Tuesday, April 6, 2010

en hylle i stua

ja så er påsken over,vi har hatt mye regn,å det regner her i dag å,
godt å være tilbake i hverdagen syntes jeg,nå er det vår...
vil vise dere hylle over sofa i dag,

selve hyllen er fra jeanne d`arc living,den er ca 130cm lang,så jeg har fått plass til mye her.

vi begynner fra en kant,


å ja vi har katt,se skilt...ler..



de gamle biblene i hylla er fra begynnelsen av 18oo året,gamle slitte bibler er noe av det vakreste jeg vet,bestandig på utkikk.




en god vin å kunstige druer pynter opp.





denne jesus figur er så vakker,jeg er så glad i religiøse symboler,de gir sånn ro,å stemning til interiør.
idag skal jeg ta ned alt fra denne hylla,alt vaskes og opp igjen,det er så koselig å holde på med sånt.






dette er hyllen over tv,masse levende lys har jeg i alle hyller,
tenner 20 til 30 hver kveld i vår stue,en stor utgiftpost,men litt skal en unne seg,.
tusen takk for alle hilsner,å så vil jeg si velkommen til alle nye følgere,,håper dere vil like dere her..
ønsker alle en kjempe hyggelig vår dag...håper solen skinner hos deg.
vi blogges...






65 comments:

Beth said...

Mange fine ting.
Du er nok som meg, minimalisme er nok ikke noe for oss! :-))

Ha en fin dag!

Klem Beth...

MajorogMeg said...

Der var det mye flotte ting Sylvia:)

Hos meg skinner sola men det blåser. Men har vært på tur:)
Ha en flott dag, kos deg:)
Klem fra meg:)

Hilde Heimdal said...

såååå mange nydelige ting !! :o)

Hjertedamas blogg said...

Mange nydelige skatter!!!! Jeg liker også å samle på gamle Bibler og religiøse symboler/ figurer/ bilder. Men også engler!!!! Og god vin er alltid kjekt og ha!!!!! Klemz

My home is my Castle - by Kari said...

Nydelige bilder, som alltid hos deg :))

Ha en fin dag vennen.
Klem,Kari

yesheimen said...

Hei. Så fint det er på hyllenen dine i stuen. Og hvis du liker støvtørking, så er du jammen heldig for det må jo gjøres. Det er næmlig det værste jeg vet. Eneste gang jeg kan synes det er moro er når jeg har masse nytt å sette frem.

Ønsker deg en ny fin uke.
Klem Ann<3

lavendel mio said...

Hei!
Nå har jeg storkost meg med alle de flotte innleggene dine:)
I påsken har jeg vert uten nett og data, så nå gleder jeg meg til å titte innom alle igjen:)
I dag er det 11 grader, så nå skal jeg ha meg en runde i hagen og se om noe spirer
Ønsker deg en fin uke,klem Hanne:)

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
Ja, det er alltid fint når hverdagen kommer igjen også, og man får litt orden på rutinene (= ikke mer marsipanegg!)! Ikke for at jeg har spist det i år, men det er jo sånn at det gjerne blir litt ekstra god mat i høytidene.

Jeg var oppe 5.30 i dag, og sitter her på "tronen" min, og bare gleder meg til 1 uke til har gått, og kanskje jeg ta er ute og flyr?!

Ønsker dere en fin uke!

Klem Cathrine :-)

Bestemor Drillo said...

Hei Sylvia! Godt å " se" dere igjen! Dine innlegg er like vakre som de har vært! Vi koser oss på torpet,men det er litt for kaldt!!
Fyrer i ovnen og har det godt!!
Klem til deg fra bestemor!!

Jonna said...

Du har så fint! Underbara saker!
Jag håller med dig; lite måste man ju unna sig! Jag tänder också massor med ljus på kvällen. Får köpa nya ett par gånger i veckan, men det är ju så mysigt! :)
Ha det så gott!
Kram från Jonna ♥

Engler, ull og lavendel said...

Så mange nydelige ting du har.
Blir alltid i godt humør av å titte innom bloggen din :)
Klem fra meg.

Bossa said...

Vakkert, som alltid hos deg, kjære Sylvia. Når jeg er ferdig med litt lesing av blogger,skal jeg rydde vekk påska. Har ikke pynta så mye, men litt ble det jo. Ha en suuuuuper dag. Klem :O)

Huset vid ån said...

Det är alltid en fröjd att titta in till dig vännen, och visst är det mysigt att tända mycket ljus, det blir så hemtrevligt av det! Du ska veta att jag har njutit i påsk av ditt vackra påskägg! ha en bra dag! Kramis Therese

Beate said...

hei sylvia!
så masse lekkert på hylla hos deg!
kos deg med puslingen...

klem beate

Pia said...

Jättevacker hylla och såå fina saker! Jag tyckte speciellt om Jesus på korset krusifixen. Och lyktan för ett kronljus! Jag har vänt stenar och stock, då jag lätat efter en dylik här i Åbo, men nix, finns ej!

Kraam/Pia

essemia said...

Åh vad mycket fint det var där.
Hoppas du har en fin dag.
Kram Elzie

Fånga dagen said...

Oj oj Sylvia som vanligt visar du en massa fina saker och jag förstår aldrig hur du kan få plats med allt detta. Men jag förstår att du gillar att städa i alla fall.
Men nu när mannen kanske åkt på sin långresa så har du tid till att gå där och småpyssla lite för dig själv, tiden går ju fortare när man har något i händerna. Hur länge skulle han vara borta sa du?
Förresten det är något speciellt med gamla biblar, många händer som tagit i den och vilken historia det kan finnas bakom det..

Kramar på dig kära Sylvia och ha det så bra nu i städningen.

Lena

Änglarnas hus said...

Wow! såå mycket fint du har på din hylla!..kollar också alltid efter gamla biblar eller psalmböcker..det är fint!

Ljuskontot är stort här också..men jag handlar nästan allt annat på loppis så..det kan man unna sig, som sagt!!

ha det gott!! Kramis Sanne

Tovepia said...

Så mye flott, og ei slik hylle erskikkelig dekorativ, og du kan endre pynt etter behov og årstid.
Nyt resten av dagen og klem fra meg;)

Masy said...

Heisann!
Her var det mye fint.
Hva heter blomstene på det øverste bildet?
Håper du hadde en god påske.
Klem
Masy

Bluggi buggi blogg said...

Vel overstått påske :)
Flott hylle med masse fine ting på. Atig med fuglekvitter i bakgrunnen her :)
Trude :)

Crinoline said...

Hei,Sylvia. Du er så flink til å gjøre det pent.Hyllen er nydelig med mange flotte detaljer. Ønsker deg en fin uke.Klem

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Så många fina saker, du är duktig på och sätta dom fint tillsammans. Kattskylten är så söt och jesusfiguren gillar jag. Och det var en jättefin etikett på vinflaskan.
Ha det gott
Stor kram
AnnaMaria

Prinsesse Elin said...

Svooooooosj........ fekk du energien? Ser da ikke ut som du trenger noen energi. Her er det inspirerende og nydelig som vanlig. Me love. Klem fra Elin:)

Simones Country Home said...

Hei på deg.

Så fin hylle da, å masse fint du har fått plass til oppi der. ;o)
Må le selv, hadde lyden på fullt her på datan, å pus lurte fælt på denne kvitrelyden din. hehe ;o)

Klem Simone

Lenemora said...

Ja nå er det deilig med hverdager igjen....vi får snart ta en tur på kafe? Det hadde vært super-koselig en solfylt vårdag om ikke lenge....

Klem Lenmora

RoseSommer said...

Du, jeg lurer på noe, og tør nesten ikke spørre. Vil ikke ødelegge den gode stemningen. Men....(skriver dette med bitteliten skrift....)...hvordan gjør du med støvtørkingen??
Jeg synes det er så moro å rigge til, stille opp, mikse og dandere. Men så, etter 3-4 uker er alt det fine dekket av et tynt, tynt lag støv. Og da er det ikke like moro å flytte på alt. Har du en egen motivasjonsfaktor for å holde det pent og rent? Håper du deler med oss. Vasking er kjedelig :o(

Takk igjen for at du viser oss alt det fine du har!!! :o)

It's me said...

O Sylvia..........it looks nice in your home so intimate.......i love the jdl stuff..............do you know we sell it in our shop ?? it was a pleasure to visist you today............have a great evening hugs from me my love..............bye!

OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Her var det masse lekkert. Hylla var superfin,og den vinen der er bare nydelig.Hihi...Ønsker deg en flott kveld,klem fra meg:))

Smykkas said...

Så mye lekkert du har i hyllen din. Kjempeflotte ting, rett og slett.

Godt å høre at det ikke bare er meg som er storbruker av levende lys. Det er jo bare så fantastisk når det blafrer omkring en.

Sansen for religiøse symboler deler jeg også med deg. Mange av dem er så utrolig vakre.

Ha en super kveld, Sylvia.

Klem

Rosor och Spetsar said...

Så mycket vackert du har på din fina hylla, charmig skylt. Riktigt ögongodis
Kramar
Annelie

Emmas utsikt said...

Sylvia du haaaar så mange fine ting. Det er som å kikke inn i en butikk. vaskegenen, jeg synes ikke det er koselig å tørke støv så jeg må prøve å holde meg med litt med ferre ting. Men det er flott å se på, virkelig!

:)

Emma

Ps
for en dum butikkdame som tok dine penger. Man kan nesten ikke stole på noen.

Nostalgia said...

Kjempefin hylle, og så masse vakkert du hart på den ! Koselig å pusle inne med å flytte rundt på ting :-)

Ønsker deg en fiiin kveld !
Klem, Nostalgia

Linda said...

Kjempe flott hylle, og så mange lekkre skatter du har.
Håper du har hatt en fin påske. Deilig at det er vår. jeg er daglig ute å hjelper våren med å snetiningen...hihi...

klem

Silje said...

// Du spurte hvor de kjolene var fra, se her: http://www.foreverunique.co.uk/dresses/short-dresses/cat_13.html :)

Nanni said...

Så deilig med fulgekvitter på siden din... Det trenger vi nå..
Og så vakker stuehylle, du er et forbilde i ting og tang...
God Nanniklem :)

Hokusfiliokus said...

Så nydelige ting på en nydelig hylle! Morsomt med fuglekvitter, det ga meg vår og sommerstemning.

Huset ved elven. Kyrksæterøra, Norway said...

Jøss, her var det mange fine detaljer. Du er flink til å dandere ting slik at de ikke ser så "oppstilt" ut. Den vinen der er god:) Flasken passet godt til pynt. Klem fra fru Strøm

Karl Halvorsen said...

Hei og vel overstått påske Sylvia!

Koselige bilder fra hjemmet ditt, ja det er noe med gamle bibler. Det er jeg enig i også. Kom til å tenke på noe jeg fikk høre som ganske så ungt menneske, som har noe i seg. Uansett livstro og som kan overføres til flere anledninger: "Støv på din bibel er rust på din sjel". Det er en setning med mye i, tenker jeg.

Håper hverdagen blir dager som spiller på lag med deg, og enda en gang - Tusen takk for din "trofasthet" på bloggen min. Den holder meg i gang mange ganger for tiden, du skjønner vel hva jeg sikter til. Forsøker å holde meg ajour med dere andre sine også. Men kan nok bli enda flinkere for å komme i takt med slik det var. Prøver så godt jeg kan jeg. :)

Ha det godt med alle dine! Vi blogges vi!

huset ved elva-elin said...

Så fin hylle med masse vakker pynt :)
Jeg har vært en liten tur i Arendal i dag på Harebakken og Plantasjen.
Arendal er en koselig by, med mange koselige folk :)
Ha det fint.
Klem fra Elin

frøken olsens drømmer said...

Så kreativt det var å sette et kort i den kransen;))det var kjempe skjønt...klem og takk for all innspirasjon du gir meg;))

Villa Klaraberg said...

Det er en Award til deg inne hos meg. Klem fra Jorunn

KIRSTIS VERDEN said...

Hei Sylvia...Hverken du eller jeg var vel med på OL...men jeg syns du fortjener en pokal alikevell, den ligger inne på bloggen min og venter på deg..gratulerer, du fortjener den for alle dine gode ord.
Kirsti sender klemmer....

Alven said...

Hei :-)

Så fin hylle med masse vakre ting i :-) Ha en strålende dag,vennen :-)


Klem

Balke gård said...

Hei min kjære bloggevenn! Så nydleige arrnagerte hyller du har, og nå frem med kosten, hører deg nynne mens du driver på:-) Ja, levende lys er tingen, men 20-30? Ny rekord jeg ahr hørt om:-) 10 her:-) Så nydelige ranukler (eller hva de heter), vi får ikke de før til sommeren her på Hedmark:-( Ønsker deg en finfin dag! Klem, Marianne

Solgården Cafe, Butik said...

Alltid en fröjd för ögat att se så vackra bilder. Må så gott!

Kram Sofia

mays lille verden said...

Så utrolig flott du har det, som tatt ut fra et interiørblad.
Klem May

bodil said...

Hei.Tusen takk for titten.Kjempe koselig ,fint.Du har det så fint.Ja nå er våren hær.Deilig.Ha en kjempe fin Onsdag.Masse klemmer fra Bodil..

Besta said...

Nydelig hylle med masse fint pynt:)
Her skinner sola NESTEN, den prøver å bryte igjennom skyene i allefall.
Ha en fin dag.
klem fra marilyn

Huset vid ån said...

Tack för titten goa bloggvän. Önskar dig en bra dag! Kram Therese

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
Litt vanskelig å legg igjen kommentar hos deg i dag - har prøvd flere ganger! Måtte le av måkene du ikke hadde lyst til å huse, nei, småfuglene er nok litt mindre støyende, og ganske mye mer søte! I fjor la vi oss for nærme havet på en campingplass i Danmark, og gjør ikke den feilen om igjen...!

Ikke så mye nytt herfra, men jeg holder ut!

Klem Cathrine :-)

June said...

Hei Sylvia!
Så flott at du vil være med på trekningen hos meg, og tusen takk for omtanken vedr mamma! Det varmer alltid! Vi er optimister og hun er ved godt mot og en skikkelig tøffing - så vi har trua på at dette skal gå bra! :)

Det er så utrolig artig å se bildene fra interiøret ditt! Det ser virkelig ut til at du har et vakkert og harmonisk hjem, og hylla er nydelig. Jeg er enig med deg i at religiøse symoler skaper ro - i tillegg til at de er vakre å se på. Du setter sammen tingene veldig flott også. Takk for at du lar oss "titte inn" til deg!

Ha en fin uke videre!

Klem
June

Amy said...

Hahahaha, Kjære Sylvia- mens jeg kikket på den nydelig hylle du har i stua så hørt jeg plutselig fugler plystre...EH? Tenkt jeg...er det så lett å høre fuglene utenfor vindu??? Men så skjønte jeg det kom fra din blogg...hahahaha....da må de stakkars fuglene passe seg for katten i huset!! ;-))
Ha en flott kveld vennen- klem fra meg :-)

Vintage House said...

Så många härliga ting du visar på din hylla:)
ha nu en underbar kväll
kram
sandra

Jeanette said...

åå så många fina bilder ,du har det så fint så jag har inga ord ,
kram

lisje astrid's husblogg said...

VEEEELDIG vakkert!
Sååå masse herleg blikkfang♥
Slikt gjer meg glad:)
Du har ein vakker heim♥
Godklem frå Astrid♥

HildeP. said...

Heisan!
Utrolig mye flott du har i hyllene dine! skiltet var stilig, tror jeg må kjøpe meg et sånt selv! : ) Imponerende at du t.o.m liker å ta ned tingene, vaske og sette på plass igjen! skulle ønske jeg synes denslags var moro, da hadde det skjedd litt oftere enn det gjør nå ; )

Ha en flott kveld!

Klem Hilde

Inspiration i vitt said...

Hej vännen, ååå så fin den hyllan är, har att tittat på den många ggr och velat ha den. mycket fina saker har du pyntat med också. ha en fortsatt fin vecka Sylvia och kram på dig/Ingela.

frøken olsens drømmer said...

Jeg vasker også klær...så nå må den sola komme;)))
Ja vi ses kanskje senere ..skal til tannlegen,så koselig at du synes armbåndet var fint;))
Hun kan nok det,hvis du ennå vil ha skal jeg spørre jeg;)
god ny torsdag til deg,min venn;))

Cathrines Kreative Hjørne said...

God morgen!
Ja, det var noe tull i går, for jeg forsøkte mange ganger å legge inn kommentar hos deg, uten å lykkes. Får håpe det er rette opp nå!

Ja, det er koselig med dåpskjoler som går i arv! Jeg broderte en gang navn og dato på en dåpskjole for en venninne av, men den i mine barns farsslekt er det ikke navn på. Litt synd det egentlig.

Så deilig å tørke tøyet ute - det blir såååå god lukt!

Ha en fin dag vennen!

klem cathrine :-)

Sheila Rosita said...

Heisann! :)

Kjempefin hyle med maaange fine detaljer! :)
Du har ein aldeles nydelig heim!
Flotte ungar, og dattera di er flink til å skrive og ta bilder, trist å lese at ho har våre eit offer for mobbing, ungar kan vere rett so grusomme! :(
Takk for fine kommentarar forresten! :)

Har ei lita gave til deg inne hos meg! :)

Torsdagsklem frå Sheila! :)

Inka said...

Hej, vännen!

Vilken underbar hylla. Och vad fint du dekorerat. Så vackert!
Blommorna, är det ranunklar? Och är de äkta?

Och kattskylten är så givet. Vi har själv katter och den texten stämmer så väl.

Om du vet vem Ernst Kirchsteiger är? (En väldigt, i Sverige känd inredare) som brukar hitta på egna citat. Det bästa citatet är, tycker jag: Om en katt ligger och sover i en fåtölj, finns där inget mer för en inredare att göra. Visst är den bra?

Hoppas du får ett trevligt veckoslut!

Kram Inka

Har en drøm... said...

Oh wow, så mye flott du hadde i hyllen Sylvia!! Mange herlige skatter ♥

Ha en flott torsdag!

Klem Line

Barbros lille atelier said...

Oj, så mye flott, Sylvia! For et hjem du har!

Tusen takk for koselig hilsen!

Klem

LjuvligtLantligt said...

Hej Sylvia!
Här regnar oxå märkte jag när jag gick ut en promenad nu ikväll.. Jag tycker om regn, det är så rofyllt på något vis.
Vilken underbar hylla!!!!! Ja hela ditt hem är undrbart o bilderna på dina Ranunkel..vackra vackra...

Ha en underbar kväll.
Kram Git