Wednesday, March 3, 2010

Ny lagde egg.......

nok en vakker dag i Arendal,det er så skjønt ute,bare vært en rask tur i byen,å så var det hjem å lage påske egg,ja det går fort til påske nå, ja når sant skal sies.så lager jeg ikke egg,jeg dekorerer dem...det nederste egg til venstre har ikke jeg laget,det er fra jdl,de er så flinke til sånt,
å da ga det meg jo noen ideer å,..
dette har jeg laget,det er så gøy,

her er noen fler,bare mindre


ble ganske fornøyd selv jeg,fant litt dill her å der,



mer bilder




å en nærmere titt.å en kurv med løk.





dette står på kjøkken foreløpig..men blir nok flyttet etterhvert....






jeg har kjøpt egg på nille,malt dem hvite...for de er i veldig fargerike når jeg kjøper dem.så lar jeg de tørke ,å tar på dekopasje lim over det hele,mine egg har jeg tapesert med ark fra en bibel fra 1911,å den rutete er serviett.
et lag med lim over hele ark,å så har jeg brukt bilder som sagen lager,kjøpt hos frk.olsen ..
sikkert ingen overraskelse det,bildene selges i ark,de er så nydelig,jeg har klippet de i runde å lint på,limt på blonde,å brukt grov hyssing rundt til slutt,å stikket en fjær under hyssing,
ikke noe hokus pokus,...
må få takke alle som la igjen hilsen på forrige innlegg,det varmer mitt hjerte veldig,
jeg er så glad i dere alle,det er såå mange herlige mennesker der ute,en verden for seg selv.
tusen tusen takk for all støtte,,kan ikke love at det ikke vil dryppe mer en annen gang.
ønsker dere alle en kjempeflott dag vidre...







75 comments:

Ruths datter said...

Ojsann. Disse eggene er jammen flotte. Du kunne lager på bestilling du. lekre ble de. Ønsker deg en fin ettermiddag og kveld.
Klem

Henriette said...

kjempe flotte ble de!! fikk jaggu lyst til å gjøre det samme:)

Minka said...

Så fine de var, vakre er de..Det er kjempe gøy å lage disse eggene, det tar jo ikke så lang tid hvis man har alt når man begynner..Klems

lisje astrid's husblogg said...

Oj!Såååå flotte dei vart da♥
Lekkert der dei ligg på din kjøkenbenk♥
Klem frå Astrid☺

Barbros lille atelier said...

Å, så fine! Fikk også lyst til å prøve det samme. Takk for inspirasjonen!

Klem

lavendel mio said...

Nydelige egg du har laget!
Å så er det så kjekt med tips om hvordan en gjør det:))
Dagene går rasende fort, plutselig er påsken her.
Ha en nydelig kveld,klem Hanne

Cosmos said...

Utrolig vakre egg du har lage. skal si du er flink.. Jeg er absolutt ikke handy på noen måte.. strikking klarer jeg men det er det..

Litt av ei historie du hadde i forrige innlegg. Gleder meg over at du har det så bra nå, må ha vært en lang og tung vei

klem Marianne

MajorogMeg said...

Dette var hokus pokus for meg ja Sylvia. De ble lekre:) Kommer ikke på å gjøre slikt jeg men blir jo stadig inspirert her i blogglandia:)
Kos deg, sola har skint hos meg også i dag, deilig. Men nå kommer det snøvær!
Klemmer:)

Rosor och Spetsar said...

Åhh vilka vackra ägg du gjort.Vilken fin urna de ligger i. De pryder sin plats var de än hamnar.
Ha en fin kväll
Kram
Annelie

Masy said...

hei hei.
så artig at huset deres har vært et hønsehus! det er så mye en kan finne ut om man vil, veldig kjekt å vite historien ens.


det var litt mer sus over de "nylagde" eggene enn de jeg finner på lokalbutikken må jeg si :)

ha en flott onsdagskveld.
mvh
masy

Sissel Olin said...

Så utrolig flotte de ble! Kjempe kreativt:)
Ble veldig inspirert av å lage mine egne påskeegg jeg nå. Tror det bærer en tur ned til Panduro i morgen ja:) Hihi..

Ha en flott kveld!
Klem Sissel Olin

Kari said...

Det var nydelige egg, kjempefine og nostalgiske :)
Håper du får en kjempefin kveld :)
Klem fra Kari

hemma hos lilla mej said...

Vilka underbart fina ägg du har gjort.vad duktig du är.Ha en skön kväll vännen Varmkram Rita ♥

Fånga dagen said...

Hej igen!
Ja jag kan inte säga annat än att de blev jättefina och du som inte skulle våga visa dem. Du är ju jätteduktig och decoupage är så himla kul.
Ha en skön kväll nu och var nöjd med ditt verk
Kram Lena

Besta said...

Så fine egg du har laget. Jeg prøvde meg i fjor men de var ikke helt vellykket. Så det endte opp med at jeg kjøpte noen fra Berit T.
Ha en fortsatt fin kveld.
klem fra marilyn

frøken olsens drømmer said...

åååååååå Sylvia ....de var bare såå fine..sukk sukk..mye finere en de andre som du kjøpte hos meg....
kjempe fine ;)))
klems

Anita S Home and Wine said...

Så fine Egg - ønsker meg slike jeg ogås. Ender nok med å kjøpe jeg da.
god kveld til deg. klem anita s

Violetta said...

Så fin høne du har som legger så vakre egg! :) Og...så flott at du skriver om eget liv og opplevelser (i innlegget nedenfor) Det er ikke alltid så lett å kommentere ting som er vanskelige for medbloggerne, men vit at jeg leser og føler med, og applauderer menneskenes evne til å takle det meste. Du er god og verdifull, akkurat slik du er! :)

pysseltanten said...

Ååh va fina ägg....=))
Guud va jag blev sugen på att fixa till några fina ägg nu...
Får nog kolla i gömmorna efter barnens gamla påskägg...=)))
Kraaamizar Git

Atelje Skärvan said...

Hej Sylvia!
Vilka härliga ägg du har gjort,jag har tagit fram mina som jag gjorde förra året,men dina är finare.
Kram Agneta

Maliva`s verden said...

Hei....så flotte påskeegg du har lagd..Nå kom jeg virkelig i vårstemning her inne hos deg. TAkk for titten. Klem fra Maliva

Lykkelig som liten.. said...

Så fine eggene var da :)
Hmm, er det noe godt inni de til meg eller ;) ? hihi

Var koselig på en liten shopping i dag :)

Ha en nydelig kveld mamsen :)
Klem Tina

Anitas hus said...

Jeg hadde egentlig tenkt meg på Nille idag for å kjøpe egg som jeg kunne dekorere men rakk det ikke. Når jeg ser de vakre eggene dine, vet jeg at jeg bare mååååå ned på Nille imorgen!
Eggene dine var helt fantastiske, du er kjempeflink! Du er til stor inspirasjon Sylvia, takk for at du deler det med oss:)
Nyt de deilige vårdagene vi har, det er vel enda litt mildere lenger ned på sørlandet;)
Klem, Anita:O)

-Ultima-Thule- said...

Nydelige påskeegg! Jeg koser meg også og dekorerer egg ;0) Jeg kobler helt ut og kan senke skuldrene, rene terapien! Det trenger man av og til. Så flott at livet nå går rette veien for deg, la oss håpe at alle motbakkene er over nå! *Klem*
-Kamilla-

Hilde said...

Så skjønne egg du har laget! Lurt å kjøpe de på nille! Det er så vakkert med disse nostalgiske eggene, men ungne vil ha rosa - lurer på når rosa perioden gå over...
Hilde

bodil said...

Hei.Kjempe fine var dem.Du er kjempe flink.Ja nå går det fort til Påske.Ha en riktig fin Torsdag.Klem fra Bodil..♥♥

Bossa said...

Du og du , så vakre egg! Flink du er.
Klemmer i massevis.

Nostalgia said...

Så skjønne Sylvia ! ser så kjekt ut å lage disse :-)

Ønsker deg en fiiin torsdag !
Klem, Nostalgia

Uttan said...

Men å så fina!! nu blev jag inspirerad att göra om alla gamla färgglada ägg som jag sparat.Kul!
De är verkligen jätte fina.

Nu ska Jag stänga av datorn och krypa i säng.
Sov Gott i natt min Vän!

Kram!

ENGLE HJØRNE said...

Så flink du er,de var kjempe fine.De der burde du legge ut på bloggem for salg.Klem fra Sissel.

Simones Country Home said...

Åh hva lekkert! Du er jammen flink Sylvia. ;o))

Jeg også vil prøve, men har jo aldri tid. :o/

Klem klem ;o))

Hege`s Cute N Cool Blog said...

Kjempeflotte egg da!! Du er flink! Herlige flotte bilder og fint med hyssing og kors rundt! I LIKE :o)

Likte korgen med løkene dine...kjempestili...

Ønsker dej en flott uke videre..

Klem fra mej :o)

Bente said...

Så flotte egg, dette skal jeg også prøve! Takk for tipset om Madonnaene!!

Klem fra Bente

Romantiska Hem said...

Åh wooooww Silvia så underbara bilder och ägg!! Måste genast tillbaks och titta mer på dem! KRAM

Pia said...

Tack Sylvia,för att du beskriver så fint hur man själv kan göra så vackra ägg som du gjort! Till påsk skall jag också pröva!!!
Jätte gulliga, din ägg!

Klem!
-Pia-

Rachel said...

De ble super lekkre,du er kjempe flink Sylvia. Jeg fikk også lyst og pröve meg på detta.
Ha en kjempefin dag käre venn! KLem

Synnøve said...

Så nydelig egg du lager.
Jeg syntes ferskengreinene dine var så fine. Sånne finnes ikke her jeg bor.Jeg var en tur til oslo fra tirsdagskvelden til i går.
Der så jeg ferskengreiner,men jeg tenkte og kjøpe de rett før jeg dro, men den blomsterbutikken jeg var inne på da hadde ikke ferskengreiner;( Gjett om jeg angrer meg for at jeg ikke kjøpte de når jeg hadde muligheten. Kjøpte greiner med mimosa istedet.

Så fint at du har fått mange koselige kommentarer på forige innlegget ditt. Jeg har tenkt på deg etter det innlegget. Om hvor mye motgang og sykdom enkelte for oppleve i livet.
Ha en fin dag,Sylvia

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Åh så fina ägg du gjort Sylvia, och som du skriver det är ju snart påsk. Påsken kommer tidigt iår, kommer säkert och vara snö kvar. Nu ska jag börja med och plocka fram mina ägg från förra året, och kanske göra något nytt. Bra tips från dig.
Ha en fin dag vännen
Goa kramen
AnnaMaria

Ulla-Kristiina said...

Oh, how beautiful Easter eggs you have done! So sweet!

Bestemor Drillo said...

Alldeles nydelige ! Kreativiteten blomstrer hos deg;)
Ha en flott dag med mye egglegging!!!! Klem!

Torilpia said...

Kjempefine egg Sylvia :o)

Smart å male nille-eggene hvite og dekorere selv .. er jo nesten umulig å få tak i hvite eggg nå ..
Så kan man lage mer personlige egg til .. f.eks. ungene :o)

Ha en kjempefin ukeslutt - klemmer!

essemia said...

Vilka fina ägg du gör. Och ditt förra inlägg var underbart vackert med alla pärlhyacinter.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Monica said...

Jeg har det mye bedre nå :)

BEA said...

hei du vakre kvinne..

æ e mållaus over historia di.. leste den i går .. to ganger.. men var helt utslått og klarte ikke å kommentere..
du har vært gjennom mye du Sylvia.. og det er vel derfor du "ser" når jeg sliter ?? skulle ønske jeg hadde noen trøstende ord.. men det har jeg dessverre ikke.. men en klem skal du få fordi du legger igjen mange skjønne kommentarer hos meg.. jeg setter stor pris på de!!

påskeeggene var nydelige.. det blir ikke noe pynting på meg i år.. har altfor mange prosjekt gående nå:o))

ta vare på deg selv.. og ha en koselig kveld.

Huset vid ån said...

Åhhh! Dom är så fina o vackra dina ägg! Du är så pysslig o duktig! Kram Therese

RoseSommer said...

Hmmmm.. har du passordet til hjernen min, eller?? Idag gikk jeg og tenkte på at jeg kanskje kunne klare å dekorere noen egg selv, ettersom jeg ikke tar meg råd til å kjøpe noen fra Maileg. Og så fikk jeg se at du allerede hadde hatt samme tanke! Så fine!

M said...

Ååååå så fine egg!! Du er kjempeflink!
Jeg tror du så innlegget mitt før det var ferdig. Jeg oppgraderte utseende på innlegg, det var en god ting, for det forstørrer bilder bl.a. ....men forhåndsvisningen var ikke så god.....
NÅ er innlegget ferdig!
Ha en fin kveld!
Klem,M

Frøydis said...

Heisann :-))

Hjelpes meg så flotte de var!! Flink du er!!

Vært helt nydelig her også idag :-))Deilig å høre snøen smelte :-))

Ha en flott kveld videre!
Klem, Frøydis

Fånga dagen said...

Hej igen Sylvia!
Jag var bara tvungen att svara på din kommentar till mig.
Vad härligt det lät att bada i massagebadet mitt ute i solen. Blir värken bättre efteråt?
För jag tänkte på den behandling som jag gör, taktil beröring, har du provat det någon gång? En jätteskön avslappnande massage, passar väldigt bra till dem som har mycket värk.
Min värk försvann väldigt mycket när jag började med mina avslappningar, du vet spänningar gör ju att kroppen gör ont. Och jag har förstått att du gått igenom en del svårigheter i livet. Kanske värken kommer sig av att du har mycket sorg och svårt inom dig.
Jag har så många idéer om sånt men ingen vet ju säkert hur hela systemet fungerar.
Skulle vara intressant att diskutera detta mera egentligen men det går ju inte här.
Angående vätskebalansen i kroppen så kan jag inga direkta knep men vet att Rosmarin är jättebra för de som har mycket vätska i kroppen.
Det är ju värt att prova i alla fall.
Om man kokar upp vatten och sen lägger ner någon kvist i det och låter det dra under lock i ca 10 minuter så får man ur det nyttigaste i växten, drick det som te, men vet inte hur ofta man får prova sig fram lite.
Annars är det ju motion som får kroppen att inte samla vätska.
Ja du Sylvia detta kan vi diskutera hur länge som helst men en annan gång kanske.
Var rädd om dig
Kram Lena

Smykkas said...

Kjempelekre egg du har laget. Gjett hvem som skal på Nille i morgen?

Decoupagelakk og bilder har jeg allerede i hus.

Måtte le da jeg leste om den gamle bibelen du har brukt. Jeg har nemlig også brukt deler av bibel sammen med utklipp fra servietter og dekorert glass. Bilder ligger på bloggen min. La de inn for noen dager siden.

Ha en kjempefin kveld.

Marie said...

Så fina ägg du har gjort, jättevackra!

Trevlig helg!
Kram Marie

Fru Fjeldhammer said...

Nydelige egg, så flink du er!!
klem

Bomull said...

Nydelige ble dem, du er så flink!! :)

elinAnita (eddaskreativiteter ) said...

Heisann:)
Flotte egg du har lave:)Jeg har noen iddeer jeg og:)Mange nydelige ting på kjøkkenbenken din og:)
kos deg
eddaKlemmer:)

GroLinda said...

Heisan søs ;o)
Så utrolig flink du er! Det er som de andre sier; du kan selge de flotte eggene ;o) Leste det forrige innlegget ditt nå.... er det bedre med tankene nå?? Jeg vet jo hva du har vært igjennom opp gjennom livet...så for meg var det bare en konstatering av fakta ;o) Men en lærer så lenge man lever, og vi vet å sette pris på livet og våre nærmeste og våre venner! Jeg er UTROLIG GLAD I DEG!!!!!!! Setter stoooor pris på vårt vennskap som vi har hatt siden vi ble født ;o) Du er jo min "søster"!
Klem fra Gro :o)

Crinoline said...

Hei,Sylvia. For noen nydelige egg du har dekorert.Synes dine er like fine som det fra JDL.Ønsker deg en god helg.Klem

yesheimen said...

WOW, for ei "høne" du er som har lagt så flotte egg. Ja dette var noe annet enen fargerike kjøpe-egg. Fantastisk å se hvor kreative folk er. Og du henger alltid med på det som er siste....skrik... De ble skikkelig lekre , og du kan med rette være stolt av deg selv.

Regner med at "Krona" di blir kjempefin. Jeg er igang med ny.

Ha en fortsatt fin kveld.
Klem Ann<3

Landlige Hjem said...

Nyyydelige egg du har laget Sylvia, så flink du er!! :) Ble veldig inspirert her nå!
La det dryppe, man må få utløp vet du :)
Takk for din søte hilsen hos meg!
Godt jeg har unnagjort det før helgens strabaser!
Ønsker deg en vakker kveld
Sweet dreams!
Klem Anki

Berit T said...

Kjære deg sylvia. jeg leste forrige innlegg, så gripende...
Du har en tung bør, god å få lettet litt, og da bruker man venner ikke sant. Det er det vi kan bruke de til, og vi kan støtte.

Nydelige egg du har pyntet. Har vært på leit etter servietter med brune kyllinger på, men kan ikke finne noen plass.
Til neste år da er de sikkert på markedet.
Jeg skal ha en økt med egglaging igjen i helga. Det blir de siste dette året.

Ha en fin dag i morgon.
Klem.

Sköna o Gröna Ting said...

Kikar in för att önska dig en underbar helg Sylvia och hoppas att du oxå har sol hemma hos dig:)))
Kram
Marianne

Tino said...

Første gang jeg er innom her, så koselig blogg du har. Vi har faktisk samme bakgrunn på bloggen.

Nydelig påskeegg du har laget,nå fikk jeg inspirasjon til å lage noen egne.
Ønsker deg en fin helg!
Klem Tino

Solveig said...

For noen aldeles nydelig egg du har laget! Helt skjønne var de. Har tenkt jeg skylle lage noen jeg også, men er ikke komt så langt:o)

Såg også ditt nydelige innlegg under her. Mange flotte inspirerende bilder. For en herlig madonna - heldige deg:o)

Ja, det finne nok like mange skjebner som bloggere.... En treffer utrolig mange koselige folk i forumett, og du er en av dem:o) Vi er her alle sammen med våre feiltrinn, suksesser, gleder, sorger og interesser. Finner sammen med mange fellesnevnere og knytter nye bånd.
Håper du får en nydelig helg, min venn! Kos deg med alle dine.
Klem fra Solveig

Tino said...

Måtte komme tilbake igjen jeg, tusen takk for hyggelig kommentar.
Klem Tino

The Secret Garden said...

Halloj! Vackra påskägg! Och så får det mig att inse vad tiden går fort! Nyss var det jul och nu är det snart påsk! :)

Vad roligt att du tycker om mitt hus. Du ska veta att många som varit hit till mig, in i huset, rynkar på näsan och sätter huvudet högt i vädret och säger HÖGT så att jag hör..." jaa..jag skulle Inte vilja ha det så här, jag gillar ju modernt och har stil!!"
Och så står jag bredvid och hör...

Jaa...det har jag fått höra många gånger! Och jag blir förbannad! Får jag det? Jo jag tror det, för jag gillar ju huset.

Läste i ditt tidigare inlägg här nedanför. Jaa..livet kan vara knepigt. Det har det varit /är/ för mig också. Kanske därför som jag väljer att se det vackra runt omkring mig.

Ha en fin helg!!!

Linda said...

Nydelige egg du har laget:) god helg:)

Jeanette said...

så mycket fint du har gjort ,jag har ingen energi här till pyssel ,jag vill ha vår nu ,är så trött på detta väder,
önskar dig en trevlig helg
Kram

Minka said...

Hilo..bare innom for å ønske deg og dine en flott helg, forhåpentligvis uten mer snø...Og for det meste er det veldig koselig å ha en mann som og har litt meninger i interiøret, men avogtil er vi ikke helt samme planet, men men det går seg som regel til..Klems..

Moski said...

Så flott du har dekorert disse eggene. Pleier egentlig ikke pynte så mye til påske, men et par vakre egg av denne typen skulle jeg nok laget plass til. Herlig med kreative hobbyer. Veldig avslappende synes jeg.
Flott innlegg du hadde nedenfor. Ha en riktig herlig og solfylt helg.

irene said...

Åååå sååå fine Sylvia! Nå fikk jeg også lyst till å lage påskeegg!!
Du er så kreativ og flink! Inspirerer og oppmuntrer er du en mester på! Takk!

Ha en koselig helg!

Klem Irene

KIRSTIS VERDEN said...

Hei, jeg kom tilfeldigvis innom din blogg. Og den var så koselig at jeg har lagt meg til som følger. Kjempefine egg, her er det mye å få inspirasjon og lære av. Ha en fin lørdag. Kirsti

Joy said...

Sååå flotte Sylvia - flinkis!
Jag blir alltid så inspirerad när jag ser ditt hem!
Och jag beundrar att du alltid tar dig tid till att lägga igen kommentar. Tuuusen tack!
Nu får du njuta av den soliga dagen här i ARendal.
Kram Joy

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
Så herlige påskeegg, og takk for at du fortalte hvordan du lager dem! Det blir jo litt mer spennende enn de man kjøper på butikken, og veldig personlig da!

Ja, det er deilig vårvær nå om dagen, men kaldt om natten med -20 her i natt! Vi skal passe sykt barnebarn med vannkopper i dag (han var her i går også), så vi skal kose oss! Ja, takk, vi er bedre, men ikke helt bra, så dette hang lenge i!

Hos Runaway Coast har de så mye fint, og jeg har bestilt meg duk og servietter - MÅTTE bare det! Håper mange får glede av rabatten jeg har fått ordnet med!

Ha en fin helg ved vennet! Dere bor jo så fint til!
Klem Cathrine :-)

huset ved elva-elin said...

Heisann :) Kjempe fine egg du har dekorert :) jeg liker så godt ting som er hådlaget.
Ha en fin Lørdag.
Klem Elin

LykkeLise said...

Ikke lett med lilla damer som ikke tar ett hint nei;) hihi...
Men får ta det som et kompliment som du sier:)
Helt utrolig nydelige egg du har lagd altså:):) Flinka:D
Gleder meg masse til første påska med lillesnuppa vår:)

Ha en deilig helg:)

Klemmer

asbjørg said...

woww....så utrolig lekre påskeegg.Har sett så mange fine egg på forskjellige blogger nå,så tenker jeg må prøve jeg også.