Saturday, April 10, 2010

drømmen om vår er her....

en skulle nesten tro det var sommer idag,dette bilde tok jeg nå ,sitter på brygga ,ja i trappa ennu,møbler ikke ute ennu..
dette ser jeg når jeg snur meg her jeg sitter,minner om sommer,men ingen blomster i kassene,
stuen under veranda er gull verd,en lun plass på kalde dager,å en sval plass på varme sommerdager,møbler står der hele året.

damen ved dammen har våkner til liv,i vinter kunne vi ikke se henne,hun var dekt av snø.
å liver er deilig på sånne dager,
ja tenk dere ,nå er våren her på skikkelig,den vi har drømt om i mange mnd er nå her,
å det er lovet sol en stund nå..


en nærmere titt på havestua.men her er ikke alt ordnet ennu,men det kommer seg,støv å bøss tar jeg vekk litt av gangen,jeg skynder meg langsomt,men nyter å kjenne sola,å duften av jord,bli svart under negla,ja naturen er heftig..



nederste hylle,6 nye krus fra kremmerhuset,ja det går endel kaffekopper her,koselig med besøk.
å mange gode samtaler har blitt sagt under her.




elsker dette lille mokka servis,fått av en snill dame,(mamma til helene),de minner meg om høysommer,har bestandig fra jeg var lite elsker ting med jordbær,hadde en kjole som 4 åring,husker den ennu,koppene minner meg om dem...
nå skal jeg ut å sette meg i sola å se på sjøen å nyte varmen...
håper virkelig våren er hos alle dere å,
om ikke ,kom hit...
ha en god helg alle gode blogg venner.
dere er så flinke til å legge igjen hilsen hos meg,det blir jeg kjempe glad for,
vi blogges.
nyt helgen og menneskene rundt deg.





80 comments:

Hanna said...

ha en bra fortsättning på helgen.
kram
Hanna

Frøydis said...

Heisann :-))

Deilig å kjenne sola varme! Fantastisk ekstra-stue du har da, tenker dere har mange og lange sommerkvelder der :-))

Kos deg videre i sola :-))
Klem, Frøydis

No.47 Mia said...

Herre!! Vilken Uteplats! Wow!!

Ha en skön helg!

Kram Mia

hemma hos lilla mej said...

WOW vilken underbar uteplats.Kanonfin.Önskar dej en härlig helg vännen.Kraaamar Rita ♥

Beth said...

Det er et nydelig sted dere har der ved vannet.
Hvem trenger vel reise vekk på ferie når en bor så vakkert til?
Nydelig hagestue...

Klem Beth`s småting...

ralfefarfars paradis said...

Så utrolig fint dere har det- må være herlig å bo rett ved sjøen;) Veldig fin og koselig havestue- det hadde vært noe;) Ha en fortsatt fin helg og kos deg i solen;)

Miss Mette said...

Hei Sylvia
Så herlige bilder du viser. Fantastisk uteplass dere har og for en utsikt!!! Kjempekoselig havestua, her kunne jeg godt ha trivdes ja :) Tenk å sitte her å se på båtlivet, høre folk, motor, bading og måkeskrik. Kjenner jeg savner sørlandet. Var mye her på båtferie da jeg bodde sørpå... Ønsker deg en strålende helg, klem fra Mette

Renate´s hjem said...

Veldig kjekt og komme innom bloggen din idag! Fikk virkelig vår følelse...
Våren er heldigvis kommet hit også. Men litt trist at d ikke er blomster enda på ute plassen (o;
For en lekker hage stue dere har da. Kan tenke meg at d er deilig å sitte der nå.
Ha en fin helg!! Håper d fine været varer (o;

Klem Renate

Tovepia said...

Du lever i et ferieparadis! Ser ut som du koser deg godt;)
Her er det litt kaldt, men håper...
Ha ei flott helg og klem fra meg;)

MajorogMeg said...

wow for en havestue:)) Der kunne jeg trivdes gitt:)) Deilig med lune uteplasser.
Jordbær på glass og kopper er sommer, flott:)
Av/på sol her men bare 10 gr...men vi har sittet ute:)
Nå er det tid for tur:)
Klemmer fra meg som ønsker deg en flott lørdag videre:)

tove said...

Hei. koser meg i solen men mangler sjøen da. Men, men....har ihvertfall sol og varme.
Ha en fin helg!

Tove

Karl Halvorsen said...

Takk for at jeg fikk drømme litt samme med deg :) Du bor jo i en drøm! Skulle gjerne ha bodd nærmer og fått ei stund sammen med dere og den utsikten. Det må være medisin for hele mennesket og litt av hvert. :)

Ha en fin lørdag fortsatt, det letter en god del på vintersløret her også, så jeg står på å drømmer videre jeg.

Karl Halvorsen said...

Skjønner godt du har den tittelen på bloggen din. :)

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Åh så fint ni bor! Jag blir helt stum, det är så härligt med vattnet så nära. Och vilket fint hus, det inredda rummet är ljuvligt. Så vackert du ordnat allt runt dig Sylvia. Njut av solen på din underbara brygga.
Stor kram
AnnaMaria

Huset ved elven. Kyrksæterøra, Norway said...

Nyydelige bilder som viser hvor koselig du har det hos deg. Flotte barnebarn har du også ☺ Tror nesten at det ene skapet du har i hagestuen er i samme serie som jeg har i stuen. God helg, hilsen fru Strøm ♥ ♥ ♥

Änglarnas hus said...

Hallojsan!1
Jisses så fint!..älskar vita korgstolar och skulle gärna sitta där och titta ut över havet!!

ha en mysig lördagskväll!!

Kramis Sanne!!

Hulda said...

Ser virkelig nydelig ut i hagestuen deres. Så vakre møbler, de kurvstolene var jo "meg" :) Nydelig!

Ruths datter said...

For en koselig utestue du har. Det er jo så lekkert. der kunne jeg tenkt meg å tatt en god kopp kaffe sammen med deg,Sylvia.
Klem

My home is my Castle - by Kari said...

Sier det igjen...
Tenk å bo sånn like ved sjøen !!! Ja, du er såå heldig :))
Utestuen din er bare lekker..Skjønner godt at dere sitter mye der ute :)

ja idag har det vært rene sommeren. SÅÅ herlig :)))
dagen har blitt tilbragt ute med jord underneglene og terrassevasking .Nå begynner det å ligne noe :)))

Kos deg videre Sylvia..
Klem,Kari

Besta said...

For en nydelig hagestue du har, ikke for det hele plassen din er nydelig. Her har jeg vært ute og kost meg i sola i hele ettermiddag.
Nydelig.
ha en fortsatt fin helg.
klem fra marilyn

Violetta said...

Åhh...for en perle av et hus, utsikt, hage, brygge, hagestue... ja alt! Du bor virkelig midt i smørøyet du Sylvia :)

Nydelig vær her også i dag, og jeg har tilbragt noen timer på en pinnestol i solveggen... utsikten er nabo'ns vegg, hagestue har jeg aldri hatt...men SOLA deler vi gitt :)) God helg til deg! Klems

It's me said...

Hello Sylvia..i really like your veranda......so nice place.....and lovely service.....have a great evening hugs from me........

Louise said...

Alltså jag blir alldeles ordlös!!! Vilken uteplats, vau!!! Du vet vad färgen grön står för va?? Jättefint Sylvia och vackert inrett också. Me like!

huset ved elva-elin said...

Ååå... for en uteplass dere har,jeg finner ikke ord...
Klem fra Elin

essemia said...

Vilket härligt ställe ni har där. Men har ni de möblerna därute på vintern också?

Här kan man knappt tala om vårväder idag. Det blåser nordliga vindar och är INTE skönt, haha.

Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Vitaboet said...

Hej Sylvia.

Har sagt det förr, men tål att upprepas, ert hem är ju helt fantastiskt, och det ligger ju så fint med vattnet och bryggan, e riktigt avis på dig;).

tack för fin hälsning hos mej,
kram Camilla

Marie said...

Vad underbart härligt att bo så nära vattnet och vilket vackert uterum ni har!!!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Linda said...

Heldige Sylvia!
For en utrolig flott utestue du har!
Og et kjempekoselig hus!
Må si jeg misunner deg den uteplassen en smule ja...
For ikke å snakke om den brygga!
Herlige vårlige bilder, selv om det ser ut som sommer ;O)

Nyt lørdagskvelden!
Klem fra Linda

På landet said...

Så koselig det var i ute stua di, nydelig skap du har her. Og nydelige utskjæringer i hjørnene, er diss kjøpt ferdig? Vi må ha nye da inngangspartiet skal byttes ut,er så gammelt å skrøpelig.

Ha en forsatt fin helg.

Amy said...

Oh Sylvia- jeg elsker den ute rommet deres! Såååå fin og koselig- jeg kunne ha satt i en slik plass hele sommer og det regner jeg med at dere gjør også! Sååå fin! Du leve en virkelig flott liv- ikke sant!
Ha en super flott og koselig lørdag-klem fra meg :-)

Landlige Hjem said...

åååh så nydelig Sylvia!!
Liker veldig godt din fantastiske hagestue, den var så koselig!!♥
Du har litt av ett drømmehus!♥
Takk så mye for dine gode ord!♥ Ja i dag har jeg vært i form med penselen hi hi...
Jeg bruker både sjablonger og frihånd når jeg maler tekster.. Disse jeg viser har jeg brukt sjablong først så har jeg malt over på frihånd med hvitt (det synes ikke så godt på bildet).
Ønsker deg en flott kveld!♥
Klem fra meg
Anki

Martilie said...

ÅÅÅ for et nydelig sted og hus!
Kjempelekkert!

Likte meg godt og har lagt meg som følger så jeg kan følge de neste vårtegn :)

Ha en flott helg!

Tove

Maja said...

For en utrolig flott plass dere har!!!!
Kommer gjerne å besøker deg på bryggen og i hagestuen din jeg ;)
Nydelig!
Ha en fortsatt fin helg ♥

Barbros lille atelier said...

Å, så fint! Utrolig koselig! Herlige og stemningsfulle bilder!

Ha en fortsatt god helg!

Klem

Synnøve said...

Så fint dere har det som bor så nære sjøen.
Nydelig utestue. Statuen er kjempefin.
Gleder meg til og se mer til uteområdet ditt når det blir sommer.
Klem

Bossa said...

Du har det jo finere på uteplassen din enn jeg har i stua mi. Hihi... Skikkelig nydelig. Som du må kose deg hjemme..... Det hadde jeg gjort, hadde jeg hatt det slik.....
Nydelig søndag til deg. Klem :O)

Nanni said...

Å herlighet, så koselig du har det, Sylvia! Jeg vil besøke deg!!! ;o)
I morgen kommer ei venninne og vi skal tilpasse brudekjolen, koselig og spennende... det nærmer seg nå og jeg er bare glad :o)
God søndag og ja, nå er det vår.. herlig!
Klem

Jonna said...

Vilken vacker uteplats du har! Jättefint!
Och så härligt att bo så nära vattnet!
Hoppas solen skiner på dig idag!
Kram från Jonna ♥

Torunn said...

Jammen var det bnesten full sommer hos deg, Sylvia!

Herrlig

Kos deg i dag også!

Klem

Joy said...

Ja för ett härligt väder det är!
Hur får du möblerna att överleva vintern och all snön? Du har det i alla fall gjort det riktigt mysigt och gläder mig att se din hage i full blom!
Kram Joy

Fånga dagen said...

NEj men Sylvia nu tror jag att jag smäller av. Så fint kan man ju bara ha det i film tror jag. Ett helt bohag utomhus, wow säger jag bara. Du bor som en dröm och jag får lust att ta mig en tur för att se allt i verkligheten, synd det är så långt. Saknar du mannnen?
Det blir ju lite skillnad om man är van att ha någon vid sin sida.
Men han kommer väl snart tillbaks.
Ha en underbar söndag käraste vän
Kram Lena

lisje astrid's husblogg said...

Holdt på å dåne eg no!
Det er den mest spennande og flotte uteplassen eg har sett!
Alt du viser er så fullt av dei herlegaste detaljar!
Du er berre kjempe flink!
WOOOW!
Tusen takk for kos helsing♥
Du er så god att♥
Ønskar deg ein herleg søndag i din vakre heim♥
Klem frå Astrid:)

Hilde Heimdal said...

Woooow for en nyyydelig havestue og nyyydelig plass du bor :o) Ååååå heldig asså.....skikkelig drømmeplass:)

Du den blomster urna på stett er ca 30x48 cm , du kan se bilde av den på bloggen min nå på stuebordet mitt så ser du ca størrelse :)

Karl Halvorsen said...

Hei og god søndag til deg også trofaste Sylvia! Om Trondheim ikke har vært så feilplassert i forhold til Arendal, og det hadde vært mulig med en spasertur og titt innom - da hadde praten vært vanskelig å stoppe. Tror jeg. :) Vi har nok mye vi er enige om vi, og som kan diskuteres. Men det vet vi jo.

Alltid hyggelig med dine trofaste og hyppige besøk hos meg, jeg forsøker så godt jeg kan å se til deg også. Men blir så fryktelig misunnelig når jeg ser de paradisiske omgivelser du boltrer deg i. :) (Ikke stygt ment)

Ha en fin og solrik søndag du også med deg og dine, innvendig og utvendig. Her i Trondheim skinner sola, forsøker å gjøre oss alle glad. I dag er det trivelig å være trønder.

Jeg skal snart ha en pause med mine gjøremål å ta den tomme barnevogna fatt å møte min yngste sønn som har det som skal være i den. Ha bor et par kilometer unna, det er mye greiere med vogn når en toåring skal gå en lang tur. :) Og det skal han svært så gjerne. Det må bli en Lars Monsen når årene blir flere.

En riktig god og trivelig dag, og igjen tusen takk for de fine ordene. De varmer og "sparker" til flere tanker...

Emidoras verden said...

Så deilig plass dere bor på!!!
Jeg får hjemlengsel til skjærgård og bølgeskvulp..
Flott blogg også:)
Hilsen Nina- en utflyttet telemarking.

Emidoras verden said...

Er Porsgrunnsjente som flyttet nordover for 20 års siden..Den kjærligheten vetdu..:)
Legger meg til som følger av den flotte bloggen din..
Ha en fortsatt fin dag !

CaramellePastelle said...

Oj, så underbart ni bor, sådär precis vid vattnet! Ljuvligt!

Kram Camilla

Bea said...

du no e æ mållaus.. igjen.. himmel så flott du har det i hagestua!!!

det her gleder jeg meg til å se mer av:)

ps.. har slettet den gamle bloggen fordi jeg ikke kunne legge inn bilder. laget en ny nå.. vi høres.

klem fra mæ

Datt said...

Åh, herligheta, så vakkert, mister pusten jeg! Drømme-ute-plassen! ;)

BROCANTE said...

For en utrolig flott uteplass du har. Veldig flott med tak over plassen også - ellers blir det jo my flytting ut og inn på ting og tank. Den plassen hadde jeg ikke hat noe imot å flytte hjem til meg gitt :-)

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
så utrolig flott dere bor til sjøen, ja, det er et riktig jordbærsted! Og tenke at våren endelig har kommet, nå som vi nesten hadde gitt opp!

jeg skullle gjerne delt ut flere Vårgleder, for det er så hyggelig å gi bort og glede andre! Men nå blir i hvert fall Janne glad!

Jeg holder på med et innlegg som ble publisert ved en feil, så jeg skyntet meg å ta det vekk - viste ikke at du fulgte så godt med!!!

Alene hjemme, og nyter det! Ikke bedre, men prøver å være tålmodig!

Ha en fortsatt fin dag!

Stoooor klem
Cathrine :-)

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
så utrolig flott dere bor til sjøen, ja, det er et riktig jordbærsted! Og tenke at våren endelig har kommet, nå som vi nesten hadde gitt opp!

jeg skullle gjerne delt ut flere Vårgleder, for det er så hyggelig å gi bort og glede andre! Men nå blir i hvert fall Janne glad!

Jeg holder på med et innlegg som ble publisert ved en feil, så jeg skyntet meg å ta det vekk - viste ikke at du fulgte så godt med!!!

Alene hjemme, og nyter det! Ikke bedre, men prøver å være tålmodig!

Ha en fortsatt fin dag!

Stoooor klem
Cathrine :-)

Hanna said...

Tack för titten och ha en bra vecka.
kram
Hanna

Har en drøm... said...

Heisann!
Deilig med sol og vår ♥
For en herlig plass dere bor, så nærme vannet, det ser ut for meg som en sørlandsperle ♥
Nydelige bilder ♥

Klem LIne

Lilla Kullan ♥ said...

Verkligen underbara bilder.:-) Kram Stina

Uttan said...

Oj oj Du bor så underbart fin och vilken uteplats...Otroligt där måste du väl verkligen njuta.

Ha en fin Söndag kväll!

Kram!

Ellinor Forsblom said...

Oj Oj Oj vilken UNDERBAR Uteplats
mot Vattnet det ser ut som en Dröm hos dig,tänk att få gå ut dit o sitta o Njuta.
Ha En Bra Vecka o "Njut därute i Vårsolen"
Kram/ Ellinors Hus

Cosmos said...

Så deilig plass du har der.
Er fantastisk å kjenne sola varme
Ha ei god uke

Klem Marianne

Vintage House said...

Wow ni bor ju helt underbart vackert, vilken utsikt.
Sitta på den underbara uteplatsen och titta ut, njuter...
kram
sandra

sologbolig said...

Hei ! Ja, så deilig at endelig våren kom. helga har vert nydelig og håper på flott vær i uka som kommer også. Så flott hagestue du har, riktig koselig. Ha ei fin ny uke.

Hespe said...

For en fantastisk flott helg det har vært her i Oslo! Ikke mindre flott har helgen hos deg vært ser jeg - sååå herlige bilder. Tenker det samme som deg, at det kunne nesten like gjerne ha vært sommer - så flott har det vært!

Håper de kommende dagene byr på like herlig vær - ha en super uke!

Klemmer fra Hildegunn

pysseltanten said...

Åh så fint du har det, vännen...
Skulle GÄÄRNA sitta där under verandan....
O visst var det VÅR idag...sååå härligt...
Visserligen har jag jobbat, men så skönt att kunna gå en tur med de gamla...=))
Ha en härlig vecka, goa du...
O förresten...handduken med SJ...köpte jag INTE på loppis...den har jag ärvt efter min kära mamma...som hette Solveig Johansson, som flicka...=)))
Kraaamizar Git

ANETTESHUS.COM said...

Å, så deilige bilder!!! Dette minner om sommer, ja!! Du bor jo på bryggekanten!? Så herlig!!

Ha en fin ny uke!

Klem klem
Anette:)

Karl Halvorsen said...

Tusen takk Sylvia for din anbefaling. Ikke si det til noen, men hadde du vært i nærheten, skulle du hatt en skikkelig klem. Haneklem!

God natt og en Syberspace klem fra Karl

Villa Klaraberg said...

For et sted dere har, fantastisk beliggenhet og DEN koselige havestuen!! Ja, her kan jeg godt flytte inn i morgen..hehe..Du er flink til å gjøre det koselig rundt deg, Sylvia! Ha en fin uke, klem fra Jorunn

Huset vid ån said...

Ditt hus är underbart och läget vid vattnet är så fint o härligt! Hoppas att solen lyser på dig idag! Kram Therese

Modern Country said...

God morgen Sylvia!

Og takk for nydelige ord i bloggen, det ble jeg så glad for! Og takk også for at du linket til konkurransen. Dere er så herlige at jeg jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for og gjengjelde alt. Bloggesamfunnet er så positivt, og det forgyller hverdagen for mange mange mennesker.

Må si du bor alldeles nydelig til, tenk og ha sjøen sånn rett utenfor døra si. Så herlig det må være og sitte på brygga og nyte! Deilig nå som det blir varmere, bare ta deg god tid til og nyte. Det gjør jeg også :)

Ha en ny flott uke, håper vårsola skinner!

Klem Aina

Torilpia said...

Så fint du har det i den ute-stuen .. kan dere virkelig ha slike glass-skap stående ute?? Eller lukker dere av på ett eller annet vis? Uansett er det kjempekoselig og lekkert :o)

Det har jo så smått begynt å våres her også .. men det er nok ei stund til hagen er snøfri enda.

Du er så heldig som har en så flott uteplass - både på brygga og ellers .. her jeg bor er det jo langt til sjøen .. men heldigvis får jeg jo noen turer ut til Møre innimellom .. og da er jo sjøen rett nedi veien :o)

Håper alt er bra med dere og at du får ei super ny uke - klemmer!!!

Synnøve said...

Har en utfordring inne på bloggen min til deg:))

Hyacinth Bucket said...

Dette var da et vidunderlig sted at bo og en herlig havestue og egen brygge.
Flot!

Klem fra Lisbeth i Danmark

Thelma Louise said...

Hej Sylvia.:-) for noen herlige uteplasser dere har.-) her hadde jeg kost meg.:-)

klem Gry

Bestemor Drillo said...

Jeg koser meg virkelig når jeg ser bloggen din for du må være noe av det mest kreative som finnes!!
Alt hos deg vitner om et hjerte for alt som er sart og vakkert!!
Klem fra bestemor!!!

Hilde said...

mMMMM så vidunderlig beliggenhet det er på huset ditt, og hvilken uteplass!!! Drømme drømme - du inspirerer virkelig!
Nyt solen - den skulle vare noen dagernå!
Klem Hilde

Emmas utsikt said...

Jeg er stum av beundran for deres veranda. Heeeeeelt nydelig! Ujujuj!

Sjalu? Jeg? Heeeeh?

klem!

♥ Hege`s Cute N Cool Blog ♥ said...

Hei ♥

Tusen takk for titten Sylvia ♥ Hyggelig att du likte rommet til Lille Victoria ♥

Du viser mye lekkert!!!! Mange fine bilder her og jeg gleder mej til våren kommer skikkelig , da skal jeg få orden på sommerhuset ♥ Har bestillt mej rottingmøbler ♥ Ho ho ho!!

Ønsker dej en herlig dag vennen ♥

Klem fra Hege ♥

Huset vid ån said...

Hej min goa bloggvän! Tusen Tack för din omtänksamma kommentar den värmde verkligen! Ha en bra dag! Många Kramar till dig från mig. Therese

Størhuset said...

Nydelig, her kan en slappe av.Nyt dagen!

Øystein Dahle said...

Heia!
Koselig blogg du har, følger mye med på den, tenk å bo så fint med brygge i hagen :)
Jeg lurer på hvor dere har kjøpt de hvite stolene og sofaen dere har i hagestuen?
Klem Oddbjørg

sylvia said...

hei oddbjørg.
jeg finner ikke noe profil eller side på deg,så da håper jeg du titter innom her igjen å ser dette,
de hage møblene er av merker riviera collection,vi kjøpte våre på nett for 3 om ikke 4 år siden,mer vet jeg ikke,kan nok søkes på nett å se om de eksisterer ennu,har aldri sett dem i noen butikker,
å det beste med dem er at de er av plast,hvem skulle tro det,med aliminium ramme inne i,
håper dere finner dem.
klem fra sylvia

. said...

Eu sou apaixonada por louças...e esses passarinhos é o que há de maravilhoso.
Bjs
Sonia Novaes