Thursday, March 25, 2010

påske pynt hos meg

ja nå går det mot påske helg,palmesøndag til søndag,jeg har aldri pyntet så veldig til påske,men litt må en ha,denne haren har flyttet inn,fra nille,
å denne passer på årets påske egg som kan spises,hmm de forsvinner stadig her i huset.

her på spisebord stå de,har tatt ut en plate i bordet,forandring fryder..


å jeg elsker disse bokstaver,Å finnes ikke så en A får gjøre nytten i påske.godkjent?



i taket ved peisen har jeg hengt en trollhassel,å den blir nå pyntet til påske,fugler fra kremmerhuset i første omgang,mer kommer,




å maileg kaniner og egg må til,





en brikke på kjøkkenbord,fylt med kos,lys,sølbestikk og påske egg,blir mere godteri der til helga,
perleblomster,hjerte silje har laget.gammel håndrodert duk på bordet.blir koselig å sitte å spise påske frokost her.deilig når hele huset har fri..






å så har jeg kjøpt meg en sommer termokanne til utebruk..fra nettbutikken annajohanna,kannen er fra rice,å skal holde på varmen i 12t...blir fin på brygga den,
tusen takk for hyggelige hilsner om vår gamle grønne radio,som dere ser har den nå fått sin plass på kjøkkenet,
idag må jeg rydde litt og få vasket klær,det er overskyet ute så husarbeid er helt greit.
ønsker dere alle en kjempe fin dag,snart helg..
i blogges snart...




59 comments:

Ellinor Forsblom said...

Vad mycket fina saker du visar, Termosen var bra såååå Läcker och Radion också.
Många Kramar Ellinors Hus

CaramellePastelle said...

Wow, vilken superduper blogg! Så otroligt mycket fint du visar! Härligt!/Camilla

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Nu är det dags och plocka fram påsksakerna, det ska jag göra idag. Så söt kanin du har, det är nog han som äter upp äggen. Du har gjort så fint, nu kan du njuta av helgen och påskveckan.
Stora kramen
AnnaMaria
Ps, vilken superfin kaffekanna

huset ved elva-elin said...

Hei hei :) Kjempe koselig du har det, fine bilder.
Ha en fin Torsdag.
Klem Elin

Hjertedamas blogg said...

Spsiebordet dit var utrolig koselig!!!! Det går med endel egg her i huset også!!! Men ellers så er det lite med påskepynt her! Ikke engang en Maileg hare eller egg. Ikke noe Greengate heller, he-he. Jeg følger ikke helt med, og har vel ikke oppfattet at det er noe jeg bare MÅ ha!!!! Ha en fin-fin dag! klemz

It's me said...

Hello Sylvia

What a nice home you have!! with lots of eastern things.......it looks very nice! thanks for putting a transalator on your blog !

Now i can read what you writing..the sun is shining here...i have a lot of springfeelings in me...............i give them to you so you also enjoy them............

Hugs from me ...........enjoy !

CaramellePastelle said...

Hallå igen! Jag gjorde som du sa, det där med följarna. Att jag inte tänkt på det innan? Lägger dig på min blogglista!

Kram Camilla

På landet said...

Vakre bilder som altid, så søt kanne du har kjøpt,får sommer følese bare av å se på den =)
Vasker hus i dag jeg å, måtte ha en liten pause nå hihi.

Ha en fin dag.

lavendel mio said...

Hei!
Åhhh...her var det herlig påskestemning:) Koser meg sååå mye her inne hos deg:)
Ha en nydelig dag,klem:)

Nita said...

Så koselig du har det :o) Kjempe fin påskepynt!!
Kan jeg spørre hvor du har kjøpt di bokstavene? di var veldig fine og i passe størrelse :o)

Ha en kjempe fin dag!!

Rachel said...

Lekkert som alltid og den termosen er bare så fin,den står på önskelista her også.
I dag har jeg fri og planlegger og kose meg med sying. Önsker deg en fin dag käre venn! Kos

Bente said...

Du har pyntet så flott til påske. Jeg har fri fredag 26. så da skal huset mitt vaskes og pyntes. Skal ha ferie i hele påsken og det gleder jeg meg til. Først en tur til fjells og siden blir det i båten.

God påske til deg fra Bente

Landlige Hjem said...

Så lekkert du har pyntet!! :)
Alltid så gøy å titte innom deg! :)
Jeg begynner å kjenne påskepyntfebern presse på hi hi .)
Her skal det pyntes på søndag med barnas hobbyverksted :)
Ønsker deg en herlig påsketid!
Takk for koselig hilsen hos meg!

Klem Anki

RoseSommer said...

Fine påsketing! Inspirerer meg til å gjøre meg ferdig med strykingen av påskedukene og få pyntet opp rundt meg også. (Mye morsommere det enn å støvsuge og vaske. Og badet....PUH... jeg sier ikke mer!)

Så artig det med bokstavene. Gjør ikke noe om du mangler Å, men hva med å ta et av de grønne eller gule eggene på samme bilde og legge som prikken over A-en??

My home is my Castle - by Kari said...

For noen herlige kaniner :))
Du har det bare så lekkert sylvia...

Klem,Kari

MajorogMeg said...

Du viser mye lekkert som vanlig Sylvia:) Tenker det blir kos rundt kjøkkenbordet i påsken:)
Termokannen var lekker!!
Her bøtter regnet ned i dag, trommer godt på hyttetaket:)
Ha en flott dag, klem fra meg:)

Minka said...

Så flott du har pyntet til påske..Er ikke så mye pynt her heller, finnes jo ikke så mye fint i vår stil dessverre. Digger å se bilder fra ditt hjem, alltid så lekkert..klems

Mariann Louise said...

Du verden så vakkert!
Du er bare såå fantasisk flink å få det sånn skikkelig romantisk du!

Det er bare nyydelig alt du gjør!


Klem fra Mariann:)

Bestemor Drillo said...

Ja her ser det ut til at påsken har kommet med vakre saker! Nydelig;))
Torsdagsklem!

Bossa said...

Så koselig med pynten din. Ser ut til at du har fått med deg broren eller søstra til mine harepuser fra Nille. De er fine. Må snart begynne med litt pynting her også. Er så treig, så jeg må ha god tid. Torsdagsklem til deg.

Lykkeliten said...

Herlig pyntet til koselige påskedager.
Likte bokstavene dine, hvor finner man slike enkeltvis og ikke i ferdige pakker med ord?

Her smelter snøen veldig raskt nå, og det begynner å bli håp om å se krokus i hagen etter påske.

Stor klem fra Lykkeliten

Nita said...

Tusen takk for fine tips :o) Skal få sjekket ut den bloggen du tipset om også :o)

Klem

Magnys Lille Krinkelkrok said...

så vårlig stemning her hos deg,- ha en riktig så fin påske!
ser dere er allrede godt i gang...

Simones Country Home said...

Åh så koselig du har gjort det Sylvia. ;o) Kul kanne. ;o))
Bokstavene er også morsomme. ;o))

Ha en knall dag.

Klem Fra meg

Barbros lille atelier said...

Så utrolig mye fint du har! Og så koselig du har gjort det:-) Dette kan du! Veldig søt liten harepus.

Klem

SNOWWHITE-SUSSIE said...

Men Oohh va mysigt de ser ut hos dig överallt.. va fint du påskpyntat.. termosen va såå läcker..kramar sussie

sologbolig said...

Så koselig du har pynta til påske. Eg har også pynta littegrann i dag. ha ein fin dag.

Uttan said...

Så fint Du har det.
Här så har snart alla Påsk saker kommit fram och visst är det mysigt?

Vilken termos!!!

Kram!

Fånga dagen said...

Hej Sylvia!
Vad fint och lagom du har pyntat till påsk. Men hos mig skulle de äggen inte bli gamla för de är förödande goda,mmmm
Jag tycker man ser något nytt hos dig hela tiden, alltid lika inspirerande och välkomnande.

Ha nu en skön kväll min vän
Kram Lena

AnnaJohanna said...

Heisann Sylvia!
Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen vår!! Kjempe gøy at du likte kanna og veldig kjekt at du har blogga om den! Det setter vi stooor pris på. Gurimalla for et lekkert hjem du har!! Knall fint pynta, kunne ønska jeg hadde det i nærheten så fint:) Klem fra Johanna
en sunnarium av stiler

AnnaJohanna said...

Skulle være at hjemme hos meg er det et Sunnarium av stiler ;-)

Johanna

Jeanette said...

så mycket fint du har pyntat , du har det verkligen fint hos dig
kram

Änglarnas hus said...

Hejsan!

Du visar så mycket fint som vanligt!..härligt, vårligt påskpyssel har du tagit fram också!

Hoppas att du får en fin helg!
Kramis Sanne..

essemia said...

Den där haren tyckte jag om, haha. Den ser verkligen glad ut, är kanske lycklig för att det snart är påsk och den får komma fram ur gömmorna.

Vilket vackert matrum ni har. Men varför skulle det vara annorlunda än resten av hemmet?

Hoppas ni har en bra kväll.
Kram Elzie

ANETTESHUS.COM said...

Takk for hyggelig hilsen:)

Ååå, her var det mye vakkert, Sylvia!! Kjempe-fin påskepynt!!

Ha en fin torsdagskveld!

Klem klem
Anette:)

Tino said...

Så lekkert påskepyntet! Synes den lille haren var så sjarmerende.
Klem T

Thelma Louise said...

Hei.:-) jeg er heller ikke den store påskepynteren..derfor er det kos å titte innom andre som pynter til påske..koselig dette syliva.:-)

ønsker deg og dine en riktig god påske..håper solen skinner på din flotte terrasse.:-)

klem fra Gry

Synnøve said...

Så fint du har pyntet til påske.
Ser du har bokstaver,det har jeg fått helt dilla på.
Jeg holder på og male egg nå,skal dekorer de i morgen.
Skal se litt på innlegget ditt der du har eggene dine,syntes de er så fine.

Klem Synnøve

lisje astrid's husblogg said...

HEI du gode♥
Du har pynta såååå nydeleg♥♥
Sååå inspirerande hos deg!
Heimen din er veldig spesiell♥(super lekker♥)
Kos deg masse i påska☺
Klem frå Astrid♥

Jungfrun said...

Såå söööt hare! Och vad fint du har pyntat. Du har så mysigt!
Kram från Jonna ♥

Thelma Louise said...

Neida hun er innflytter..bodd der i 6 år bare. men mannen i mange år. Viste ikke hvem det var.-) Hørt om skifestivalen om sommeren ? vært aktiv der mannen.:-)

Lykkehjemmet said...

Påske frokosten hadde jeg kost meg med på bordet ditt ja!! Kjempe koselig det var:)
Nå får du bare nyte i fulle drag:)
Klemmer til deg
Mona

frøken olsens drømmer said...

He he bare rot altså;))
men mye fint er kommet ..men ikke den fra blomingville som du tenkte på,var mye på rest..men men sånn er det jo;))
sov godt ..så fint det var hos deg,skikkelig landlig påske;))
klem klem til deg fra meg ;))

Ruths datter said...

Hei kjære Sylvia.
Så herlig du har pyntet. De hjertene bak på stolene er jo nydelige.Ønsker deg en god natt.
Klem

Frøydis said...

Hei på deg :-))

Den a'en er godkjent ;-)
Jeg pynter heller ikke til påske...glemmer til og med å kjøpe gule lys!
Ha en flott helg, så blogges vi vet du :-))
Klem, Frøydis

Uttan said...

Ja på Marie Bebådelsedag så är det nu mera tradition att det ska ätas Våfflor.
Affärerna skyltar med Våffel järn.
Våffelmixer och sylt till den här dagen.
Jag måste nog köpa ett våffeljärn för oj vad jag är sugen på våfflor ibland.
Jag äter gärna en till kaffet.Då ska den vara frasig och så vill Jag ha Hjortronsylt och grädde till.

Husbil?
Jo vi har sedan några år Husbil...Men det är alltid så roligt att titta på nyheterna som kommer varje vår.
Vi trivs så bra i den Vi har och det är så mysigt att åka i väg med den.Norge har varit vårat resmål två gånger. Bild på Vår husbil finns i högerspalten på min blogg.

Ha en Underbar Fredag!
Kramar.

Besta said...

Så skjønt du hadde pyntet til påske:)Koselig med påskehare,
Ha en fin helg.
klem fra marilyn

Nostalgia said...

Så flott du har pyntet til påske sylvia ! Alltid like koselig å komme innom bloggen din :-)

Ønsker deg en fin-fin fredag
Klem, Nostalgia

Amy said...

I love rabbits at Easter! But here in Norway it's chickens and chickens!!!
Your coffee can is also lovely- such a great spring colour!!
Have a wonderful Friday Sylvia!!
Hugs from me :-)

Hilde Heimdal said...

Ja tror du må det tji hi :)))))

Du kan du skrive en mail til meg ? Må spørre deg om noe :) hijen2@online.no

Violetta said...

Joda, paske kan sånn allernådigst godkjennes, men siden jeg selv har både Å og Ø i navnene, ergrer det meg at vi ikke opererer med fullverdige alfabet her i landet. Vi er da ikke amerikanere heller, eller...? ;-)

Spisebordet ditt er som klipt ut av et interiørmagasin, og eggene så farlig fristende ut for flere enn haren ;-) Ønsker deg en flott påske! Klems

irene said...

Koselig påskepyntet hjem!

Ha en fin helg Sylvia!

Klem irene

ralfefarfars paradis said...

Så fint du pynter...jeg pynter mest med blomster- men storebror kom hjem med en herlig kylling fra barnehagen- så den står selvsagt fremme. Og jeg må nok vaske litt jeg også- kjedelig- men nødvendig;) Artig termokanne- blir jo glad av å se på den bare- skikkelig sommerlig. Og dne radioen under her var så fin- og for en herlig farge!! Ha en riktig fin helg;) Klem fra meg.

Moski said...

Takk for besøk og koselige kommenterer hos meg. Har heller aldri pyntet mye til påske, men i år skal jeg nok ha littegrann. Du er allerede godt i gang ser jeg, og du er så flink til å gjøre det fint rundt deg. Ønsker deg en herlig helg.

lisje astrid's husblogg said...

Ønskar å TAKKE deg for så gode ord..Du er ei så varm og god dame<3
KLem<3

Annika Christensen said...

Vad fint du har gjort det verkligen påskfint hemma hos dig.
Tack för din fina kommentar
annika

Huset vid ån said...

Du har så påskpyntat o fint Sylvia!Och jag är sååå glad för det fina ägget som du gjort! Önskar dig en trevlig dag min vän! Kram Therese

LykkeLise said...

Nyydelig påskepynt du har:)

Huset ved elven. Kyrksæterøra, Norway said...

Så nydelig, nydelig flott du har det. Super påskestemning.