Monday, April 19, 2010

en dæsj med rosa

hei
ja vi har hatt et nydeligvår vær denne helgen,jeg har pyntet med rosa ranukler, satt en sammen med en kvist margerit å inn i glasskuppel,dette står på stuebord nå,
kos står der ennu,men på fredag kjente jeg det første stikk i halsen,
det ble bare verre,jepp halsinfeksjon slo til,lørdag kjente jeg det i ørene å,feber,det toppet
seg utover lørdag,ble en tidlig kveld ,
da er det nydelig å kjenne i dag at det er på vei tilbake,så langvarig ble det ikke,
i dag skinner sola igjen,skal være forsiktig med å være ute,kjenne formen an,
en annen glassklokke har å fått litt rosa,elsker disse glass klokker,kan variere uendelig med pynt i dem,
med mannen i kina er jeg endel opptatt av dette med vulkanen å denne skyen,skal si vi er sårbare når jorda setter sine krefter inn,mange som er blitt skuffet som skulle vært på tur,
jeg håper mannen sine fly kommer greit frem,ennu noen dager til så vi får bare se,
vi håper det beste,ønsker dere alle en kjempedag,håper sola skinner på dere.see you.

60 comments:

Martilie said...

Så nydelig!

Ranukler er så flotte og koselige!

Morro å se hvordan du pynter med glassklokkene, jeg har ikke helt sett mulighetene med mine, men fikk gode ideer nå :)

God bedring og tusen hjertelig takk for dine alltid så koselige tilbakemeldinger hos meg:) Setter kjempestor pris på det!

Ha en finfin uke!


Tove

Kari said...

Ååå, så herlig med litt rosa! For en deilig sommerfølelse det gir med slike vakre blomster i huset :) Også er jeg glad du begynner å føle deg bedre :)
Ha en flott uke!
Klem fra Kari

essemia said...

Så typiskt att bli sjuk på en helg!
Tyckte väldigt mycket om dina glasklockor. Du har så mycket fint att visa upp.
Hoppas du känner dig piggare nu.
Kram Elzie

Mariann Louise said...

Ja du Sylvia, du får det bare så lekkert!

Jeg har en osteklokke på låven, den hadde jo trengt å komme inn i "varmen", men jeg vet ikke hva jeg skal ha i den, tom for ideer, nå. Har liksom ikke noe smått som passer. Men dine er jo bare nydelige!

Jeg må ha min på et høyt sted, hehe, vil ikke ha den knust:)

Så mens jeg venter på en glup ide, titter jeg på alt det fine du har:))

Klem fra Mariann...

Besta said...

Så fint med en liten dash av rosa:)
Godt at du er på bedringens vei igjen. Så kjedelig å bli syk på denne tida.
Krysser fingrene for at mannen kommer seg greit hjem.
Ha en fin uke.
klem fra marilyn

huset ved elva-elin said...

Så fint du har pyntet, rosa er en nydelig farge :) Håper mannen din kommer seg greit heim :)
God bedring.
Klem fra Elin

Lilla Kullan ♥ said...

Så fint du har det överallt. De där blommorna är ju så vackra också.:-) Kram Stina

Rosor och Spetsar said...

De rosa ranunklerna är ljuvliga, och så fina glasklockor du har.
Krya på dig o ha det bra i vårvädret
Kramar
Annelie

Bossa said...

Mmmmmm. Nydelig med litt rosa.... Håper du snart er skikkelig god igjen. Her skinner sola som bare det. Må vel ta en tur ut snart, i stedet for å sitte her i min stadig i fremgang: hule.
Fort deg å bli skikkelig frisk nå... Klem :O)

Beth said...

Jeg har også en glassklokke som er meget gammel, den er etter mine oldeforeldre. Mye rart en kan pynte med der...

Alltid fine bilder og idèer fra deg...:-)

Pass godt på deg selv og drikk noe varmt. Te med honning er fint for halsen.
Riktig god bedring til deg!

Klem Beth`s småting...

Huset vid ån said...

Såå fint, är dina ranunkel äkta? Dom är ljuvliga....Ha en bra vecka vännen! Kram Therese

Huset ved elven. Kyrksæterøra, Norway said...

Så nydelig pynt du har på stuebordet ditt ☺ Du er så flink med de bittesmå detaljene som gjør mye av seg. Ønsker deg god bedring, klem fra fru Strøm

MajorogMeg said...

Det er nok vårlufta som spiller deg et puss:) Du må passe på helsa selv om solen varmer.
Ranunkler er vakkert:)slike klokker også.

Huff ja, dette støvet og vulkanutbruddene er skremmende. Håper du får hjem mannen til avtalt tid.
Ha en flott dag, her har det snødd flere cm i natt...
Klemmer:)

tove said...

Hei. Så mye fint du har....
Ønsker deg en fin dag og god bedring.

Tove

Alven said...

Nydelig du har pyntet :-) vakre blomster :-) Håper denne skyen og vulkanen ikke hindrer mannen din i å komme hjem igjen snart :-) ikke mye vi skulle sagt når naturkreftene setter inn nei...litt ekkelt synes jeg..blir jo til at man tenker over hvor sårbar og liten man egentlig er...men NÅ skal våren nytes :-)
Ha en flott ny uke :-)


Klem

LenaS said...

Åh vilka fina bilder du visar, hoppas du mår bättre!
Ha en underbar dag!
Kramis/LenaS

♥ Hege`s Cute N Cool Blog ♥ said...

Nydelige blider!!!! ☺

Elska rosa ♥

Så hyggelig att du titta innom ♥

Ha en vakker dag ♥

Klem ☺

Karl Halvorsen said...

Hei og god dag Syvia! Håper dagen blir god for deg og at det vonde i kroppen gir seg.

Hva du får til med dine kreative ideer er rent utrolig. Til og med en aldrende hane må bøye seg i støvet for det.

Blir ikke så mye futt i meg i dag, kjenner at helga tok veldig på. Da må en spandere på seg å ta det med ro. Har utrolig lyst på en tur i dag, sola skinner og fantastiske 2,4 pluss vises på Værstasjonen. Nå kl 1230. Ikke veldig varmt. :)

Ha en fin dag, håper du er bra snart!

Anita said...

Hei.

Så fint at du føler deg bedre!
Her fortsetter det å snø... Blir så dårlig humør av dette skiftende været altså! Trodde det var over med snø og kalde dager nå, men neida...
Så koselig du pynter hjemme Sylvia! Må være en glede å komme på besøk hos deg, så hjemmekoselig som du har det :)

Klem Anita

Simones Country Home said...

Hei på deg.

De er så fine de klokkene dine å fatene selvfølgelig. ;o)

Ha en knall dag.

Klem Simone ;o))

Jonna said...

Vad skönt att du mår bättre!
Ja, det är inte klokt vad man känner sig liten när jordens krafter sätter igång! Det är bara att hoppas att den andra vulkanen inte får ett utbrott!
Ha det så gott!
Kram från Jonna ♥

Bea said...

huff ja.. triste greier, både å bli syk og at mannen sitter fast langt hjemme fra. Da er det greit å pynte litt rundt seg..

Ha god bedring.. klem fra mæ

It's me said...

Beautiful color pink !! i love it.........i hope you get well soon Sylvia !!!.........have a nice happy week enjoy !!! hugs from me..........

Monica said...

Heia vennen:) en dæsj av rosa er aldri feil, en av mine favorittfarger!! Vakkert pyntet som vanlig. Du, det strykebrettet har jeg altså ikke laget, dete r kjøpt, sikkert derfor du så et likt inne hos prinsesse Elin, vi var nemlig på shopping sammen på lørdag, hihi!! Men lekekrt er det og jammen meg ganske så billig også. (149) Ønsker deg en nydelig mandag. God bedring med halsen og ørene.

Fånga dagen said...

Hej Sylvia!
Vad fint du har pyntat i dina glasklockor. Det är så otroligt vackert med ranunklar. Ja förresten så gör sig väl det mesta hemma hos dig eftersom allt du har är vackert.
Vad tur att du känner dig piggare, ine kul att bli liggandes nu när solen vill fram och man vill vara ute så mycket som möjligt.
Men du får lov att vara rädd om dig.
Kram Lena

Fånga dagen said...

Hej Sylvia!
Vad fint du har pyntat i dina glasklockor. Det är så otroligt vackert med ranunklar. Ja förresten så gör sig väl det mesta hemma hos dig eftersom allt du har är vackert.
Vad tur att du känner dig piggare, ine kul att bli liggandes nu när solen vill fram och man vill vara ute så mycket som möjligt.
Men du får lov att vara rädd om dig.
Kram Lena

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Så fint du gjort på bordet med blommor, glasklocka och ängel. Trist och få ont i halsen under helgen, men skönt att du börjar bli bättre. Riktigt otäckt med dessa askmoln, fattade inte riktigt först hur allvarligt det var. Hoppas nu inte Katla börjar få utbrott också.
Var rädd om dig och krya på dig.
Stor kram
AnnaMaria

Carpe Diem said...

Nydelgg stillben. Eg er kjempeglad i rosa, så ranukklane falt i smak. Likte veldig godt engelen du hadde vedsida av glassklokka og, kor har du kjøpt den?

Ha ei flott veke.

bodil said...

Hei.Hær var det virkelig vår med både bilder og lyder.Nydelig.Nydelig har du pyntet.Kjekt att formen er bedre.Bedre med Aina nå ble opperert for blintarmen i forje uke.Men har det litt tøft ellers Går nå mot Russetid ett lyspungt for henne.Ha en riktig fin uke videre.Masse klemmer fra Bodil...

Blått til lyst said...

Så velstelt og forseggjort du har det!
Ergelig å bli syk nå, ta vare på deg selv så det går riktig fort over!
Jeg så på nyhetene at vulkanutbruddet er i ferd med å bli mindre, så du skal seg du har mannen din hjemme akkurat som planlagt.
Ha en riktig god kveld :)

Monica said...

strykebrett- trekket kjøpte jeg på en interiørbutikk i sandnes som heter AK interiør tror jeg. Lurer kanskje på om jeg skal kjøpe inn et til og ha på en give-away på bloggen når jeg runder 100.000 men er enda ikke sikker på hvilke premier jeg skal ha. Selve strykebrettet er et billig et fra ikea som egentlig er ganske stygt på toppen, men det har fine hvite ben og ble kjempefint med trekket på. Kjøpte meg rosa ranukler idag, fikk så lyst på når jeg så dine fine. klem monica

Lunalu said...

Elsker ranunkler - de er så lubne og sjarmerende! Og kjempe fine i rosa! Så nyyydelig du har pyntet i klokkene - og fatene under var utrolig flotte!
Håper formen er bedre!
KLem fra Lunalu

ENGLE HJØRNE said...

Å du er så flink til å pynte,det er alltid en fryd å innom deg.Klem fra Sissel.

salige lavendel said...

Koselige bilder her hos deg! Elsker Ranunkler =)

yesheimen said...

Hei. Tusen hjertelig takk for hyggelig komentar i anledning bryllupet vårt! Nå er jeg fru ja:-D
Så vakker med de rosa blomstene på bordet, er det det som er Ranukler? Og vakker glassklokke. Selv har jeg to, men de er stuet vekk for øyeblikket. Men må vel skifte litt på "stæsjet" og da kommer de nok frem att.

Ja vi var heldige og kom fra syden kvelden før det hele startet. Håper det ordner seg for din mann også..
Klem Ann<3

LykkeLise said...

Nydelig nydelig vennen ♥

Jeg elsker ranukler:)

Ønsker deg ei fin uke ♥

Klem Lise

Cathrines Kreative Hjørne said...

God morgen venne!
Så mye nydelig i rosa, ja, det ser veldig sommerlig ut hos deg! Godt å høre at forkjølelsen er på retur - du får passe deg så du ikke fryser, for man er jo gjerne litt uforsiktig på vårparten... Her er det - 4 på morgenen, og det kjennes ikke ut som vår, men utover dagen blir det jo varmere! I dag skal fruen til nærmeste tett sted for 1 gang på lenge, for å få litt etterlengtet behandling, så det blir rart! Håper Kina-mannen din kommer seg vel hjem - det skal jo bli bedre med askenedfallet fremover.

En god dag ønskes deg der sørpå!

Klem Cathrine :-)

Ps. De klutene og håndklene er veldig lette å strikke, og fint håndarbeide å ha foran tv'n om kvelden!

Pia said...

Du sprudlar av de vackraste idéer, som tänkas kan! Tack för fina idéer igen!!! Du har det sååååå vackert i ditt hem!

Sköt om dig!!!

Kraam/Pia

Cosmos said...

Nydelig hos deg, Rosa Ranukler er herlig
Ønsker deg en herlig dag;-)

klem Marianne

Thelma Louise said...

Ranukler er nydelig..minner om penoner..en dæsj med rosa gjør seg alltid i mine øyne.:-) koselig og stemningsfult hos deg.:-)

Carpe Diem said...

Da har du kjøpt engelen som eg har sikla etter;)
Håpar ho har fleire.

Ha ein fin dag!

Linda said...

Nydelig farge på blomstene:)
nydelige bilder og lekkert pyntet:)

Modern Country said...

Hei Sylvia!

Takker varmt for alle fine kommentarer du legger igjen, dem blir jeg så glad for!!

Så fint du lager det til hjemme. Vi får vel alle litt mer lyst på farger, iallefall pasteller nå etter den lange vinteren. Jeg elsker iallefall det grønne som spirer opp rundt oss, og det gir sånn liv i huset med friske blomster og nye planter.

Ha du også en ny flott uke, håper våren fortsatt er hos deg! (hos oss sluddet det i dag, utrolig!)

Klem Aina

Frøydis said...

Hei på deg :-))

Hjem kommer de, men når er det jo ingen som vet ennå ;-)
Som sagt er han a min optimist og mener han må bli en mnd til...hehe,,må jo le av han også da..er tross alt ei uke til han egentlig skal hjem..

Klem, frøydis

Vitaboet said...

Hei Vennen!!

Blir helt salig när jag går in till din blogg, du har det så otroligt vackert och ni bor ju så fint så det är inte klokt, var bor ni?? En kuststad ser jag ju, men blir nyfiken på vart.

Texten på sovrumsgolvet var helt underbart, och alla dina fina blommor.

Bra att du är bättre i halsen igen.

Ha en underbar dag. Kramar Camilla

Lantliv said...

Så somrigt hos dig....än är det kylig vår här! Hoppas du känner dig lite bättre nu.
Kramis Anne-Lee

Tovepia said...

Disse glassklokkene er så koselige, du kan endre innhold hele tida...må visst ønske meg en slik;) Nydelig innhold i dine idag!
Nyt kvelden og klem fra meg;)

lavendel mio said...

Nydelig,nydelig!!
Senker skuldrene og koser meg når jeg er innom deg:))
Ha en fin kveld,klem Hanne

Solveig`s familie og Interiør blogg!! said...

Hei Sylvia!
Så lekkert og vårlig.. :)

Du er så flink til å sette sammen tingene dine.. Nydelig!!

Herlig at våren endelig er kommet, håper at det ikke kommer mere snø! :)

Ha en super Tirsdagskveld!

Klem Solveig

atinybitofheaven said...

VAKRE bilder! Jeg elsker rååsa- verdens fineste farge :)

Ha en flott kveld- håper mannen kommer seg hjem til tross for askeskyer:)
klemmer

Vintage House said...

Så mycket härligt:)
är oxå väldigt förtjust i glasklockor..
hoppas du känner dig bättre..
kram
sandra

Fånga dagen said...

Vill bara önska dig god bättring, inte kul att känna sig dålig.
Kram på dig
Lena
P.s vad tur att du inte behöver prata i datorn :))))

Synnøve said...

Hei Sylvia
Så bra at halsbetenelsen gikk fort over.
Så nydelig du har pyntet glassklokken. Ranukler er kjempefine blomster.
Håper mannen din kommer seg hjem.
Vi skal til London snart.
Vi har lite og stille opp med mot naturkreftene.
Klem

Joy said...

Hej Sylvia, gott att höra att du är på bättringsvägen. Aldrig kul att vara sjuk...
Det var vackert du pyntat! Rosa är min älsklingsfärg och det passar så gott nu på våren.
Ha en fin vecka! kram joy

Silje said...

Helt utrolig lekre bilder!
Det er så utrolig koselig hos deg!!

Klemmer :)

Solgården Cafe, Butik said...

vilka underbata bilder du bjuder på!!!, man blir så lycklig!

Tack =)
Kram/Sofia

♥ Hege`s Cute N Cool Blog ♥ said...

Hei vennen ♥

Ååååå så koselig kommentar fra dej da ♥ Koselig at du stikker innom ☺ Du har det bare helt nydelig flott!!!!

Ønsker dej en herlig uke Sylvia ♥ Måtte den bli god ♥

Klem fra Hege ☺

Thelma Louise said...

Tusen takk for tipset Sylvia.:-) I natt har vi fått litt snø..ikke akkurat etterlengtet..:-) hvit var marken da vi våkent..men heldigvis vekke nå...ha en fin dag.:-)

tove said...

Rosa er jo fint da, spesielt på denne tiden..

Tove

Bente said...

Takk for tipset om vekten din. Nå må jeg innom Kremmerhuset. Fortsatt god onsdagskveld til deg og dine. I morgen skal jeg på babysvømming med mitt minste barnebarn å¨snart 2 mnd. Gleder meg.

Bente