Thursday, March 11, 2010

vårt kjøkken har to sider

jja vårt kjøkken har to sider.ovenfor ser dere vår spiseplass på kjøkkenet,å den er jeg veldig glad i,veldig landlig,sånn vi liker det..men se under.......

jepp,vi kjøpte nytt kjøkken for 9 år siden fransk mobalpa i gyllen eik,da hadde vi en maritim stil,vi fikk satt inn kjøkken før vi flyttet inn her,å siden det ligger helt i vannkanten,så klart vi måtte ha et litt maritimt preg over det,så her ser dere begge sider,ikke så fint sammen syntes nå jeg,

men alene,absolutt flott,men nå har det jo seg slik at vi har alle falt mer å mer for denne landstilen da,et og et rom har litt forandret ,sakte men forsiktig.


å mye på vårt kjøkken er asolutt i den stilen,



ikke sant?




så mitt ønske er å male dette i hvitt ,ja så klart,er ikke i tvil om at det hadde passet godt,men lurer på hvordan det vil bli,vet mange har gjort det før,





så vil veldig gjerne ha innspill,positive som negative om dere har noen erfarng,noen har sendt det bort å spray malet det,andre har gjort dette selv.....






her vll det nok være delte meninger,å sikkert mange som syntes jeg er gal som vil male den .
jeg har fått noen gode råd,å da er nok resultat med kost og olje maling ,om man skal gjøre det selv da ,kommet ut med best resultat....








her viser jeg hvordan jeg oppbevarer oppvask kost og skrubber,satt den på bordet for å ta foto,men den står vanligvis ved oppvask kummen..
sånn ellers har jeg vært hos tannlegen 2 ganger denne uka,mistet en porselens fylling,men nå er det bra igjen,å jeg mange kroner fattigere.men nå er det 1år til neste gang...
å i går kveld var vi på konsert.








dårlig bilde,tatt fra 2 rad med senelys,å det går bare ikke med mitt kamera,konsert med Kurt Nilsen og Elin Gausdal (x-faktor)ådet var en så hyggelig opplevelse,Kurt er så jordnær å sjarmerende ,flink live artist,å Elin har en fantastisk stemme syntes jeg,får gåsehud .
gleder meg til hennes cd kommer ut,en hyggelig opplevelse,de turnerer norge rundt nå...
å så hyggelig at så mange vil være med på trekning om mitt påske egg,jeg er stum....
trekker til søndag,fortsatt sjangs om du ikke er med...
å alle deres hyggelige hilsner treffer meg midt i hjerte,
hadde aldri trodd en blogg skulle gi meg en så stor glede,å mange nye venner..
mmmm... kanskje jeg skal samle alle til dugnad......kjøkken maling he he he ..til sommeren..mmm
kanskje det var noe......
ønsker dere alle en hyggelig dag.









72 comments:

GroLinda said...

Hei ;o)
ENDELIG var jeg først her! Takk for hilsen. Jeg prøver meg litt fram her. Måtte ta vekk sidene for det ble for rotete synes jeg!
Hvordan ble den nå??
Klem fra Søs :o)

RoseSommer said...

Hei, takk for at du viser oss kjøkkenet ditt. Er spent på hva dere gjør med dette med maling osv. Jeg vurderer det samme med vårt kjøkken. Har skiftet mening en 4-5 ganger allerede, så er er veldig interessant i hvordan dere vil løse dette. Lykke til!

Alven said...

Hei :-)

Mitt tips er å pusse over med sandpapir også vaske med rødsprit...også male med oljemaling :-) Tror det blir lekkert!! og ganske holdbart om du pusser og spriter først..og skal du være enda grundigere kan du ha på ett strøk med grunning før oljemalingen...burde bruke halvblank eller blank maling..enklere å holde rent :-)

Lykke til!

Ha en flott torsdag :-)

yesheimen said...

Hei. Tusen takk for titten inn på ditt nydelige kjøkken. Ja smaken er som baken, den er nok delt. Men det viktigste er jo at den som bor der, skal trives. Personlig liker jeg kontraster og synes at det mørke sammen med det lyse skaper liv. Jeg er ikke helt "hvitstil", men det er min personlige mening. Tror uansett det blir lekkert, hvitt- eller ikke, for du er superflink til å lage det lekkert rundt deg. Lykke til uansett hva valget faller på:-D

Den konserten var sikkert god, kan bare tenke meg!

Ønsker deg en fin torsdag.
klem Ann<3

GroLinda said...

He he he ;o)
Ja, vi er bare en tlf unna! tror jeg vil beholde den sånn en stund, så får jeg se om jeg bytter litt siden ;o) Ha en flott vårdag søs ;o)
Skal ned til mams nå snart. Vi snakkes! Glad i du ;o)
Klem fra søs :o)

Kreoline said...

Hei Sylvia, som jeg koser meg på kjøkkenet ditt, så koselig. Har nok skiftet litt stil jeg også, sånn er livet, stadige forandringer og herlig er det. Det forrige kjøkkenet mitt leverte jeg inn til spraylakkering, det ble nydelig og jeg var skikkelig fornøyd. Hadde ikke tatt på jobben selv da jeg er redd det ikke ville holdt i lengden. Betalte ca. 6tusen for alt, malingen de bruker er to-komponent og holder hele livet ut. Lykke til hva enn du velger. Klem fra Mona.

Hjertedamas blogg said...

Jeg starter på maling av mine skapdører om en uke, for da drar Gubben på heisa tur til Kiel. I og med at han egentlig syntes skapdørene er bra nok som de er, så blir det nok en aldri så liten gravøl!!! Alternativet er og ta med dørene, he-he. Du får følge med på bloggen min vedr resultatet!!! Hos meg så er det fargevalg og knotte valg som skaper hodebry!!!! Selve malinga har vært planlagt i 5 1/2 år....... men nå er tiden inne:DDDDD

Beth said...

Å nei, Sylvia, du MÅ ikke ødelegge kjøkkenet ditt ved å male det hvitt!
Det er mye penere og passer absolutt mye bedre at du beholder det litt robuste gyldne trekjøkkenet til den hvite landstilen du har i spisekroken.
Dette var bare helt rålekkert!
Ingen grunn til å være misfonøyd med noe på kjøkkenet ditt!
Vakkert er det...:-)

Klem Beth`s småting...

Simones Country Home said...

Hei på deg.

Tror du må male det jeg, da står det jo i stil med resten av kjøkkenet. ;o) Det kommer til å bli veldig fint tror jeg. Har malt mange kjøkken før så det blir nok bra. Eller sendt det til sprøyting da, for det blir absolutt det beste resultatet. ;o)
Men kjempekos var kroken din vaffal. ;o))

Ha en fin dag.

Klem fra meg

Jungfrun said...

Så fint kök du har! Det är snyggt som det är, men det skulle vara snyggt i vitt också... Kan tyvärr inte ge dig något råd hur du ska göra... :) Tror i allafall att det blir bäst resultat om du lämnar in luckorna för spraymålning, om du bestämmer dig för att måla om det. Ha det så gott! Kram från Jonna ♥

Besta said...

Vi har nok samme oppfatning. Jeg går for hvitmaling:)
Jeg har et furukjøkken som skal fornyes snart. Det skal males hvit og jeg gleder meg. Tror vi får noen til å spraymale dørene og skapfrontene. Resten tar vi selv.
Lykke til.
klem fra marilyn

MajorogMeg said...

Hvis du ønsker å male det hvitt, lever det inn og få det sprøytemalt. Vet lakkeringsverksted tar slike oppdrag så maler du kun rammen selv i oljemaling. Med sprøytelakkering av proffer unngår du sig og det gir en sterk overflate.

MEN synes nå det var fint slik det var men smaken er som baken og det er jo bra. Skulle gjerne malt det vi selv har også...bjørk.
Ha en flott vårdag, klem fra meg:)

Miss Mette said...

Hei Sylvia…
Så flott at du viser hele kjøkkenet… Liker veldig godt den landlige stilen, men samtidig syns jeg også om den kjøkken innredningen din :) vet ikke helt hva jeg har gjort her! –tror kanskje jeg har malt det ja, for å få en helhet. Har hørt at det er best å sette det bort til sprøytelakkering, men jeg tror nok at det kan bli like fin hvis en maler det selv. Lykke til, klem fra Mette

Minka said...

Du har ett sånn herligt kjøkken..den ene delen hadde nok gjort seg med litt hvit maling for å få det helt gjennomført. Men ting tar tid, ingenting er gjort på null komma niks, og tenke seg til, det løper nå heldigvis ikke fra enn heller..Blir spennende å se hva du velger å gjøre..Og var mange flotte detaljer..klems..

OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Det er jo så koselig hos deg, du er flink..Sikker på at du kommer til å trives med et lyst kjøkken, og veldig sikker på at det klarer du å male selv.Ser at du har fått mange gode råd. Ha en flott kveld:)

Barbros lille atelier said...

Så koselig kjøkken du har! Men skjønner godt at du har lyst til å male det hvitt. Det vil bli lekkert. Vi hadde et gammelt eikekjøkken som vi malte i fjor, og er kjempefornøyd med resultatet. Selvfølgelig er det greit å levere det inn til lakkering. Vi vurderte også det, men syntes det ble for dyrt ( ca.400-450 kroner pr dør) så vi gjorde det heller selv. Det var litt tidkrevende med alt grunnarbeidet, pluss tre strøk på hver side av dørene, men absolutt verdt det. Og så sparte vi flere tusen på å gjøre det selv:-)

Klem

SNOWWHITE-SUSSIE said...

Wow oj oj vilket fint stort kök du har såå underbart.. massa kramar sussie

Datt said...

Sååå koselig! Digger den hylla med så masse godsaker! :D

Fånga dagen said...

Hej Sylvia!
Ja jag vet inte vad jag ska säga till dig som jag inte redan sagt. Ditt hem är underbart och varje detalj går rakt in i hjärtat. Det är så genomtänkt alltihop.
Jag tycker du ska samla alla oss bloggerskor så ska du se att det blir måla av :)
Konsert också, verkar som om du haft det riktigt trevligt nu ett tag. Hoppas du har mindre värk också.
ha en fin kväll nu
Kramar Lena

Pia said...

Oh och åh! det är sååååååååååå vackert!!!!!!!!! Som hela huset ditt! helt otroligt!

Kraaam !!!
-Pia-

ETT RÖTT MONOGRAM said...

När man har fått en sån idé att måla om köket då brukar det sluta med att man gör det. Först får man ju fundera lite, men till slut så händer det. Jag tror det är svårt och måla själv, bättre och lämna in och få målat. Du har ett jättefint kök, kommer och bli superbra som vitt också.
Ha det gott
Goa kramen till dig vännen
AnnaMaria

huset ved elva-elin said...

Hei :) Jeg har også kjøkken i gyllen eik fra Farmer`s Pride. Jeg har også lyst til å male å sette på nye håndtak, glass knotter. Jeg synes egentlig innredningen er fin men stjeler masse lys, så jeg tror jeg har bestemt meg.
Ha det fint.
Klem Elin

Smykkas said...

Lekker spiseavdeling, og selv om kjøkkenet er flott som det er med den maritime stilen, skjønner jeg at du vil ha en helhet.

Kjøkkenet kan du utmerket godt male selv. Snakk med noen fagfolk, slik at du er sikker på riktig maling, eventuell nedpussing osv.

Selvfølgelig kan du levere det til spraymaling, men jeg skal love deg at det vil bli dyrt.

Skal bli spennende å høre hva du velger.

Klem

Hilde said...

Nydelig kjøkken du har! Skal du male vil jeg anbefale spray av noen som har erfaring - har venner som sendte bort sitt og det ble flott - malte mitt gamle og det var en sinnsyk jobb - 3 strøk på hver side - say no more!
Lykke til!
HIlde

Synnøve said...

Hei Sylvia.
Jeg var inne på bloggen din før i dag. Og ble bare så fasinert over alt det fine du har på kjøkkenet at jeg glemte og legg igjen kommentar:) Kan det være alderen??:))
Jeg har villet malt innredningen får og fått den sånn som du liker det. Men du må gjøre det som føles rett for dere.
Ha en superfin kveld
Skal bli spennende og se hva dere bestemmer dere for.
Synnøve

Bossa said...

Hei på deg. Dilemma du har ja. Har vært der, gjort det.... Hihi.Det vil si. Jeg har brukt år på å fundere. Så har jeg malt kjøkkeninnredningen (selv) og malt den igjen. Det går bare bra. Mest lettvint er jo å sende det til lakkering, men for meg ble det altfor dyrt. Har 22 dører og 5 skuffer.... Men siden skapdørene ikke er aldeles slette (litt trestruktur i dem), så ble resultatet bra. Men Forferdelig mye jobb!!!!!!
Nyyydelig hos deg , uansett.
Ha en fin kveld. Klem:O)

sologbolig said...

Hei ! Kjøkkenet ditt er kjempekoselig, men det er jo som du sier, når man liksom først er begynt å male, så drar det eine det andre med seg. Eg malte furukjøkkenet mitt egghvitt i fjor og eg har ikkje angra et sekund...det blei kjempefint (syns eg sjøl iallfall) Eg brukte Lady oljemaling. Først vaska eg over med salmiakkvatn for å få vekk fett og smuss og så malte eg 4 strøk !!!Eg brukte ei fin lita rulle som ikkje loer. Noen av de skapene eg bruker sjelden, gadd eg ikkje å mala på innsida (lat!)Lykke til ! (Du får utrope til dugnad)

Sjabbig men chic said...

Uscha, tandläkaren är nödvändig men dyr. Ja, hur ska du göra med skåpluckorna Sylvia... Vet du du brukar få till det så bra hur du än gör så jag tror att du kommer fram till rätt beslut.

Kram Lisa

Violetta said...

Er du helt sikker på at du vil ha alt hvitt da? Skulle jeg tatt jobben ville jeg malt det i en pen varm gråfarge. Vakkert med kontraster synes nå jeg. Men uansett hva du gjør kommer det til å bli flott, for flott har du det allerede, bare så det er sagt :)

Hulda said...

Ja, skjønner deg, at du vil male eller ha ny kjøkkeninredning.. Huset vårt ligger også like ved havet, faktisk er havet endel av eiendommen. Den tidligere eieren hadde gitt huset et maritimt preg, men det har jeg "plukket av det" :) Hadde garantert malt, jeg!!

Tino said...

Synes du har et flott kjøkken, men forstår deg godt. Vi har et syrebeiset,lutet kjøkken i furu som vi vurderer å male. Nå er alt annet hvitmalt her, så det står liksom og "skriker" etter maling. Men gruer for jobben ;)
Klem T

Rosor och Spetsar said...

Så fint du hr det i ditt kök, Jättemysigt vid köksbordet.Vi är också på gång at byta kök men vårt är 10 år gammalt och vi ska bara byta köksluckorna .
Ha nu en fin kväll
Kram
Annelie

Bestemor Drillo said...

Takk for titten på ditt vakre kjøkken;)) Ha en nydelig fredag;) Klem fra meg!!

Henriette said...

Igjen blir jeg lamslått av bildene av ditt nydelige hjem..Syntes ikke kontrastene av kjøkkenet var så værst jeg.. Syntes egentlig alt så veldig landlig ut, men man skal da være 100% fornøyd. Jeg har vært inne på tanken å male kjøkkenet mitt selv, de jeg kjenner har bare gode erfaringer. Men de har gitt det videre til profesjonelle. Ønsker deg uansett lykke til med det valget du tar:) STORT SMIL fra henriette

Hjemmekjær said...

Jeg tror nok kanskje at du vil bli godt fornøyd om du maler kjøkkenet hvitt, du som har den stilen ellers også i huset:)
At ikke du sjekker opp om det er noen som kan sprøytemale kjøkkendørene!? Så kan du male stammene selv...
Jeg har en venninne som gjorde det, å resultatet ble såå fint!Som et helt nytt kjøkken!

Lykke til:)

Vita små hjärtan said...

Hej goa bloggvän!
Du har så smakfullt och vackert!!! Sååå mycke fina saker och detaljer!
Kram Agnetha

Änglarnas hus said...

hallojsan!

jag skulle absolut måla om..det är inte så svårt..och det skulle bli jättefint!
Vi har ett vitlaserat Ekkök som vi håller på att måla om, bit för bit.

vitt blir aldrig omodernt heller!!

Ha en mysig helg! Kram Sanne..

Anita S Home and Wine said...

Hei sylvia..
ja det er nesten synd å dra på ferie nå - jeg var igrunn mer klar for noen uker siden da snøen lavet ned..
Jeg er veldig usikker på om jeg ville malt et mobalpha kjøkken,
skal jeg ha nytt kjøkken vil jeg helt klart gå for eik slik som du har.. men hvitt er jo fint det også da... men jeg ville sannelig tenkt meg om 4 - 5 - 6 ganger..
hilsen anita s

no47-mia said...

Vilket härligt kök du har!
Så många fina detaljer att titta på.

Kram på dig!
Mia

lavendel mio said...

Hei!
Jeg var "gal" jeg og som malte mitt kjøkken da det var 8 år:)) Men det angret jeg ikke en dag på, og de som syns jeg var gal er enige med at det ble fint:) Jeg pusset med sandpapir, grunnet og malte 3 strøk med oljemaling 40 glans...fargehandelen sa det var lurt å male med 40 glans, for det er lettere å holde reint. Nå er det 3 år siden, og det er like fint:)
Det blir spennende å følge ditt kjøkken nå:)
Ønsker deg en fin helg,klem Hanne

Lenemora said...

Så koselig med konsert da, du er flink til å gjøre slike ting forstår jeg... Kjøkkenet hvitt tror jeg kommer til å bli super-fint!
Tror vi må sette oss et mål om å treffes når snøen er gått....kanskje det hadde vært hyggelig med en deilig kopp kaffe på en kafé i byen en solfylt vårdag?
Ha en fin helg!

Klem Lene

Nanni said...

Hei vennen :)
Nanni tulser innom i sin bloggeørken (har til og med nytt innlegg ;o) og koser meg som vanlig hos deg!
Min eksmann og jeg malte dengang da over et helt nytt !! bøkekjøkken da vi flyttet inn i vårt felles hus. Folk trodde vi var gale. det var han som malte, og han fikk sikkert noe tips hos de som kan maling, men uansett, det ble sååå lekkert og vi angret ikke en dag.. Holdbart og fint ble det også..
Gleder meg til å se hva du evt gjør, unge dame ;o)
Nanniklem

Lykkehjemmet said...

Hei!
Tror nok jeg også hadde malt det:) Det er jo fint som det er,men blir så forskjellig fra den andre stilen.
Nå er det liksom lett og luft på den en og litt tyngde på den andre.
Koselig var det i allefall!!
Klem Mona

Cosmos said...

Hei og først av alt tuen takk for alle kjempekoselige kommentarer du legger igjen hos meg.

Moro å se hele kjøkkenet ditt.
Mange flotte bilder. Koselig du har det.
Spennende å se hva du bestemmer deg for mht maling/ikke maling- Personlig hadde jeg nok sendt det bort for sprøyte maling.. men ser du har fått mange gode råd og til slutt er det jo du som event må velge..
Ha ei herlig helg

klem Marianne

Mariann Louise said...

Må si som Beth, ikke mal!

Dette kjøkkenet ditt er jo så sjarmerende som det er med sine to sider?

Men jeg beundrer virkelig at du har en sånn utrolig orden i hjemmet ditt, hvordan får du det til??
Har du ikke rot noen steder, du da?

Synes jeg rydder og rydder, men neimen om det blir ryddig lenge om gangen!

Vær stolt av kjøkkenet ditt, du, og her er det bare såå koselig å titte på bildene og ønske at man hadde litt mer orden i systemet:)

Klem fra Mariann og hundene:)

KATE ♥ said...

Siden mannen i mitt liv er maler, sier jeg: Bare mal!
Du har jammen meg litt å tørke støv av.
Flink jente er du, koselig har du det også.
Klem

På landet said...

Du har et fint kjøkken,men enig med deg at det hadde vært fint i hvitt.
Gjør et godt forarbeid og mal med oljemaling. Blir gøy å se hva du bestemmer deg for.

Ønsker deg en riktig god helg.

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Hej Sylvia. Du ska få ett tips på blogg som idag visar ett kök med sprutmålade luckor. Vintage house, du hittar henne i min favo-lista till höger. Kika in där om du har tid, jag tänkte på dig direkt!
Ha den bästa av helger
Kramar
AnnaMaria

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
Så fint at du er ferdig hos tannlegen - blir billigere også det! Så får du være flink i året som kommer! :-)

Kjøkkenet ditt ser veldig hyggelig ut, selv om jeg forstår at du vil male skapene hvite! Vi malte våre skap hvite - de var bonderøde - og det gikk veldig fint! Brukte Lady oljemaling (15 silkematt) og kost. Men som jeg nevnte for deg, så er også beis med hvit pigment i et alternativ. Vi malte noen furutak og furu møbler med det, og resultatet ble veldig fint! Man beiser 1-2-3 strøk, alt etter som hvor hvitt man vil ha det. Da syns treverket litt igjennom. Skal ta noen bilder og legge ut på bloggen litt senere.

Ha en fin fredag, og en god helg! Vårelig hos dere også nå vel?

Klem Cathrine :-)

Jungfrun said...

Hej Sylvia! Jag ville bara tala om att du har en award att hämta på min blogg!!! Ha en trevlig helg! Kram från Jonna.

bodil said...

Hei.Kjempe koselig kjøkken.Kjempe fint..Koselig på konsert.Elin kjempe flink.Er ikke så langt hær i fra att hun bor.Nydelig stemme.Tannlege ikke noe kjekt..Har tannlege skrekk..Ha en riktig fin helg.Klem fra Bodil..♥♥

Anonymous said...

Hei.
Kjøkkenet ditt kommer til å ta seg lekkert ut i hvitt, d er jeg sikker på... ville bare komme med et lite tips, hvis du går for jobben sjøl med maling, ville jeg hvertfall gått for vannbasert altså! Den nye som nå er på markedet er blitt bedre, og jeg har bare positiv erfaring med den! D absolutt beste er at den ikke GULNER, helt forferda ble jeg når jeg begynte på noen malings prosjekter her å så hvor gult dem andre møblene hadde blitt, å d er snakk om på få mnd altså. D endte jo med at det meste her fikk noen nye støk med vannbasert maling, som ikke lukter - tørker fort - og ikke skal gulne!

Lykke til!
Hilsen Linn,Sarpsborg

Minka said...

Heisann herlige dame...Bare innom for å takke for kommentar hos meg, og ønske deg en god helg..klems..

Ellinor Forsblom said...

Kul att komma in o se i ditt kök du har såå Lantligt Charmigt med så fina detaljer. Ditt kök är fint nu,men målas Luckorna vita kommer det att bli ännu Lantligare Stil på köket ditt.
Kramar Ellinors Hus

Seascape said...

Å for et vakkert kjøkken du har.
Jeg innrømmer det, jeg misunner deg, misunne på en god måte selvfølgelig.

Tenker du koste deg på konserten, to kjempe fine artister.

Nå har jeg også Give Away og du er her ved innvitert til å være med:-)
vist du har lyst.

Ha en riktig herlig helg.
Klem

Størhuset said...

Nydelig kjøkken, hadde nok blitt lekkert malt også, men har ingen tips.Har ikke vært innom her, så nå har jeg kost meg med mange lekre bilder. Ha en god påske!

Torilpia said...

Nydelige halvdeler på kjøkkenet ditt :o) Begge flotte på sin måte. Skjønner jo at du har lyst til å forandre det mørke .. men råd eller tips har jeg nok ikke. Kan ikke annet enn å ønske dere lykke til med make-over :o)
Så mye lekkert .. alle detaljene .. så delikat alt sammen .. :o)

Ønsker dere ei super helg - klemmer!

Joy said...

Så skoj att se 2 "sidor" av ditt fina kök - men instämmer med de flesta andra här att allt nog hade varit finast i vitt - för att få en helhet. God helg Sylvia! I helgen blir det Ikea på oss. Kram joy

Vitaboet said...

Hej hej! Så kul å se bilder från ert kök..Jag vet va du menar när du säger att ni har bytt ut rum för rum...Det håller jag på med hemma nu, så snart är allt vitt:).

Önskar dej en fin helg nu. Kram Camilla

Bluggi buggi blogg said...

Jeg har en venninne som nettopp har malt kjøkkenet hvitt og det ble helt nydelig. Jeg mener det er en god idè. Hos deg er det jo den stilen som går igjen i hele huset og da vil nok det passe best tror jeg. Lykke til :)
Trude :)

LykkeLise said...

Utrolig nyydelig!:) Du er så flink:D

Ligger en award til deg inne hos meg:)

Klemmer

Thelma Louise said...

så koselig sylvia.:-) her var det mange fine detaljer.:-)

enig vi får være fornøyd med de mannfolka som de er, min er handymann av yrke, da blir alt så mye enklere.:-)

Ha en fin helg videre.:-) fra Gry

♥ Hege`s Cute N Cool Blog ♥ said...

Heia :o))

Ah!! Kjempelekkert kjøkken og så mye fin pynt ♥

Takk for koselig kommentar♥

Ønsker dje en kos helg videre..

Klemmer fra mej♥

helene said...

GOD LØRDAG.
KJØKKENDUGNAD ER JEG MED PÅ ETTERHVERT JEG. MÅ BARE KOMME MEG LITT. HE HE.
KJØKKENET DITT BLIR NOK LYST ETTERHVERT KJENNER JEG DEG RETT.
ET FLOTT KJØKKEN NÅ OGSÅ,MEN PASSER NOK BEST SOM LYST NÅ SOM ALT DET ANDRE HAR FORANDRET STIL OG FARGE.
MANGE HER SOM GIR DEG GODE MALERÅD SER JEG SÅ DETTE BLIR NOK ET NYTT PROSJEKT FOR DEG ETTERHVERT. LYKKE TIL MIN VENN.
MANGE KLEMMER FRA HELENE

BEA said...

he.he. jeg kan komme på dugnad.. bare jeg slipper å male!! er ikke flink til det du (utålmodig er mellomnavnet mitt)

Synes egentlig du skal la være å male.. du skjønner (pssst! topphemmelig) franske landkjøkken ser ut akkurat som ditt!!! de har overhodet ikke hvite kjøkken skjønner du.. tvert i mot.. de er i eik, lasert eller malt i sterke farger.. dessuten går det kanskje 2 år så er du lei den hvite stilen..

synes du har det helt topp med de sammensetningene du har.. kjempetrivelig!! og når du har lyst å bytte stil er rammen rundt perfekt :o))

Ha en deilig lørdag min venn..

klem fra mæ (som henger litt med hodet og savner gubben :o)))

Lunalu said...

Hei! Så nydelig kjøkken du har - spesielt den spisekroken med de fine hyllene på veggen. Helt fantastisk! Kan godt tro at det er kjempekoselig å sitte der og nyte et måltid eller skravle over en god kopp kaffe!!!
Skapene var fine i eik - men jeg skjønner at du ønsker en helhet! Du kan jo pakke inn noen av dørene i hvitt innpakningspapir og se om du liker inntrykket! ;-)
Ser du har fått mange gode tips - men om du har råd så ville jeg gått for spraylakkering! Det blir et holdbart og lekkert resultat!!!
Ønsker deg en nydelig helg!
Klem fra Lunalu

Inspiration i vitt said...

hej vännen, jag röstar för att du målar det vitt. det kommer att bli hur snyggt som helst och passa in i din stil. det är ju den vita lantliga stilen du har för övrigt. Jag har handmålat hela mitt kök med linoljefärg, jag bor ju i ett gammalt hus och jag tycker att det är viktigt att det blir på äkta vis.
Kram på dig och ditt fina kök/Ingela.

huset ved elva-elin said...

Heisann :) Titter bare innom for å ønske deg en fin Søndag.
Klem Elin

lisje astrid's husblogg said...

HEI♥
Det kjøkenet ditt er ei fryd!Det er berre sååååå lekkert!Å all den pynten og fantastiske detaljane...I LOVE IT!
Å male kjøkenet går veldig bra og blir kjempe fint..Mine svigerforeldre har gjordt det..
Eg er så takknemleg for alle dei varme og gode orda du har gitt meg dei siste dagane♥Du er ei herleg dame♥
Ønskar deg ein flott søndag♥
Klem frå Astrid☺

Rachel said...

Käre Sylvia, tusen takk for fine ord på min blogg. Jeg har det töfft akkuratt nå men jeg er så glad for att jeg har en venn som deg.Allt kommer til og bli bra det gör det alltid vet du!
Når det gäller ditt nydelige kökken så syntes jeg dere skal levere inn det på lakkering for da får dere absolutt best resultat. Ellers er kökkenet helt nydelig.
Håper du får en fin söndag käre venn! Klem

Anneli said...

Ser jo at du har fått mange tips ang maling av kjekkeninnredningen..
Jeg malte furukjøkkenet vårt for et par år siden. Et strøk heftegrunn og to strøk oljemaling, jeg ble veldig fornøyd :) Jeg vet flere som har levert dørene til sprøyting, men jeg liker best at penselstrøkene syns - det gir en litt mere vintage følelse <3 etter min mening!
Uansett, lykke til!
Klem fra Anneli <3
PS påskeeggene dine er nydelige <3

Bente said...

Det ser ut som du bor fint helt nede i vannkanten. Hyggelige meldinger fra deg på min blogg. Jeg er som sagt ny i bloggverden og prøver meg stadig fram, kanskje ikke alltid like vellykket. Har også et kjøkken som jeg gjerne skulle male, men mannen min synes det blir for galt å male massiv ek. Vi pusser også opp rom for rom. Badet står nå for tur som du kanskje har sett.

Klem fra Bente