Thursday, March 18, 2010

vårslapp??

hei alle sammen.
ja jeg er litt slapp med innlegg om dagen,men elsker å besøke dere,formen min er ikke helt på topp,kan ikke sette fingeren på hva,men jeg verker som vanlig,å er så trøtt å sliten,sovner halv ti hver kveld,
å det er noe stort tull for jeg liker så godt frustrerte fruer osv,men denne uka har jeg sovet godt under dyna når det har vært...går nok over...

var et ærend i byen i går,å der hadde mester grønn fått inn grupper med stemor og påskeliljer,
å klart en ble meg hjem, de skal stå ute på veranda,men tok bilde av de inne,de måtte ha litt vann,her er varmegrader hele døgnet de siste dager,

å snøen smelter å sola skinner så herlig,må rydde litt på veranda i dag,så kanskje det blir litt bilder derfra.å ellers stæsjer jeg fortsatt på gjesterom,bilder kommer.


å sånn ellers hadde vi Tina og Geir og barnebarn på pannekaker i går,de er så herlige disse små,gir meg masse glede,på søndag skal vi feire Stina 3år.blir stas,.du kan besøke dem HER.
Tina har en herlig blogg.



å eg elsker stemor blomster,det er vårlomst nummer 1 for meg,nå må jeg nok rydde sakte,å kanskje tar jeg meg en kaffepause på veranda..
tusen tusen takk for at dere tar dere tid å legge igjen hilsen hos meg,ja jeg sier det igjen,,
det varmer mitt hjerte.
ønsker dere alle en vakker vår dag.




57 comments:

Bluggi buggi blogg said...

Ja vårslapphet er noe man kan slite med. Synes det høres ut som om det kan være noe du brygger på. Du må ha god bedring.
Nydelige blomster som gir vårstemning i huset.
Ha en fin dag.
Trude :)

RoseSommer said...

Takk for vårstemning-tilskuddet! Forøvrig har jeg latt meg inspirere av påskeegg-pyntingen ditt og har laget 4!! Bilder kommer snart...

Jungfrun said...

Hej Sylvia! Hoppas du känner dig bättre snart! Så fina blommor du har skaffat dig! Härliga vårblommor! Ha det så bra och en stor kram från mig!!! ♥

MajorogMeg said...

Hvis du føler deg sliten så må du bare ta det med ro til energien er tilbake:)
Stemorsblomster er herlig:) Gjett om jeg skal pynte utenfor hytte med det? Helt klart:)
Nyt dagene, klem fra meg:)

frøken olsens drømmer said...

He he ja idag er jeg også slapp..har fri og har igrunn mye jeg skal gjøre idag..men går ennå i pysjen ;))
skal avgårde å kjøpe litt blomster,og vaske litt;))får besøk ikveld,og da er det litt koseligere å ha det litt på stell;))
god dag til deg min venn,og takk for alle våres samtaler;))

Frøydis said...

Hei vennen :-))

Ja, er det ikke deilig nå som snøen forsvinner? Gleder meg til å feire påska i England, vi reiser til tirsdag :-)) 15 dager borte...blir leeeenge vekke fra bloggen :-(

Ha en topp dag videre!
Klem, Frøydis

Besta said...

Tror nok jeg lider av samme vårslapphet, for her går det jammen sent unna med vaskinga:)
Jaja det får bli som det blir. Her er det skikkelig verke vær idag. Grått og trist. Godt å friske opp med noen fine vårblomster da.
ha en fin dag.
klem fra marilyn

Pia said...

Jag säger det samma! Trött, trött och trött är vad jag känner mig...
Men vackert med blommor. Det piggar upp, lite i alla fall?!

Sköt om dig!

Bestemor Drillo said...

Legg deg ned å slapp av og nyt dine vakre blomster!!
Vårslapphet er noe herk!!!
Klem fra bestemor!!

GroLinda said...

Heisan snuppa ;o)
Ja vi lider vel av vårslapphet de fleste av oss tror jeg :o) Men det går over! Bare tenk deg når sola begynner å varme godt på kroppen, DA våkner vi igjen fra vinterdvalen vi har vært i en stund. Nydelige blomster du har kjøpt deg. Her renner det fra takene og snøen smelter for hver dag. Tinka vil ikke inn etter morgenturen, så hun står ute i flere timer før det blir "kjedelig" der ute alene. Stoooorkoser seg ;o)
Håper du kommer til hektene snart. Må få tatt meg en tur nå snart også. Gleder meg til å se hvordan du har det. Det er jo forandring fra hver gang jeg er der ;o)
Ha en god bedring med verkingen og ha en superduper torsdag! Glad i du!!
Klem fra søs :o)

Emmas utsikt said...

Herlige vårblomster. Man blir glad til sins! :)
Og FOR noen nydelige egg du lagd! Misset helt utlottingen, men jeg kan jo prøve selv, hvis jeg får tid. Veldig fine!!

klem!

essemia said...

Åh vilka härliga vårblommor. Man längtar verkligen efter att få sätta fingrarna i jorden nu.

Hoppas du piggnar till snart och orkar med lite.
Kram Elzie

Rachel said...

Käre Sylvia!
Så trist att du ikke er i form, men det er ganske vanligt att man blir vår trött så det er nok det det er og vi får håpe du snart kenner deg piggere. Frustrerte fruer er super bra syntes jeg også :0)
Nydelig med vår blomster, jeg har også lyst till og sette noen ute men vi har fortsatt frost på natta så jeg får vente litt. Önsker deg en fin kväll käre venn!Klem fra meg til deg!

Anita said...

Hei Sylvia.
Du har et meget idyllisk hjem!
Blir rent misunnelig når jeg ser på bildene dine fra sommeren.Tenk å ha sin egen brygge!!

Jeg ble så inspirert av påskeeggene dine at jeg startet selv også :) Hadde planer om det tidligere, men høygravid med bekkenløsning og noe uinspirert, så ble planene lagt på is.... Til jeg kom over bloggen din her tidligere :)
Så takk for at du inspirerte meg! Her hjemme kommer det ene egget etter det andre, også barna har begynt. Og jeg har fått ideer til nye prosjekt :D

Takknemmelig klem fra Anita
anitas-hverdagsliv.blogspot.com/

Anita said...

Takk Sylvia.

Jeg har hatt blogg i ca 3 uker bare, så jeg lærer noe nytt hele tiden. Og det er gøy:)
Takk for tipset, skal prøve å se om jeg får flyttet det lenger opp :)

Ha en fin dag!

Klem Anita

Magnys Lille Krinkelkrok said...

trøtt og susen her også...
venter på at sola skal gi energi..
nydleige stemors, de gir virkelig håp om at det skal livne i lunder...

ja vi fåt kjøpe oss formfett-spraybox og lage rosemuffins, kaffekos på verandaen hadde vært noe..
ha en fin dag, nå skal eg prøve komme meg til byn på kafe, og treffe et par bloggveninner...
klem,magny

Synnøve said...

Her var det vårstemning.
Stemor er fine og så blomstrer de så lenge.
Synd og høre at formen er dårlig. Trasig og være slapp og vindt i kroppen.
Ønsker deg god bedring, Sylvia:))
Klem

Synnøve said...

Jeg har et spørsmål til deg. Den boka du viser på siden din. Hva heter den? Jeg greier ikke og se titelen og navnet på forfatterene. Hihi:))Den under den første boka.
Synnøve

Rachel said...

Hei igjen!
Jeg vet ikke så mye mer om jobben, men i morra skal vi ha möte så får vi se vad det blir av det. Klem

sologbolig said...

Så deilig å se et slikt flott vårinnlegg. Stemorsblomster er herlige, eg har alltid mye av de om sommeren. og de kan jo stå ute tidlig også da de tåler litt kulde.
Håper slappheten slipper taket snart, det er ikkje noe særlig å gå rundt å vera trøtt. Ha ein fin dag.

Sjabbig men chic said...

Vilka härliga vårblommor! Om någon vecka kanske det går att sätta ut penséer eller violer här också. Längtar...

Kram Lisa

Ellinor Forsblom said...

Så många Fina Vårblommor du har. Jag har också varit ganska låg har inte haft ork o lust att vara och Blogga.
Många Varma Kramar Ellinors Hus

Torilpia said...

Tenk stemor allerede :o) Herlige bilder av vårstemning. Er så koselig å lese bloggen din :o)

Håper du snart finner igjen formen og føler deg toppers :o)

Ha ei super helg - med bursdagsfeiring og annen kos - stor klem fra meg :o)

Tino said...

Vet du, jeg har det akkurat på samme måten om dagen. Trodde det var et tilbakesteg i sykdommen men da er det nok bare litt vårslappet. Gleder meg til energien kommer litt tilbake, og håper det bedrer seg snart for deg også.Koselige bilder du viser, vårlige og koslig med stemor.
Klem T

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Hej Sylvia. Du har nog fått en släng av vårtrötthet, du behöver sol och värme. Så underbara vårblommor du köpt, det fanns inga penséer när jag handlade. Dom är som små vårsolar, jättefina färger.
Stor vårkram till dig vännen
AnnaMaria

På landet said...

Så heldig du er som kan sette ut blomster.
Håper du snart føler deg bedre.

Ha en fin kveld.

Fånga dagen said...

Hej Sylvia!
Det är faktiskt bevisat att många lider av vårtrötthet.
Man har vant sig vid mörkret liksom och vi behöver ju ljus men det är ju inte självklart att man blir jätteglad av det först, det sägs att man måste vänja kroppen sakta. Jag vet inte om det stämmer men jag känner många i din situation och har haft en släng ditåt själv. Man får nog tillåta sig att må så här ibland, för efter regn kommer solsken.
Fina blommor du köpt och änglakortet i var ju jättegulligt.
Kramar på dig och pigga på dig nu
Lena

Smykkas said...

Håper du ganske snart er i god form igjen. Det hjelper sikkert på etter hvert som dagene blir lysere og vi ser de første vårtegnene.

Stor stas blir det helt sikkert når 3-års dagen skal feires også. De er jo så utrolig herlige disse små.

Vi bestemødre forstår hverandre.

Klem

lisje astrid's husblogg said...

Hei♥
TUUUSEN ♥TLEG TAKK for såååå nydeleg gåve frå deg♥
Du er bra god♥
Håper du snart blir betre..Tenker på deg♥
KLem frå Astrid☺

Minka said...

Så flotte blomster, stemorsblomster er og viktige blomster her i gården på våren..Var selv på mestergrønn i dag og handlet meg den flotte hvite urnen de har til skarve 150 kr(den var lagt inn i budsjettet,hihi). Har ønsket meg en slik lenge, og idag bø sjansen seg..håper formen din blir bedre, kjedelig å hangle slik..klems

Datt said...

Ja, jeg er slik selv jeg, i seng til 10! Derfor lastere jeg ned det meste av serier, kan jeg se de når jeg faktisk er våken! :P

lavendel mio said...

Kjenner igjen den...tunge øyelokk og null energi...Men nå ser jeg litt av plenen, og da blir det liv i leiren, få grave i jorden og se etter spirer:)
Var på leting etter stemor i dag, men jeg fant ingen;(
Go helg ti deg, klem Hanne

Synnøve said...

Tusen takk for hjelpen med boka. Jeg har tenkt og få svigermora mi til og kjøpe den på Nitsirka Lier. Har sett bildet av boken i reklame fra der,men ikke titelen.Og da blir det litt vanskelig og sende svigermor på handel for meg:))
Klem Synnøve

Louise said...

SÅÅÅ härliga vårblomster!! Här snöar det ännu...sedan 4 timmar... Trots det sänder jag dig en vårkram!

huset ved elva-elin said...

Hei :) Ønsker deg god bedring. Fine bilder du viser.
Klem Elin

Nostalgia said...

Kjenner til dette med vårslapphet ja :-) Nydelige bilder hos deg, så flotte farver !

Ønsker deg en fiiin fredag !
klem, Nostalgia

Hjertedamas blogg said...

Eggehvit er såpas fin at jeg kommer til og starte med en rèmaling av møblene mine. De er nemlig malt i lys antikk hvit + noen er antikk behandlet/ "shabbet". På soverommet brukte jeg letthet, men jeg liker bedre egghvit. Og Lady interiør oljemaling + to svinedyre kosert til à kr. 159,- Men resultatet ser faktisk veldig bra ut:DDDDDDDD klemz

Har en drøm... said...

Takker for koselig hilsen inne hos meg ♥ Ja, vi er glade for at lillejenta er frisk, men det var noen tøffe år når det stod på som værst! Så utrolig kult med datteren til venninnen din som bestemte seg for å hjelpe andre som lege - og gjennomførte:o) Datteren her sier hun skal bli syngende sykepleier, hihi, ingen tvil om hvem hun satt mest pris på da vi bodde å sykehuset, det var musikk-Stine som kom og sang og danset med barna:o))

Ha en strålende helg!

Klem Line

Bossa said...

Hei på deg. Du sover vel nå, så jeg får ønske deg en god morgendag. Du trenger den søvnen da skal du se. Nydelige stemorsblomster du har kjøpt deg. Klemmer i massevis.

Rosor och Spetsar said...

Underbar kruka med violer, sött med det lilla vintagehjärtat i.
Ha en fin helg
Kram
Annelie

Uttan said...

Så fina vårblommor...Man blir glad att se. Kanske kan man sätta ut några på altanen snart.

Mysigt med besök av barnbarn.Mitt äldsta barnbarn Linnéa älskar pannkakor grädde och sylt och visst är det gott?

Nu ska Jag kika in på Din dotters blogg.

Önskar Dej en Underbar fredag.

Kramar!

♥ Hege i Blogglandia ♥ said...

Tuuusen takk for titten inne hos mej og for en koselig kommentar ♥ Ej elska dobbeldører og syns det e berre SO lekkert!!!

Ja gjett om ej huska di dobbeldør da , det e no det lekkraste ej he sett!!!! Må no ver fantastisk herlig å ha det på et soverom ♥

Go helg te dej og dine Sylvia ♥

Hopp og Sprett fra Hege ♥

Lykkeliten said...

Ønsker deg en helg med energigivende aktiviteter og kos.
Ta godt vare på deg selv nå!

Her forsøker jeg å puste litt liv i bloggen og har vist frem premien fr deg i dag. Den er i daglig bruk og fører til at jeg sender deg mange varme tanker.

Prøver også å bli litt mer venner med stua mi- har aldri blitt fornøyd med den etter at den ble hvit/lys!
Jeg burde våge å være litt mer kreativ, som deg for eksempel. Det er for lite stash, men allikevel rotete slik det er nå.

Kanskje det kommer et bilde etter hvert.....

Størhuset said...

Så nydelig med stemorsblomster! De er sljønne. Vil takke for fine ord! Håper du og dine får en flott helg!

Mags Romantiska Smycken said...

http://vindsromantik.blogspot.com/
jag med 2 bloggar

Hej Sylvia
Vilka underbara violer, dessa köper jag också på våren
Vi har så mycket snö ännu, men nu börjar vårsolen värma, skönt.

Ha det gott
Kramar
/Maggan

Lenemora said...

Åhhh jeg har ikke tid til å blogge for tiden, legger bare ut innlegg og løper videre til gjøremålene.... ser at jeg ikke har vært innom deg siden innlegget om kjøkkenet....
Jeg er også veldig slapp, vondt i hode og litt uvel for tiden...ja, ja det blir vel snart bedre.
Stemorsblomster er et vakkert vårtegn - nydelig!

Vi snakkes, Lene

Mira said...

Tusen takk for mange koselige kommentarer inne hos meg. Ønsker deg god bedring og ei superfin helg.

Miraklem.

MinLilleInteriøHule said...

rett og slett nydelig.får skikkelig vår stemning når man ser så nydelige blomster:)
takk for korselige kommentarer på bloggen min.setter utrolig stor pris på d:)
håper formen din blir bedre.go bedring:)
ønsker deg en flott helg.klem

Anita said...

Takk Sylvia :)

Jeg tenkte jeg skulle benytte meg av det meste denne gangen, har ikke gjort det tidligere!

Jeg har også en datter som heter Silje, den eldste, hun er 13 nå-blir 14 i år.:)

Ønsker deg en fin helg!

Klem Anita

bodil said...

Hei.Det er flere det som er vår slapp trur jeg.Håper det går åver snart og att du blir rask og frisk.Blir letter utåver våren når det lysner ennu mer.Nydelig blomster med nydelige farger.Ha en riktig fin helg.Klem fra Bodil...♥♥

Emmas utsikt said...

Herlige blomster! Du får sove så godt og og ha god bedring!

Takk for DINE koselige kommentarer!

klem,
Emma

Mariann Louise said...

Vårslapp? Trodde med detr første du skrev vårslepp, for det ser det ut til at det er hos deg nå:))

Men denne vårslappheten lider vi nok flere av, og du er nå så dyktig at det er en fryd for øyet, Sylvia:)

Ha en flott fredag, klem fra Mariann og hundene:)

Annika Christensen said...

Vårslapp... det ordet gillad jag.
Gillar även penser.
Annika

huset ved elva-elin said...

Hei hei :) Det hadde vært kjempe koselig å møtt deg hos frøken Olsen i dag. Jeg skulle ha hintet til deg på bloggen din om at jeg skulle dit i dag, det skal jeg gjøre neste gang jeg skal til Arendal :)

Jeg var der i ett tiden ca, tror ikke du var der da, hadde nok kjent deg igjenn fra bilde.
Ha det fint.
Klem Elin

Ruths datter said...

Så fint det var å se stemorsblomsten igjen. Må takke deg for dine fine kommentarer. Du er en som virkelig er i mine tanker. Ønsker deg en flott helg.
Klem

Hespe said...

Vårslapp ja - tror jeg lider av det samme! Så snart jeg setter meg i sofakroken om dagen, vil øynene igjen. I tillegg har jeg hatt utrolig stiv nakke og skuldrer i det siste, noe som går utover bloggingen - for å stitte fremfor pc'en er jo ikke det beste man gjør da...

Så godt å se stemorsblomster igjen, vårlig og flott. Gleder meg til jeg kan plante litt ut i krukker og kar :o)

Ha en flott helg vennen!

Goklem fra Hildegunn

Cathrines Kreative Hjørne said...

God morgen vennen!
Det kan jo hende du er vårslapp, og vil kvikne til når sola har skint litt lenger på deg! :-) Kjenner meg igjen da, og sovner som en dupp hver kvald - foran tv'n! Men jeg passer på å ta opp ting jeg vil se (som jeg renger med å sovne i fra), så der er i hvert fall et tips!

Så herlige stemorsblomster - det var nydelige bilder! Stemor er en av mine favoritter, så jeg må nok kjøpe jeg også!

I dag skal vi på tur til Hadeland Glassverk, og det skal bli hyggelig!

Ha en god helg, og nyt vårværet!

Klem Cathrine :-)