Sunday, March 14, 2010

søndag og trekning

hei alle blogg venner,så er det søndag,å for en nydelig søndag vi har,her har mannen vært å fått vekk snø og is,så nå kan vi nyte sola her,skal nok vise plassen,for nå sitter jeg i stolen å fotograferer..endel is igjen på sjøen,men vi ser det smelter hver dag.
nå er trekning tatt,åå det er så spennende hver gang,
dere vil vel vite hvem som vant.....
det var 147 med,så jeg fant ut at jeg ville lodde ut 2stk egg,så koselig at såå mange likte dem.
den første ble Therese med bloggen Huset vid ån..
den andre ble Astrid med bloggen Lisje Astrid`s Husblogg
gratulere til dere,å send meg deres adresse så kommer påske egg snart..

her er et rom som jeg holder på å stæsje i om dagen,som skilt viser er det gjesterom.

bare litt detaljer,men mangler noe ennu,så det blir nok tur til Frk.Olsen å se etter de rette ting.


blomster må det jo være her,å gardiner med mellomverk,gamle fra Kid..



ved fotenden står 2 glass å en flaske til vann på et sølvfat,selve sengen er en jernseng,med 4 madrasser,så her ligger gjester godt,er en dobbelseng




kjekt å ha





å en potte av porselen er kjekt...hihihi....






på en hylle over senga står disse ord,ikke ferdig pyntet ennu,dere skal få se mer når det er mere ferdig...å når en titter ut av dette rom,ser en dette....kjellerstue...maritim stil her.her står å en stor tv ,mest silje som er her med venner..ser filmer å koser seg..



å dere ...tusen takk for alle tips ang maling av kjøkkenet vårt, kjekt med tips,er litt skummelt å male,så gode råd satt jeg veldig pris på.....jeg skal ta dere med på hva som skjer der,men akkurat nå skjer det ikke noe der,
ønsker dere alle en flott dag vidre,nyt sola om dere har den,
er så glad for alle deres hilsner,tusen takk ..
vi snakkes








68 comments:

Fånga dagen said...

Hej Sylvia!
Så många fina saker du visar som vanligt. Vad härligt att ha ett rum där man bara kan mysa och titta på film.
Stort grattis till vinnarna av dina fina ägg.
Jag hade jättetrevligt igår men tyvärr har jag huvudvärk idag, självförvållad eftersom det var rödvin till maten. Men det var det värt efter alla de glada skratten. Tänk dig 5 tjejer som känt varandra sen ungdomen och har upplevt så mycket tillsammans, stackars grannar säger jag bara.
Nej nu måste jag sätta på kaffekannan, får besök idag av ytterligare en gammal väninna till mig och hon kommer inom 15 minuter nu.
Ha det så bra Sylvia och fortsätt med din massage
Kram Lena

Hulda said...

Mye flott hos deg! Så nydelig det første bildet var med uteplassen deres. Huset deres ligger virkelig vakkert til. Det er godt å ha havet som nærmeste nabo. Likte så godt utemøblene, er noe slikt jeg har tenkt å kjøpe til våren.

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Grattis till vinnarna, Therese "känner" jag ju. Åh så fint du sitter där ute på altanen, den utsikten tror jag aldrig du tröttnar på. Och ett underbart gästrum.
Ha en fin söndag
Kramar
AnnaMaria

BEA said...

Hva er det nå jeg har gått glipp av da?.. sukk.. gratulerer til vinnerne :))

herlig terrasse .. regner med at dere har vår snart.. tiner nok noe fortere der sør enn her nord....

Ha en flott dag.. klem fra mæ

Minka said...

Så flott og heldig du som har ett fint gjesterom, elsker det mønsteret på teppet? som ligger i sengen. Har litt av det selv, men ønsker mer....Vi har ikke noe gjesterom, det savner jeg veldig. Heldige de som vant disse flotte eggene dine. Her er og sola, men vinden ja den er her og, så bikkje kaldt ute. Ha en flott søndag, klems..

Simones Country Home said...

Hei på deg.

Så fine bildr Sylvia. ;o) Du har det så koselig.

Ha en knall søndag.

Klem Simone

Hjertedamas blogg said...

Åh, sånt skilt som det står "Welkome to our camp" hadde vært perfekt for oss som har fast camping på Larkollen camping!!!! Hvor kan jeg få tak i et sånt???? Klemz

Lykkelig som liten.. said...

Hei mamsen min :)
Så koselig det blir på gjesterommet nå da :) Må kanskje komme å sove over en dag ;) hihi
Og gratulerer til vinnerene:)

Tenker dere har koset dere i sola i dag :) Vi har vært å gatt en tur på en times tid, og det var helt nydelig :)

Kose dere masse resten av dagen :)
Klem Tina

Hjemmekjær said...

For et flott gjesterom! Her mangler ikke noe for at gjester skal føle seg hjemme nei:)Du er flink du!

Grattis til vinnere!!:)

Lunalu said...

Gratulerer så mye til heldige vinnere! Så koselig å kunne sitte ute i sola da - her bare snør det. Grmf!
Så koselig du har det - mange fine bilder!!
God søndag til deg!
Klem fra Lunalu

sologbolig said...

Så koselig gjesterom du har med mange vakre ting ..... her må det vera kjekt å vera gjest. Ser det er snø hos deg også. Har spadd bort litt snø her også og har sittet ute en time, sola varma, men så begynte det å blåse, så da gikk eg inn. I formiddag snødde det, så vi har alle slags vær for tida. Ha ein fortsatt fin søndag.

Änglarnas hus said...

Grattis till vinnarna!

Så mycket fint du har i ditt rum..och mer skall in förstår jag.. ;)

Ha en bra fortsättning på helgen!

kram Sanne..

lisje astrid's husblogg said...

HEI♥
ÅÅÅÅÅÅ sååååå koseleg at eg har vunne her hos deg da♥
No vart eg kjempe glad☺☺☺
Å heldige gjestane dine som vår sove i slike vakre omgjevelsar!
Å herleg terasse med slik ei nydeleg utsikt!
TUSEN TAKK,kjære venn♥♥♥
Klem frå Astrid☺

Rosor och Spetsar said...

Så mycket fint du har i det mysiga rummet, där kan man verkligen slappna av kan jag tänka mig. Och så gulligt med brickan för vatten o glas
Ha en fin söndag
Kramar
Annelie

Synnøve said...

Heldig de som vant eggene.
Det er så fint og pynte med bokstaver. Har maken love bokstaver. jeg kjøpte mine på kremmerhuset.

Nydelig gjesterom. Du har laget det så koselig og med 4 madrasser risikerer du at gjestene dine aldri reiser hjem igjen:D

Ha en fin søndag

yesheimen said...

Hei og gratulerer til de heldige vinnerne.. Ja det er så deilig nå, hører at det renner (tippe-tapp-tapp-tapp) fra taket hele tiden. Solen varmer virkelig nå og det gjør så godt. Gjør noe med oss mennesker også.
Så lekkert det er/blir på gjesterommet ditt. Alt er full match hos deg, som alle andre rom. Ja det er vel nesten som å komme til hotell. Så vakkert tillaget med vann og glass på fat og ikke minst den koselige potta. Et romantisk å fint rom. Tror alle vil føle seg velkommen der ja.

Ha en fin søndagskveld.
Klem Ann<3

svein`s kone said...

Hei Sylvia!! For en herlig utsikt dere har, for ikke å snakke om hvor deilig det var å se planken på verandaen:) Tenk for en herlig tid vi har i møte! Kommer til å sette ekstra stor pris på vår og sommer i år ette en laaang vinter. Ønsker deg en fortsatt nydelig søndag. Klem fra Line..

Uttan said...

Grattis till Vinnarna!

Fina blider Du visar och tänk att få sitta där på Din veranda och få sola.Underbart vackert!

Tittade på förra inlägget om Ert kök.Jätte fint tycker Jag.
Visst är det otroligt fint med vitt men Jag kan tycka att det är bra att bryta av lite.
Vi bytte luckor nyligen och det blev inte vita utan det blir mycket vitt i alla andra detaljer i stället.
Era luckor påminner väldigt mycket om de vi har.

Trevlig söndag kväll!
Kramar!

Thelma Louise said...

Grattis så mye til vinnerene.:-)

Herlig vårdag her også i dag.:-)
blir like satt ut hver gang av bryggen deres og utsikten.:-) skulle gjerne sittet der og tittet utover.:-)

ha en fortsatt fin søndag.:-)

Bossa said...

Gratulerer i massevis til vinnerne.
Og så hærlig gjesterom da. Hadde nesten ikke turt å ligge der, så fint som det er....
Tusen takk for koselige ord hos meg igjen, og igjen. Du er så koselig....
Ha en nydelig søndagskveld.
Klem :O)

MajorogMeg said...

Grattis til de heldige vinnerne:)
Superkoslig gjesterom, her føler nok alle seg velkommen ja:)
Kos deg på søndagskvelden, klem fra meg:)

Tino said...

Gratulerer så mye til vinnerne, flotte påskeegg!
Så koselig du har gjort det på gjesterommet,så mange flotte detaljer.
For en nydelig utsikt dere har, må jo være et paradis om sommeren!
Ha en fin søndagskveld :)
Klem T

Pia said...

Grattis till de lyckliga vinnaren av dina vackra ägg!
Härliga saker du visar på ditt av ditt gästrum!

Ni har det ju verkligen vår där!!! Ack att få sitta ute i solen med en kopp kaffe...

Kraaam
-Pia-

Louise said...

Alltså ni har en alldeles ljuvlig terrass!! Vilken utsikt må jag säga...underbart! Grattis till vinnaran!! Ha en bra vecka som kommer! Allt gott!!

Marge said...

Hej Sylvia,

Vilken utsikt från din terrass!!

I looked at pictures of previous posts, too. How wonderful, so beautiful home you have!!

Have a nice week for you!

Marge

Besta said...

Der skulle jeg gjerne vært gjest, så nydelig du har pyntet:)
Ha en fin søndagskveld.
klem fra marilyn

huset ved elva-elin said...

Hei :) Kjempe fint gjesterom og kjellerstue. Du har det så kjempe koselig.
Ha det fint.
Klem Elin

huset ved elva-elin said...

Hei :) Kjempe fint gjesterom og kjellerstue. Du har det så kjempe koselig.
Ha det fint.
Klem Elin

Ruths datter said...

Så herlig her er, Sylvia. her kunne jeg godt tenkt meg å være gjest. vakkert og fredfull stemning.
Klem

GroLinda said...

Heisan søs
Jeg gleder meg til å ta i bruk gjesterommet!!!! Så fint du gjør det der! Gratulerer så mye til de heldige vinnere av dine påskeegg ;o)
Ha en flott kveld!
Klem fra Gro :o)

Landlige Hjem said...

Gratulerer så masse til vinnerene!
Så herlig gjesterom, likte så godt skiltet :)
Ja nå skal det bli godt med våren, solen har skint her i dag - herlig :)
Ønsker deg en fin kveld!
Klem Anki

-Mia- said...

Nydelig blogg med masse fine bilder og god inspirasjon!! Ha en fin ny uke! Klem

Datt said...

Oiiiiij, så koselig kjellerstue!! Elsker bildet på veggen!!

Smykkas said...

Du all verden hvor lekkert alt så ut. Likte særlig den potta (he-he).

Jeg har hatt rydde- og vaskedag men har funnet tid til litt annet også, og det legger jeg ut på bloggen min i morgen.

I dag vil jeg bare besøke bloggevenner.

Klem

helene said...

god søndag kveld.
så fint et gjesterom. du tryller frem de skjønneste rom. din kreative side kommer virkelig frem i ditt nydelige hjem.
heldige de som får sove i denne vakre og gode atmosfæren i campen.
ha en god natt.
klemmer fra helene

Miss Mette said...

Hei Sylvia
Sååå herlige bilder du viser!!! Sol, snø som smelter, hagemøbler og ikke minst for en utsikt dere har…. FANTASTISK herlig!!!! Herlige bilder også av hjemmet ditt, mange flott bokstaver du har, og nydelig det store bildet/ maleriet på kjellerstuen… Gratulere til vinnerne også, nydelig gaver. Ønsker deg en super uke som kommer. Klem fra Mette

Simones Country Home said...

Heiiii.

Takk for hyggelig kommentar. Kos at du liker kjøket mitt. ;o))

Ha en knall uke.

Klem klem

Mariann Louise said...

Bevares for noen fabelaktige detaljer, såå lekkert!

Og dee lekre stoffene, da, med mellomverk og greier, du får det bare så utrolig lekkert sammensatt, blir jo helt satt ut en annen stakkar, hehe:) Godt ment, da:))

Kan du ikke stikke hjem til meg for en aldri så liten shining?
Er ikke så lett på lavbudsjett, men du og Beth er såå koselige og flinke, tror vi hadde fått til mye fint?

Er så moro å ha noen å bli inspirert av:) Og du er nå et unikum, utrolig!

Ha en flott dag, eller det er nå natt her jeg sitter nå, men det er forsi jeg ikke er siker på om vi har fødsel på gang, eller ei..Kan liksom ikke finne roen da.

Så når far i huset legger seg, og hunder går til ro, får jeg fred til å rydde/vaske litt. Min mor er jo her, og vi venter besøk fra Pleie/Omsorg imorgen, og vil ikke at det skal se ut som et fjøs her, hehe:)

Klem:)

Frøydis said...

Hei på deg :-))

Så mye fint du har! Flink du er!
Ja, er det ikke deilig når snøen forsvinner? Ser for hver dag at det blir mindre av det tullet der, hehe..men hvor blir det av alt vannet når det er smelta???

Ha en flott mandag!
Klem, Frøydis

Alven said...

Hei kjære du :-)

Så mye fint du har! Blir alltid like begeistret og inponert over alt det fine du har :-)

Heldige vinnere av konkurransen :-)

Ønsker deg en flott ny uke :-)

Vita små hjärtan said...

Grattis till vinnarna!
Å så mycket fint du alltid har att visa oss....
Ha en fin dag!
Kram Agnetha

LenaS said...

Åh vilka vackra saker!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Barbros lille atelier said...

Gratulerer så mye til de heldige vinnerne!
Nydelige og inspirerende bilder du viser:-)

Klem

Bestemor Drillo said...

Gratulerer til vinnerne !
Mye vakkert hos deg som vanlig!!
Klem og god mandag;))

Lilla Kullan ♥ said...

Du har ju så mycket fint du vännen.:-) Kram Stina

Huset vid ån said...

Hej Sylvia! Vad roligt har jag vunnit hos dig...Åh!!! Vad glad jag blir, Tusen Tack för en fin tävling! Jag mailar dig min adress. Många Vårkramar till dig Goa Bloggvän! Therese

Karl Halvorsen said...

For en flott utsikt å ha fra koseplassen sin. Ser ut for at den snart kan tas i bruk også, noe det ikke virker som vi skal få i Trondheim med det første.

Ha ei fin uke!

Loppe Leah said...

Så fine ting du har tatt bilde av.. Gratulerer til vinnerne, flotte premier!

ralfefarfars paradis said...

Jeg skjønner at gjestene har det herlig hos deg!! De må føle seg varmt velkomment med et slikt vakkert & gjennomført gjesterom!!
Det blri spennende å se hva som skjer på kjøkkenet ditt- jeg synes absolutt det har sin sjarm slik det er nå- men det er klart at man får lyst på forandring etter noen år- så jeg skjønner at du ønsker å male det;) Ønsker deg en fortsatt fin uke!!

salige lavendel said...

Å, jeg likte skiltet til gjesterommet kjempegodt!!

no47-mia said...

Hej Tjejen!

Å vad härligt att få sitta där ute.
Hoppas ni hade en skön stund ;)

Kram Mia

Balke gård said...

Å Sylvia, så hyggelig å høre fra deg!! Det var så kjekt å få kommentar fra deg, har savnet deg også! Nå skla jeg få litt mere Mariannetid, og du verden så fint det er hos deg! Både påskeegg og nattbordsvann etc falt jeg for! Ser at våren også kommer til det blide sørland, her er påskeliljene døde, -13 i natt...Hehe, men jeg gir meg ikke:-) Våren SKAL komme! Og så er det ingen fare, jeg har ikke forsvunnet-hehe, jeg spilte inn ny snutt forrige uke, det kommer snart på skjermen:-) Vi snakkes, klem og de beste ønsker for dagen fra Marianne

elinAnita (eddaskreativiteter ) said...

Koselige bilder.....ja en serviettholder var det:)her får en svar på det meste...det er det som er så herlig i blogglandia:)
ha en fin dag
eddaKlemmer

Magnys Lille Krinkelkrok said...

Guri.. så mye fint du viser...
solskinn i mars er bare herlig, da få man følele av våååår...
nydleige detaljer fra rommene, søt potte også...
du har alltid så mye spennende å vise..
gratulerer til vinnerne også!
klme til deg, håper sola skinner¨¨*

essemia said...

Jag säger som jag sagt tidigare. Vilket underbart hem ni har. Och att få komma in i det gästrummet och lägga sig i en sån säng (är du säker på att du inte lagt dit en ärta?) låter helt ljuvligt i mina öron. Just nu skulle det vara trevligt att bara vara gäst någonstans, haha.

Hoppas du får tag på det du sökte och att du har en bra dag.
Kram Elzie

Tovepia said...

Ditt gjesterom blir supert!
Bestiller en natt;) Du har så mange herlige detaljer, så man blir ikke ferdig med å studere dine bilder.

Gleder meg til kjøkkenet også;)
Nyt resten av kvelden og klem fra meg;)

KIRSTIS VERDEN said...

Koselige bloggen din...kommentarer til senga med fire madrasser...mere som prinsessen på erten...sov godt da. Kirsti.

bodil said...

Hei.Gratulerer til vinnerne.Kjempe fint og koselig rom.Du er kjempe flink å få det koselig i rundt deg.Ha en kjempe fin uke videre.Klem fra Bodil...♥♥

Bluggi buggi blogg said...

Gratulerer til de heldige vinnerene :)
Så fint rommet ble. Ikke overraskende seiden du har det så fint i huset ditt :)
Trude :)

Henriette said...

Jeg gleder meg masse masse til å se når du blir ferdig med pynting!!

Cathrines Kreative Hjørne said...

God orgen vennen!
Fint og vårlig hos dere? Jeg fikk veldig vår- og sommerfølelse av boken jeg akkurat har lest (se bloggen min), og det er deilig med lysere morgener og høyere nettetemperatur - null her i natt!

Ønsker deg en fin dag i huset ved sjøen!

Klem Cathrine :-)

lavendel mio said...

Så nydelig gjesterom...heldig de gjestene som får ligge der, et eventyr rom :)
Ønsker deg en nydelig onsdag,klem Hanne

Jeanette ♥ said...

Nydelige bilder av et skjønt hjem - som vanlig ;o)

Jeg har en award til deg på bloggen min og jeg håper du vil ta den imot ;o)

Klem Jeanette

Torilpia said...

Hei Sylvia! Tusen takk for koselige kommentarer hos meg - det setter jeg veldig stor pris på.

Når det gjelder mine "nabo-problemer" kan det se ut som om det verste er over. Vi har snakket sammen og ting er helt ok mellom oss nå. Godt å få snakke ut om det hele.

Du viser flotte bilder av lekkert interiør som vanlig. Veldig smart å sette frem vannflaske med glass til gjestene .. dekorativt også. Skjønt jeg setter ikke frem potte til mine gjester nei ... hihi .. Ikke engang om den er så flott som den du viser frem.

Gratulerer til vinnerne av eggene, heldige jenter :o)

Ha en super onsdagskveld - klemmer!!

Solveig`s familie og Interiør blogg!! said...

Hei Sylvia! Så koselig med kommentr fra deg! Så fint det var hos deg.. kommer nok til å male rammen hvit og pusse den litt ja :) Tror det blir fint!
Klem

Villmarkstausa said...

Så mange fine bilder hos deg, en fryd å kikke innom. Takker for hyggelige kommentarer...

Hespe said...

Heisann!
Gratulerer så masse til de heldige vinnerne :o)

Så utrolig herlig det første bildet var - helt klart vår i emning hos deg også ser jeg. Kjempeflott uteplass!!!!

Som resten av huset, har dere et kjempeflott gjesterom, med herlige detaljer over alt :o) Godt å være gjest hos deg!

Du vurderer å male kjøkkeninnredningen din ser jeg. I sommer fikk jeg malt eike kjøkkeninnredning min, som faktisk var veldig lik din. Jeg har ikke angret et sekund. Da jeg var litt nervøs for å gå igang med det selv, fikk jeg det spraylakkert. Grunnet det med grå og toppet med hvit med antydning til grå i seg, og shabbet det etterpå. Ble kjempefornøgd, og angrer som sagt IKKE!

Fortsatt fin uke til deg!

Klem fra Hildegunn

Cathrines Kreative Hjørne said...

God morgen vennen!
Ja, det våres her også, det er SÅ deilig å høre det drypper fra taket og se sola titte frem! Blir bytur her i dag, frisørtime og sånt! Ja, visittkortet ble fint, og det er veldig kjekt å ha!

Takk for at du er der! :-)

Stor klem og ønske om en god dag fra

Cathrine :-)