-

Ñaupa said...

Me quede enamorada de tu blog. Felicitaciones!!! He puesto un enlace en mi página para que te conozcan. Muchos cariños desde Argentina!

Gabriela

Huset vid ån said...

Ljuvliga bilder! Du bor så otroligt vackert Sylvia och jag längtar verkligen efter solen o våren när jag ser dina fina bilder....Underbart! Önskar dig en trevlig kväll min goa bloggvän! Kram Therese